Guest Sibilla

Bryllupskage...hvor stor skal den være?

31 indlæg i dette emne

Jeg har haft en større diskussion med min kæreste, som påstår, at man kan sagtens bestille en bryllupskage, som er beregnet til færre gæster end der kommer :cheerleader3:

Hans begrundelse er, at folk orker alligevel ikke at spise ret meget bryllupskage efter de har fået 3 retter, inkl.dessert, derfor kunne man skære kagen ud i mindre stykker :cheerleader3:

Hvad er jeres erfaringer? Har der været meget bryllupskage tilbage efter de brylluper I har været til (evt.jeres egen ;) )?

Kan det passe, at man kan sagtens bestille en bryllupskage, som er beregnet til 20% færre gæster, dvs. man kan bestille kagen til 40 mennesker, selv om der kommer 50?

Jeg synes, at priserne for bryllupkager er helt vanvittige, derfor havde jeg nok ikke noget imod at spare nogle penge, men der skulle gerne være kage nok til alle gæster :rolleyes:

Redigeret af Sibilla
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har bestilt de de gæster der kommer. 60 pers for ca 3300 kr. Det synes jeg er rimeligt. For der er rigtig meget arbejde i kagen med monogram blomster pynt mm.. vores er fra kagekompagniet.

Grunden til at vi har gjort det er at vi har inviteret ca 40 mennesker efter middagen som så ikke har siddet med 2 retter. Vi skal ikke have forret.

Redigeret af Josefin
0

Del dette indlæg

Jeg har haft en større diskussion med min kæreste, som påstår, at man kan sagtens bestille en bryllupskage, som er beregnet til færre gæster end der kommer :cheerleader3:

Hans begrundelse er, at folk orker alligevel ikke at spise ret meget bryllupskage efter de har fået 3 retter, inkl.dessert, derfor kunne man skære kagen ud i mindre stykker :cheerleader3:

Hvad er jeres erfaringer? Har der været meget bryllupskage tilbage efter de brylluper I har været til (evt.jeres egen ;) )?

Kan det passe, at man kan sagtens bestille en bryllupskage, som er beregnet til 20% færre gæster, dvs. man kan bestille kagen til 40 mennesker, selv om der kommer 50?

Jeg synes, at priserne for bryllupkager er helt vanvittige, derfor havde jeg nok ikke noget imod at spare nogle penge, men der skulle gerne være kage nok til alle gæster :rolleyes:

Lyt til din kommende. Jeg har været til rigtig mange bryllupsfester - ca. 20-30 styks årligt - bliver det vel til for mit vedkommende alene, hvortil kommer en håndfuld hvor man lige når ud forbi på vejen hjem, fordi man er sluttet før de andre. Når man går og pakker sammen eller festen er ved at dø ud, så står der typisk en halv bryllupskage tilbage hvis den da ikke er blevet pakket væk inden da.

Hvorfor iøvrigt ikke lade gæsterne skære selv. Så giver det sig selv. De tager nemlig ikke store stykker. Ellers kan man jo også droppe desserten og servere kagen i stedet. Andre - der har muligheden for det - vælger at servere kagen om eftermiddagen.

0

Del dette indlæg

Jeg vil give din kommende mand ret - folk er mætte, hvis de har fået ordentlig mad. (Jeg har dog oplevet et bryllup, hvor middagen var ret kedelig, så folk tog KÆMPE stykker kage, og der var ikke en krumme tilovers - og den var bestilt til antallet af gæster!)

MEN normalt kan man ikke spise ret meget, og hvis I sørger for at folk får god mad og IKKE SELV får lov at skære!!!, så ville jeg ikke være nervøs for at bestille til 40, hvis der kommer 50. Konditorerne/bagerne beregner nogle ret store stykker, synes jeg.

Men det er selvfølgelig også afhængigt af, hvad man synes - jeg opfatter selv en bryllupskage som et delikat stykke, som bare lige skal smages...

Vi skal selv have kagen til receptionen, hvor vi ikke aner, hvor mange, der kommer.... Så det ville da være rart, at høre flere meninger om denne sag...

-Kirstine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er vores kage til 100 mennesker.

Der blev Så meget tilbage. Vi har hele mellem kagen i fryseren, og der blev smidt kæmpe stykker af de andre ud. der blev nok spist omkring 2/3 dele, hvis ikke mindre. Vi fik serveret kagen til receptionen sammen med jordbær og champagne. Man skulle tro folk var sultne.....meeeen...... De ca 250 jordbær gik til gengæld som varmt brød....

post-21905-1180686272.jpg

0

Del dette indlæg

Vores bryllupskage skal serveres med mousserende vin, frugt og chokolade umiddelbart efter vielsen. Vi bliver 110 personer og har bestilt til 110 personer.

Jeg er ligeglad med, om der er meget tilovers - hellere det end for lidt. Vores gæster skal ikke føle, at de ikke må tage et stort stykke eller et stykke mere.

Jeg synes ikke at prisforskellen er så stor. Vores kage koster 50 kr. pr kuvert (svigermor og svigerfar betaler den).

Men det er sikkert rigtigt, som de andre skriver, at folk ikke spiser særlig meget kage, når den serveres om aftenen, jeg ville bare ikke bestille mindre selv, men det er nok mest en princip-sag...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du gerne vil spare lidt på bryllupskagen, kan du også overveje, om du VIL have en kage i flere etager. Vi har bestilt en firkantet bryllypskage i én etage til 50 personer, og den skal vi give 1200 kr. for. Hvis vi havde valgt i flere etager også til 50 personer, havde prisen været den dobbelte. Det er dog ikke pga. prisen vi har valgt den firkantede, men fordi vi synes det er pænere, men derfor er det da nogle nemme penge at spare, hvis man ikke går rundt med en drøm om en kage i flere etager.

0

Del dette indlæg

Vi bliver 55 gæster, men har bestilt kage til 45. (Vi skal give 2600 kr for den, i 3 lag. Først en firkantet og så 2 hjerter ovenpå)

Jeg er sikker på at det er rigeligt efter 3 retter. Vi serverer også jordbær til og evt softice. (det er en chokoladekage med jordbærcreme)

Jeanne

0

Del dette indlæg

Vores kage serveres til dessert - så vi har bestilt til det antal gæster, vi bliver. (faktisk til lidt flere, for vi bestilte kagen inden vi havde fået alle svar, men det ksal vi naturligvis have justeret til). vi bliver 47 - men for at få de fire etager, vi gerne vil have, skal den også op i en rimelig størrelse...

Hvis vi skulle have haft tre retters mad inkl. dessert så havde vi nok kun bestilt til 35-40 personer.

0

Del dette indlæg

HEj Dina -HAHA-

Jeg vil lige komme med min erfaring, blev gift pinselørdag( skøn dag) min mor overrasket os med en kage, da vi selv ikke ville ha nogle dels fordi vi også mente af vores gæster ikke ville spise ret meget efter 3 retters mad, og hun havde bestilt til det antal vi var og det vaR MEGET tilbage, det blev ikke spist meget der var OVER halvdelen tilbage næste dag. :rolleyes:

HÅBER AF I FÅR EN DEJLIG DAG................. JOAN

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har haft en større diskussion med min kæreste, som påstår, at man kan sagtens bestille en bryllupskage, som er beregnet til færre gæster end der kommer -HAHA-

Hans begrundelse er, at folk orker alligevel ikke at spise ret meget bryllupskage efter de har fået 3 retter, inkl.dessert, derfor kunne man skære kagen ud i mindre stykker :)

Hejsa

Vi skal have bryllupskagen efter kirken til asti og kaffe. Derfor har vi bestilt kage til alle 70 mennesker.

Jeg vil være 100% sikker på, at der er nok. Er der alt for meget kage tilbage, så kan familien jo få noget med hjem. Ellers er det nok også

godt til kaffen dagen efter.

Hilsen Laila

0

Del dette indlæg

Vi bruger vores som dessert, så vi har bestilt til det antal gæster vi bliver.... -HAHA-

Hejsa.

Denne her vogn hopper vi på. Vi synes nemlig at det der med bryllupskage efter en dessert er lidt malplaceret. Ingen har lyst til det, fordi den søde tand er blevet stillet, så derfor smides kagen på som dessert. Så sparer man jo også lidt, når man kun skal have en to retters i stedet for en tre retters menu!!

:rolleyes: fra Vicki.

Redigeret af vickibro
0

Del dette indlæg

Jeg var til bryllup sidste weekend og der var en halv kage tilbage og det var selvom der blev skåret store stykker, de havde bestilt 100 kuverter til de 100 gäster der var. Selv har vi ikke betstilt kagen endnu, men jeg overvejer bestemt og bestille til 60-65, selvom vi bliver 70 :rolleyes:-HAHA-

0

Del dette indlæg

Hejsa...

Vi har endnu ikke bestilt kagen endnu, men vi skal have den til receptionen efter kirken sammen med champange. Jeg er faktisk ligeglad med om vi bestiller til det antal personer vi bliver, det vigtigste er at der er et stykke tilbage til når vores førstfødte ankommer - hvilket forhåbentlig bliver ca. 9-12 mdr. efter brylluppet...

Knus Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil også sige at man sagten ka bestille til färre end der kommer.. Selv har jeg adrig smagt en bryllupskage selvom jeg har väret til flere bryllupper. Har simpelthen ikke taget af den fordi jeg har väret for mät!

Så vi skal ha vores til dessert.

0

Del dette indlæg

hej

nu er jeg jo konditor så jeg har let ved at svare dig

hvis i skaqlhave kagen efter vielsen så skal der være rigligt ligeledes hvis i skal have den som desert men hvis det er efter maden til kaffen så skal man regne lidt ned vi havde en 5 etager til 72mennesker og der blev kun spist 1½ kage

det kommer også an på hvad der skal i kagen hvis det er mørk chokolade og andre tunge creamer så skal man også regne ned

håber det hjelper

knuz kirstine

0

Del dette indlæg

Hvis du gerne vil spare lidt på bryllupskagen, kan du også overveje, om du VIL have en kage i flere etager. Vi har bestilt en firkantet bryllypskage i én etage til 50 personer, og den skal vi give 1200 kr. for. Hvis vi havde valgt i flere etager også til 50 personer, havde prisen været den dobbelte. Det er dog ikke pga. prisen vi har valgt den firkantede, men fordi vi synes det er pænere, men derfor er det da nogle nemme penge at spare, hvis man ikke går rundt med en drøm om en kage i flere etager.

Hvor har I fået den kage???

Vi vil nemlig også gerne have en firkantet i ét lag...

-Kirstine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fik fra La Glace (stor tung chokolade kage).

Der var 40 gæster, men vi havde bestilt til 30, fordi det var efter 4 retter mad.

Der var ca. halvdelen af kagen tilbage - og der var en hel del der blev smidt ud (folk skar selv)

Men jeg havde fødselsdag dagen efter, så den nærmeste familie fik kage hos os, så røg der da lidt der, og resten kom i fryseren.

Vi gjorde desuden det at vi skar den kage der skulle fryses op i mindre stykker, så vi havde til nogle hyggeeftermiddage til os alene.

0

Del dette indlæg

Hejsa. :boohoo:

Vi har valgt at lade vores bryllups kage gå som dessert. For folk er meget mætte efter 3 retter og vi syntes at det ville være meget træls hvis der står en halv kage tilbage. Vi har så i samråd med vores bager bestem at der skal være et stort frugtbord ved siden af. Men det er bare en ide...

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi har bestilt bryllupskage til receptionen hvor der kommer 75 hvad vi ved af, Men vi har bestilt til 80 35,- pr stk, vil hellere have for meget end for lidt. Vi skal giftes kl 15, så det passer med lidt kage til kaffe. Der vil også være frugt og andet godt til ganen.

Vi skal også have Bryllypskage til vores fest. Vi er meget vilde med is og bryllupskagen serveres med is også er det ikke en tung bryllupskage de laver, men let og frisk efter den gode middag.

Det er jo kun 1 gang man skal giftes

Y :bestwishes: Bond-bruden

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer