Anett - Oslo

Takkekort

8 indlæg i dette emne

Min venninne sin lillebror giftet seg i fjor og da de sendte ut takkekort var dette i form av en CD - noe ala dette:

Postet billede

På cd-en var det så trykket og limet på bilde av brudeparet og dato for bryllupet.

Når du så kjørte cd-en var det en samling med bilder fra kirke og helt til de forlot festen.

Musikk var alt som var spilt i løpet av dagen (så langt de hadde greid å finne det).

Jeg synes det er en flott ide og det hadde ikke kostet så mye heller (brenne cd-ene kan man jo gjøre selve - kopiere bilde og lime på også). Det er evt. det å designe bilde og lage en historie eller tekst som tar tid.

Men igjen - flott ide og et hyggelig minne!

- Anett -

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er en fantastisk idé :boohoo:

Men jeg kom lige etil at tænke på noget.... og nu spørger jeg altså fordi jeg ikke aner en disse om det; Er det egentlig lovligt at brænde sange ned på sådan en CD? Altså sådan som du skriver, sange som er blevet spillet i løbet af dagen af f.eks Celine Dion, Elton John osv, er det ikke ulovligt? :toot:

Hvis ikke det er, så kunne jeg godt finde på at snuppe idéen :bearhug::heart:

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er en fantastisk idé :boohoo:

Men jeg kom lige etil at tænke på noget.... og nu spørger jeg altså fordi jeg ikke aner en disse om det; Er det egentlig lovligt at brænde sange ned på sådan en CD? Altså sådan som du skriver, sange som er blevet spillet i løbet af dagen af f.eks Celine Dion, Elton John osv, er det ikke ulovligt? :toot:

Hvis ikke det er, så kunne jeg godt finde på at snuppe idéen :bearhug::heart:

Jo, det er nok egentlig ulovligt.. Copyright loven siger jo at hvis du selv har købt en sang (enten på CD eller downloadet den lovligt fra internet), så har du lov til at brænde nogle kopier af den til eget brug. Dvs. at du kan brænde så mange CDer du vil så længe det er til dig selv, f.eks. for at have den favorit CD både derhjemme, i bilen, i sommerhuset, på mp3-afspilleren osv. Men det er ikke lovligt at videredistribuere det til andre, dvs. enten at sælge eller give brændte CDer. Medmindre at du altså betaler for sangen for alle gæster, men så bliver det jo hurtigt dyrt...

Men en anden sag er jo at der sjældent bliver gjort noget ved det når enkeltpersoner bryder den lov. Og i princippet kan man jo som sagt godt gøre det på den lovlige måde, f.eks. med at finde en side hvor sangene koster 2 kr, og så betale for 60 af dem...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes også det er en fantastisk god ide! Man kan jo bare vælge at droppe musikken.. Billederne taler jo sikkert for sig selv, og så tilføjer man jo bare den tekst man synes er passende.. Dét er der i hvert fald ikke andre der kan bestemme over... :boohoo:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer