Stellah

Ægteskabserklæring.

16 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hey..

Vi hentede vores i feb. og indleverede den i marts tror jeg nok..

Den gælder i 4 mdr fra den dato den er lavet, så du kan jo evt

indlevere den ca. 4 mdr før i skal giftes, hvis man (ligesom mig)

er bange for at man ikke får den i tide..

Grundet travlhed og "høj"sæson..

0

Del dette indlæg

Hent du den bare og udfyld den og afleverer den om en uges tid. Kommunerne arbejder ikke altid lige hurtigt og især ikke efter sammenlægningerne. Vi måtte hente vores prøvelsesattest på rådhuset, den dag vi skulle til præsten, fordi de ikke lige vidste, hvilket af de gamle rådhuse der skulle lave den.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ægeteskabserklæringen er sådan en, hvor man skriver under på at man ikke er søskende, eller har adopteret hinanden eller ikke er den andens onkel osv.

Prøvelsesattesten er den du får, når kommunen via ægteskabserklæringen har set at I godt må blive gift.

Ægteskabserklæringen skal kommunen have, og de sender så prøvelsesattesten til dig, som du så skal sende til kirken.

(Og husk kirken, ikke præsten! Vi har selv importeret præsten, og den fejl har jeg nemlig lige lavet :bask: )

0

Del dette indlæg

Hvad er forskellen på ægteskabserklæring og prøvelesattest? Det har jeg stadig ikke helt fattet....

Det vil jeg egentlig også gerne vide....

Troede prøvelsesattesten var en man brugte, hvis den ene part ikke er dansk statsborger... Men måsek tager jeg fejl...

0

Del dette indlæg

Jeg er temmelig sikker på, at alle skal have en prøvelsesattest, fordi det i bund og grund er en tilladelse fra kommunen til præsten om at I godt må gifte jer.

Men jeg er ikke sikker, fordi den kirke vi skal giftes i, ikke ligger i det sogn som vi bor og præsten er fra et helt tredje sogn, og der kan godt være halløj med det.

Men som sagt, så er jeg altså ret sikker på, at man skal have en prøvelsesattest.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tager jeg helt fejl, hvis man sender ægteskabserklæringen til kommunen, og så får man prøvelsesattesten retur?

Ej, jeg tror ikke helt jeg kan finde ud af forskellen heller - prøvelsesattest vs. ægteskabserklæring.. Er det måske bare det samme? Kært barn mange navne? Hjælp...

0

Del dette indlæg

Tager jeg helt fejl, hvis man sender ægteskabserklæringen til kommunen, og så får man prøvelsesattesten retur?

Ej, jeg tror ikke helt jeg kan finde ud af forskellen heller - prøvelsesattest vs. ægteskabserklæring.. Er det måske bare det samme? Kært barn mange navne? Hjælp...

Det er helt rigtigt, man udfylder ægteskabserklæringen og så sender kommunen prøvelsesattesten, som kirken eller præsten skal have. Det er en form for garanti for at der ikke er noget i vejen for at netop I kan blive gift, altså at i ikke er nært beslægtet. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/thumbsupsmileyanim.gif

0

Del dette indlæg

Jeg er temmelig sikker på, at alle skal have en prøvelsesattest, fordi det i bund og grund er en tilladelse fra kommunen til præsten om at I godt må gifte jer.

Men jeg er ikke sikker, fordi den kirke vi skal giftes i, ikke ligger i det sogn som vi bor og præsten er fra et helt tredje sogn, og der kan godt være halløj med det.

Men som sagt, så er jeg altså ret sikker på, at man skal have en prøvelsesattest.

Alle skal have en prøvelsesattest, ellers kan man ikke blive viet..

Kender det godt, vi skal præcist det samme..

Vi afleverede ægteskabserklæringen i den kommune vi bor, de sendte den til os, vi sendte så

prøvelsesattesten til præsten i den kirke vi skulle giftes, og den præst som skal vie os har fået en kopi..

´

Knus

Redigeret af MijaL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ja jeg blev også klogere, vidste slet ikke der er noget der hedder en prøvelsesattest! Nu ved jeg da hvad jeg skal med den når jeg får den. Har nemlig lige afleveret ægteskabsfidusen og navneændringsfidusen idag.... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/ilovebryllupsklar.gif
0

Del dette indlæg

Jeg håber det er okay jeg stiller et tillægsspørgsmål i denne tråd... Når man så har fået prøvelsesattesten, skal man så sende den til kirken, eller er det tidsnok hvis man medbringer den til den personlige samtale inden bryllupet? Vi skal mødes med præsten 3-4 uger før vielsen og vi havde egentlig tænkt os bare at aflevere den der, men nu kommer jeg pludselig i tvivl om hvorvidt vi skal sende den i forvejen...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer