Betina82

Økonomi

24 indlæg i dette emne

Min elskede kæreste og jeg er godt igang med bryllupstankerne. Vi vil dog ikke have at vores bryllup skal ende med at vælte økonomien i flere år, eller ende ud med at vi gældsætter os til op over begge ører.

Mit spm er derfor til jer:

Hvor meget brugte I på jeres bryllup (og hvad dækkede dette beløb i grove træk)? eller hvor meget har I budgetteret med til jeres kommende bryllup?

Jeg håber meget, at I kan være mig behjælpelig, jeg vil ikke spare alle steder, men jeg vil jo ikke med glæde betale X antal kroner for noget, hvis langt de fleste får det samme meget billigere

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holder det helt store slotsbryllup over et helt døgn med slotskapel, karettur, kæmpe prinsesse-kjole, brudepiger, blomsterorgie, prof. fotograf, gourmetmiddag, 4 mands jazz-/swingband, gaveposer til gæsterne, stor bryllupskage, champagne, overnatning og luksusbrunch om søndagen...! :thumbsupsmileyanim::ilovebryllupsklar::bestwishes:

Vi har meget luft i vores budget, for vi blev anbefalet at lægge godt oven i alle priser, så vi ikke står med et sprængt budget bagefter.

Vores budget ligger derfor i den tunge ende; 155.000 kr. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi ville ikke ud at låne til brylluppet - og har samtidig gang i et kæmpe ombygningsprojekt derhjemme - så vores bryllup ligger i den "billige" ende ;)

Vi har budgetteret med ca. 60.000 kr. for:

lokaler (5.500), mad og drikkevarer (ca. 30.000), ringe (6.500), blomster (2.500), servering (4.000), fotograf (7.500) og et par andre småting. Kørsel og musik klarer vi selv - og vores tøj mv. betaler vi for hver især (her har jeg regnet med ca. 11.000 for kjole, undertøj, sko, hår og makeup)

Nå ja - skulle måske lige tilføje at vi bliver ca. 85 i alt.

Redigeret af Lena2007
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Vi har budgetteret med ca. 80.000 kr excl, bryllupsrejse. De 80,- dækker tøj til os begge, ringe, fotograf, bryllupskage, blomster, reception, fest med det hele..

Vi har inviteret 43 til festen (oprindelig havde vi regnet med 40, så det bliver nok lidt ekstra) og forventer ca. 80 til receptionen.

Vi holder festen ude og får mad udefra til receptionen. Min søster laver alt med blomster, så der kommer spare vi lidt.

Jeg håber det hjælper lidt..

Hilsen Pia

0

Del dette indlæg

Tusind tak for dit indlæg, og sikke et fint bryllup I får. :bestwishes:

Hvor mange gæster skal I have med?

Tak! Ja, vi glæder os :cheerleader3: Og tillykke med at I er startet på planlægningen :ilovebryllupsklar:

Vi regner med at der kommer mellem 50 - 60 gæster. Vi har sendt invitationer ud, men SU-fristen er først på fredag, så det er ikke helt sikkert endnu.

Vi tilrettelagde vores bryllupsplaner sådan, at vi først besluttede hvilken "slags" bryllup, vi ønskede; dvs. enten et mere sparsomt bryllup, f.eks. i kirke, på restaurant, uden overnatning osv., med f.eks. 100-120 gæster, eller et "luksus"-bryllup med kun de "nærmeste" familie og venner.

Vi valgte så, i stedet for at invitere fjernere familie og venner, som vi intet har sammen med og som vi aldrig ser, at holde gæstelisten nede, så vi kun har taget dem med, vi rigtig gerne vil have med. Det vil bl.a. sige at der ingen "pligt"-gæster er med.

Det var egentlig ikke så meget et økonomisk hensyn som bare et hensyn til, at vi ikke gider at have alle mulige "tilfældige" folk med, som vi knapt nok kender osv.

Først EFTER beslutningen om, ca. hvem vi gerne ville se til festen, begyndte vi at kigge efter feststeder og lægge budgetter osv., og denne metode kan klart anbefales! :cheerleader3: Vi har f.eks. valgt et feststed, hvor der er et max. på, hvor mange gæster, der kan være, og bl.a. derfor er det smart at tænke over sådan noget på forhånd.

Mht. financiering låner vi ærligt talt hele dynen! Vi har en god bank, har ingen gæld i forvejen og to gode uddannelser, der færdiggøres i denne/næste månede, så det er absolut intet problem for os... Med den rente, der er for tiden er det lige før bankerne sparker vores dør ind for at låne os penge, så altså... :thumbsupsmileyanim:

Det har så bl.a. betydet at vi ikke har skulle spare på noget som helst, naturligvis betaler vi ikke overpris for noget, men det har været dejligt igennem hele vores planlægning at kunne vælge den løsning, der giver sug i maven, i stedet for at være tvunget til altid at vælge det billigste! For efter 6 år på SU har vi fået nok af dén strategi! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi har budgetteret med ca. 60.000

Telt i haven med alt (service, borde, stole o.s.v.) 8.500, servering 4.000

Mad 15.000, fotografering 4.000, musik 4.500, pynt/blomtser 2.000, Tøj til mig 10.000, Mandens og sønnens bliver betalt, ringe 7.500, drikkelse 4.500 og lidt ekstra til uventede ting...

Har inviteret 61 personer (mangler stadig svar)

0

Del dette indlæg

Vi holder så et bryllup i den billige ende. Venner og familie sørger for, vi får mange ting gratis: Bryllupskage, fotografering mm.

Selve festen inklusive mad og drikke ender på cirka 25.000 for 45-50 mennesker.

Min kjole koster 3000 plus materialer hos en skrædder, jeg kender. (det er en kort cocktailkjole)

Min kæreste genbruger sit næsten nye jakkesæt og skal bare have ny skjorte og nye sko.

Vores ringe kostede 5.000

Blomster ender på cirka 1.000

Så vi holder bryllup for cirka 35.000-40.000 :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selve festen ligger i den billige ende på en 30.000 40.000.

På Yngve og mit tøj og tilbehør bruger vi ca. 12.000

Maden bliver ca. 16.000

festlokalet 3.200

Drikkevare 4.000

Vielses ringe alias ankelkæder ca. 1.400

Jeg sætter også hår og lægger make up selv. Vi har ikke brudekørsel og fotografen er min stedsøsters kæreste med hans lækre kamera, han er lidt fritidsfotograf agtig.

Udover festen har vi så hytter til alle gæsterne da alle kommer fra sjælland og vi holder det i nordvest jylland. Det koster 20.000

så alt i alt kommer bryllupet til at koste ca. 60.000, og der kommer ca. 55 gæster.

0

Del dette indlæg

Hej

Vi skal giftes til august naeste aar og er i fuld gang med at spare op til brylluppet - dvs. jeg proever lige at faa et SU laan af vejen foerst.

Vi har budgetteret med ca. 125.000 uden bryllupsrejse. Vi regner med at kunne spare de 100.000 kr op selv - mine foraeldre giver desuden 25.000.

Vi inviterer ca. 75 gaester og holder festen paa en restaurant (Golf Salonen i Viborg). Inkl. i budgettet er overnatning til gaesterne, som kommer fra udlandet.

Resten maa selv soerge for overnatning, da det ellers ville spaenge budgettet.

0

Del dette indlæg

Hej

Vi kommer nok til at bruge ca 40000 kr.

Indtil videre har vi dette på plads:

Feststed 2200 kr for hele weekenden.

Musik 3500 kr. for 7 timer

Kjole ca 6500 kr.

Maden ved vi endnu ikke hvad kommer til at koste. Heller ikke drikkevarer, men vi henter over grænsen. Vi laver også gaveæsker. Så kommer duge, servietter, blomster osv. jo oveni.

Vi får min mors kollega til at fotografere. Min far giver kørslen. Min veninde syer brudepigekjoler.

Men det løber hurtigt op.

0

Del dette indlæg

Hej

Ja, det med budgettet er altid svært og vi har da også været nødsaget til at komme 25.000 oveni de 60.000 vi først budgettered med. Så er alt tilgengæld også betalt. Reception, middag og fest, kjole,gommens tøj, ringe,hår, makeup, heldagsfotograf, kage, blomster mm + brunch dagen efter.

Selve festen inkluderet reception for 100 mennesker + fest med det hele for 85 bliver "kun" 52.000, hvilket jeg egentlig synes er rimeligt, når jeg kan se at folk, der har inviteret halvdelen af os betaler 60.000 for den del af brylluppet.

Mht økonomien har vi været nødsaget til at låne 25.000, vi får 20.000 og så har vi selv sparet de sidste op. Jeg synes det er alle pengene værd og glæder mig meget :thumbsupsmileyanim:

Ja, så 85.000 i alt

Knus

Lief, der skal giftes med sin hollænder 15. september

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har allerede nu ändret vores budget adskillige gange vi startede med 80.000 så blev det 100.000 og nu er det 130.000 uden bryllupsrejse, vi er begge enige om at det er hamrende svärt og gå på kompromis med tingene når det gälder denne dag vil ikke sidde om ti år og tänke ej vi skulle have ventet til vi havde ordentligt råd og fået präcis det bryllup jeg/vi :thumbsupsmileyanim: altid har önsket.... vi bliver 70 mennesker har lejet sonnerup gods fra fre.-sön og mine foräldre betaler de 50.000 resten skal vi selv nå og spare op hvilket har betydet at min dejlige käreste har måtte sälge sin cabriolet :bestwishes: også fordi vi helst ikke vil sätte os for meget i gäld pga et bryllup. Men jo längere man kommer med bryllupsplanlägningen jo flere ting er det gået op for os vi også lige gerne vil have... havde aldrig drömt om at det ville väre så omfattende at planlägge bryllup... men man bliver overrasket :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim:

Tusind tak for alle jeres besvarelser, blev jo helt overvældet over at logge ind og se så mange svar :ilovebryllupsklar:

Jeg regner med at min familie giver en 30.000 i hvert fald, så kan da se at vi i hvert fald sagtens kan få et fint bryllup.

Jeg tror også, at vi vælger at holde et bryllup for de nærmeste venner og den tætte familie, ca. en 35 personer.

Synes det er rart at se hvor forskelligt I alle vælger at gøre det, lige meget hvordan det holdes er det i hvert fald en dag man vil huske resten af livet.

Tusind tak for at I har givet mig et meget bedre indblik i priserne, og hjertelig tillykke til jer allesammen med jeres forestående bryllupper :bestwishes:

0

Del dette indlæg

Hejsa :thumbsupsmileyanim:

Vores Budget ligger også i den lave ende, vi ender på ca 50.000.

For det får vi: stor kjole undertøj slør osv - tøj til gommen. Festen holdes ude og musikken bliver ved til vi ikke gider mere. Vi skal være ca 30-35 gæster - og welness ophold som bryllupsrejse :ilovebryllupsklar:

Så lille intim bryllup :bestwishes:

Seadancer

0

Del dette indlæg

Kan jeg lige nå at være med ? ;)

Vi fik så det 100.000 kroners bryllup, som jeg havde svoret jeg ikke ville.

Men jo længere vi kom i planlægningen, jo mere fint skulle det være :cheerleader3:

Jeg tror vi endte et sted mellem 90.000 og 100.000

For det fik vi alt undtagen rejsen, som vi har valgt at udsætte til marts hvor vi rejser til Thailand med hele familen, unge som gamle.

Vi sparede en del på ringene. Vi havde nogle forlovelses armbånd i sølv vi fik smedet om til ringe. Det gav vi 900 kr for (sindsygt billigt synes jeg). Men som kvinde, og med diamanten som bedste ven, skulle jeg ikke snydes. Jeg ville jo have den størst mulige som kunne lægges i ringen, den gav jeg 1500 kr for. Så.....

Vi sparede også fotografen væk. Vi har en masse "professionelle" i familien, så dem udnyttede vi.

Dertil kostede vores reception heller ikke meget. 250 jordbær med chokolade som ungerne lavede og 30 flasker champagne, vi hentede billigt over grænsen, og så bryllypskagen. Plus 6 pavillioner (fordi det absolut skulle vælte ned) og (jeg absolut ville vies og holde reception i skoven) :thumbsupsmileyanim: Så kunne vi også låne nogle stykker ved siden af.

For selve festen gav vi 60.000 for 68 personer. Inkl mad 4 retter, vin, øl, likør, kaffe, cigarer, borddekorationer, duge, lys. Og morgenmad til 30 personer.

Tøj til mig og ham ca. 25000 inkl ALT tilbehør og skrædder og rensning.

Vi betalte hele gildet selv. Og jeg gjorde det hellere end gerne igen.... Denne fest må man ikke spare på, det sker (forhåbentlig) kun een gang. Så skal det være, så lad det være... :D :ilovebryllupsklar::bestwishes::cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har hele tiden syntes, at vores bryllup ligger i den dyre ende. Men nu da jeg sidder og tænker over det, er det vist egentlig ikke så dyrt i forhold til hvor mange vi er, og hvad der regnet med, i budgettet.

Vi bliver nok 85 gæster til reception, middag, overnatning og brunch om søndagen og kommer til at bruge ca. 110.000 inklusiv bryllupsrejse. Det ser ud som følger:

Feststed: 0,-

Mad og kok: 25.000,-

Brudekjole: 9.000,-

Sko og undertøj: 2.000,-

Tøj og sko til gom: 6.000,-

Ringe: 11.000,-

Drikkevarer: 10.000,-

Øvrig mad: 5.000,-

Blomster: 2.000,-

Bryllupsrejse: 30.000,-

Pynt til feststed: 5.000,-

Invitationer: 1.500,-

Band: 15.000,-

Fotograf 3.500,-

Negle og make-up 1800,-

Nye pas 1200,-

Men så får vi 25.000 ind fra forældre, så alt i alt er det vel ikke så slemt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

vores er også i den bilige ende.. vi kommer til at skulle af med ca 20.000kr

Vores forældre betaler så for maden.. vi bliver 50 personer i alt.

Jeg købte min brudekjole på trendsales for 1200.. min kæreste købte hans lyse jakkesæt med alt hvad der høre til ( vest, strømper den der hutelehus ) det kostede 1650.. men der var også VILDT rabat.. da det normalt kostede 5000kr.

Vi lejer et forsamlingshus hvor der er plads til 90 for 1600kr og det er med rengøring. vi skal dog give 200 kr ekstra da vi gerne vil have det dagen inden til at dække bord m.m.

Inde på den blå avis ( www.dba.dk ) kan du også købe billige brudekjoler.. på trendsales.dk kan du finde kjoler der bliver syet til dig ( ligesom den jeg har købt )

Hilsen Heidi

0

Del dette indlæg

Jeg har hele tiden syntes, at vores bryllup ligger i den dyre ende. Men nu da jeg sidder og tænker over det, er det vist egentlig ikke så dyrt i forhold til hvor mange vi er, og hvad der regnet med, i budgettet.

Vi bliver nok 85 gæster til reception, middag, overnatning og brunch om søndagen og kommer til at bruge ca. 110.000 inklusiv bryllupsrejse. Det ser ud som følger:

Feststed: 0,-

Mad og kok: 25.000,-

Brudekjole: 9.000,-

Sko og undertøj: 2.000,-

Tøj og sko til gom: 6.000,-

Ringe: 11.000,-

Drikkevarer: 10.000,-

Øvrig mad: 5.000,-

Blomster: 2.000,-

Bryllupsrejse: 30.000,-

Pynt til feststed: 5.000,-

Invitationer: 1.500,-

Band: 15.000,-

Fotograf 3.500,-

Negle og make-up 1800,-

Nye pas 1200,-

Men så får vi 25.000 ind fra forældre, så alt i alt er det vel ikke så slemt :thumbsupsmileyanim:

1800 for negle og make-up..... Det var da dyrt. Jeg gav 400 for negle og 250 for make-up

0

Del dette indlæg

1800 for negle og make-up..... Det var da dyrt. Jeg gav 400 for negle og 250 for make-up

Tak fordi du lige er vågen, der :thumbsupsmileyanim:

Måske skulle jeg lige forklare. 1800 er ikke en fast pris til et sted, der skal ordne make-up og negle. Jeg får faktisk make-uppen lagt gratis, men så bliver det dyrt fordi jeg hellere vil købe mange af produkterne selv, for at kunne have dem bagefter. I de 1800,- er også håret: farvning, klipning, prøveopsætning og opsætning.

Så er det da ikke mange penge, er det?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vores bryllup havner på omkring de 80-85000,- for 50 voksne og 11 børn. Fordelt således:

Kjole og diverse tilbehør: 8700,-

Gommens tøj og tilbehør: 5700,-

Brudepigerne og Bestman: 2500,-

Frisør incl opsåtninger og make-up: 3000,-

Blomster: 1500,-

Vielsesringe 12500,-

Musik: 4000,-

Frokost-buffet 16300,-

Trompet i kirken: 400,-

Smykker til dagen 900,-

Morgengave: 2000,-

Fotografering samt billeder og ramme: 5000,-

Spisning slot: 4000,-

overnatninger os: 2600,-

Overnatninger Brudepige og Bestman: 1600,-

Negle, ansigtsbehandling, voks og suntan: 1350,-

invitationer, sanghæfter og takkekort incl billeder og frimærker:3500,-

Gaveposer og diverse andre ting: 2000,-

Lommepenge mini honneymoon: 2500,-

0

Del dette indlæg

Jeg som troede at det jeg var den eneste som har et bryllup der hele tiden løber op. :boohoo: ¨

Vi har besluttet at vi jo kun skal giftes én gang og at det skal være en fantastisk dag, så der skal ikke spares på noget. Så derfor er budget på 125.000,- og det ser faktisk ud til at holde. Vi har kun inviteret de bedste venner og den nærmeste familie (51) men har fået nogle afbud da vi skal giftes 7/7, ferien starter jo der.

Men den største post på budgettet er restauranten. :carrot:

Kong Hans (60.000)

Kjole + jakkesæt (22.000)

Håndsyet sko med vores monogram (6500)

Band 7 timer (7000)

Vi tager ikke på bryllupsrejse lige efter brylluppet, der skal vi nyde alle oplevelserne. Så vi tager afsted til Australien til januar istedetfor.

:bearhug:

Hilsen Y

0

Del dette indlæg

Vores budget er på 100.000.

Vi bliver ca. 60 mennesker, og prisen er incl:

-Mad og vin 4 retter og natmad og vin ad libitum

-Feststed

-Musik (vi kender nogen som kender nogen, så det er blevet ret billigt. Musikken består af et 5 mands band)

-Blomster (kender igen nogen som... Så billige blomster... ;) )

-Reception

-Kørsel fra kirken (igen igen kender vi nogen... Så her sparer vi også.... :boohoo: )

-Ringe

-Fotografering

-Videomand der filmer hele dagen (vi vandt et gavekort på halvdelen af beløbet til en bryllupsmesse :bearhug: )

-Brudepigekjoler og sko

-Overnatning i brudesuite

Jeg har fået kjolen og tilbehør af min mor, og Bjørns forældre har betalt hans tøj og sko. :toot:

Mangler jeg noget??????

:heart: Eva

0

Del dette indlæg

HOV manglede lige noget vigtigt...

-Frisør (mine kommende svigerforældre er frisører, så de har arrangeret byens bedste frisør til at sætte mit hår, for den nette sum af... GRATIS :boohoo::bearhug: )

-Make-up står min veninde for. Hun er materialist så hun har styr på det...

:heart: Eva

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer