Mariahønen

"En rose så jeg skyde"

14 indlæg i dette emne

Min gom er rigtig glad for salmen "en rose så jeg skyde..."

Jeg synes at den er super-sørgelig, og at den udover at være en JULE-salme mest bruges til begravelser...! :thumbsupsmileyanim:

Så jeg er ikke helt tændt på idéen med at synge den til vores bryllup... :cheerleader3:

Hvad synes I? :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Mariahønen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg kan egentlig godt se logikken i at synge den til et bryllup. noget symbolsk med at han fandt dig hans rose i en kold og trist hverdag men at det er en glæde at nyde dig og at i nok skal klare den sammen som den lille men stærke rose. det er da nok bare mig men jeg synes altså godt man kan men snak eventuelt med præsten. men altså hvis den betyder meget for ham skal han da have den det er jo jeres begges bryllup og så kan du måske få noget han ikke så gerne vil have medmindre du har triste minder med denne sang som f.eks en nærtståendes begravelse så du bliver ked af at høre den. men se det som en kærligheds erklæring fra ham til dig.

0

Del dette indlæg

Vi havde samme diskussion herhjemme.....

Jeg følte heller ikke den havde noget som helst at gøre med bryllup.......men kæresten, som er ingeniør og mega NØRD, prøvede at overbevise mig om symbolikken i sangen.....og han prøvede i LANG tid..... :bask:

Men i stedet for 3 salmer, hvoraf dén ville være den ene..... har vi valgt 4 salmer med hver 3 vers..... :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af merkur65
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa....

Hvor mange ting får vi kvinder ikke trumfet igennem mht bryllup. Hvis det for din kommende mand betyder meget at i synger netop denne salme, ville jeg mene at i sal gøre det. Jeg har selv en samlme jeg gerne vil have vi synger, men som vi desværre ikke kan synge i kirken. Det kan vi så gøre til festen i stedet.

Mvh. Maibritt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Som kirkesanger kan jeg meddele, at det bestemt ikke er en typisk bryllupssalme, men jeg har sunget den til nogen stykker - især omkring juletid, da mange forbinder den med jul.

Det er altså ikke uhørt, at den bliver brugt til bryllupper.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min gom er rigtig glad for salmen "en rose så jeg skyde..."

Jeg synes at den er super-sørgelig, og at den udover at være en JULE-salme mest bruges til begravelser...! :toot:

Så jeg er ikke helt tændt på idéen med at synge den til vores bryllup... :kiss:

Hvad synes I? :fløjt:

Min holdning er, at hvis han gerne vil have den fordi det betyder noget for ham, så må vi pakke bridezillaen væk (indrømmet, det er svært!) og give ham det som betyder noget for ham, medmindre det er noget du direkte får det skidt af. -Det er trods alt også ahns bryllup..

Men det er bare min mening.. I skal gøre som I synes er rigtigt for jer :)

Rikke

0

Del dette indlæg

:cheerleader3: Nu skal det jo heller ikke forstås sådan, at min STAKKELS kæreste gerne vil have lov til at synge en salme i kirken, fordi det betyder alverden for ham, og jeg så ser rødt og går Zilla-amok og NÆGTER ham indflydelse på noget-som-helst-der-har-med-brylluppet-at-gøre fordi jeg har udnævnt mig selv til Bryllups-Hitler...!! :toot:

Han nævnte bare salmen som en mulighed, og da jeg som sagt troede at det KUN var en jule- og/eller begravelsessalme ventede vi lige med at tage beslutningen, fordi vi (måske er det 2 x jurist-"genet" ;)) altid taler alt grundigt igennem før vi (Ja, VI) træffer beslutningerne.

Så det var mere på den baggrund, at jeg gerne ville have jeres besyv med :)

Derfor:

Mange tak for svarene :fløjt: Nu kan vi træffe en beslutning på et mere oplyst grundlag end før :cheerleader3:

(resultatet bliver nok et + til "en rose så jeg..." Men vi spørger også lige min kirke-kyndige svigermor først :kiss:)

0

Del dette indlæg

Hej KimsRikke

:fløjt: Det er helt ok, håber at du kan fornemme at mit indlæg er skrevet med et glimt i øjet ;)

Og du er jo lovligt undskyldt, jeg kan godt se din bryllupstæller! :kiss: ! :toot:

Hav et vidunderligt bryllup om en uge! :)

Redigeret af Mariahønen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kæreste er også MEGET glad for den salme og det er en bryllupssalme OG julesalme. Vi tager den ikke for selv om han er glad for den syntes han der er for meget jul over den til det lige passer til augustbryllup :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer