mhar

Gerbera i brudebuketten

7 indlæg i dette emne

Er der nogen, der har erfaring med at bruge gerbera i brudebuketten?

Jeg er vild med den blomst, da den er så enkel og samtidig fås i alle regnbuens farver. Men kan den holde til en hel dag uden vand? Synes nemlig nemt, den kan komme til at "hænge lidt med hovedet".

Havde forestillet mig en brudebuket i en enkelt farve eller to men at pynte kirken med alle mulige farver. I de små holdere for enden af hver bænk kan der nok kun stå en enkelt stilk, så det vil være muligt at bruge mange forskellige farver uden det virker som om, man mikser alt for meget - håber jeg :thumbsupsmileyanim:

Send også gerne billeder, hvis nogen har set brudebuketter med gerbera (ikke, hvis der også er brugt andre blomster, vil gerne danne mig et billede af en buket med gerbera som eneste blomst).

Hilsen Maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige kigget en bog fra biblioteket igennem, der hedder "bryllups blomster" af Jane Durbridge, men der er desværre ikke buketter udelukkende med gerberaer. Det er ellers en super god inspirationsbog til brudebuketter, så den er alligevel virkelig værd at kigge i!

I øvrigt et flot valg af blomster. Jeg stod også lidt mellem gerberaer og callaer, da de begge er virkelig enkle blomster. Tror callaerne vinder det kapløb for mit vedkommende... :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

Jeg er vild med den blomst, da den er så enkel og samtidig fås i alle regnbuens farver. Men kan den holde til en hel dag uden vand? Synes nemlig nemt, den kan komme til at "hænge lidt med hovedet".

Havde forestillet mig en brudebuket i en enkelt farve eller to men at pynte kirken med alle mulige farver. I de små holdere for enden af hver bænk kan der nok kun stå en enkelt stilk, så det vil være muligt at bruge mange forskellige farver uden det virker som om, man mikser alt for meget - håber jeg :thumbsupsmileyanim:

Send også gerne billeder, hvis nogen har set brudebuketter med gerbera (ikke, hvis der også er brugt andre blomster, vil gerne danne mig et billede af en buket med gerbera som eneste blomst).

Hilsen Maria

Ja, du kan godt bruge gerbara. Man vikler blomstertråd(stårltråd) omkring stilken, og den holder sig flot og rank hele dagen.

VH Heto

0

Del dette indlæg

Hilsen Maria

Ja, du kan godt bruge gerbara. Man vikler blomstertråd(stårltråd) omkring stilken, og den holder sig flot og rank hele dagen.

VH Heto

Min mor havde gerberaer i sin brudebuket. Orange gerberaer, men det er jo også 31 år siden. Men hun var MEGET stolt af sin brudebuket, og jeg har ikke hørt noget om, at de hang med hovedet.

MissM

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Jeg havde gerbera i min brudebuket da vi blev gift for snart to år siden. (Det er en af mi´ne ynglings blomster) Min buket havde bestemt ingen problemer med at holde hele dagen, selv om det var en rigtig rigtig varm augustlørdag. Da vi tog på ferie om torsdagen så den stadig rigtig fin ud, så det var svært at "rejse" fra den.

Vil lige prøve om jeg kan ligge et billed ind af den, men er ikke så garvet i det, så jeg ved ikke om det lykkes.

Men jeg ville til en hver tid nok turde vælge gerbera til en af de vigtigste buketter i livet!

Monster :heart:

0

Del dette indlæg

Hej igen!

Kan se det ikke lykkedes at vedhæfte billedet. Filen er for stor, og jeg er ikke så teknisk anlagt, at jeg kan finde ud af at gøre den mindre. Dersværre - ville ellers gerne ha' vist jer den.

Det var i øvrigt min mand der helt alene havde bestilt den og været med til at bestemme blomsterne og farvene. Jeg havde selvfølgelig fortalt lidt om hvad der ville passe til min kjole. Og den passede perfekt til kjolen, bordene, vores bordpynt og til borddeko. som feststedet havde stået for. Og det bedste af det hele - jeg var så glad for den buket, kunne ikke have ønsket mig den anderledes!

:heart:

0

Del dette indlæg

Hej Maria.

Jeg er blomsterdekoratør og har stor erfaring med at bruge gerbera i brudebuketter.

Man kan lave brudebuketten i det der hedder en "ladyholder" et håndtag med oasis. På den måde behøver blomsterne altså ikke at undvære vand.

Held og lykke med brudebuketten.

Hilsen Camilla.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer