Møffe

brudebuket

8 indlæg i dette emne

Hejsa,

Vi skal giftes på Kristi himmelfartsdag, hvor blomsterforretningerne har lukket. Vi har nu fået en aftale med en forretning om at de laver buket, knaphulsblomst og brudepigebuket dagen inden da og leverer den efter lukketid. Men hvordan med det ?

Nogen der har erfaringer med det, om den holder sig og hvordan man evt. sikrer at den stadig er flot i form og udseeende.

Og så det praktiske - skal jeg få min brudepige til at opbevare den, for jeg tror da ikke min tilkomne har særlig meget forstand på den slags :thumbsupsmileyanim:

Nogle med samme dilemma ? eller gode ideer ?

Kh louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej...

Jeg laver min egen buket - da jeg jo skal giftes med en jyde, der graver alle sine penge ned GP

Så den bliver altså lavet dagen før, for ellers tror jeg s** jeg får stress. Regner bare med at den ryger i en vase og ned i kælderen, eller køleskabet...

Jeg er overbevist om at denn sagtens kan holde sig.

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

De kan sagtens holde sig til dagen efter, men vil anbefale dig at stille dem koldt og aller bedst i et køleskab... Ellers snak med blomsterhandleren om hvad de vil anbefale dig *SS*

Knuz Trine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det bedste du kan gøre for en buket der skal holde sig er:

Komme buketten i vand med den rette temperatur(Jo hårdere stik jo varmerer vand) (dvs. buket med roser skal have badekars varmt vand, er det kun roser skal du bruge det varmeste vand du kan få ud af din vandhane)) Husk inden du stiller buketten i vand, så husk at klippe ½-1 cm at stilken ellers kan blomsterne ikke få vand op og så kan de evt godt blive lidt slatne.

Stille den koldt natten over. Evt kælder eller køleskab og så burde de se super flotte ud om morgenen. evt hvis der er nogle der på trods af de forholdsregler du tager dig skulle blive slatne, så få noget gerbera-tråd hos din blomsterbutik, det kan nemlig redde det.

Håber du kunne bruge mine råd!!

0

Del dette indlæg

Ja vi skal jo så giftes pinsesøndag og der har alle butikkerne altså også lukket..

Min kæreste har så heldigvis allieret sig med hende blomsterdamen der på vores feststed skal lave bordpynten.. Hun laver også brudebuketten og knaphulsblomsterne.. Og dem laver hun så på selve dagen, så det bliver dejlig nemt.. Håber jeg da.

Men ellers så skulle vi nok også have blomsterne dagen før eller noget..

:boohoo:

0

Del dette indlæg

Det bedste du kan gøre for en buket der skal holde sig er:

Komme buketten i vand med den rette temperatur(Jo hårdere stik jo varmerer vand) (dvs. buket med roser skal have badekars varmt vand, er det kun roser skal du bruge det varmeste vand du kan få ud af din vandhane)) Husk inden du stiller buketten i vand, så husk at klippe ½-1 cm at stilken ellers kan blomsterne ikke få vand op og så kan de evt godt blive lidt slatne.

Stille den koldt natten over. Evt kælder eller køleskab og så burde de se super flotte ud om morgenen. evt hvis der er nogle der på trods af de forholdsregler du tager dig skulle blive slatne, så få noget gerbera-tråd hos din blomsterbutik, det kan nemlig redde det.

Håber du kunne bruge mine råd!!

Hejsa.

Lige et lille spørgsmål. Hvordan kan man sætte buketten i vand, når der er lavet håndtag på? :thanks: For det er der vel altid på en rigtig brudebuket eller hvad? :cheerleader3:

Mit råd er, som de andre også siger, at opbevare blomsterne køligt, så holder de sig flot til næste dag.

Mvh Pernille. :boohoo:

Redigeret af Enigma28
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer