U.Cover

Venindes polterabend

8 indlæg i dette emne

Hej!

Jeg er normalt en aktiv bruger af forummet men er gået under cover fordi min veninde måske læser med herinde ...

Jeg har langt om længe fået fat i nogle omkring min venindes polterabend, men det lader til at det bare skal være en helt stille og rolig ting (middag og åbenbart ikke rigtig nogle aktiviteter) fordi dem der skal med (åbenbart ikke hendes veninder?) er for gamle til alt muligt vildt.

Skal jeg bare smide hænderne i vejret og acceptere det i håbet om, at de kender hende så godt, at de ved, det vil være en perfekt dag for hende? Eller skal jeg begynde at blande mig i planlægningen og insistere på noget aktivitet?

En anden side af det er, at jeg måske ikke kan den dag, det skal holdes. Men det ved jeg ikke endnu, for datoen er ikke fastsat ...

På forhånd tak for jeres svar!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor tæt en veninde er det og hvad tror du din veninde forventer af dagen?

Hvis du er en tæt veninde og du bare ved, at din veninde gerne vil opleve noget på sin polterabend, synes jeg helt klart at du skal blande dig.

Er det din veninde, som har lavet en liste over dem, hun gerne vil have med eller er det andre, som har gjort det for hende? Måske kan du se, at der er nogle "oplagte" veninder, som mangler og som du måske kan få noget opbakning fra til at planlægge en mere aktiv polterabend?

Min søster har næsten lige været til polterabend, som endte med at blive en lunken affære, fordi den bedste veninde ikke kunne få nosset sig sammen til at få arrangeret noget. Min søster var ikke med i egenskab af veninde, men mere fordi hun er gift med en af brudgommens venner, så hun følte ikke, at hun kunne tillade sig at blande sig for meget i planlægningen.

0

Del dette indlæg

den er godt nok svær. Altså jeg var fuldt ud til freds med min polter, selv om det ikke var noget meget vildt og voldsomt. Vi spiste også sammen, men de søde bktøser havde sørget for massage til mig og salsaundervisning mm, altså i den stille ende. Det kan du fx foreslå, så sker der da lidt i det mindste :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes du skal råbe højt! :bearhug:

Hvis du kender din veninde så godt at du ved hun gerne vil ha noget mere end bare en god middag.

Min mands forlover fik heller ikke nosset sig sammen så det endte med at min veninde overtog det hele og når hun så havde planlagt alt tog forloveren over igen...

De havde aktiviteter om dagen men det hele gik i ged om aftenen pga dårlig planlægning.

Jeg synes du skal blande dig og give din veninde den bedste aften i verden :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Det er nok en god idé at blande sig lidt - hvis du mener, du kender hende bedre end de andre gør. Men pas på hvordan du gør det... Det kan let give nogle uheldige problemer veninderne imellem, hvis du begynder at rakke de andres idéer ned på en ufin måde....

Da vi skulle planlægge polter for min veninde for et par år siden, tog hendes svigerinde fuldstændig styringen. Men vi var to af hendes barndomsveinder, som insisterede på at få en finger med i spillet, og det fik vi. Men det holdt hårdt, og den dag i dag har jeg faktisk svært ved at tale med hende svigerinden... (Nu har vi heller ikke ret meget at tale om generelt..) Det udviklede sig bare rigtig grimt med stride mails på tværs af landet (primært fra hende - jeg prøver altid t mane til besindelse), men jeg formåede alligevel at få tonen tilbage på et ordentligt niveau, og fik samtidig nogle af mine ting listet ind i dagens program - og det polter blev bare perfekt!

Så ja, bland dig! Men gør det forsigtigt, og uden at rakke deres ting ned. Undersøg et par muligheder for noget, du tror, bruden vil kunne lide, og foreslå det for dem. Tit viser det sig at være ret urealistisk at lave de ting, man drømmer om (fx er en gocart tur bare dyr - og det koster også at tage bussen eller leje en bus for at køre ret langt udenfor byen...) Og hvis man har lagt sig fast på en budget, går det ikke, at du kommer med en aktivitet, som koster 300 kroner pr mand...

God fornøjelse med det!

0

Del dette indlæg

Hej og mange tak for jeres svar!

Jeg er nogenlunde tæt på min veninde, men har aldrig diskuteret polterabend med hende, så jeg aner ikke, hvad der er hendes drømmescenario. Som Josefin skriver, kan en stille og rolig ting med middag og hygge jo være helt fin, hvor nogle måske bare synes det er for sygt til en polterabend. Smag og behag er jo forskellige fra person til person.

Jeg tror ikke, min veninde havde lavet en liste, for jeg fornemmede ligesom ikke, at der var veninder blandt de mulige deltagere. Det var bl.a. det, der fik mig til at skrive ovenstående indlæg. Jeg ved nemlig, at jeg ville blive ret skuffet, hvis ingen af mine veninder var med til min polterabend (ikke at jeg har ret mange, men nok netop derfor).

Jeg har besluttet mig for at blande mig!

Det vil sige, jeg i går kontaktede gommen og fik ham til at give mig navnene på kvindelige deltagere ved deres bryllup, som han mente min veninde ville glæde sig over at have med til sin polterabend. Desuden fik jeg ham til at fortælle mig det, hvis han kendte til noget, hun gerne ville eller bestemt ikke ville. Det hele sendte han mig på en mail, som jeg spurgte hende, jeg har kontakt til omkring polterabenden, om hun ville have tilsendt. Det ville hun gerne, så det har jeg gjort. Jeg har desuden sendt et link til et polterabend site, hvor man kan få idéer til, hvad der er af aktiviteter i lokalområdet, og så skrevet, at der sikkert er nogle ikke vilde ting, vi alle kan være med til.

Så håber jeg, de arrangerer nogle aktiviteter for hende :bearhug:

Mange tak for jeres hjælp!! :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af U.Cover
0

Del dette indlæg

Jeg ville nok insistere på en smule aktivitet. Tag hende med i en undertøjsforetning, så hun kan købe lækkert undertøj til brylluppet (på jeres regning) eller lav en picnic med hende, tag i svømmehallen, find gamle billeder frem og snak om hele hendes liv (rigtig tøsehygge med sladder og snak om gamle kærester)..

Jeg ved ike om hun er til nogle af disse ting, men´"bare" en middag. Det er da for kedeligt for langt de fleste kvinder.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer