AnjaSL

Guldsmed hvor man selv er med i designprocessen?

9 indlæg i dette emne

Min veninde og hendes kæreste skal giftes til august.

Han vil gerne have en "morfar" ring, som han selv har et billede af i sit hoved. Der er ikke tale om "standard-design-selv-ringen".

Er der nogen, der kende guldsmede i København og omegn, hvor guldsmede laver ringene lige efter kundens hoved?

Den eneste jeg kan komme på er Milas i Strædet, men jeg har lovet ham at spørge herinde, om der er nogen, som har gode erfaringer med selv-design.

Vi har selv lavet vores ringe på Guldsmedegården i Tudved ved Egtved, men det er ikke aktuelt for vores venner.

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min veninde iog hendes kæreste skal giftes til august.

Han vil gerne have en "morfar" ring, som han selv har et billede af i sit hoved. Der er ikke tale om "standard-design-selv-ringen".

Er der nogen, der kende guldsmede i København og omegn, hvor guldsmede laver ringene lige efter kundens hoved?

Den eneste jeg kan komme på er Milas i Strædet, men jeg har lovet ham at spørge herinde.

Tja, du skrev det selv - Milas... Der har vi fået lavet vores, og de er supersøde og hjælpsomme, og de kan lave hvad som helst. De laver gerne en uforpligtende model enten i voks eller i sølv, så man kan se, om det er sagen, inden man beslutter sig.

:cheerleader3::toot::):):) 5 x thumbs-up fra mig til Milas :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan varmt anbefale guldsmed Patricia Tind, som har designet både min og min venindes vielsesring. Hendes hjemmeside er vist ikke oppe at køre endnu, men hendes mailadresse er PatriciaTind@gmail.com og jeg kan sende dig hendes tlf nummer i en pm, hvis du er interesseret. Hun har værksted nær Rådhuspladsen i Kbh. Hun er super dygtig og meget kreativ (men samtidig også meget lyttende omkring ens ønsker) og meget fleksibel med hele processen - og hun er bestemt ikke dyr.

En anden anbefaling vil være guldsmed Eske Storm som har værksted inde i Toldbodgade ved Nyhavn. Han er også rigtig dygtig og meget kreativ og laver ringene i en voksmodel før de støbes.

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi får lavet ringe hos Guldsmed Henrik Bjerg Van Macklelenberg, Pilestræde 46, kld, 1112 kbh K.

Det er vores eget design og vi bestemmer selv alt. Vi har fået en prøve-ring i sølv, så vi kunne gå med den, for at se om det var den rigtige ring. Der er ikke noget som er standard der, alt bliver lavet.

Min forlovelsesring er også derfra. Det er super flot arbejde og man bestemmer selv, han guide og hjælper hvis man er i tvivl.

Hilsen Y

0

Del dette indlæg

Jeg kan varmt anbefale guldsmed Patricia Tind, som har designet både min og min venindes vielsesring. Hendes hjemmeside er vist ikke oppe at køre endnu, men hendes mailadresse er PatriciaTind@gmail.com og jeg kan sende dig hendes tlf nummer i en pm, hvis du er interesseret. Hun har værksted nær Rådhuspladsen i Kbh. Hun er super dygtig og meget kreativ (men samtidig også meget lyttende omkring ens ønsker) og meget fleksibel med hele processen - og hun er bestemt ikke dyr.

En anden anbefaling vil være guldsmed Eske Storm som har værksted inde i Toldbodgade ved Nyhavn. Han er også rigtig dygtig og meget kreativ og laver ringene i en voksmodel før de støbes.

Med venlig hilsen

Louise

Hvorfor laver man en voksmodel? Den kan da umuligt ligne det færdige resultat?

Mia

0

Del dette indlæg

Med venlig hilsen

Louise

Mia

Den er da fuldstændig magen til det færdige resultat - det er jo den man støber efter. Farven er bare en anden.

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Med venlig hilsen

Louise

Mia

Den er da fuldstændig magen til det færdige resultat - det er jo den man støber efter. Farven er bare en anden.

Med venlig hilsen

Louise

Nå ja, men jeg tænkte bare at det er for at være sikker på at det er sådan man vil have ringen - og der spiller farven -for mig- en afgørende rolle. Men nu skal vi også have en relativt enkel ring men i to farver...

Men tak.

Mia

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer