Runøe

Bevaring af brudebuket

10 indlæg i dette emne

hejsa Piger

Sidder her og tænker på bagefter, når den fantastiske dag ærgeligt nok er overstået, og man står med sin flotte brudebuket, hvad gør man lige med den.. Overvejer at bevare den som et minde... er der nogen der har nogle forslag, evt billeder til hvad der kan gøres.. En flad tørret buket i en ramme er ikke lige mig... hvad gør i?

vh Junibrud :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Jeg er heller ikke til tørrede blomster - synes de ser så triste ud, og er bange for at en hel buket bare vil komme til at stå og fylde.

Derfor har jeg tænkt mig at udvælge én af blomsterne og få den forgyldt hos en guldsmed efter brylluppet.

Alt efter størrelsen på blomsten kan man så evt. vælge at få sat en nål bagpå og bruge den til broche.

Mvh

Rikke

0

Del dette indlæg

I den blomsterbutik jeg er i, har vi en samarbejdsaftale med en lokal kunstner, som maler brudebuketterne på oliemaling efter foto hun tager af buketten inden den aflveres.. Hvis kunden bestiller hende.

De billeder hun laver er SINDSSYGT godt malet. Hvis jeg kunne skrue tiden tilbage, så var det sådan jeg godt kunne tænke mig min buket foreviget. federe og mere moderne måde..

skal se om jeg kan finde hendes hjemmeside når jeg kommer på arbejde igen. Ellers er der en som hedder fotomaleren.dk

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Jeg er heller ikke til tørrede blomster - synes de ser så triste ud, og er bange for at en hel buket bare vil komme til at stå og fylde.

Derfor har jeg tænkt mig at udvælge én af blomsterne og få den forgyldt hos en guldsmed efter brylluppet.

Alt efter størrelsen på blomsten kan man så evt. vælge at få sat en nål bagpå og bruge den til broche.

Mvh

Rikke

Hej Rikke

det lyder da som en rigtig god ide, også brugbar da det jo er noget man kan bruge igen og igen som et smykke... måske kunne man også få et blomsterhoved lavet til et forgyldt vedhæng til en kæde.. super ide altså, det har sat min hjerne igang med at tænke kerativt.. Ved du noget om hvad det koster med sådan en forgyldning af en blomst? lyder umiddelbart dyrt...

knus Junibrud

:thumbsupsmileyanim::cheerleader3::bearhug::super::toot::lol::):bearhug::boohoo::boohoo::boohoo::hug::hug:()()

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg valgte at få en enkelt rose forgyldt, og fik taget et super smukt billede af buketten, som jeg har forstørret op + sat i ramme.

Er heller ikke til tørrede blomsterbuketter, så det var den helt rigtige løsning for mig/os. Selve buketten lagde vi på min svigerfars gravsted. Han døde et år før jeg lærte Dan at kende.

0

Del dette indlæg

Jeg valgte at få en enkelt rose forgyldt, og fik taget et super smukt billede af buketten, som jeg har forstørret op + sat i ramme.

Er heller ikke til tørrede blomsterbuketter, så det var den helt rigtige løsning for mig/os. Selve buketten lagde vi på min svigerfars gravsted. Han døde et år før jeg lærte Dan at kende.

hejsa..

kan du huske hvad du gav for at få den rose forgyldt.. overvejer lige nu som foreslået længere oppe at få lavet et enkelt blomst til en broche..... men hvad koster det.. har hørt de skulle være rasende dyrt.

kh junibrud :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

kan du huske hvad du gav for at få den rose forgyldt.. overvejer lige nu som foreslået længere oppe at få lavet et enkelt blomst til en broche..... men hvad koster det.. har hørt de skulle være rasende dyrt.

Så vidt jeg kan forstå er det forskelligt hvad sådan noget koster, og om den lokale guldsmed kan/vil lave det. Flora Danica laver vist også stadigvæk forgyldte og forsølvede blomster.

Jeg gik ned til min lokale guldsmed, og de havde en aftale med en lokal gut som kunne forgylde/forsølve blomster og meget andet. Vi gav 1000kr for 1 forgyldt rose fra min brudebuket. Den blev først forsølvet, for ren guld ville i følge vores guldsmed ikke være den bedste og mest holdbare løsning.

Den er bare rigtig flot, og vi er begge glad for at vi tog den beslutning for 3 år siden! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Mvh

Rikke

Hej Rikke

det lyder da som en rigtig god ide, også brugbar da det jo er noget man kan bruge igen og igen som et smykke... måske kunne man også få et blomsterhoved lavet til et forgyldt vedhæng til en kæde.. super ide altså, det har sat min hjerne igang med at tænke kerativt.. Ved du noget om hvad det koster med sådan en forgyldning af en blomst? lyder umiddelbart dyrt...

knus Junibrud

:ilovebryllupsklar::denmarkflag::pokey::pokey::super:-HAHA-:):):):heart:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloons.gif :toot::kiss::hug:

Hej

Jeg har slet ikke undersøgt hvad det vil koste, og hvor der er en guldsmed, der vil lave det. Men jeg så for et stykke tid siden en tråd herinde, hvor der var et par stykker, der havde valgt denne løsning. Mener priserne var meget forskellige alt efter om det skulle være forsølvet eller forgyldt.

Mvh

Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:bearhug: Hej!!

Nu var du vist ikke til tørrede blomster, men min søster fik sin tørret og lagt i en kasse med glas i låget, på en form for en pude. Og det er altså vildt flot.. :bestwishes:

Jeg har da overvejet at få det samme lavet med min buket.. den er lige til at hænge på væggen eller lægge på reolen ell. lign.

Overvejer om ikke det kunne være flot, at have buketten i kassen, sammen med et bryllupsbillede ??? Måske - måske ikke..

:bearhug: Jeanet

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg blev gift den 26 maj i år og havde bare planer om at buketten skulle tørre, og så kunne jeg en eller anden dag smide den ud - når jeg ikke gad at se den mere.

Men da så dagen oprindt og jeg så den smukkeste brudebuket jeg nogensinde har set, kunne jeg simpelthen ikke få mig selv til det, jeg måtte have et varigt minde om min buket.

Derfor valgte jeg at få en lille pæon knop forgyldt, som jeg så skal have som vedhæng. Det er meget spændende at se hvordan den ser ud - skal hente den en af dagene :bearhug: skal prøve at lægge et billede ind af den.

Det koster ca. 700-800 kr. at få den forgyldt, men det kommer selvfølgelig også an på hvor stor blomsten er.

Jeg var meget heldig, vi blev gift pinselørdag og min mand havde i morgengave givet mig en tur til Rom, og vi skulle rejse tirsdag (mandag var jo 2. pinsedag). Jeg fandt først ud af det med at en blomst skulle forgyldes på bryllupsdagen, så jeg havde jo ikke meget tid til at reseache i guldsmede, men jeg var så heldigt at den første jeg ringede til (bor heldigvis ikke langt derfra) kunne lave det for mig og de åbnede kl. 8.00 (skulle flyve fra Hamborg 12.30) - det må være skæbnen der spillede ind der :thumbsupsmileyanim:

Bukketten er helt tørret nu og står inde i stuen i en vase - indtil den dag jeg smider den ud.

Min buket var i off-white, hvid og grønne farver - så den er ikke blevet mørk og kedelig.

- Hanna

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer