jkj

Hjemmelavede Stofservietter

16 indlæg i dette emne

:cheerleader3: Hej!!

Ja, overskriften siger vel nærmest det hele :rolleyes:

Jeg har købt stof til servietter, og vil selv sy dem. Synes ikke jeg har lyst til at bruge 700 kr. på at leje dem, når jeg kan lave dem selv for under 200 kr..

Men så er mit spørgsmål ; Hvordan stiver jeg dem?? Kan man købe noget til det? Eller er der kun det gamle råd - kartoffelmel???

:cheerleader3: Jeanet

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Der findes jo saadan noget "Stryge Stivelse", -men jeg aner altsaa ikke om det virker og hvor godt det holder :iloveyou: -Her i Tyskland bliver det vist brugt en del... Har ihvertfald set det i forskellige butikker.

"Stryge stivelse"

Mvh Malola

:cheerleader3:Hej!!

:iloveyou: Det kunne være jeg skulle købe noget, og så se hvordan det går :cheerleader3:

For det er da nemt.. :rolleyes:

:cheerleader3: Jeanet

0

Del dette indlæg

Hej Jeanet

Vi har nogle stofservietter, som vi bruger med jævne mellemrum. Det er ikke altid at vi sender dem til rens, nogle gange vasker og stryger jeg dem selv. Når jeg stryger dem, bruger jeg strygestivelse - det virker fint. Det er en sprayflaske, og man sprøjter lidt på inden man stryger ... Man kan sagtens stryge/spray af flere gange så bliver de mere stive.

Man kan evt. også høre et renseri hvad de skal have for bare at stryge/stiver servietterne, det kan da ikke koste en bondegård???

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

-HAHA- Hej!!

Ja, overskriften siger vel nærmest det hele :rolleyes:

Jeg har købt stof til servietter, og vil selv sy dem. Synes ikke jeg har lyst til at bruge 700 kr. på at leje dem, når jeg kan lave dem selv for under 200 kr..

Men så er mit spørgsmål ; Hvordan stiver jeg dem?? Kan man købe noget til det? Eller er der kun det gamle råd - kartoffelmel???

:) Jeanet

Hej,

Det lyder da som en rigtig god idé med stofservietter.

Må jeg spørge om hvor du har købt stoffet henne, hvilket stof du har valgt og om de er svære at lave?

På forhånd tak.

Venlige hilsner

Louie

0

Del dette indlæg

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloons.gif Hej!!

Ja, overskriften siger vel nærmest det hele :blush:

Hej,

Det lyder da som en rigtig god idé med stofservietter.

Må jeg spørge om hvor du har købt stoffet henne, hvilket stof du har valgt og om de er svære at lave?

På forhånd tak.

Venlige hilsner

Louie

:heart:Hejsa!!!

Jeg har købt noget bomuldsstof, lidt kraftigt. Det føles ligesom de stofservietter man bruger på restauranter og lign..

Jeg har købt det hos STOF2000...

Jeg skal lave omkring 70 servietter, så jeg købte et stykke på 7 meter langt og 1,5 bred.

Så har jeg lagt det ud på gulvet i stuen, klippet en lang bane som er den bredde de skal være (jeg har valgt 35 cm) Derefter har jeg så igen målt og klippet i mindre stykker... Igen har jeg valgt 35 cm.

Og vupti - så har du stofservietter :rolleyes: Jeg ville så have syet kanten rundt med min overlock... Men kæresten mener at der skal et silkebånd på i stedet for - så det kommer der.. -HAHA-

Men hvis ikke man ligger inde med en overlocker, så kan man jo lave enten en zig-zag syning rundt i kanten, eller lave et lille ombug og sy den med en lige tråd...Det er jo alt efter smag..

Men alt i alt, synes jeg det er ret nemt, det tager jo lidt tid. Men jeg synes helt klart det er det hele værd :)

Jeg kan fortælle, at jeg bestemt ikke er nogen særlig dygtig syerske :) Men har prøvet mig frem med forskellige ting..

Og det gode er jo, at bagefter har jeg servietter til mange år... De fylder jo ikke alverden, og er rare at have når vi skal have gæster..

0

Del dette indlæg

:boohoo:Hejsa!!

Jeg kan ikke huske hvad det hedder, og har smidt sedlen ud... Men jeg sagde bare til dem, at jeg skulle bruge det til servietter. Det er bomuld!!! Og så gav jeg 15 kr pr meter for det... Så det er jo ikke helt vildt dyrt...

Held og lykke...

:bearhug: Jeanet

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville også have lavet stofservietter og givet dem en rullesøm, men så fand jeg stofservietter i Ikea. Hvide servieter i 40x40 hvor der små firkanter vævet i stoffet og de kostede 4 for 15 kroner. Så blev jeg enig med mig selv om at ikke gad at sy dem selv. Min søster har en brodermaskine så hun broder monogram på servietterne.

Jeg synes nemlig også at der er superfedt at have servietterne bagefter.

0

Del dette indlæg

Jeg ville også have lavet stofservietter og givet dem en rullesøm, men så fand jeg stofservietter i Ikea. Hvide servieter i 40x40 hvor der små firkanter vævet i stoffet og de kostede 4 for 15 kroner. Så blev jeg enig med mig selv om at ikke gad at sy dem selv. Min søster har en brodermaskine så hun broder monogram på servietterne.

Ej, det lyder som en rigtig god og billig idé :boohoo:

Jeg vil helt sikkert kigge efter dem når jeg alligevel snart skal i IKEA ... :bearhug:

Kan du evt. huske hvad de hedder hos IKEA?

0

Del dette indlæg

Ej, det lyder som en rigtig god og billig idé :boohoo:

Jeg vil helt sikkert kigge efter dem når jeg alligevel snart skal i IKEA ... :bearhug:

Kan du evt. huske hvad de hedder hos IKEA?

Jeg fandt dem på hjemmesiden. De hedder IRIS serviet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, jeg var også lige selv derinde :boohoo:

Desværre passer dugene ikke til vores borde - de er runde. Men jeg prøver at gå i stof2000 og se deres udvalg, måske har de noget stof der matcher servietterne.

Jeps de hedder Iris. Jeg har også være i Stof og Stil ved Århus og købe duge. Det hedder hvid bouclé flagdug til 19,95 meteren.

På billedet er servietten lagt ovenpå dugen.

post-23500-1181215951.jpg

Redigeret af minimums
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer