Guest søster

hjælp...mangler en til servering

19 indlæg i dette emne

Hej... :boohoo:

Vi står med næsten alt planlagt, men kan simpelthen ikke finde en som kan serverer. det skal være en som har overblikket til at styrer et selskab samt to andre som skal serverer. Hvis I kender en eller ved hvor vi kan finde en til det, ville det bare være dejligt... :cheerleader3:

brylluppet finder sted den 4-8-2007 i Lellinge, som er en del af Køge.

Hilsen Ann-kathrin

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad størrelse selskab snakker vi om og er der tale om buffet eller bordservering, når I regner med kun 3 til servering?

Jeg bor nemlig i nærheden, og har megen erfaring indenfor dette - kender også en del andre i samme område som netop går ud og serverer ved selskaber - men vil godt vide noget mere.

Badutski

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Alderen er lige meget, bare de har prøvet det før, kan sætte andre i sving og som sagt har et overblik. Selvfølgelig skal det ikke gøres gratis... :cheerleader3: , hvad de skal have for det, kommer vel an på så meget. De fleste der har prøvet det før, har somregel en fast pris, eller de for et tilbud for de antal timer de nu skal være der.

Der er inviteret 50 personer, men der kommer vel altid nogle afbud. Der kommer en som er vandt til restaurant branchen, men mest køkkenet..han skal hjælpe til hvor der er behov, både køkken og gulv..(han er yderst effektivt). så vil der være en til to kokke "skal lige ha fundet dem.... :boohoo: " Der ud over skal der så findes en som har styr på tingene på gulvet og to andre. Så der vil være 3 der skal serverer og de kan så gøre brug af en fjerde, hvis det bliver nødvendigt. Det hele bliver tallerken servering, men der skal jo også gøres klar med diverse ting, inden gæsterne kommer og ellers sørge for vådt, ryde ud, lave kaffe osv...de ting man nu gør som tjener.

vi havde snakket om 4 tjenere, en kok og en hjælper til kokken...det kan også være at det bliver sådan... :thanks:

Hilsen Ann-kathrin

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hmmm...nu skal jeg absolut ikke blande mig i Jeres planlægning. Men jeg synes 3-4 serveringspersoner til 50 mennesker lyder lige knebent nok. Normalt, i hvert fald de steder hvor jeg har serveret, beregner man max. 10 kuverter pr. tjener, når der er tale om kuvertservering og opskænkning..... Ellers er der simpelthen for lang tid at vente for gæsterne fra de første får til de sidste.... Især når man også skal tænke på klargøring, kaffe, opvask m.v.....

0

Del dette indlæg

hmmm...nu skal jeg absolut ikke blande mig i Jeres planlægning. Men jeg synes 3-4 serveringspersoner til 50 mennesker lyder lige knebent nok. Normalt, i hvert fald de steder hvor jeg har serveret, beregner man max. 10 kuverter pr. tjener, når der er tale om kuvertservering og opskænkning..... Ellers er der simpelthen for lang tid at vente for gæsterne fra de første får til de sidste.... Især når man også skal tænke på klargøring, kaffe, opvask m.v.....

Hejsa, det har du også ret i, 3 tjenere er nok underkanten. Vi er også blevet enige om at der skal være 4 og en der kan gå til hånde, når der er behov for det..

Ann-kathrin

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Ann-Katrin,

Er bare nysgerrig, da jeg selv kommer fra Lellinge. Hvordan kan det være du skal giftes der? Det er i hvert fald en rigtig sød kirke. Jeg kender måske en, som kan hjælpe dig. Skriver en pm til dig, hvis hun kan og har lyst.

:-)

Hejsa,

Vi købte hus hernede i november 2005, men er først flyttet herned i maj 2006, da vi har været igennem en renovering og stadig er igang. Nu håber jeg bare at vi når og blive færdige til brylluppet, det ser lidt håbløst ud lige nu.... :thumbsupsmileyanim: . Er du selv viet i Lellinge kirke, har aldrig set den indvendig, men den ser rigtig hyggelig ud.

Ann-kathrin

0

Del dette indlæg

Hej Ann-Kathrin,

Og undskyld jeg har stavet dit navn forkert før :$

Jeg skulle egentlig have været gift i Lellinge Kirke, er også døbt og konfirmeret der, men blev gift i Sct. Nicolai Kirke i Køge. Det blev sådan, fordi vi holdt efterårsbryllup (og ikke kunne vide sig sikker på vejret), og der var noget besværligt for vores venner uden bil at komme til Lellinge. Desuden havde vi reception på Skitsesamlingen (nabo til Sct. Nicolai Kirke) og middag på Odd~Fellowgaarden (ved Køge st.), så det var lidt nemmere at have det hele samlet i Køge. Men jeg ville nu gerne have været i Lellinge Kirke. Du kan sagtens komme ind og se den. Bare ring til graveren og sig, at du skal giftes til august, og du meget gerne vil se kirken. Så er jeg sikker på, han nok skal lukke op for dig. En anden mulighed er jo også gudstjeneste ;-)

Har ikke fået fat på min veninde, men skriver som tidligere nævnt til dig, hvis det bliver aktuelt.

Mvh. Louise.

PS: Hvor har I købt hus? Byen er jo ikke så stor.

0

Del dette indlæg

Hej Ann-Kathrin,

Og undskyld jeg har stavet dit navn forkert før :$

Jeg skulle egentlig have været gift i Lellinge Kirke, er også døbt og konfirmeret der, men blev gift i Sct. Nicolai Kirke i Køge. Det blev sådan, fordi vi holdt efterårsbryllup (og ikke kunne vide sig sikker på vejret), og der var noget besværligt for vores venner uden bil at komme til Lellinge. Desuden havde vi reception på Skitsesamlingen (nabo til Sct. Nicolai Kirke) og middag på Odd~Fellowgaarden (ved Køge st.), så det var lidt nemmere at have det hele samlet i Køge. Men jeg ville nu gerne have været i Lellinge Kirke. Du kan sagtens komme ind og se den. Bare ring til graveren og sig, at du skal giftes til august, og du meget gerne vil se kirken. Så er jeg sikker på, han nok skal lukke op for dig. En anden mulighed er jo også gudstjeneste ;-)

Har ikke fået fat på min veninde, men skriver som tidligere nævnt til dig, hvis det bliver aktuelt.

Mvh. Louise.

PS: Hvor har I købt hus? Byen er jo ikke så stor.

Hejsa,

nej det er en lille by... :thumbsupsmileyanim: , men dejlig. Vi har købt det gamle købmandshus, et stort rødt murstenshus på hjørnet af ringstedvej og bakkeledet. Så vi bor lige op ad kirken. Det ville være rigtig dejligt hvis du kunne høre din veninde... Da vi er nye i byen og ikke rigtig kender nået til den, ville jeg lige bruge lejligheden til at høre dig om du kendte nogle steder vi kunne få tage billeder, udendørs... Det må helst ikke være for langt væk fra hvor vi bor, da vi skal køre i hestevogn, mere pga ventetiden for gæsterne som venter hjemme i huset...

Ann-kathrin

0

Del dette indlæg

Ja, det hus kender jeg godt. Har godt lagt mærke til, at det er ved at blive total renoveret. Jeg ville foreslå jer at tage enten i Lellingeskoven (fortsæt ud ad Ringstedvej mod Ringsted, så kommer den på højre hånd 1-2 km henne), i Lunden (det lille stykke "skov" der ligger, når I følger Bakkeleddet rundt i svinget) eller måske området omkring Gl. Lellingegaard. Det er længe siden, jeg har været noget af stederne, så I skal måske lige tjekke egnetheden først.

Håber I bliver glade for at bo i byen - og velkommen til!

Mvh. Louise.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det hus kender jeg godt. Har godt lagt mærke til, at det er ved at blive total renoveret. Jeg ville foreslå jer at tage enten i Lellingeskoven (fortsæt ud ad Ringstedvej mod Ringsted, så kommer den på højre hånd 1-2 km henne), i Lunden (det lille stykke "skov" der ligger, når I følger Bakkeleddet rundt i svinget) eller måske området omkring Gl. Lellingegaard. Det er længe siden, jeg har været noget af stederne, så I skal måske lige tjekke egnetheden først.

Håber I bliver glade for at bo i byen - og velkommen til!

Mvh. Louise.

Jo tak, vi håber også at vi bliver glade for det. Men jeg vil da lige tjekke stederne ud. Bor du stadig i Lellinge..?

hilsen Ann-kathrin

0

Del dette indlæg

Jeg kender en der tit tager ud til fester og serverer, han er vant til at styre tjenerne og har serveret siden han var 16 år, ligesom han har arbejdet som tjener bl.a. i Hereford Steakhouse.

Hvis du er interesseret så kan du lige sende mig en pm med dato, så skal jeg nok spørge ham om han kan :thumbsupsmileyanim:

Han tager vist nok 130-150 i timen, men han er alle pengene værd :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hehe...hvor sjovt, jeg kørte faktisk forbi i går hvor I havde masser af "arbejdere" ude foran. Det er en stor mundfuld i har gang i - men er sikker på at det nok skal blive fantastisk flot (bor selv i byggerod i øjeblikket) .

Jeg bor knap 5 km. derfra og kører hver dag igennem Lellinge. Kirken er en meget smuk landsby kirke, enkel (kan lige på stående fod ikke huske det nøjagtigt, men mener at de gamle kalkmalerier er dækkede, dvs. at den er hvidkalket indeni....

Men jeg ville da helt klart smutte op forbi en søndag, evt. før gudstjenesten, hvis du ikke gider sidde igennem den.

Håber I falder til, det er et dejligt område at bo i, Jeg har boet i nabolaget hele mit liv.

mht. til fotograferings-steder:

Gl. Lellingegård (det er privat så der skal I spørge om lov)

Lellingeskoven har nogle fantastiske views....men så skal i nok lige scoute locations der først.

Gammel Køgegård, har en SMUK rhododendronhave som mange brudepar benytter til fotografering.

Nu kan jeg ikke lige huske hvornår du sagde I skulle giftes, men en gul bølgende kornmark er også en fantastisk flot baggrund (har set det på flere billeder) til brudepar, og der er I da velkommen til at bruge vores.

Køge Ås er også flot om sommeren.

Hmmm... det var lige dem jeg kunne komme i tanker om lige nu, vender tilbage hvis der kommer flere.

Ps. du er velkommen til at skrive hvis der er mere du vil vide. Som sagt serverer jeg tit ved div. lejligheder så har en stor erfaring med sådant, ligesom jeg kender en del der også gør det i fest-servering (bla. dem vi brugte til vores bryllup for 2 år siden, som samtidig er nogle gode bekendte, de plejer at tage 100 kr. i timen lige ud, det plejer jeg i øvrigt også).

Badutski

Redigeret af badutski
0

Del dette indlæg

Hehe...hvor sjovt, jeg kørte faktisk forbi i går hvor I havde masser af "arbejdere" ude foran. Det er en stor mundfuld i har gang i - men er sikker på at det nok skal blive fantastisk flot (bor selv i byggerod i øjeblikket) .

Jeg bor knap 5 km. derfra og kører hver dag igennem Lellinge. Kirken er en meget smuk landsby kirke, enkel (kan lige på stående fod ikke huske det nøjagtigt, men mener at de gamle kalkmalerier er dækkede, dvs. at den er hvidkalket indeni....

Men jeg ville da helt klart smutte op forbi en søndag, evt. før gudstjenesten, hvis du ikke gider sidde igennem den.

Håber I falder til, det er et dejligt område at bo i, Jeg har boet i nabolaget hele mit liv.

mht. til fotograferings-steder:

Gl. Lellingegård (det er privat så der skal I spørge om lov)

Lellingeskoven har nogle fantastiske views....men så skal i nok lige scoute locations der først.

Gammel Køgegård, har en SMUK rhododendronhave som mange brudepar benytter til fotografering.

Nu kan jeg ikke lige huske hvornår du sagde I skulle giftes, men en gul bølgende kornmark er også en fantastisk flot baggrund (har set det på flere billeder) til brudepar, og der er I da velkommen til at bruge vores.

Køge Ås er også flot om sommeren.

Hmmm... det var lige dem jeg kunne komme i tanker om lige nu, vender tilbage hvis der kommer flere.

Ps. du er velkommen til at skrive hvis der er mere du vil vide. Som sagt serverer jeg tit ved div. lejligheder så har en stor erfaring med sådant, ligesom jeg kender en del der også gør det i fest-servering (bla. dem vi brugte til vores bryllup for 2 år siden, som samtidig er nogle gode bekendte, de plejer at tage 100 kr. i timen lige ud, det plejer jeg i øvrigt også).

Badutski

Hej badutski... :thumbsupsmileyanim:

Ja det er ikke sådan med det byggerod, Igår gik det helt galt. vi havde en nede til at lave et kloakrør, og så skete det, han ødelagde hovedledningen ind til huset, så vi gik i kælderen med vand op til knæene og kunne ikke stoppe vandet, så havde pludselig travlt med at tømme rummene inden alt gik tabt... :cheerleader3: . det endte med at vi måtte ringe til lellinge vandværk, så alt vandtilførelse blev slukket. sikke et virvar, derfor alle de mennesker ude foran.

Vi vil da prøve og tjekke stederne ud, så håber vi at vi kan finde stedet til fotograferingen... :carrot: . det ville være rigtig godt, hvis du havde tid og lyst til at servere til vores bryllup og hvis du kunne få to mere med, ville det bare være vidunderligt...Det er som sagt den 4-8-2007, ang. tid, kan vi jo lige snakkes ved.

Hilsen Ann-kathrin

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kender en der tit tager ud til fester og serverer, han er vant til at styre tjenerne og har serveret siden han var 16 år, ligesom han har arbejdet som tjener bl.a. i Hereford Steakhouse.

Hvis du er interesseret så kan du lige sende mig en pm med dato, så skal jeg nok spørge ham om han kan :(

Han tager vist nok 130-150 i timen, men han er alle pengene værd :cheerleader3:

Hej Gitte,

har sendt en pm til dig, håber at du har modtaget den...

Hilsen Ann-kathrin

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer