MetteG

Casper og Mettes bryllup d. 25. august 2007

271 indlæg i dette emne

Halløjsa allesammen!

Jaeh, jeg har godt nok været herinde i nogle dage efterhånden, men skal liiiige finde ud af det hele. Det kan sørme være noget af en jungle at finde ud af tingene herinde :bearhug:

Jeg har lavet en minipræsentation et eller andet sted, men her er lige lidt om mig selv igen:

Jeg hedder Mette og er 23 år. Jeg kommer ud af en tidligere kernefamilie med mor, far og en lillesøster på snart 19 år. Forældrene blev desværre skilt for godt 5 år siden, men er hver især lykkelige med andre, så det er jo meget fint. Det er sådan set det eneste lig jeg har i lasten ;)

Jeg er lige nu på 3. semester på sygeplejeskolen i Århus, men er tidligere uddannet social- og sundhedshjælper, noget som jeg er rigtigt glad for at have gjort inden sygeplejeskolen. Inden da var jeg 8 måneder i England som au pair hos en dansk familie. Nogle MEGET LANGE 8 måneder, som ikke var den store succes, men what doesn't kill you only makes you stronger!

Jeg mødte Casper på handelsskolen d. 19. januar 2001 (tænk hvordan man kan huske den dato så længe!) til en fredagscafe hvor jeg vistnok havde fået en kende for meget af de våde varer. Men det var ikke nok til at skræmme ham væk, han stuvede mig fluks i en taxa og satte kursen hjem til sig selv, og det var starten på en lang og, til de fleste tider, lykkelig kærlighedshistorie.

Vi flyttede sammen for knap to år siden, og nu har vi altså på en ganske uromantisk måde besluttet os for at gifte os. Når man har kendt hinanden så længe, og det nye der skal ske ikke skal være børn, så må det jo være bryllup :thumbsupsmileyanim:

Mange store knus

Redigeret af MetteG
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Mette... TILYKKE med det forestående bryllup... og velkommen her på BK... og så er jeg ovenikøbet den første der får lov til at sige velkommen og gøre honnør og alt det man gør til nyankomne...

Jeg glæder mig til at følge en navnesøster... og det der med børn... kan jo altid komme bagefter... ellers er der jo babyklar.dk!!! den er også ganske berømt! :thumbsupsmileyanim:

Hvordan friede Casper???

Har du gjort dig tanker om kjole og sko og alt det der er lækkert at høre om???

Vi Æ L S K E R billeder herinde i forum så du må se at finde ud af hvordan den lige klares... det er ikke så svært - øvelse gør mester!!!

Mange glade smil til dig fra mig - Mette :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej begge to og mange tak for jeres velkomst.

Til Maja, som det fremgår af min overskrift skal vi giftes d. 25. august, altså om ca. seks måneder :thumbsupsmileyanim:

Jamen, Casper friede slet ikke, det er det der er så uromantisk. Casper er jo revisor og tjener efterhånden en god slat penge. Han begyndte for sjov at sige at vi skulle gifte os for at han kunne udnytte mit mellemskattefradrag så han ikke skulle betale topskat. Det synes jeg alligevel ikke helt at det var grund nok, men tanken havde ligesom plantet sig i mit hoved, så jeg begyndte efterhånden at tænke "hvorfor ikke?" Vi har kendt hinanden så længe og er rimelig sikre på at det skal være os to, så hvorfor ikke tage det store skridt?

Til at begynde med med skulle det bare være helt stille og rolig med rådhus, reception og bare noget pænt tøj. Jeg er ikke så god til det med at være midtpunkt, så det passede mig egentligt fint. Men da Casper så købte forlovelsesringe til os i julegav, blev det pludseligt RET officielt, og min mor ville vist ikke helt spises af med at bryllup skulle foregå på den måde. Så nu er det pludselig blevet til kirkebryllup med hvid kjole og efterfølgende middag på restautant Martino på Århus Lystbådehavn. Ikke at det gør mig noget, man bliver jo helt grebet af bryllupsstemning, selvom jeg forsøger at lade være :bearhug:

Jeg har allerede fundet, bestilt og købt min brudekjole, er det ikke noget af det første man gør?! Nu glæder jeg mig bare til slutningen af juni hvor jeg skal til første prøvning, der er sandelig langt tid til! Men altså kjole, sko, strømper, smykker og undertøj er klaret. Nu mangler jeg bare at finde ud af om jeg skal have slør på eller ej.

Redigeret af MetteG
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg må hellere lige fortælle hvor langt vi egentligt er nået med planlægningen, forbavsende langt synes jeg selv :bearhug:

Dato

Ja, 25. august 2007, den dag min morfor ville være fyldt 75 år. Det var ikke et bevidst valg. Vi ville bare gerne giftes mens det var varmt (især mig, fordi jeg er så sørens kuldskær og ikke gider at være "blå" brud :thumbsupsmileyanim: ), men det skulle jo også helst være sådan at alle folk ikke skulle på ferie, så det blev den dato.

Kirke

Lystrup Kirke i Lystrup. Jeg kommer nemlig fra Lystrup og er konfirmeret i selv samme kirke. Vi havde ellers været i Hasle Kirke, en fin lille kirke som er i nærheden af os, men det var ikke det store hit. Så hellere den moderne Lystrup kirke. Casper kommer fra Aalborg og talte varmt for "sin" kirke, men det er lidt besværligt for alle dem fra Århus at komme dertil (og de er trods i overtal).

Feststed

Restaurant Martino på Århus (Marselisborg) Lystbådehavn. Vi havde egentligt fundet en lille restaurant inde i Århus, men den var dog for lille, og vi kunne få Martino til samme pris og i meget skønnere omgivelser. Jeg glæder mig fantastisk meget til at holde festen derude.

Kjolen

Kjolen og alt udstyret er købt, er det ikke noget af det første man gør?! Jeg har fundet den hos Panayotis i Vejle, og den er intet mindre end vidunderlig. Jeg ville ikke lægge et billede ind af den før efter brylluppet, men jeg kan da komme med en lille beskrivelse. Den er cremefarvet, tætsiddende og med en pænt langt sløb (længere end jeg troede jeg ville have det). Den har fine blonder over det hele, men ikke for meget, og så er der perler på. Den har brede blondestropper der sidder ude på skuldrene. Og så er den bare smuk!

Caspers tøj

Caspers tøj bliver et skræddersyet jakkesæt. Han havde først overvejet kjole og hvidt, men det synes jeg nok er lidt kedeligt (undskyld mig). Han er jo revisor til dagligt og bruger jakkesæt, så jeg spurgte om ikke han hellere ville have et fedt jakkesæt som han også kan bruge bagefter. Det ville han rigtigt gerne da vi på Bryllupsmesse stødte på to unge fyre fra Aalborg der sælger skræddersyede jakkesæt til gode priser. Han glæder sig som et lille barn til at få det (og jeg er helt misundelig!)

Fotograf

Det bliver min mors kæreste, Finn, der skal tage billeder, både efter kirken og til festen (sammen med min mor). Finn køber kameraudstyr i USA for alle sine sparepenge, så han kan sagtens tage flotte billeder. Hvert fald nogle som vi kan blive godt tilfreds med.

Køretøj

Da jeg skal overnatte i Vejle hos min mor, ankommer jeg til kirken i deres Audi A4. Jeg går ud fra at Casper vasker og pynter Toyotaen, toastmaster Thomas kan transpotere os til Martino. Vores tro væbner (bilen altså!) :cheerleader3:

Menu

Jeg kan ikke liiiige huske menuen, men det er hvert fald lækkert og bliver noget med buffet for at vi ikke bare skal sidde og æde og æde uden at snakke med andre end dem vi nu engang sidder ved siden af. Det synes jeg er en rigtigt god ide.

Gæsteliste

Gæsteliste er sådan set lavet, men bliver rettet hele tiden og så igen. Jeg synes at det er rigtigt rigtigt svært at afgøre hvem der skal med og ikke mindst hvem der ikke skal med, selvom vi forsøger at gøre det efter princippet "vi inviterer kun dem vi gerne vil se", men det kan man jo alligevel ikke helt. Men lige nu er gæstelisten på 50 personer inkl. os selv, og det er en meget god flok.

Invitationer

Dem har vi købt ind til, nu skal de bare laves. Og det er jo lettere sagt end gjort :griner:-

Overnatning

Vi blev ret hurtigt enige om at det ville være for tamt bare at tage hjem efter festen, selvom det jo klart er det billigste. Men man bliver (forhåbentligt) kun gift en gang, så hvorfor ikke gøre lidt ekstra ud af også det? Det bliver så Hotel Marselis, meget dejligt beliggende hotel lige i nærheden af feststedet. Så tager vi afsted på "bryllupsrejse" dagen efter.

Bryllupsrejse

Efter at have snakket lidt frem og tilbage om den ting er vi blevet enige om at tage nogle dage i Caspers fars sommerhus i Hals. Vi synes ikke rigtigt at vi har pengene til det, og vi skal afsted til USA i 14 dage tidligere på sommeren, så vi BEHØVER sådan set ikke komme afsted på en helt masse fancy. Desuden starter vi begge to igen på uddannelse d. 1. september så der er alligevel ikke mange dage at gøre med. Jeg tror nu at det bliver dejligt i Hals, især hvis vejret arter sig :super:

Det var vist lige det der skulle arrangeres, men her er "nøglepersonerne": min søster, Lotte, skal være brudepige, Caspers far skal være forlover, Caspers ven, Thomas, skal være toastmaster og min far skal selvfølgelig følge mig op. Eller, det regner jeg da med, har faktisk slet ikke spurgt ham :bunny_4:

Redigeret af MetteG
0

Del dette indlæg

Velkommen til :bearhug::thumbsupsmileyanim:

Glæder mig til at følge dig - vi er af samme alder og skal begge giftes til sommer. Jeg dog den 18 august.

Jeg havde det ligesom dig - det skulle ikke være det helt store, men nu er man blevet helt grebet af den her bridezilla stemning :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg er helt med på at alle mennesker gerne vil se billeder af alle de flotte kjoler (det vil jeg jo også gerne selv), men det forholder sig sådan at Casper godt kunne finde på at lure lidt herinde, og jeg vil helst ikke risikere at han ser kjolen. Så det må vente til efter d. 25. august. Desværre :thumbsupsmileyanim:

Maddy83, det er fedt med en på samme alder. Jeg har også luret lidt i din tråd. Så kan vi være sparingspartner når kæresterne ikke gider høre på bryllupssnak mere :cheerleader3:

Redigeret af MetteG
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Søde Mette-pigen!

der er jo styr på alt... -næsten, en ægte brud bliver jo aldrig helt færdig vel??? Vi glæder os til at se billeder af dig og Casper i jeres bryllupstøj... jeg er helt personligt blevet ret nysgerrig!

Hvis du nu kunne putte bare lidt billeder ind på pc'eren så kunne det være at jeg kunne blive lidt inspireret... er nemlig i god tid med planlægningen!

- Mette

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: Ja det er sgu godt vi har denne side... for kæresten er vist for længst ved at være træt af høre på mig.... Ikke fordi han ikke synes det er spændende (det var HAM som ville giftes), men detaljerne behøver han altså ikke. Godt vi har BK!!

:yeah:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så! har vi lige her i weekenden lavet invitationer og startet på at lave bordkort, som er en kombination af bordkort og menukort. Puh, 35 inbydelser, det var sgu mange selvom det egentligt gik ret nemt, men jeg er alligevel glad for at vi ikke har inviteret 100 mennesker! :loveboard: Jeg får lige taget nogle billeder som jeg kan lægge ind her.
0

Del dette indlæg

Invitationer

Fik så lige taget billeder af de invitationer alligevel. Jeg ville gerne have vist jer hvordan de ser ud inden i, men jeg vil ikke have alle oplysningerne lagt ud, såsom steder og telefonnumre, men jeg kan ikke finde ud af at camouflere de steder, så I må nøjes med forsiden. Men den er nu også meget pæn hvis jeg selv skal sige det :loveboard:

post-24232-1172607353.jpg

Redigeret af MetteG
0

Del dette indlæg

Undertøj :loveboard:

Jeg synes også lige at jeg ville vise mit fine undertøj. Jeg havde ellers næsten opgivet at finde noget pænt noget med en bh uden stropper, men mor kom til undsætning! "Lad os tage i Femilet i Vejle", og vupti, der hang det jo. Glææææder mig til at have det på (sammen med kjolen naturligvis).

post-24232-1172607677.jpg

Redigeret af MetteG
0

Del dette indlæg

Kirken

Nu jeg er i gang, kan jeg da lige lægge et billede ind af "vores" moderne kirke. Den er fra 1989, så relativt ny er den da. Til at starte med synes jeg ikke den var så flot, men efterhånden bliver jeg mere og mere glad for at den ikke er sådan en gammeldags en. Den passer godt til "moderne" mennesker som os :loveboard:

post-24232-1172607968.jpg

post-24232-1172608006.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Mette :balloons:

Og velkommen til - jeg har først lige fået læst din tråd, men I har da styr på det meste :thumbsupsmileyanim:

Og Århus Lystbådehavn er bare skøn. Jeg har selv boet i Århus i 5 år da jeg læste - og det var et af mine fortrukne steder!

Det kan da godt være, at jeres kirke er utraditionel, men jeg synes den er meget flot. Det virker til at man har formået at putte sjælen i den - hvis du forstår :biggrin:

Og så er det dejligt at høre, at der er andre der tager på bryllupsrejse i et sommerhus - det bliver også der vi holder ugen fri efter brylluppet. Det er hamrende ideelt for børn på 3 og 5 :thumbsupsmileyanim:

Glæder mig til at se mere fra dig af!

Hilsen Solsikken :bearhug:

Redigeret af Solsikken
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha, nu skal min hullede hukommelse udsættes for lidt af en prøvelse, for der var jo lige pludselig flere ting, jeg er nødt til at kommentere på...

Først: super flotte invitationer! Lækre farver, enkle og alligevel rigtig raffinerede. :thumbsupsmileyanim: til dem!

Dernæst, undertøjet. Det er også bare super lækkert! Du bliver da bare for lækker smækker med det på. Kan rigtig godt lide, at det ikke bare er hvidt, men at der også er lidt kulør på. Hvor meget har du givet for det??

Det sidste, jeg er nødt til at kommentere er simpelthen kirken. Jeg har ALDRIG set en moderne kirke, som jeg kunne lide, men den her, den er jeg bare vild med! Den er enkel, stilet og super moderne. Det er jeg godt nok imponeret over, for troede aldrig, jeg skulle komme til at kunne lide en af de moderne kirker. Blev konfirmeret i en = den var rædselsfuld, bor 200 m fra en moderne kirke = rædselsfuld, og sådan kan jeg blive ved med samtlige moderne kirker, jeg er stødt på indtil nu. Men den her, den er fed!!!

:thumbsupsmileyanim: Camilla.

0

Del dette indlæg

Hej Camilla

Tak for din hilsen! :rolleyes:

Undertøjet er jeg også selv ret vild med. Kan ikke huske de eksakte priser, men bh'en var vist 430 kr., trusserne var 250 kr. og strømpebåndet var 150 kr. Der passede desuden strømpeholder til, og trusserne var også i g-streng og tai-trusser (mine er vist en slags shots :thumbsupsmileyanim: ). Som sagt er det købt hos Femilet.

Og tak for dine komplimenter til invitationerne og kirken. Er egentligt også ret stolt af invitationerne, troede slet ikke at jeg kunne lave noget der er så pænt (med hjælp fra Casper). Kirken er jo flot selvom den er moderne. Jeg bor også tæt på en anden moderne kirke, den er sørme ikke for flot, ligner lidt for meget et almindeligt hus.

Tak tak :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hvad skal vi hedde?

Det er nok en af de ting vi har sværest ved at nå enighed om. Jeg hedder Guldmann til efternavn og Casper hedder (Young) Roed Pedersen. Jeg synes at det ville lyde rigtigt godt hvis vi begge kom til at hedde Roed Guldmann (dejlig kombo af to pæne navne. Men DET kan han ikke lige tage stilling til, for så skal diverse mails, hjemmesider, brugernavne osv. jo LAVES OM! Lidt tam argumentation, men okay. Han har lovet at tænke over det til slutningen af april (hvor vi skal hente ægteskabserlæring på rådhuset).

Men mon ikke det ender med det? :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer