Guest Angaard

Velkomsttale

14 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Pt. har jeg kun stik ord og tror egentlig jeg nøjes med det når det "bare" er velkomsttale.

Vi har lavet en aftale om at min kommende (som ikke er så meget for at snakke for så mange mennesker) tager en kort velkomst ved receptionen og lige siger at vi skærer kagen for og bliver så fotograferet. Om aftenen er det så min tur og de ting jeg har skrevet på min huske/stik-ords-liste er: Takke div. for hjælp med forberedesler, introdusere toastmaster, informere om at der IKKE må rives i sløret (et arvestykke), at vi har tænkt os at tage så meget af festem med som vi "orker" så ingen skal føle sig forpligtet til at blive til vi er gået, at der står engangskameraere på bordene til fri afbenyttelse og så slutter vi med at synge fødselsdagssang for min lille grandkusine som bliver 3år den dag...

Det var lidt de ting jeg regner med at sige.

Håber du kan bruge noget af det.

:smilie_oster02: camilla

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja jeg tror også at det bliver en kort tale, hvor vi lige takker gæsterne for at være kommet og så fortæller hvem vores toastmaster er. Herefter får han så ordet.

Men jeg bliver lige hængende, hvis der kommer andre forslag.... Vi kan altid bruge nogle gode idéer...

Måske der er nogen der laver noget sjov ud af velkomsttalen... det har vi nemlig snakket om, men ved ikke helt, hvordan vi skal gribe det an...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vores bryllup er meget internationalt, er det hele lidt kompliceret. jeg siger kort velkommen og tak for gaver og præsenterer toastmasteren på engelsk og dansk, og min kæreste gør det på italiensk. Alt det praktiske siger toastmasteren så på dansk og engelsk. Så det bliver lidt langt... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Davs allesammen

Er selv kommet til "opgaven" (problemet) tale, men siger ligesom I andre, det skal ikke være det store

Her kan i se min foreløbige velkomsttale (bare lige for en god ordens skyld, så har Gitte selv flækket et slør sammen og mit slips er fra sådan et blille sæt m. skjorte og slip)

Jeg holder også på at det er toastmasteren der kommer med de mere praktiske informationer

MVH

Karsten

Velkomsttalen.doc

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Davs allesammen

Er selv kommet til "opgaven" (problemet) tale, men siger ligesom I andre, det skal ikke være det store

Her kan i se min foreløbige velkomsttale (bare lige for en god ordens skyld, så har Gitte selv flækket et slør sammen og mit slips er fra sådan et blille sæt m. skjorte og slip)

Jeg holder også på at det er toastmasteren der kommer med de mere praktiske informationer

MVH

Karsten

Mht din velkomsttale ville jeg bare lige sige, at jeg synes det er en god, humoristisk måde at få sagt de vigtigste ting på :smile:

Det er vigtig at få sagt lige det vigtigste uden at trække i langdrag, og ja, det er jo toastmasterens opgave at få alt det andet til at hænge sammen :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Davs allesammen

Er selv kommet til "opgaven" (problemet) tale, men siger ligesom I andre, det skal ikke være det store

Her kan i se min foreløbige velkomsttale (bare lige for en god ordens skyld, så har Gitte selv flækket et slør sammen og mit slips er fra sådan et blille sæt m. skjorte og slip)

Jeg holder også på at det er toastmasteren der kommer med de mere praktiske informationer

MVH

Karsten

Super tale! lige med den rette mængde god humor!! :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:balloon: Hej!!

:balloon: Velkomsttale, Karsten... :)

Og så blev jeg lige mindet om noget, som jeg ikke lige havde tænkt over - velkomsttalen..

Nå, den bli'r nok min, kunne jeg tro.. :balloon: Jeg er familiens taler :bearhug: De andre bli'r helt mundlamme... Øv- det er ellers så hyggeligt... :balloon:

:balloon: Jeanet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi brugte lidt samme løsning som GiKa. Vi holdt en lille kort velkomsttale sammen (havde delt den op, så vi tog et par linjer hver på skift), hvor vi bare bød folk velkommen og fortalte, hvor glade vi var for at de var kommet. Og en stor tak til alle som havde hjulpet omkring det praktiske (uden at nævne navne - ingen nævnt, ingen glemt).

Og så overlod vi ordet til vores toastmaster, som styrede begivenhederne derfra med hård og kærlig hånd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi - eller min kæreste - vil nok bare sige tak til gæsterne fordi de kom og tak til dem som har hjulpet og så lige kort fortælle om reglerne (mit slør må ikke rives i stykker, ingen rygning under maden m.m) og så skal vi vist bare til bords.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores velkomsttale starter med en velkomst og en tak til dem som er kommet. Derefter bliver der en kort præsentation af gæsterne med navn og relation til os (så alle ved hvem alle er). Toastmasteren ved de hvem er fra invitationen.

Redigeret af AnyaW
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer