Guest Marie84

Drikkevarer...

8 indlæg i dette emne

Jeg har brug for jeres hjælp... Vi kører muligvis til Tyskland i weekenden for at hente drikkevarer til brylluppet... Så er spørgsmålet bare - hvor meget skal vi købe?

Spørgsmålet er stillet før, men svarene bærer præg af, at oplysningerne er taget fra forskellige hjemmesider - og jeg synes bare ikke det holder - der må jo endelig ikke mangle noget! Vi bliver omkring 110 personer...

Mine forældre betaler for hvidvin og rødvin. Det køber vi i Danmark. Her har vi bestemt os for at købe rigeligt. Dvs. 100 flasker rødvin og 100 flasker hvidvin.

Vi skal holde reception efter vielsen. Her serveres "champagne" (jeg ved godt det ikke er ægte champagne...) En Martini Asti-version + bryllupskage + kaffe/the + sodavand + isvand.

Det vil altså sige, at vi skal købe:

Mousserende vin til bryllupskagen: Hvor mange flasker? Jeg tror, nogle vil have mere end 1 glas.

Sodavand til receptionen og festen om aftenen (her ska også være til at blande drinks af senere): Hvor mange?

Øl: Vi serverer ikke øl til receptionen. Hvor mange? Vi regner med at købe en del special øl også, men hvordan skal fordelingen være?

Dessertvin: Kan man tilllade sig at servere den samme mousserende vin til desserten som til bryllupskagen? Og hvor mange flasker?

Hvor mange flasker sprut skal der til?

Det skal lige siges, at mange af vores gæster er unge mennesker.

Håber, I kan hjælpe... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kunne måske i stedet for gå ned til lokale butik og spørge om det er okay at hvis du køber 100 flasker rød og 100 flasker hvid kan få pengene tilbage for det der er i overskud.

Det ved jeg de gerne gør mange steder.

Hej du skal regne med ca 7 glas per flaske champange, 5 glas per flaske rødvin, 7 per flaske hvis, og 11 per flaske dessert vin, man beregner ca 1, 5 flaske per person i alt med hvid, rød, dessert, og velkomst.

X Mo

0

Del dette indlæg

Der er 6-8 glas i en flaske vin.

Til velkomstdrink skal man beregne 1,5-2,5 glas pr person.

Af hvidvin skal man beregne 2-3 glas pr person

Af rødvin skal man beregne 3-4 glas pr person

Dessertvin 1-2 glas pr person

Til en bar på cirka fire timer kan du beregne 3-4 små sodavand, 2-3 øl og 6 - 8 cl sprut

Læs mere her:

http://onlibri.dk/e-books/familie/17_download.aspx

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har brug for jeres hjælp... Vi kører muligvis til Tyskland i weekenden for at hente drikkevarer til brylluppet... Så er spørgsmålet bare - hvor meget skal vi købe?

Spørgsmålet er stillet før, men svarene bærer præg af, at oplysningerne er taget fra forskellige hjemmesider - og jeg synes bare ikke det holder - der må jo endelig ikke mangle noget! Vi bliver omkring 110 personer...

Mine forældre betaler for hvidvin og rødvin. Det køber vi i Danmark. Her har vi bestemt os for at købe rigeligt. Dvs. 100 flasker rødvin og 100 flasker hvidvin.

Vi skal holde reception efter vielsen. Her serveres "champagne" (jeg ved godt det ikke er ægte champagne...) En Martini Asti-version + bryllupskage + kaffe/the + sodavand + isvand.

Det vil altså sige, at vi skal købe:

Mousserende vin til bryllupskagen: Hvor mange flasker? Jeg tror, nogle vil have mere end 1 glas.

Sodavand til receptionen og festen om aftenen (her ska også være til at blande drinks af senere): Hvor mange?

Øl: Vi serverer ikke øl til receptionen. Hvor mange? Vi regner med at købe en del special øl også, men hvordan skal fordelingen være?

Dessertvin: Kan man tilllade sig at servere den samme mousserende vin til desserten som til bryllupskagen? Og hvor mange flasker?

Hvor mange flasker sprut skal der til?

Det skal lige siges, at mange af vores gæster er unge mennesker.

Håber, I kan hjælpe... :cheerleader3:

Hejsa

Vi havde en tur til grænsen i sidste weekend med begge hold forældre. Lørdag købte vi smagsprøver, som vi smagte på om aftenen, hvor vi havde lejet en hytte på en campingplads. Det var virkeligt hyggeligt, og sådan en tur kan vamt anbefales.

Vi regner med at blive 64, og der skal bestemt heller ikke mangle noget.

Om eftermiddagen skal vi have kransekage og hertil serverer vi Asti, kaffe/the, fadøl og sodavand.

Så skal vi have forret, mellemret og hovedret med rødvin og hvidvin til.

Til desserten serveres Asti, Baileys og Grandmarnier.

Herefter er der fadøl og drinks.

Til dette har vi indkøbt: 30 flasker hvidvin, 72 flasker rødvin, 12 flasker Asti, 3 flasker Baileys, 1 flaske Grandmarnier, 15 flasker sprut, 9 rammer cola, 4 rammer cola light, 2 rammer sprite, 2 rammer fanta. Vi mangler fadøl, mere sodavand og juice samt et par falsker alkoholdfri rødvin.

Held og lykke med det.

0

Del dette indlæg

:cheerleader3::balloon::bearhug::bunny_4:

Hej.

Jeg vil sige en flaske vin pr person.... Det er normalen. Der bliver som oftest drukket MEGET mere rød end hvid. Oftest kun hvid til forretten, og så fortsætter folk med rød hele aftenen igennem. Med mindre man ikke drikke rød men kun hvid.

God ide med spumanten.... Det kan alle lide hehe.

Der skal du regne med ca 6 glas pr flaske, og 2 glas til hver. Dvs 30 flasker på 90 gæster.

Vu skal giftes næste lørdag og har købt 20 flasker Champagne og 10 flasker Asti. Til 70 gæster og alle dem der så kommer til globryllup. Jeg regner med 100 personer ialt....

Køb selvfølgelig rigeligt. Alt det du ikke får drukket til bryllup, får I drukket til næste fest hehe. Og ellers er vin nemt at få afsat. På QXL fx, der er mange der står lige og skal bruge måske 10 flasker vin. Så slipper de for selv at tage turen over grænsen. Kan du følge mig???

:super::toot::super::toot:

0

Del dette indlæg

Tusind tak for alle jeres svar!

Vi ender med at købe 100 flasker rødvin og 100 flasker hvidvin. Derudover køber vi 60 flasker "uægte champagne"...

Det er straks værre med øl og sodavand... Her tror jeg vi køber, så der er 7 øl og 7 sodavand pr person.

Og spiritus.. Tja, der regner jeg med at vi køber 30 flasker, og så må de drikke vin og øl, hvis det slipper op...

Jeg vil hellere have, at der er meget tilovers, end at der er for lidt...

Endnu engang tak! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer