Beate_L

Things to do

15 indlæg i dette emne

Heisann!

Vi skal gifte oss i København, og reiser nedover i morgen. "Problemet" er at flyet vårt lander på Katsrup kl 8.15, og vi får ikke hotellrommet vårt før kl 15. Med andre ord blir det mange timer vi må traske rundt i byen. Noen som har tips til hva vi bør få med oss/hva vi kan bedrive tiden med i morgen?? Vi skal på Tivoli på fredag! :ilovebryllupsklar: Så kan jeg jo nevne at vi har med oss en 1,5-åring, så vi har med oss barnevogn. :biggrin:

Så lurer jeg også på om noen vet hva det koster med taxi fra Kastrup til Bredgade (hotell Phoenix)? http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/tak.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil sige 150 kr med taxa...tror jeg..

Hvad med at tage i kongens have hvis det bliver lækkert vejr. Der er skønt at dase, så kan I købe et blad og hygge lidt. Hmmm Bredgade... så skal I da ned og se den lille havfrue, hun bor jo lige om hjørnet, der er også et skønt område at dase rundt i.

Hvis I skal bruge længere tid, er der jo altid national museet. Zoologisk have... super hyggelig

Bare rolig... der er masser at lave i København... Om ikke andet kan man da altid bruge et par timer på en lækker café.

0

Del dette indlæg

Jeg vil sige 150 kr med taxa...tror jeg..

Hvad med at tage i kongens have hvis det bliver lækkert vejr. Der er skønt at dase, så kan I købe et blad og hygge lidt. Hmmm Bredgade... så skal I da ned og se den lille havfrue, hun bor jo lige om hjørnet, der er også et skønt område at dase rundt i.

Hvis I skal bruge længere tid, er der jo altid national museet. Zoologisk have... super hyggelig

Bare rolig... der er masser at lave i København... Om ikke andet kan man da altid bruge et par timer på en lækker café.

Ja, jeg tenkte litt på Zoologisk hage; men hvor ligger denne i forhold til hotellet vårt?? :ilovebryllupsklar: (Ikke helt orientert nei...)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Jeg arbejder på Copenhagen This Week, som er en turistguide til København. Dvs. mit arbejde er at skrive om hvad der sker og hvad der er at se i København :ilovebryllupsklar:

Det med de ca. 150 kroner for en taxa lyder meget rimeligt på den tid af dagen (Det er trods alt myldretid).

Zoo ligger på Frederiksberg, så det er ikke umiddelbart gåafstand fra hotellet (i øvrigt et glimrende hotel!). Jeg mener, det skulle begynde at regne i morgen, så måske er museer en mulighed? På vores hjemmeside www.ctw.dk kan du se hvilke museer der er, og hvornår de har åbent.

Personligt ville jeg tjekke udstillingerne på Kunsthallen Nikolaj - de har nogle ret gode nogen for tiden. Ellers er der jo Cow Parade udstilling i Øksnehallen...

Ellers er der museer som Believe it or Not, Guiness World records og Madame Tussauds, som alle er sådan lidt sjove museer. Nationalmuseet og Statens Museum For Kunst er også at anbafale, hvis man er til den slags...

Der er masser af muligheder - det afhænger vel bare af, hvad I interesserer jer for! Men tjek hjemmesiden - og spørg endelig, hvis der er noget http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Og hav en fantastisk tid i København!

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Jeg arbejder på Copenhagen This Week, som er en turistguide til København. Dvs. mit arbejde er at skrive om hvad der sker og hvad der er at se i København -HAHA-

Iiiih, altså, Louise!

Hvor er det sejt!! :bearhug:

Må jeg godt misbruge din viden, når vi flytter til Kbh.? Vi er begge totalt lost, jeg kan f.eks. ikke finde rundt i en telefonboks uden et kort... :bearhug:

Og det kunne jo godt være at vi fik brug for lidt hjælp...!! Vi kommer jo næsten bogstaveligt talt ind med 4-toget! Da vi skulle kigge på lejligheden første gang (den ligger på Gråbrødre Torv) gik vi hen ad Strøget, hvortil Jesper sagde; "Nytorv" og "Rådhuspladsen" osv.... Det minder faktisk næsten lidt om Matador! (Ja... Flot!) :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg kommer godt nok fra Sjælland (mellem Roskilde og Høje Taastrup), men da jeg flyttede til København, kunne jeg heller ikke finde rundt. Jeg fik på et tidspunkt et gratis kort i kreditkortstørrelse til at have i pungen. Det hjalp mig meget, og efterhånden kunne jeg bevæge mig rundt, uden at skulle omkring de sædvanlige fikspunkter -HAHA-

Gråbrødre Torv er da super centralt (jeg har arbejdet på Post & Tele Museum på Købmagergade, og kørte altid forbi Gråbrødre Torv på vej til og fra arbejde) - og med garanti super dyrt! Det kunne have været sjovt at prøve at bo så centralt.

:bearhug:

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må jeg godt misbruge din viden, når vi flytter til Kbh.? Vi er begge totalt lost, jeg kan f.eks. ikke finde rundt i en telefonboks uden et kort... -HAHA-

Der er faktisk heller ikke rigtig nogle telefonbokse tilbage i København :bearhug: Det er i hvert fald meget begrænset - måske en enkelt på Rådhuspladsen :bearhug:

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Jeg arbejder på Copenhagen This Week, som er en turistguide til København. Dvs. mit arbejde er at skrive om hvad der sker og hvad der er at se i København -HAHA-

Iiiih, altså, Louise!

Hvor er det sejt!! :bearhug:

Må jeg godt misbruge din viden, når vi flytter til Kbh.? Vi er begge totalt lost, jeg kan f.eks. ikke finde rundt i en telefonboks uden et kort... :bearhug:

Og det kunne jo godt være at vi fik brug for lidt hjælp...!! Vi kommer jo næsten bogstaveligt talt ind med 4-toget! Da vi skulle kigge på lejligheden første gang (den ligger på Gråbrødre Torv) gik vi hen ad Strøget, hvortil Jesper sagde; "Nytorv" og "Rådhuspladsen" osv.... Det minder faktisk næsten lidt om Matador! (Ja... Flot!) :heart:

JAmen I siger da bare til!

Jeg købte selv sådan et kraks kort i danetaskestørrelse, da jeg flyttede til staden - sådan et har min veninde også. Det er altså en stor hjælp! Og så kommer det lynhurtigt :td:

Det var da alligevel noget af en adresse, I får jer... Er det en ejerlejlihged eller hvad? Deet kan umuligt være ret billigt :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Jeg arbejder på Copenhagen This Week, som er en turistguide til København. Dvs. mit arbejde er at skrive om hvad der sker og hvad der er at se i København :thumbsupsmileyanim:

Iiiih, altså, Louise!

Hvor er det sejt!! :thumbsupsmileyanim:

Må jeg godt misbruge din viden, når vi flytter til Kbh.? Vi er begge totalt lost, jeg kan f.eks. ikke finde rundt i en telefonboks uden et kort... :toot:

Og det kunne jo godt være at vi fik brug for lidt hjælp...!! Vi kommer jo næsten bogstaveligt talt ind med 4-toget! Da vi skulle kigge på lejligheden første gang (den ligger på Gråbrødre Torv) gik vi hen ad Strøget, hvortil Jesper sagde; "Nytorv" og "Rådhuspladsen" osv.... Det minder faktisk næsten lidt om Matador! (Ja... Flot!) :hug:

JAmen I siger da bare til!

Jeg købte selv sådan et kraks kort i danetaskestørrelse, da jeg flyttede til staden - sådan et har min veninde også. Det er altså en stor hjælp! Og så kommer det lynhurtigt :hug:

Det var da alligevel noget af en adresse, I får jer... Er det en ejerlejlihged eller hvad? Deet kan umuligt være ret billigt :kiss:

Tak for tippet, og tro mig; jeg kommer til at "sige til", for vi får brug for flere...!! ;)

Ja, altså, det er kun en fremleje, i 2 år. Men da vi sagde ja var det bare ud fra prissammenligning med en anden lejlighed på Nørrebro, og så ud fra, at vi gerne ville undgå at købe en bil, og derfor gerne ville bo, så vi kunne gå på arbejde... (Ja, vi er MEGET fra Århus...!). Så da vi ikke anede (aner) ret meget om, hvor det er "hot" at bo i hovedstaden, sagde vi bare ja til denne lejlighed efter at have kigget på Krak på nettet -HAHA- ...

Men da jeg så ringede til min nye arbejdsgiver og damen sagde "Uuuuuh!" da jeg gav dem min nye adresse, blev jeg opmærksom på, at der måttet være noget særligt ved det sted... :hug:

Men nu må vi se hvordan det bliver, når vi er flyttet derover :hug:

Mange tak for tilbuddet om hjælp! Og ja tak!

Og; du og andre københavnske zilla'er er velkomne til at komme forbi vores nye "mondæne" (:lol:) lejemål, når vi er kommet på plads.

Jeg ÆLSKER den lejlighed, men jeg er også glad for gamle bygninger/møbler/ting. Den er fra 1856, nyrenoveret og med de originale gulve + stuk. :blush:

post-20429-1182022390.jpg post-20429-1182022257.jpg post-20429-1182022364.jpg

Bemærk hvor skævt alting er! Fedt! post-20429-1182022212.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Taaaak Louise -HAHA-

Jeg glæder mig altså også SÅ meget til at komme på plads i den... Men ok, eftersom alt er flyttekasse-helvede her, ville jeg glæde mig til at komme på plads hvorsomhelst ;)

Den er på 83 m2, og som sagt totalt nyrenoveret for ca. et år siden, hvilket er gjort vildt flot, med respekt for den gamle stil... F.eks. er lyskontakterne en "gammeldags" metalknop. Og kakkelovnen virker :thumbsupsmileyanim:

Jeg fandt den ved HÅRDT arbejde på dba.dk.

Det er virkelig en jungle derude, og det tog lang tid, og meget hårdt arbejde: dvs. at være "på" hver dag, tidligt om morgenen, ringe/e-maile til 100 folk og kun få 2 svar tilbage, og være først ude hele tiden, og aaargh! :toot:

Og så var vi vel bare heldige :kiss:

Du, og andre, må jo komme og se den, når vi er kommet på plads, det kunne være hyggeligt med et midtby-zilla-træf! :thumbsupsmileyanim:

Så kan jeg også pumpe jer for "Kjøwenhauner"-tips :blush:

Redigeret af Mariahønen
0

Del dette indlæg

Du, og andre, må jo komme og se den, når vi er kommet på plads, det kunne være hyggeligt med et midtby-zilla-træf! :thumbsupsmileyanim:

Så kan jeg også pumpe jer for "Kjøwenhauner"-tips :blush:

Mit første "Kjøwenhauner"-tip til dig er, at Skildpadden på Gråbrødre Torv har gode byg-selv-sandwich ;)

:thumbsupsmileyanim:

Maja

0

Del dette indlæg

Du, og andre, må jo komme og se den, når vi er kommet på plads, det kunne være hyggeligt med et midtby-zilla-træf! :biggrin:

Så kan jeg også pumpe jer for "Kjøwenhauner"-tips :blink:

Mit første "Kjøwenhauner"-tip til dig er, at Skildpadden på Gråbrødre Torv har gode byg-selv-sandwich ;)

:thumbsupsmileyanim:

Maja

Hej Maja!

Tak for tip'ene, både mht. kort og sandwich :thumbsupsmileyanim:

Om VI kan finde ud af at bo så centralt må vise sig... Jeg er nok lidt påholdende med at have armene over hovedet, før vi har boet der et stykke tid, og har vænnet os til det.

Det er trods alt LANGT væk fra mors kødgryder (og jeg skulle hilse fra min mor og sige det samme!!!) Hehe :blink:

Men det er fint med Skilpadden; Så må vi gå derned (det er vist vores nabobygning, e.l.) og få mad til mit midtby-zilla-træf! -HAHA-

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer