johsen

Bestman tale - hjælp

4 indlæg i dette emne

Hej

Gad vide om det kun er kvinder, som er registreret her ;o) Synes ikke jeg kan se mange mænd på linien...

Anyways - jeg er min brors bestman, og skal holde tale til hans bryllup og det bliver så mit livs første tale... Har ingen idé om, hvad den skal indeholde osv...

Måske der er nogen, som har lidt godt inspiration? Det modtaget i hvert fald med kyshånd :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmm.... De forlover-taler jeg har hørt som var gode, de indeholdt nogelunde det her:

En "kære begge to hvor er jeg glad for at være forlover"-indledning

Lidt om, hvad du synes om parret, både hver for sig og sammen (positivt....). Det kan f.eks. være:

Første gang, du mødte bruden

Minder du deler med din bror - måske fra I var børn?

En god historie/minde du deler med dem begge.

Evt. en joke eller to, hvis du er til den slags. Men lad være ved at lave vittigheder om gommens ekskærester eller andre pinlige ting (seriøst, det var der engang en der gjorde til et bryllupm hvor jeg var gæst og det faldt IKKE i god jord).

Bare husk, at ikke alle i selskabet kender brudeparret lige så godt som dig, så det skal ikke være alt for indforstået.

Hvis du ikke rigtigt kender bruden, eller måske ikke synes du har så mange gode historier/positie ting at dele med forsamlingen, så kan du også bare kort sige, tillykke til dem begge to, du er stolt over at være forlover, du glædes over deres lykke og ønsker dem alt godt nu og i fremtiden og skål på det :cheerleader3:

Øv dig grundigt på talen og prøv ikke at drikke nerverne væk på dagen, så skal det nok gå alt sammen :thumbsupsmileyanim:

God fornøjelse!!

0

Del dette indlæg

hejsa..og velkommen hertil :boohoo:

altså.. de bryllupper jeg har været til har best man talen altid indeholdt noget med dengang dig og brudgommen mødte hiannden..nu er det din bror..og siden han har valgt dig må i have et rigtig godt forhold..?så noget med hvor sjovt i altid har haft det og hvad i har oplevet sammen.. hvordan din bror altid har været som er sjovt osv.

Og SÅ mødte han bruden..hæhæ.. så blev han godt nok en anden osv. jeg synes det er rart med noget sjovt i talen fra best man'en..men det jo en smagssag..og kun du kan vide hvad der falder i god jord i jeres familie..

men det plejer ikke at være helt dårligt hvis man udlevere dem lidt..det er den ene gang -HAHA-

du må have nogle idéer om hvad i har haft af sjove eller gode stunder sammen..og så hvordan det hele endte da han mødte sin kommende kone..og så selvføleglig et stort tillykke og et kæmpe hurra for dem begge..og håber du kan hygge dig lige så meget som altid med dem i fremtiden! håber det kan hjælpe dig lidt?

mange knus fra Rikke :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hej

Gad vide om det kun er kvinder, som er registreret her ;o) Synes ikke jeg kan se mange mænd på linien...

Anyways - jeg er min brors bestman, og skal holde tale til hans bryllup og det bliver så mit livs første tale... Har ingen idé om, hvad den skal indeholde osv...

Måske der er nogen, som har lidt godt inspiration? Det modtaget i hvert fald med kyshånd :boohoo:

Hejsa

Jeg holdte for første gang tale til min søsters bryllup her d. 7. april.

Jeg ville lave den personligt men også sjov.

Jeg startede med at fortælle om vores opvækst, om hvad hun har lavet gennem årerne - ikke alle de pinlige - for dem havde jeg mange af.

Så fortalte jeg lidt om da hun mødte hendes mand, om deres besvær med at få børn osv. Så den blev både personlig men jeg fik også gæsterne

til at grine, og det var jo det bedste. Min søster er en rigtig tudemarie, så jeg skulle holde den på et plan, hvor hun ikke sad og tudede hele tiden, for

så ville jeg også begynde. Det gik bare så fint, og jeg kan ærligt sige, at jeg godt kunne holde en tale igen, hvis lejligheden bød sig.

Så held og lykke med talen, og som før skrevet så øv dig grundigt. Jeg havde selv 1½ side computerskrevet papir med, men jeg brugte det næsten ikke. Jeg havde markeret hovedemnerne, så jeg hele tiden vidste hvor jeg var, men for guds skyld lad være med at læse op af det du har skrevet.

Held og lykke -det skal nok blive godt.

Joan

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer