Sign in to follow this  
Followers 0
AnjaSL

ØLKAGE

3 posts in this topic

Nu har jeg skaffet min venindes ølkageopskrift til Louiseh79, men jeg vil da også gerne dele den med jer andre :thumbsupsmileyanim:

Ølkage

500 g. hvedemel

500 g. brun farin

1 flaske hvidtøl

1 brev brunkagekrydderi

1 tsk bagepulver

Bages i ca. 50 min ved 175 gr.

Dejen bliver meget tør, men det hjælper, når man blander farinen i.

"Jeg har bagt den i en rugbrødsform. Jeg plejer at starte med de tørre ingredienser og øllen, så står du med en meget tør dej, men når du så tilsætter farinen ændrer det hele konsistens - lidt trylleagtigt... Brug gerne dejkroge til at røre med, det gør det lidt nemmere.

God bagelyst :cheerleader3: "

0

Annonce ♥

Det er en super kage (bedst lun med koldt smør), opdagede den da jeg boede i Herning *S*

Jeg starter dog med at blande hvidtøl og farin og putter derefter det tørre i :lol:

Jeg bruger ikke en færdigblandet brunkagekrydderi, men 1 tsk. kanel 1 tsk. ingefær og 1 tsk. nelliker :smilie_oster05:

I sidse ende smager det jo nok af det samme -HAHA-

:bearhug: Lone

0

Det er en super kage (bedst lun med koldt smør), opdagede den da jeg boede i Herning *S*

Jeg starter dog med at blande hvidtøl og farin og putter derefter det tørre i thumbsupsmileyanim.gif

Jeg bruger ikke en færdigblandet brunkagekrydderi, men 1 tsk. kanel 1 tsk. ingefær og 1 tsk. nelliker :smilie_oster05:

I sidse ende smager det jo nok af det samme thumbsupsmileyanim.gif

balloons.gif Lone

Jeg gør ligesom dig når jeg bager ølkage. Selvom alle jeg kender i Herning spiser den lun med smør, så vil jeg helst have kagen uden smør.

Men det er jo smag & Behag :smiley-eatdrink026:

0