MaikenHolm

Maiken & Karstens bryllup 08.09.07

1,345 indlæg i dette emne

Ihhhh altså hvor træls! Jeg læste lige din brudebukethistorie op fra Jakob, og han sagde faktisk; jamen det koster jo bare sådan noget, men det må bare ikke mangle!

Måske du skulle have haft taget Karsten med rundt i går, så han kunne få et lille indblik i hva en rigtig brudebuket koster?

Ja og så er manden jo nordjyde, det gør det nu nok ikke meget bedre!!!!

Men Maiken blæs lige på ham og bestil din drømmebuket, det er sku da kun en gang i livet man får brug for sådan en. Og hvis man så siger at I er gift i hva 50 år, ja så bliver det det jo ikke ret meget pr dag. Måske du skulle gi ham det regnestykke?

Uanset hva håber jeg at du får den buket du aller helst vil ha og ønsker dig, ja for det fortjener du sku! Slut færdigt.....

:thumbsupsmileyanim: Hvor er du sød! Dejlig idé med regnestykket!

Sagde faktisk også til ham, at han jo ikke bare kunne brokke sig, men så selv måtte lave noget research. Principiet synes jeg jo også det er mange penge for blomster, men det koster det altså bare... Nu har jeg jo ikke ledt efter byens dyreste sted eller vil have nogle sindsygt sjældne blomster... (OK, den buket til 1800 var med ret sjældne blomster, men alt for dyrt også efter min mening)

Hans kvote for daglig bryllupssnak & planlægning er bare ikke så stor. At han prøvede sit bryllupstøj og vi valgte salmer + lavede bordplan i søndags synes han var rigeligt. Tror også det stresser ham med at skulle skrive tale & købe morgengave. At han bitcher over noget jeg ikke rigtigt kan ændre er bare så enormt frustrerende, for han laver måske 10% af planlægningen, så jeg kan bare ikke rumme brok.

Under alle omstændigheder skal jeg nok få en drømmebuket. Hvis jeg synes to er lige fine, så vil jeg da nok vælge den billigste af dem, så kæresten ikke går helt i coma.

:thumbsupsmileyanim: Maiken

PS: Skøn mand du har, som også har bevaret sin realitetssans!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Maiken

Allerførst vil jeg lige sige, at du har en super inspirerende tråd....tak for det;)

Læste lige om din lille diskussion med kæresten, øv hva'?!

I vores forhold er det mig der er 'spareren' på brylluppet og kan derfor sige, at der alligevel visse ting som koster hvad det koster...blandt andet brudbuketter. Det er ikke ligesom kjolerne der findes i mange prislejer og alt hvad jeg har hørt er også fra 800kr. og op efter og oftest over 1000 -ville bare sige, at du altså ikke er helt tosset, men at du har ret. Jeg holder selv meget af, at være kreativ og lave tingene selv, men til ens bryllup må skal man altså ikke lave ALTING selv, så bliver man bims og du har lavet rigtig meget, som ellers ville have kostet en bondegård, så der er vist allerede sparet meget.....Alt i alt har du fuld støtte herfra, selvom det desværre ikke hjælper så meget i diskussionen med kæresten. Tror kæresten har ret med, at når butikkerne hører ordet bryllup, så får de dollartegn i øjnene, men det ændre jo desværre ikke på prisen.

Knus

Marie Louise

Hej Marie Louise

Det er dejligt at høre fra andre (normale) mennesker, at jeg ikke har mistet realitetssansen, som kæresten mere eller mindre mener! Må jo bruge noget energi på at forklare ham, at det jo faktisk ikke kan gøres meget anderledes...

Vi har jo netop prøvet at være prisbevidste ved at...

...leje min brudekjole

...købe hans kjole-og-hvidt sæt på ophørsudsalg i bryllupsbutik

...få en BK'er til at lave kagen (½ pris ift Salling)

...lave de kreative ting selv osv.

Han er vist bare frustreret over bundlinjen og synes det er lidt strengt at bruden koster mere (hår, kjole, blomster)... Så jeg tror sgu bare jeg kører extensions, hårklipning og gelenegle udenom bryllupsbugettet. Jeg gider simpelthen ikke diskutere nødvendigheden af det! Og på den anden side så har det ikke så meget betydning hvilken konto pengene kommer fra i sidste ende. De brugte penge skal jo ligesom betales - og vi har ingen guldkrukke for enden af regnbuen!

Jeg er da kun glad for at kunne inspirere andre! Det er dejligt at du gider læse min tråd og skrive hilsen heri!

:thumbsupsmileyanim: Maiken

0

Del dette indlæg

Jeg oprettede også en tråd med spørgsmålet om pris på buketter HER... Fandt ud af, at jeg da har et meget realistisk syn på hvad sådan noget koster - det kniber bare lidt mere med kæresten! Men på den anden side kan jeg jo også se, at det også kan fås relativt billigt nogle steder, så jeg må vel bare researche lidt videre. Har i hvert fald 3 butikker, som jeg lige vil tage snuden forbi her i eftermiddag...

:thumbsupsmileyanim: Maiken, som gerne snart vil have bestilt den buket, så det ligesom er ude af verden!

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

Min kærste syntes også at det er vildt dyrt. Men sådan noget som brudebuket, den er en alle ligger mærke til.

Det skla bare være iorden. Det er også træls hvis man ikke bliver glad for den.

Nu når i har sparet så meget, så syntes jeg du fortjerner den buket. Brug din kvindelig list over for ham. Og nogle meget våde hunde øjen :thumbsupsmileyanim: . Det hjalp med min kærste :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej søde

Så fik jeg endelig opdateret mig her hos dig.

Tak for dine søde hilsner i min tråd...

Som du jo nok kunne læse, så har jeg været ret fraværende her på BK og forsøger nu at opdatere mig i alle tråde....

Det tager tid :thumbsupsmileyanim:

Du skal hilse Karsten fra mig og sige, at du bare SKAL have en smuk buket koste hvad det vil - og end of discussion...! :thumbsupsmileyanim:

Her er en fra mig til dig som du kan hygge med i mellemtiden søde...

Kæmpe :thumbsupsmileyanim:

fra mig til dig

post-23374-1187878535.jpg

0

Del dette indlæg

Hans kvote for daglig bryllupssnak & planlægning er bare ikke så stor.

:thumbsupsmileyanim: hvilke mænd har en stor kvote! Ikke hos os i hvert fald! Åhh kan så godt kende mig selv og min kæreste i jer to...de ved altså bare ikke hvad det koster og min kæreste kan heller ikke overskue at snakke bryllup for meget af gangen + så lang tid før datoen. Jeg laver selv bryllupskagen og får min mor til at binde brudebuketten (ja jeg synes også det er sindsygt dyrt med 1000 kr for en buket, men det koster de altså ved blomsterhandleren netop pga. arbejdet med stilken)...alligevel kommer brylluppet bare til at løbe op.

Nå men :thumbsupsmileyanim: til dig. Vi er flere i samme situation!

Redigeret af Dolphin
0

Del dette indlæg

Altså i stedet for at du hjerner rundt fra herodes til pilatus (det er jo lissom ikke dig der har et proble), hvad så med at lade unge Hr. Karsten besøge blomsterbutikker?

1. Det er ham der skal tales til fornuft. Du ved da udemærket godt hvad det koster. En tæt bunden buket callaer koster cirka en tusse. Færdig arbejde. Hvad mere vil du vide?

2. Det er jo sådan set hans opgave

Redigeret af katjamo
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:bearhug: for alle jeres dejlige beskeder! Rart at man ikke er den eneste.... -HAHA-

TJA, status på blomstersituationen er, at jeg nåede omkring 2 blomsterhandlere i dag på vej hjem fra arbejde. De lå på samme - eller højere - prisleje end det jeg havde forhørt mig om hidtil. Her til aften har projekt-brudebuket ligget stille, da jeg har været til træning (1 t step og bagefter 1 t bodycombat!) og Karsten har haft social hygge med kolleger. Han er endnu ikke kommet hjem, så det må sørme være blevet socialt! :thumbsupsmileyanim:

På den anden tråd vedr. dette spørgsmål har nogle BK tøser herinde fået nogle vildt flotte buketter til en rimelig pris, så det må jo kunne lade sig gøre??? Men hvorfor er jeg bare ikke stødt på nogle i Ålborg??? -HAHA- Måske buketter er lidt billigere i provinsen. Karsten skal overnatte inden brylluppet i Frederikshavn, så mon vi skulle ringe til blomsterhandlere deroppe? -HAHA-

Har også tænkt på den strategi som du, Katja, nævner. Men jeg er sgu bange for at han sylter tiden og den buket SKAL bare bestilles senest på lørdag... Nå, jeg får vel snakket med ham i morgen, for nu damper jeg i seng...

:balloon: Maiken

0

Del dette indlæg

Har kun en kommentar

MÆND

De fatter da ingenting. Dog må jeg igen prise mig lykkelig over min kommende. Han har ikke brokket sig over noget, i hvert tilfælde ikke til mig!

Håber han kommer til fornuft og køber DEN buket du håber på! HAn må ligesom forstå at DEN er vigtigere end de penge den koster!

Hanne

:balloon:

0

Del dette indlæg

:bearhug:-HAHA--HAHA--HAHA- Du får lige nogle af dem her Maiken.

Jeg håber, I er blevet gode venner igen og at Karsten har forståelse for prisen på blomster - for billigt er det ikke!

Dog tror jeg der er meget forskel på brudebuket priser. Martin havde givet 550 kr. for min og jeg synes, den var fantastisk flot. Lige som jeg havde drømt om :thumbsupsmileyanim:

Håber I finder ud af det :balloon:

0

Del dette indlæg

Tak skal i have - Hanne og Lene.

Ja, vi har nu altså ikke været uvenner, men jeg har bare været død-frustreret. Og så er det jo et godt forum at lufte sine frustrationer! ;)

Karsten havde spurgt kolleger om hvad en brudebuket kostede og de har samstemmende sagt at det ligger på omkring 1000 kr. Så kan sagde faktisk til mig sent i nat (da han endelig kom hjem), at det det jeg havde nævnt ikke var urimeligt. Dejligt med en indrømmelse fra hans side! :balloon:

Så nu går jagten på en buket, der IKKE ligger omkring de 1500 kr ind. Det skal nok lykkedes... Lene, din buket var rigtig flot - og utrolig pris. Jeg forstår ikke, hvorfor jeg ikke så meget som har været i nærheden af de priser ved de blomsterhandlere jeg har spurgt? Ikke at den behøver så billig, men jyden kommer lidt op i mig, da jeg altså ikke kan se forskel på Lenes buket og en der har kostet 1500 kr! :bearhug:

Selvfølgelig skal jeg have den flotteste buket, det har der aldrig været nogen tvivl om. Men vi skulle åbenbart liiige igennem en forhandlings- og research runde inden vi fandt ud af, at det koster de altså! :thumbsupsmileyanim:

-HAHA- Maiken

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

BUKET-KRISE (NÆSTEN) AFBLÆST!

Som jeg skrev i indlæget ovenfor, så har hr.kæreste kommet med en indrømmelse! :balloon: Efter at spurgt kolleger om buketpriser fandt han ud af, at det faktisk ikke er overvurderet med 1000 kr. for en brudebuket!

Nu går jagten bare ind på drømmebuketten til en rimelig penge. Kan stadig ikke finde ud af, om jeg skal have callaer eller en tæt bundet rosebuket. Jeg vil gerne have røde blomster, så det passer ind i rødt/hvid/sort temaet.

Callaer... for og imod

Men callaerne kan kun fås i en meget mørkerød farve, så der bliver ikke helt den der farveeffekt. Dog er blomsten i sig selv jo vidunderlig smuk. Har overvejet en hvid, men så mangler jeg jo lidt det røde i looket. Hvis jeg vælger det røde bånd til brudekjolen har jeg jo det røde allerede og så vil det ikke "kollidere" med en rød buket. Hvis ikke jeg vælger det røde bånd, så synes jeg det bliver for fersk med hvide callaer?

Roser... for og imod

Jeg er også helt vild med en meget tætbundet buket med røde roser. Det er super elegant, grafisk når det er tætbundet og har en smuk rød farve. Blomsterdekorationen på feststedet bliver rødt (efter mine formaninger) og sikker med roser, så det vil give en god sammenhæng.

Kan man få to buketter??? :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

EN UTROLIG HISTORIE!!! :bearhug:

Min kæreste skulle som sagt til kollegial hygge, hvor de efter arbejde skulle spise en pizza - troede han!!! Hør en utrolig historie om hans fantastiske kolleger...

Torsdagen er en lang arbejdsdag på kommunen, hvor han arbejder. En time før endt arbejdstid (kl 16.30) kommer hans chef ind og siger hun skal snakke med ham. På kontoret er også en anden kollega (kvinde som også skal giftes 8/9), som chefen vil snakke med. Kollegaen ser nervøs ud, mens Karsten er forunderet. Pludselig hiver hun en flaske hvidvin op, skænker et glas og siger de skal følge hende.

Da de træder ind i rådhusets kantine står 50 kolleger i lange kjoler og jakkesæt. Bordene er festligt dækkede med duge og Karsten er mundlam. Kollegerne har simpelthen lavet en polterabend for ham og hans kollega Mette! Alle har de været ude/hjemme at skifte til fint tøj og sætte hår mens Karsten simpelthen INTET har opdaget! Han får tre sjusser, som han skal bunde, og så går de til bords...

Karsten er "dagens gom" pyntet med rød butterfly og kollega Mette er "dagens brud"! En kollega Karsten ofte tager pis på rejser sig op og siger han er toastmaster - og ønsker "brudeparret" (!) velkommen. Og så begynder de at synge en fra et hæfte, der ligger ved hver kuvert!

Vi siger nu velkommen

til denne polterfest,

hvor bruden og så gommen

skal være hæders "gæst".

Lidt øvelse gør mester,

lær´blot af jeres gæster.

Vi håber både brud og gom

en masse viden får,

så de er forberedte når,

det store bryllup står.

Herefter begynder en 3 retters menu, som er bestilt fra en nærliggende kro. På et tidspunkt slår "toastmaster" på glasset og annoncerer at nu holder "gommen" tale! Karsten må så op og improvisere en tale til sin "kommende brud"! Under talen går der en hat rundt i salen, som kollegerne trækker en seddel med ord, som Karsten skal flette ind i talen - a la teatersport.

Efter "gommens" tale er der en længere talerække fra kollegerne, der siger MANGE rosende ord! På et tidspunkt bliver Karsten hevet op for at synge kareoke (som de også har med!) til Gry sangen "kloden drejer". Nu ER Karsten ikke den store sangfugl, men synger som han bedst kan!

Hver gang enten "bruden" eller "gommen" forlader lokalet har de sågar kysserunde!!! :balloon: Efter middagen synges der en sang fra endnu et hæfte...

Vi siger velbekomme,

vi ta´r endnu en skål,

nu er middagen omme,

og I kom flot i mål.

Nu kan I dansen træde,

En sang der skaber glæde.

Selv talen er på plads til

jeres store højtidsdag.

Vi ønsker held og lykke -

og en dejlig bryllupsdag!

Derefter træder en danselærer ind, som skal lære "bruden" og "gommen" at danse brudevals! Så den har han øvet på nu! ;) Og sørme om de ikke hiver Karstens sko af og klipper hans strømper!!! :thumbsupsmileyanim:

De fortsatte festlighederne til midnat, hvorefter en kollega kørte Karsten hjem til Ålborg! Og der var såmænd også arrangeret kørsel om morgenen, så kan kunne komme på arbejde igen!

Så Karsten vækkede mig fuld kl 1 i nat, meget benorvet og glad, men også vildt forundret over de seje kolleger. Han var totalt et sludrechatol og holdt mig vågen med sin beretning i mindst en time i nat! Så det var ikke meget søvn vi fik inden vækkeuret ringede klokken lort i morges!

Det var vildt sjovt at høre om og jeg har ALDRIG hørt lignende at kolleger har gjort sådan noget! HELE rådhuset var inviteret og 50 kolleger var der!!! Det er BESTEMT ikke kotume på rådhuset, men jeg tror det er fordi, at Karsten har en fantastisk humor og plejer at lave sjov med sine kolleger. Så de har nok synes det var været helt fantastisk at tage røven på ham og gøre ham fuldstændig mundlam!

Hvor er det fedt, at han har så fantastiske kolleger...!

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

HOLD DA MAULE!!!!! :bearhug:

Jeg har da aldrig hørt lignende!!!

Det var da intet mindre end fantastisk fundet på! :balloon:

Og sikke et engagement fra kollegaerne!

Det var da helt vildt!

Og i øvrigt KANON fundet på!

Hvor sejt altså!!!

Gid man havde så sjove og opfindsomme kollegaer : )

:thumbsupsmileyanim: til dem : )

Tine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HOLD DA MAULE!!!!! -HAHA-

Jeg har da aldrig hørt lignende!!!

Det var da intet mindre end fantastisk fundet på! :balloon:

Og sikke et engagement fra kollegaerne!

Det var da helt vildt!

Og i øvrigt KANON fundet på!

Hvor sejt altså!!!

Gid man havde så sjove og opfindsomme kollegaer : )

:thumbsupsmileyanim: til dem : )

Tine

Ja, det er godt nok nogle FANTASTISKE kolleger han har. Det var også derfor, at jeg bare måtte berette om det herinde. Jeg har ALDRIG hørt om noget lignende - og det er i hvert fald ikke almindelig praksis på en offentlig arbejdsplads!

Så jeg istemmer... :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg fik min buket fra wendelbo blomster, den sammen med 4 små brystbuketter og 2 alm til min far og min mand :bearhug: kom vi af med 1200 kr :balloon:

Det lyder meget fair. :thumbsupsmileyanim: Hvor er det nu Wendelbo blomster ligger?

-HAHA- Øh, googlede lige... Det er den blomsterhandel jeg cykler forbi hver morgen på vej til arbejde! -HAHA-

Synes nok navnet var så bekendt!

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor totalt fede kollegaer at være i besiddelse af... Hvor er det godt fundet på og hvor vildt at de INTET har anet om arrangementet.. Det er saftsuseme godt gået... Hvilken kommune er det lige der er så gode kollegaer... kan de ikke lave en cd-rom og sende den land og rige rundt??? :balloon:

Det er jo sådan noget HELT SPECIELT vi allesammen drømmer om skal ske for os... WAUW hvor cool!

- Mette

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer