:o)

Mon her er en Maler i dette forum???

8 indlæg i dette emne

Hej Piger...

Vi er ved at renover vores hus og det har vi været i gang med i lidt over 1 år og er desværre ikke kommet meget vidre, men nu skal det altså være så vi kan blive færdige til bryllupet.. Det kunne jo være dejligt ikke...

Nå men vi har revet loft ned og revet tapet ned og sat gips loft op og har spartlet det + vægene.... Vi mangler så at male loftet(1), sætte væv på vægene(2), male vægene(3) og lægge gulv(4)...

men men men så er det lige at vi er kommet i tvivl om hvilken rækkefølge vi skal gøre tingene i nu, så det håber jeg at der er en der kan hjælpe os med...Så hvis i vil sætte taæene i den række fælge vi skal gøre tingene vil jeg blive meget glad...

På forhånd tak...

Mvh Lena :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej igen,

min veninde siger:

1: grund loft og vægge

2: mal loft første gang.

3: sæt væv op

4: mal loft

5: mal vægge

6: læg gulv.

loftet skal helst males inden væggene, da det oftes strinter lidt når man maler loftet,. Og så er det jo træls hvis væggene lige er blevet malet, og man så skal starte forfra. :thumbsupsmileyanim:

håber du kan bruge det til noget.

Knuz micha

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej lena,

var så lidt, min veninde synes det var sjovt, at hun lige kunne være behjælpelig ;-)

Hun og jeg ønsker jer rigtig god fornøjelse, og vi er overbevist om at hvis I virkelig vil, så kan I godt nå at blive færdig :thumbsupsmileyanim:

Men jeg personlig, er glad for det ikke er mig. Jeg er typen som 123 så er vi færdig. Og er vi så ikke liiiige det, så puhada hvor der irretere mig :loveboard:

sender jer lige et kram :cheerleader3:

Godnat fra mig af

Micha

0

Del dette indlæg

hmmm.... jeg ville nu nok liiige overveje at få lagt gulvet først... kommer selvfølgelig an på hvor meget det drejer sig om... men vi lavede det hele sidste sommer og hvis I skal have nty beton ind med evt gulv-varme såååeee... sviner det altså en hel del... sprøjter op på væggene osv... så vent med at male vægge til gulvet er lagt!!!! Bare et tip... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hej :thumbsupsmileyanim:

Må også lige give mit besyv med, da jeg til daglig er projektleder i et af Danmarks største entreprenørselskaber, og styrer byggerier fra start til slut.

Normalt gøres det i denne rækkefølge:

• Spartel vægge.
  • Pudse/slibe for uregelmæssigheder.
  • Opsætte væv, filt eller tapet.
  • Grunde og male 1. gang. Færdigmale loft.
  • Lægge gulve og opsætte fodlister, gerigter mm.
  • Male sidste gang inkl. fuge mellem fodliste og vægge.
Håber det kan bruges. :cheerleader3:

Hilsen Solsikken :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer