arno

Køreprøve i dag

24 indlæg i dette emne

-HAHA- Jeg skal til køreprøve i dag (kl 14), og er hundenervøs for det. Føler det nærmest som om jeg skal til eksamen... :bearhug:

Var til køretime i går, og der gik det E L E N D I G T. Dvs - jeg kigger som om jeg ikke har prøvet at køre bil før (min kørelærers ord), og det er noget skidt. Ellers går det nogenlunde, men jeg får slet ikke kigget så meget som jeg skal. Hvis jeg dumper i dag, bliver det sikkert derfor - eller fordi jeg kører en eller anden stakkels fodgænger ned...

Øv hvor jeg glæder mig til at det er overstået!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan dog trøste dig med at det sjældent går så galt som at køre fodgængere ned...

Jeg kunne heller intet før min køreprøve, men fik dog kortet alligevel..

Sikker på at du bare kører det kort lige direkte i hus..

Held og lykke...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg krydser alt, hvad krydses kan...

Da jeg var til køreprøven, troede jeg, at jeg havde dumpet fordi jeg lige præcis var kørt ud over spærrelinjen i et lyskryds... MEN JEG BESTOD.... Jeg blev så glad, at jeg tudede.... Stakkels mand... :heart: Men han sagde bare: "Hvor er det dejligt at se en, der viser sine følelser"

Og så fik jeg ikke engang lov til at køre min kørelærers bil hjem.... -HAHA-:bearhug::td:-HAHA-:kiss:

:bearhug::bearhug:

- Sæføli klarer du den..

Jessie

0

Del dette indlæg

Hey Arno,

det skal nok gå!! Jeg bestod ikke første gang - ja, det er altså ikke verdens undergang - så gør man det bare igen!

Vejret er jo fint, du skal FINT klare dig - tag evt. solbriller med så du kan se hvis du får solen i øjnene!

KRYDSER!! -HAHA-

Anna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selvfølgelig består du -HAHA-

Jeg kørte også som en brækket arm dagen før jeg skulle op....og endnu værre, i den time jeg havde lige inden selve køreprøven :bearhug:

Men aldrig har jeg kørt så pænt som jeg gjorde til selve prøven - jeg havde en flink motorsagkyndig, som hurtigt fik mig ned på jorden.

Nu er jeg så rimelig ny bilist, trods min alder - jeg tog først kortet her i vinters i en alder af 28...bedre sent end aldrig ;)

Men jeg snakkede faktisk med den motorsagkyndige om at, de lidt "ældre" der tager kørekort, ofte har et bedre overblik og en bedre forståelse for det at køre bil....jeg tror det er rigtigt :bearhug:

Vend det til din fordel - og lad være med at være nervøs.

...og hvis du dumper er det ikke jordens undergang...

HEJA ARNO :carrot:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Seeee...det var jo slet ikke så slemt :bestwishes:

You go girl :bearhug:

Nu skal du rigtig ud at øve dig i at blive en rutineret bilist!

Ret grænseoverskridende at sidde i bilen helt alene første gang...mummy :bearhug:

Men det går fint - du skal bare kaste dig ud i det, og køre en masse ture...også ture med udfordringer... ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

TUUUUUUUUUUUUUSIND TAK for alle jeres søde kommentarer og klap på skulderen! :bestwishes::bearhug: Jeg er SIKKER på at det var derfor jeg bestod i første omgang!

For som Henriette skriver lidt tidligere, så BESTOD JEG SØREME!!! Er stadigvæk helt høj over det, og sidder og fejrer det med en lille sodavand.

Grunden til at jeg først skriver nu er, at jeg ikke har været hjemme siden jeg tog afsted i morges. Først 4 timers cyklistprøve med min 6. klasse, så en times pause, så en køretime med min kørelærer, så køreprøven, og så videre til FDF hvor jeg er hver torsdag eftermiddag/aften. Var lige kort hjemme efter køreprøven, og fik søreme lov til at køre på min mands scooter til FDF :bearhug: Det var bare SUPER lækkert at kunne køre på den, og det tog mig kun et kvarter at komme til FDF, hvor det ellers tager næsten TRE kvarter med offentlig transport!!

Nå... Men jeg vil lige skrive en lille beretning om min køreprøve, for det var lidt af et "eventyr".

Jeg var jo HUNDEnervøs, og reagerede præcis som om jeg skulle til eksamen (= MEGET MEGET ubehagelig oplevelse at miste kontrollen over mig selv når jeg sad i en bil...). Jeg var først ude og køre ca. 40 min med min kørelærer, og det gik nogenlunde. Da jeg var ude og køre i går, gik det bare elendigt, så jeg var meget opsat på at det SKULLE gå godt denne sidste gang før prøven.

Da vi så kørte hen til politistationen, hvor prøven skulle starte fra, havde jeg en lille pep-talk med min kørelærer, og så kom den køresagkyndige marcherende. FØR tid... Min kørelærer sendte mig et bekymret blik (det var nemlig den sagkyndige som ALLE har advaret mig imod!!), og gjorde lydløst tegn til at jeg skulle sætte mig i bilen. Ordren kom fra den sagkyndige: "Sæt dig ind i bilen". Det gjorde jeg så, mens jeg kæmpede med tårerne... Jeg fik spændt selen, og nåede at stamme: "Jeg er altså... Jeg har det lidt..." (eller noget lign), og så sagde han: "Det kan jeg se. Start bilen". Kort og kontant, og tårerne løb ned af kinderne på mig. Jeg fik taget mig gevaldigt sammen, men var et NERVEVRAG!! Glemte at løfte håndbremsen, og kom derfor ingen vegne... SUK!! Regnede med at NU var jeg dumpet. Fremstammede et "Skal lige ha' løftet den her", og startede bilen.

Jeg kørte pænt det første stykke, og skulle så op af den frygtede stejle bakke, hvor jeg skulle holde bilen på koblingen helt oppe - et sted som er pænt umuligt at komme ud fra... Ja, ja... Så gik jeg i STÅ!! Jeg sank et par gange, trak vejret dybt ind, startede bilen, og kom ud på en fin måde. Så kørte vi et stykke, og manden sagde ikke et kvæk.

Så skulle vi til højre - jeg KIGGEDE og KIGGEDE som en gal, og drejede ind i et område af Silkeborg som jeg aldrig har kørt i. Men det gik fint. Jeg holdt tilbage hvor jeg skulle, og kiggede som en GAL! Vi kørte ud af Silkeborg, og på "ringvejen" (eller hvad den nu hedder). Jeg skulle holde den på 70 - lurede på digital viseren at jeg lå mellem 69-71km/t.

Så igennem et par rundkørsler (min HADE disciplin!), men dem klarede jeg i TOP stil! Jeg kom ind i byen igen, og skulle dreje til venstre. UPS!! Glemte at gå fra 2. gear til 1. gear som jeg skulle... Den sagkyndige sagde: "Husk at skifte gear!" - jeg gjorde det uden kommentar. Han sagde INTET til mig ud over de anvisninger han gav. Absolut ingenting!! Spurgte heller ikke om noget. Jeg kørte lidt videre, og kom til to broer. Der begyndte han at skrive som en vanvittig, og jeg kunne ikke lure hvad han skrev. Jeg kørte videre, og pludselig holdt vi ved politigården igen. Der var kun gået et lille kvarter, og den sagkyndige har ry for at lade sine "ofre" køre i mindst 40 minutter...

Jeg regnede med at jeg var dumpet, men pludselig rakte han en kuglepen over til mig, og sagde "Skriv under hér!". Jeg skrev under, og så sagde han bare "Tillykke", og gav mig mit midlertidige kørekort!!! VIIIIIIIIIIIIIIIIILDT!! Selv min kørelærer var vildt forundret, og meget overrasket. Han regnede tidligst med at se mig igen ved 14:30 tiden, så han spurgte nysgerrigt ind til hvor jeg havde været henne, og hvad han havde "udsat" mig for. Men der var intet vildt at berette, andet end at jeg havde lavet et par fejl, men at det var gået fint.

Og nu har jeg så KØREKOOOOOOOORT!! Det er virkelig fantastisk!! Næsten ikke til at fatte... I weekenden skal jeg ud til mine forældre, og de har lovet mig at jeg må køre lidt rundt i en af deres to biler. Det bliver hyggeligt :bearhug:

Redigeret af arno
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med kørekortet...

Nu kan jeg jo roligt fortælle dig at jeg først fik kortet i 2 omgang. Ved første forsøg bakkede jeg ind i det eneste træ de havde på parkeringspladsen :bearhug:

Men det synes jeg ikke jeg ville fortælle dig i går..

:bestwishes:

0

Del dette indlæg

Tillykke med kørekortet...

Nu kan jeg jo roligt fortælle dig at jeg først fik kortet i 2 omgang. Ved første forsøg bakkede jeg ind i det eneste træ de havde på parkeringspladsen -HAHA-

Men det synes jeg ikke jeg ville fortælle dig i går..

:thumbsupsmileyanim:

:thumbsupsmileyanim: Ha ha ha... Tak fordi du ventede med at berette om din egen første køreprøve! :blush:

I mellemtiden har jeg været ud og køre i min mors gamle "spand" af en bil. Kørte Grenaa tynd i hele TO timer, før jeg vendte hjemad, og afsluttede med at bakke op i mine forældres snævre indkørsel :carrot: Tror selv min far var imponeret...

Jeg får IKKE lov til at køre i min fars bil, men min mor har gjort det MEGET tydeligt, at hendes bil står til rådighed hver eneste gang jeg er i hos dem :toot: Så jeg glæder mig virkelig til at komme ud til dem igen!!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer