Chrisling

Til jer med udendørs vielse...

11 indlæg i dette emne

Hej zillaer!

Jeg er i den meget tidlige planlægning af vores bryllup - vi drømmer om en udendørs vielse :carrot:

Kirker siger os ikke rigtig noget, og rådhuset er lidt for tamt til os...

...derfor vil jeg gerne høre fra Jer der skal vies udendørs, hvordan I gør det.

Ved nogle af Jer skal vies i haven, på stranden, i skoven osv http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/thumbsupsmileyanim.gif

Here it goes:

1) Hvor skal I vies henne?

2) Hvem foretager vielsen, og hvordan blev dette sat i stand?

3) Hvordan holder I "ceremonien"?

4) Hvordan er set-uppet? (blomsterport, stole, pavilion, gæster eller hvad I nu skal bruge)

5) Har I en nødløsning hvis det danske vejr ikke arter sig?

Håber I kan hjælpe... :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej zillaer!

Jeg er i den meget tidlige planlægning af vores bryllup - vi drømmer om en udendørs vielse :carrot:

Kirker siger os ikke rigtig noget, og rådhuset er lidt for tamt til os...

...derfor vil jeg gerne høre fra Jer der skal vies udendørs, hvordan I gør det.

Ved nogle af Jer skal vies i haven, på stranden, i skoven osv :cheerleader3:

Here it goes:

1) Hvor skal I vies henne?

2) Hvem foretager vielsen, og hvordan blev dette sat i stand?

3) Hvordan holder I "ceremonien"?

4) Hvordan er set-uppet? (blomsterport, stole, pavilion, gæster eller hvad I nu skal bruge)

5) Har I en nødløsning hvis det danske vejr ikke arter sig?

Håber I kan hjælpe... :cheerleader3:

Hejsa

Jamen her vil jeg da gerne beskrive mit dejlige kommende bryllup.

Vi skal vies i privat have ved Rosenfeldt Gods (Vordingborg) (hvor vi også skal holde festen)

Vi har kontaktet Vordingborg kommune og spurgt om at blive viet i naturen og de sagde glad JA. (det skal lige siges at vi selv bor i Næstved kommune, så det har ikke været en selvfølge at Vordingborg kommune ville) Det er 2. viceborgmester der skal vies os.

Ceremonien er som følger: Gæsterne går i samlet flok ned til vielsesstedet, hvor de bliver mødt af et gospelkor der synger "Du kom med alt det der var dig". Når gæsterne er kommet på plads, ankommer bruden 20 meter derfra i dække/ly af stor/høj bil (folkevogn caravelle 10 personer). Gospelkoret begynder at synge "Angels" af Robbie Williams og bruden og farmand går ned mod vielsesstedet. Der er opstillet stolerækker med en gang i midten og traditionel stole-opsætning til brud, far, gom og forlover. Herefter bliver der holdt en lille "tale" om ægteskabet og kærligheden. Herefter synger gospelkoret "Joy" hvorefter selve vielsen følger. Der bliver skrevet under mv. Vi sætter os kortvarigt ned, så toastmaster kan sige nogle få praktiske ting, såsom at brudeparret ønsker at alle går med op og får en forfriskning mens brudeparret får taget billeder etc. Herefter synger gospelkoret "Total praise" hvor brudeparret går sammen væk fra gæsterne, men stopper lidt oppe af græsplænen.

Opsætningen er som sagt to stolerækker hvor der ved bagerste/første stolerække står en Rosenbue med enkelte blomster påsat. Traditionel stole opsætning til brudepar, forlover og far + et bord til at skrive under på papirerne. På bordet står der en dekoration.

I tilfælde af regn har vi aftalt med udlejningsfirmaet (der i forvejen skal sætte stole op), at de har nogle pavilioner liggende klar i bilen. De kan sætte dem op på en halv time.

Du kan se og høre mere i min tråd. Hvor der også ligger nogle billeder af vielsesstedet.

Pøj pøj med det - glæder mig til at dine forberedelser.

:cheerleader3: fra JMZ

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen, jeg vil da også gerne svare :cheerleader3:

Here it goes:

1) Hvor skal I vies henne? Vi skal vies hos mine svigerforældre i deres have.

2) Hvem foretager vielsen, og hvordan blev dette sat i stand? Vi bliver viet af en fra kommunalbestyrelse i den kommune, hvor vielse finder sted. Jeg ringede til selve kommunen og forhørte mig, og fik heldigvis at vide at det var helt i orden. Dog skal man sende ægteskabserklæring til sin egen kommune, der skal se om betingelserne for at indgå ægteskab er opfyldt. Når de har undersøgt det, udsteder de en prøvelsesattest, som vi så har videresendt til den kommune, vi skal giftes i.

3) Hvordan holder I "ceremonien"? Vores gæster skal stå op. Inden jeg ankommer, er der musik fra flygel. Når jeg så ankommer spiller en saxofonist Love me tender. Derefter foregår selve vielsen med udveksling af ringe. Herefter spiller saxofonisten When A Man Loves A Woman og så derefter går vi ned og hilser på gæster, mv., mens saxofonisten spiller endnu et nr. Så får vi champagne med bladguld i :cheerleader3:

4) Hvordan er set-uppet? (blomsterport, stole, pavilion, gæster eller hvad I nu skal bruge). Vi skal vies i en form for pavillion der er bygget i mursten - alstå ikke en, der kan fjernes. Gæsterne står så udenfor. Selve pavillionen er lidt forhøjet ift. jorden, og den bliver dekoreret med alskens blomster.

5) Har I en nødløsning hvis det danske vejr ikke arter sig? Ja, det firma vi lejer telt af, kan sørge for baldakiner i tilfælde af dårligt vejr samt pavillioner, der er enormt smukke. Men vejret bliver da bare strålende.

/HBG

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Crisling

Vi blev gift sidste år den 8. sept. 2006 i Fredensborg Store Kro i deres glasgang.

Først ringede jeg til Fredensborg kommune og spurgte om det var muligt. De svarede ja. Derefter fik jeg min ægteskabserklæring fra Københavns kommune som blev sendt videre til Fredensborg kommune. Vi havde en lille samtale med den repræsentant som skulle vies os. Hun fik lidt at vide, hvordan vi mødte hinanden osv.

På Fredensborg Store kro satte de stole lidt ala kirke. Der var to flotte blomsteropsætninger i hver side hvor vielsesdamen stod. Callaer, liljer og roser. Så var der sat to guldstole på hver side, sådan at min stedfar og jeg sad over for min mand og hans forlover. Da alle gæsterne var kommet og havde sat sig, kom min stedfar og jeg hvor vores harmonikaspiller spillede ”Here comes the bride” Da stod alle op da vi kom. Hun holdte først en tale om betydning af om at blive gift derefter en personlig tale til os. Efter den havde vi en harmonika spiller som sang en sang og dernæst selve vielsesritualet. Efter vielsesritualet spillede harmonikaspiller igen da vi gik ud som mand og kvinde.

Gæsterne rejste sig op, og lige ved udgangen til selve haven stod vi og hilste på gæsterne. En af vores brudepiger havde en kurv med ris, så hver gæst kunne tage. Der blev kastet ris og vi fik champagne. Derefter blev der taget et klassebillede med alle vores gæster og en med vores brudepiger og til sidst med vores respektive forældre.

Vi kørte videre til fotografering i Fredensborg park sammen med vores fotograf, mens gæsterne fik øl/vand og kaffe samt sandwich, kanapeer og frugt i chokoladen. Efter fotografering, nåede vi lige 40 min sammen med dem alle sammen inden og se bla. På vores gaver som vores to brudepiger havde pakket ud forinden. De to piger var bla. Min søster og min mands søster. De to små var vores datter og min niece samt min mands kusine til aller sidst. Derefter trak vi os tilbage til vores brudesuite og gæsterne på deres værelser.. Gæsterne havde 2½ time pause inden de skulle skifte om til middagen. Efter velkomstdrinken som foregik igen i glassalen og middagen i Margrethe salen var der bryllupskage og kaffe samt natmad. Dejlig musiker Anders Wedel og hans gruppe Ten Four som gav den gas til kl. 03.00. Næste dag var der brunch med alle vores gæster.

Du kan se vores opsætning under vielsen receptionen osv. på den vedlagte link. www.bryllupsvideoer.dk/video/inditorben.wmv

Det er Kasper fra Eyelight Productions som stod for vores flotte videooptagelse under hele dagen og aften.

Venligst Krebsen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer

Vi vil også meget gerne have en udendørs vielse, da vi heller ikke er til hverken kirke eller rådhus. Vi har fundet stedet, hvor festen skal holdes og hvor vi forhåbentlig kan bliver viet også - der ligger en sø lige foran festlokalerne :-)

Vi skal vies 14. maj 2008 i Ry, men bor i Århus. Da Ry ligger i Skanderborg kommune har jeg kontaktet dem og de vier IKKE folk udendørs - alle borgerlige vielse skal forgeå i byrådssalen :cheerleader3: ...Så jeg ved faktisk ikke, hvad vi gør. (Håber det lykkedes for jer :cheerleader3: )

Så nu må jeg i gang med at spørge her i Århus...øv altså. Er der nogle fra Århus, der har erfaring med udendørs vielse?

Forårshilsner Dolphin

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej...

Hvor:

Vi skal vies i Aldershvile Slotspark og have middag på Aldershvile Slotspavillon.

Søgte kommunen om lov til at bygge et telt op i parken, det må vi gerne, men det skal fjernes straks efter vielsen (vi vælger at tolke det som "straks efter brylluppet"...). Vi har også fået lov at komme tæt på ruinen, 5 m fra, men må ikke inddrage selve ruinen. Det er et smukt sted, der fører ligesom en meget bred rundet trappe op til et lille stykke plant græs foran ruinen, det er her vi skal være.

Godt vejr: vi regner med at opbygge et lille bord til præsten, gæsterne (kun 20) står i halvkreds rundt om. Jeg ankommer lidt senere i parken end gæsterne og bliver ført op ad en eller anden sti til de ventende gæster og præst. Herefter ceremonien, derfra skal vi ud at sejle i båd på Bagsværd sø, lege i parken etc. inden vi skal til middag.

Hvem:

En frikirke præst, kommunen ville ikke vie udendørs. Fik kontakten via søfarten i Lyngby.

Ceremoni:

Præstens tale til os, og når han tilspørger os hver især besvarer vi ikke kun med "ja" (altså... hopefully!!), men fletter også vores egne løfter til hinanden ind i ceremonien. Ved endnu ikke helt om vi herefter skal bede eller hvad, men i hvert fald har vi talt om bagefter symbolisk i fællesskab at tænde et lys. Måske vi finder på flere af den slags symboliske småting.

Vi har forsynet præsten med lidt historie om os, han sender os talen til gennemsyn når han er kommet så langt.

Setup:

Ikke helt afklaret endnu, men nok ikke det store. Er vejret godt, samles gæsterne som sagt i rundkreds stående omkring os under vielsen. Er vejret skidt, gøres det i teltet. Præsten får et hyggeligt bord med dug og blomster og lys. Hvis vi holder ceremoni i teltet, har vi indtil videre ikke planlagt andet end at der skal være nogle stole + borde (da teltet også skal bruges som opholdssted til hele eftermiddagen). Ved endnu ikke hvordan vi pynter.

Måske en slags port henne ved præsten, måske en løber. Ikke noget musik indtil videre.

Der vil være bryllupskage enten på båden eller efter fotograferingen ude i parken. Men det bliver nok på båden.

Regn:

Uh ja, her har vi taget gode forbehold.

Regner det, skal vi vies på båden (den er overdækket med god plads og rækker med stole). Vi har med vilje bestilt båden ½ time ekstra så vi kan starte dagen på båden, hvis det er nødvendigt. Ellers bruger vi båden straks vi er færdig med ceremonien.

Derudover teltet...

Og sidst men ikke mindst har vi leget keglebaner på stedet, som er tilgængelige fra vi kommer retur fra bådfart. Skulle det være vildt dårligt vejr kan vi trække ind i lokalerne på keglebanen, der er plads nok, en slags spejderhytte, så den bliver ikke specielt charmerende, og da vi først har den fra midt på eftermiddagen kan vi ikke pynte på forhånd - men tørt er der derinde, forhåbentlig kun en nødløsning!

Håber I får alletiders setup!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor:

Vi skal vies hjemme vores egen have

Hvem og hvordan:

Det bliver et byrådsmedlem fra Horsens Kommune, hvor vi selv bor. Jeg skrev til de 4 på kommunen som har tilladelse til at vie på rådhuset, og forklarede vores ønke om at blive viet hjemme vores egen have. Det er ikke alle kommuner, der vil vie andre steder end rådhuset. Så vi er lykkelige for Ja'et. Oven i købet får vi en rigtig flink mand, som var gerne ville at vi besøgte ham så han kunne lærer os at kende. Vi havde også et ønske om en personlig tale, så det ikke bliver for kort... selve vielsen varer kun 2 min. Og det ville han også gerne hjælpe med, endda en tale på 15-20 min. Vi har været heldige, men det skader ikke at spørge ;)

ceremonien:

vi lejer 70 stole, som skal stilles op så de danner en gang, ligesom i kirken. Her skal der lægge rosenblade, regner jeg med. Vi skal lave en pavalion, eller sådan til roser, som skal pyntes med blomster. Så skal haven være fyldt med lys og blomster. Når jeg kommer gående med min lillebror, spiller en ven på keyboard.

Vi skal nok have et lille bord ved siden af byrådmedlemmet, da vi skal underskrive attesten, og det vil være synd at afbryde det hele og gøre det indenfor. så et lille bord med lys, og blomster, papir og kulepen.

Hvis det regner, er der flere af vores venner og naboer som har hvide party telte, vi vil låne og stille os.

Så båber jeg bare jeg kan få det hele til at være som jeg gerne vil - god fornøjelse

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du spammer bare løs, Anna :cheerleader3:

Uhhh...hvem der kunne regne så meget med vejret, at man kunne holde et sydlandsk udendørs bryllup...italian style...*drømme-drømme*

Marejka -> Ej, hvor vildt :hug: Har lige siddet og talt med mine forældre om et set-up fuldstændig magen til Jeres!

Vielse i slotsparken, og fest på Slotspavilionen...med brug af bådfarten i mellemperioden...syret!

Godt at vide at kommunen ikke vier udendørs - så er man da forberedt.

Jeg udfritter lige lidt, hvis det er ok :hug:

Hvad giver I for festen på slotspavilionen? Hvad er inklusiv osv? Hvor mange bliver I?

Osv, osv...

Smid endelig flere svar og billeder på - I'm lovin' it!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du spammer bare løs, Anna :cheerleader3:

Uhhh...hvem der kunne regne så meget med vejret, at man kunne holde et sydlandsk udendørs bryllup...italian style...*drømme-drømme*

Marejka -> Ej, hvor vildt :blush: Har lige siddet og talt med mine forældre om et set-up fuldstændig magen til Jeres!

Vielse i slotsparken, og fest på Slotspavilionen...med brug af bådfarten i mellemperioden...syret!

Godt at vide at kommunen ikke vier udendørs - så er man da forberedt.

Jeg udfritter lige lidt, hvis det er ok :hug:

Hvad giver I for festen på slotspavilionen? Hvad er inklusiv osv? Hvor mange bliver I?

Osv, osv...

Smid endelig flere svar og billeder på - I'm lovin' it!

Hej igen,

det er jo lidt grineren!!

Tror det bliver rigtig godt.

Tjaaa hvad giver vi for festen... det er ikke verdens billigste løsning:

Vi har følgende setup:

Lige nu 19 voksne, 4 børn, 1 spædbarn.

Mangler at aftale de mindste børns menu + pris.

Til de voksne pr. person:

Forret 135 kr.

Hovedret 210 kr.

Dessert 90 kr.

Kaffe, the 33 kr.

Natmad 95 kr.

Inkl. velkomstdrink. Vi må gerne selv stille med chips + chokolade til efter middagen.

Spiser vi bryllupskagen til kaffen, vil det koste 30 kr. pr. person i "proppenge" (men den spiser vi nok på båden).

Så er der vinen... Vi køber kun hvidvin på stedet og medbringer resten selv. Dvs. at der også skal betales proppenge pr. flaske (200 kr.).

Har også købt softbar til 150 kr. (inkl. nogle bestemte alkoholiske drikke, vin, øl, sodavand).

I alt har jeg regnet mig frem til små 17.000 kr. ekskl. udgift til de vine vi selv køber.

Derudover: bådleje, 1½ time = 3200 tror jeg

Leje af keglebane - 750 tror jeg men kan være jeg husker forkert

Derudover vil traktement i keglebanen også koste $$$. Vi er endnu ikke afklaret med, om vi i løbet af eftermiddagen forplejer gæsterne med medbragte ting eller griber tilbage til Aldershvile, som gerne vil servere udenfor.

Sååååeee- hvis I har planer om at blive en 50 stykker er det en ret pebret løsning... maden er ok men ikke i topklassen, vi prøvespiste på den anden af restauranterne forleden.

Vi har booket første sal med det lækre runde altanværelse (men det er normalt ikke her, de lader folk spise, fordi rummet ikke er så stort, så borddækningen er ikke egnet til mange) + andet rum.

Sig til hvis du gerne vil have mere at vide, så kan vi tage det via PM eller email.

Vi glæder os i hvert fald for vildt lige nu, selvom jeg efterhånden synes at budgettet løber mere og mere derudaf!! Nu skal vi jo også liiiiiige have lejet / købt et telt + tilhørende stole osv... :o

God fornøjelse med planlægningen indtil videre!!!

PS - nu ved jeg ikke hvornår I havde tænkt jer at blive gift, men husk, at der i dette setup er mange der skal spille med - ikke kun Aldershvile, også kommunen for teltet, præsten, bådfarten (for ikke at tale om det sædvanlige som fotograf, musik, transport mm) - men det er I sikkert klar over. Vi har været sk... heldige at alt tilfældigvis lige var ledig den dag vi ville (14.7.), for vi begyndte først at planlægge i februar :hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer