Britteren

En DANSK polterabend

11 indlæg i dette emne

Så blev det atter min tur til at have brug for hjælp. Jeg skal arrangerer en polterabend for en pige jeg måske ikke kender fantastisk godt. Hun er fra Polen, bosiddende i DK og skal giftes med en af mine venner. At han skal have en polterabend er der jo ingen tvivl om og hun skal ikke snydes bare fordi det ikke er tradition i Polen.

Efter mange og svære overvejelser er jeg nu nået frem til at hendes polterabend skal være en slags introduktion til det som er virkelig dansk. Her tænker jeg på fodbold, fadbamser og rød grød med fløde, men her slutter det så også.

Kom med alle jeres forslag til hvad det er at være dansk? Hvad synes I en udenlandsk pige bør vide før hun gifter sig med en dansker? Det må gerne være sjovt, plat, alvorligt osv. Bare kom ud af busken så jeg forhåbentlig kan få planlagt den bedste polterabend.

:bestwishes:

Jeanet

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm tænker så det knager... Men selvom vi mener at pølser er vældig tysk - så mener alle andre at det er dansk...

Det samme er smørrebrød og wienerbrød.

HC Andersen (Den lille havfrue på Langelinje evt.)

Sommerlande rundt omkring i Danmark.

Joggingtøj (campinghabitter)

Landbrug - vi har flere svin end nogen andre lande ;)

Monarki (kongeskibet evt.)

Vikinger

Kan det mon bruges??

Jessie

0

Del dette indlæg

Hmm tænker så det knager... Men selvom vi mener at pølser er vældig tysk - så mener alle andre at det er dansk...

Det samme er smørrebrød og wienerbrød.

HC Andersen (Den lille havfrue på Langelinje evt.)

Sommerlande rundt omkring i Danmark.

Joggingtøj (campinghabitter)

Landbrug - vi har flere svin end nogen andre lande ;)

Monarki (kongeskibet evt.)

Vikinger

Kan det mon bruges??

Jessie

Det kan hvert fald bruges.. Jeg tænker lige på joggingtøjet. Fyren skal poltes samme dag så de kunne måske få matchende campinghabitter og blive sendt på indkøb som hr. og fru Danmark.

Mht. landbruget så er det desværre ikke noget der kan skræmme/imponere hende. Hun flyttede netop til Danmark for at blive landmand. Hun har en polsk universitetsuddannelse i landbrug.

TænkeTænke ;)

0

Del dette indlæg

Super god idé, selvom jeg heller ikke kan komme på så mange!

Hmmm før i tiden jokede vi altid med : Om hun kunne lave nogen goé frikadeller. = God kone

ja, så er det glögg og æbleskiver (som nok mere er skandinavisk) men det er nu ikke altid det skønneste i sommertiden, men grill og pølser, snobrød og bål...........hmm hvorfor tænker jeg kun i mad???

øhh at drikke sig fuld, er vist meget typisk dansk (og svensk....) Synes heller ikke jeg kan komme på så mange aktivieter, men rundbold og kanotur på gudenåen eller lign opfatter jeg som typisk dansk

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ALtså nu kender jeg jo ikke din veninde, men pas på med fodboldt. Jeg vil hellere.... ja alt... end at skulle se en kamp.

Hvad med at:

Få hende til at indsynge en dansk sang på CD (nu ved jeg ikke hvor godt hun taler dansk)

Give kursus i højtbelagt smørebrød eller frikadeller, mon ikke man kan få en kogekone ud (dette kunne da være grineren)

Få hende til at servere pølser fra en god dansk pølsevogn. Det har jeg hørt andre har gjort på deres polter

Drik hende ned i Carlsberg :smolf: Det er da dansk

Få en til at træne i folkedans, mon ikke man kan få en til at komme ud med dragter og det hele

Hmm hvad er mere dansk....???

Det var vist hvad jeg kunne komme i tanke om. Håber, at du kan blive inspireret.

0

Del dette indlæg

Super gode ideer. Jeg tror faktisk de fleste er temmelige brugbare og jeg er allerede nu længere i planlægningen end jeg har været hidtil.

Men kom endelig med flere bud.

Mht. smørebrød og folkedans - hvis der er nogen der kender nogen som evt. kan udføre sådanne opgaver på midtsjælland gerne i nærheden af Slagelse så giv endelig lyd fra jer!

Jeanet

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hva med havnerundfart og den lille havfrue...

Dansk sommer er vel strand, vand, druk, jordbær med fløde.... Vikingespil er da også meget dansk... Ellers er der lejre....

Ordet Hygge er også meget dansk (god mad film guf osv.)

tivoli og bakken er også en kultur der er specielt dansk...

Hva med en leg der hedder gæt et ord??? Og så tage en masse ord med den dialekt fra det område hvor hun bor???

Danske kager og lagkager er også specielt, så måske kunne hun bage noget wienerbrød hun kunne sælge for at komme med en tur på havnerundfart eller noget...

Langelinie er også noget mange mennesker forbinder med noget dansk (er kan man jo evt også tage en tur med båden eller gå ned og se hvor H.C. Andersen har boet).

Softice er også noget jeg har erfaret der er specielt og en gammeldaws er vel kunne en dansk ting...

Skal lige i tænkeboks, men kan sikekrt finde på flere ting *SS*

Held og lykke med en rigtig fed ide til en poller

Knuz Trine

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer