tyson

rosenblade....

20 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg har godt nok ingen erfaringer med rosenblade, men jeg kunne da forestille mig at det er smukkere og nemmere at rydde op end ris!!!! Jeg ved så ikke om rosenblade kan smitte af på kjolen, så den evt. bliver skjoldet af rosenstøv??? Ris kan jo svine ret meget på et sort jakkesæt!!!!

Lidt tanker fra mig..... :(

0

Del dette indlæg

jeg kommer til at bruge rosenblade istedet for ris da jeg synes det er synd for fuglene de bliver syge af rå ris så jeg har købt noget der hedder hjerteris på www.romanceshop.dk og lavet poser med dem og rosenblade... ville aldrig bruge sæbebobler da de helt sikkert laver grimme skjolder. håber det er en hjælp.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige lidt om fugle og ris fundet andetsteds:

Myten om ris og fugle

Ris svulmer ganske rigtigt op, når de bliver våde. Men det gør alle mulige andre frø også, og det tager frøspisende fugles fordøjelsessystem naturligvis ikke mindste skade af.

Det interessante ved en myte som denne er egentlig ikke, hvordan den er opstået. Den kan såmænd være fundet på af hvem som helst. Det interessante er, at den er helt umulig at udrydde, selv om den er åbenbart grundløs.

Årsagen er at denne myte rummer nogle kvaliteter, der gør den meget velegnet til at cirkulere mellem mennesker.

1. Myten rummer et dramatisk billede (den eksploderende fugl), som gør den nem at huske.

2. Den er hurtig og nem at fortælle videre.

3. Man bliver mindet om den med mellemrum, fordi den er forbundet med en bestemt tilbagevendende begivenhed: bryllup.

4. Man udsender et signal om at være et hensynsfuldt menneske, når man fortæller denne myte videre.

Når en oplysning rummer alle disse elementer af "god historie", bør enhver skeptiker være på vagt. Oplysningen behøver ikke være usand, men den vil leve videre helt upåvirket af sandhedsværdien.

Og et link om emnet:

urban legends

Kan vi så ikke efterhånden slå fast, at det ER en myte om fugle og ris...

0

Del dette indlæg

Til min veninde og mands bryllup spredte vi rosenblade. Det var meget smukt, men de røde rosenblade smittede lidt af på kjolen. Dog ikke så meget, at det kunne ses på billeder, men det kunne måske være gået galt?! Jeg vil i hvert fald vælge hvide eller cremefarvede roser hvis vi skal brude roser i stedet for ris - synes det gør så ondt når man bliver ramt af en lille smule til bryllupper... hvordan mon det så ikke føles når man står midt i "orkanens øje"? :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til vores bryllup var der flere der kastede rosenblade efter os og det var bare rigtig smukt - specielt på billederne hvor man kan se både ris og rosenblade der "vælter" ned over os :lol:

0

Del dette indlæg

På vårt bröllop valde vi bara säbebobler utanför kirken, och rosenblad till dukningen. Om det skulle regna går det inte att kasta rosenblad, men bobler fungerar. Säbeboblerna pletter inte töyet då det är en speciell vätska i bryllupsbobler. I Sverige har det blivit kjempevanligt med bryllupsbobler och kirkene liker det gott.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg kommer til at bruge rosenblade istedet for ris da jeg synes det er synd for fuglene de bliver syge af rå ris så jeg har købt noget der hedder hjerteris på www.romanceshop.dk og lavet poser med dem og rosenblade... ville aldrig bruge sæbebobler da de helt sikkert laver grimme skjolder. håber det er en hjælp.

Hejsa,

Ville lige høre dig ang. de rosenblade fra romanceshop, er de ægte eller er de af stof...

Hilsen Ann-kathrin

0

Del dette indlæg

Til vores bryllup strøede min bonusdatter rosenblade ud inde jeg gik ind i kirken.

De var af stof og købt hos something blue som annoncerer herinde..

Jeg synes de var rigtig fine, vi købte røde og cremefarvede..

I den kirke vi skulle giftes i var de ikke vilde med at vi brugte ægte rosenblade pga tæppet på gulvet, så vælger man ægte rosenblade skal man altså lige cleare det med kirken inden...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige lidt om fugle og ris fundet andetsteds:

Myten om ris og fugle

Ris svulmer ganske rigtigt op, når de bliver våde. Men det gør alle mulige andre frø også, og det tager frøspisende fugles fordøjelsessystem naturligvis ikke mindste skade af.

Det interessante ved en myte som denne er egentlig ikke, hvordan den er opstået. Den kan såmænd være fundet på af hvem som helst. Det interessante er, at den er helt umulig at udrydde, selv om den er åbenbart grundløs.

Årsagen er at denne myte rummer nogle kvaliteter, der gør den meget velegnet til at cirkulere mellem mennesker.

1. Myten rummer et dramatisk billede (den eksploderende fugl), som gør den nem at huske.

2. Den er hurtig og nem at fortælle videre.

3. Man bliver mindet om den med mellemrum, fordi den er forbundet med en bestemt tilbagevendende begivenhed: bryllup.

4. Man udsender et signal om at være et hensynsfuldt menneske, når man fortæller denne myte videre.

Når en oplysning rummer alle disse elementer af "god historie", bør enhver skeptiker være på vagt. Oplysningen behøver ikke være usand, men den vil leve videre helt upåvirket af sandhedsværdien.

Og et link om emnet:

urban legends

Kan vi så ikke efterhånden slå fast, at det ER en myte om fugle og ris...

TAK!!!! Jeg er SÅ træt af at høre den smøre om de stakkels fugle

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Ville lige høre dig ang. de rosenblade fra romanceshop, er de ægte eller er de af stof...

Hilsen Ann-kathrin

Jeg tillader mig lige at svare på denne :-)

Jeg har købt det samme. Hjerterisene er vandopløselige, og rosenbladene er af stof. Jeg bruger bladene til pynt på gulv og bord og de er meget flotte (og så slipper du for at de bliver brune i løbet af aftenen) God fornøjelse

0

Del dette indlæg

Hej

Hvor køber i rosenblade, er det roser hvor i selv piller bladene af, eller kan bestille rosenblade?

Sussi

Altså, vi bestiller bare rosenblade hos vores blomsterleverandør... Man kan, som flere er inde på, også købe dem af stof, hvis det er.

Men jeg gider i hvert fald ikke selv sidde og "pelse" en masse roser! Så skal det være roser uden torne, da i hvert fald :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer