Guest Henrik&Rikke

Forkølelsessår

16 indlæg i dette emne

hejsa alle jer dejlige tøser..

jeg er for det første ved at få stress..og for det andet stiger nerverne mere og mere for hver dag der går! :heart:

At stå og se sin kommende mand i sit smukke jakkesæt, at måle op til rød løber, at få sine ringe hjem..uuuha..jeg er ved at tude bare ved tanken!

Mit problem er..at hver gang jeg skal noget festligt-så får jeg forkølelsessår! Og jeg er simpelthen sååååå nervøs for jeg får det liiige inden brylluppet! jeg lider virkelig af det- når jeg først får 1 så får jeg 20..udoverdethele;)

Og det er jo ikk særlig fedt når man er midtpunkt og skal forestille at være smuk den dag! :cheerleader3:

så..jeg tænkte om der er nogen derude som har et wondermiddel?

jeg spiser udelukkende grønsager og frugt indtil dagen..af principsag og pga.forkert kost også kan få det til at eksplodere..alle de der forkølelses cremer :bearhug: duer ikke..

kun plasteret-og det kan da også dække det lidt-indtil det slipper..hæhæ.

vores fotograf har godt nok sagt at hvis det skulle ske ville han redigere alle billederne-så det ikk kan ses :thumbsupsmileyanim:

det jo rigtig fedt-men stadig ikk kønt eller særlig rart at have den dag!

håber nogen har gode forslag?

Kæmpe knus fra Rikke

kig forbi vores planlægningstråd

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hejsa alle jer dejlige tøser..

jeg er for det første ved at få stress..og for det andet stiger nerverne mere og mere for hver dag der går! :heart:

At stå og se sin kommende mand i sit smukke jakkesæt, at måle op til rød løber, at få sine ringe hjem..uuuha..jeg er ved at tude bare ved tanken!

Mit problem er..at hver gang jeg skal noget festligt-så får jeg forkølelsessår! Og jeg er simpelthen sååååå nervøs for jeg får det liiige inden brylluppet! jeg lider virkelig af det- når jeg først får 1 så får jeg 20..udoverdethele;)

Og det er jo ikk særlig fedt når man er midtpunkt og skal forestille at være smuk den dag! :cheerleader3:

så..jeg tænkte om der er nogen derude som har et wondermiddel?

jeg spiser udelukkende grønsager og frugt indtil dagen..af principsag og pga.forkert kost også kan få det til at eksplodere..alle de der forkølelses cremer :bearhug: duer ikke..

kun plasteret-og det kan da også dække det lidt-indtil det slipper..hæhæ.

vores fotograf har godt nok sagt at hvis det skulle ske ville han redigere alle billederne-så det ikk kan ses :thumbsupsmileyanim:

det jo rigtig fedt-men stadig ikk kønt eller særlig rart at have den dag!

håber nogen har gode forslag?

Kæmpe knus fra Rikke

kig forbi vores planlægningstråd

Uhhh hvor jeg kender det, har også selv døjet rigtig rigtig meget med det. Er heldigvis stilnet af med årene, men sidst jeg fik et havde jeg det i halvanden måned, og det blev bare større og større, midtvejs var det over HELE læben, AV for den! Salven virker heller ikke på mig. Plejer at få piller istedet, så hvis nu ulykken skulle være ude, så skynd dig til lægen og spørg om du kan få dem. De er ret skrappe, så de er ikke så vilde med at udlevere dem, medmindre det er voldsomme udbrud, men det lyder det da til. Min nye læge er ikke så vild med at udlevere dem, ret træls, for døjer som sagt meget med det.

Jeg er også bare SÅ bange for om det nu skulle komme. For kunne forestille mig jeg bliver stresset op til brylluppet, og så er al den sol heller ikke godt.

Har engang læst om to forskellige aminosyrer, som påvirker såret positivt og negativt. Arginin og Lysin. Det er i forskellige madvarer. Fx er chokolade og nødder totalt no-go. Svarede i et lignende indlæg sidste år, du kan se det her, der er også et link til mere info.

Har også lånt bogen "herbes - nej tak" på biblioteket. Den er godt nok ret gammel, men er ok især ift hvilke fødevarer man kan spise, og hvad der ikke er godt at spise.

Aloevera og tea tree oil er også godt, og har også en E-vitaminsalve jeg smører med. Longovital eller vitamun. Og især C-vitamin. Plejer at øge dosis af C-vitamin når jeg har sår, det hjælper også lidt på det. Og så godt med læbepomade ellers, helst med høj solfaktor, da solen også kan fremprovokere udbrud. Bruger for det meste eight hour creme, mentholatum samt vaseline, og så en solstift. Prøver altid at veksle lidt imellem de forskellige, så får jeg den største effekt af det.

Man kan også få en salve i matas eller helsekostforretninger, virca 1 og virca 2, den ene er forebyggene og den anden ved udbrud. Måske de kan hjælpe dig også. Plastrene har jeg ikke god erfaring med, er bange for at de måske har været med til at forværre mit sår sidst, hvor det blev meget voldsomt.

Det var vist mine råd i denne omgang ;) Som sagt har jeg prøvet meget, da jeg døjer rigtig meget med det.

Redigeret af Zide
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jep her kan jeg være med... Jeg skal til lægen på torsdag efter herpes-piller, da det for mig også er sikkert jeg får det op til brylluppet. Plastrene har jeg meget dårlig erfaring med. Jeg tror, at det kun er til folk med små udbrud, for hos mig gør de kun problemet større.

Udover madvarer er det vigtigste man skal holde sig fra alkohol og kaffe.

Lad os fælles krydse fingre for, at vi kan kysse vores gom på vores bryllupsdag :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ISTERNINGER!!!

Jeg læste det i IForm, godt nok døjer jeg ikke selv med forkølesessår, men det gør min bedre halvdel -og gav straks rådet videre..

Så snart han kan mærke det spænder og bliver rødt, holder han en isterning på i 2 min., og så er han ovre det problem.

Håber det også virker for dig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler virkelig med dig - det lyder som om du er hårdt ramt!

Jeg er også den heldige vinder af forkølelsessår så snart der er lidt stress på eller imunforsvaret ikke er helt på toppen. Men min læge er heldigvis ikke restrektiv ifht pillerne. Jeg har en "løbende" recept på aciclovir, og efter aftale med lægen sørger jeg for altid at have en ny pakke liggende - som jeg kan begynde på så snart jeg kan mærke, at det trækker op til et nyt angreb - Derfor har jeg faktisk ikke haft et eneste rigtigt sår i ½ års tid - inden da afløste angrebene på det nærmeste hinanden og jeg har både prøvet at omlægge kosten og alle mulige andre remedier (plaster, cremer, vitaminer, tea tree oil osv.).

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at tage en snak med min læge om muligheden for at få pillerne på forhånd så du kan stoppe det inden der kommer sår.

Held og lykke med det - Kh Lisbeth

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

TUSIND tak for alle de gode råd!! jeg vil staks tage dem alle i brug hvis det nu skulle vise sig at prikke lide en dag..

psykisk synes jeg jo det prikker hele tiden fordi jeg er ved at være nervøs og bare IKK vil have det den dag!!

Det virkelig skønt at have jer herinde.. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg føler virkelig med dig - det lyder som om du er hårdt ramt!

Jeg er også den heldige vinder af forkølelsessår så snart der er lidt stress på eller imunforsvaret ikke er helt på toppen. Men min læge er heldigvis ikke restrektiv ifht pillerne. Jeg har en "løbende" recept på aciclovir, og efter aftale med lægen sørger jeg for altid at have en ny pakke liggende - som jeg kan begynde på så snart jeg kan mærke, at det trækker op til et nyt angreb - Derfor har jeg faktisk ikke haft et eneste rigtigt sår i ½ års tid - inden da afløste angrebene på det nærmeste hinanden og jeg har både prøvet at omlægge kosten og alle mulige andre remedier (plaster, cremer, vitaminer, tea tree oil osv.).

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at tage en snak med min læge om muligheden for at få pillerne på forhånd så du kan stoppe det inden der kommer sår.

Held og lykke med det - Kh Lisbeth

Det var også sådan en aftale jeg havde med min gamle læge, men det ville min nye læge ikke. Så nu skal jeg komme til konsultation hver gang, før jeg får pillerne, og så er det nærmest for sent. Var rigtig rart da jeg havde pillerne klar derhjemme. Selvom jeg nu aldrig har undgået at få udbrud, men pillerne fik allligevel holdt det lidt nede. Har lige skiftet læge ifbm flytning, så håber jeg kan få den nye læge med på ordningen!

Men som sagt så er pillerne altså ikke noget de "bare" udleverer, men som du omtaler dine angreb rikke, så tror jeg da bestemt at du kan få din læge til at udlevere en recept. For der er bare ikke noget værre!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Jeg fik det største forkølelsessår weekenden før vores bryllup, faktisk under min polterabend :td: , jeg gik til lægen som gav mig en pillekur og sp brugte jeg de dersens plastre fra compeed :rolleyes: . Man kan på vores bryllupsbilleder ikke se det, dog kunne man sidst på aftenen hvor make-up ikke var hvad det havde været :smolf:

Smider lige et billede ind hvor man kan se det lidt..... Jeg har totalt grineflip på billedet *GG*

Knus Lone

post-18779-1183793716.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal helt klart snakke med lægen de næste par dage!!!

Vil virkelig være ked af det hvis jeg får det..det gør jo også ondt-og man kan ikke rigtig lade det være når der først er der..så jeg skal bare IKK få det!!

Endnu engang tak for alle de gode råd..skal straks igang med dem hvis jeg mærker en lille prikken :iloveyou:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Halløj... :loveflag:

Jeg har selv døjet meget med forkølelses sår som mindre og har fået af vide at har man en gang haft det, vil det altid komme igen nu og da...

Men men men... Mit råd er Zovir. Ja det virker altså. Og der går ikke mange dage, før det er væk. Og hvad er chancen for at du på selve bryllupsdagen vågner op med et stort sår. Så er det vist kommet lidt før. og jo hurtigere du starter med Zovir, des hurtigere forsvinder det. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Halløj... :bearhug:

Jeg har selv døjet meget med forkølelses sår som mindre og har fået af vide at har man en gang haft det, vil det altid komme igen nu og da...

Men men men... Mit råd er Zovir. Ja det virker altså. Og der går ikke mange dage, før det er væk. Og hvad er chancen for at du på selve bryllupsdagen vågner op med et stort sår. Så er det vist kommet lidt før. og jo hurtigere du starter med Zovir, des hurtigere forsvinder det. :thumbsupsmileyanim:

Ja, hvis du først en gang har fået forkølelsessår, så vil du altid bære virussen i dig. Er ikke alle der bliver ved med at få sår, men virussen vil man altid have i kroppen.

Tja, Zovir har desværre ikke den virkning på mig, selvom jeg smører med det så snart jeg mærker det, ja så går der altså minimum 1,5 uge før det begynder at forsvinde igen :bearhug: Jeg er desuden en af dem, der IKKE kan mærke det når det er på vej, det kommer bare lynhurtigt, og bliver kæmpestort! Så hvis jeg først får et udbrud op til brylluppet er der desværre ikke så meget at gøre. Selvom jeg får pillerne har jeg det stadig ihvertfald en uges tid, alt efter hvor stort udbruddet er! Men har nogle forholdsregler, som jeg må holde mig til op til brylluppet for at mindske risikoen for at få et udbrud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle i uheldige sjæle herinde..

Jeg døjer også med forkølelsessår engang imellem... og jeg har fundet noget der er SUPER ! Nemlig SPRIT ! - ganske almindelig sprit. Så snart jeg mærker noget undervejs - bare det mindste - så tager jeg almindelig husholdningssprit på en vatpind og holder den på området i et halvt til helt minut. Gentag lige så ofte du vil til du ikke mærker prikken mere..

Spørg mig ikke hvorfor det virker - men det gør det !

Og en anden god ting er at spritte dine hænder af hver gang du har været i nærheden af såret / prikken.. man kan købe sådan noget desinficeringsgel i matas og på apoteket - du smører bare hænderne... og så ikke pille !!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej!!

Min søster og jeg får det - hun MEGET værre end jeg dog.. hun får piller fra lægen og det er det ENESTE der virker, og hun får altså bare SÅÅÅÅ store sår det fylder fra overlæben og hele stykket op til næsen... Jeg får det også - og kan som Zide heller ikke mærke det - og det kan IKKE tages i opløbet, har prøvet.... :thumbsupsmileyanim: Så jeg tror altså de piller er det bedste bud - og så syntes jeg også det decinificerings-sæbe apoteket har er super godt i mere end en henseende... Det koster vist 30 kr.. Det er også godt til stafylokokker...

Anna

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej alle i uheldige sjæle herinde..

Jeg døjer også med forkølelsessår engang imellem... og jeg har fundet noget der er SUPER ! Nemlig SPRIT ! - ganske almindelig sprit. Så snart jeg mærker noget undervejs - bare det mindste - så tager jeg almindelig husholdningssprit på en vatpind og holder den på området i et halvt til helt minut. Gentag lige så ofte du vil til du ikke mærker prikken mere..

Spørg mig ikke hvorfor det virker - men det gør det !

Og en anden god ting er at spritte dine hænder af hver gang du har været i nærheden af såret / prikken.. man kan købe sådan noget desinficeringsgel i matas og på apoteket - du smører bare hænderne... og så ikke pille !!

Blev faktisk en gang anbefalet et eller andet der indeholdte noget alkohol af en art, men kan ikke huske hvilket produkt det var :thumbsupsmileyanim: Men sprit har vel den samme virkning! Arbejder på sygehuset, og så snart jeg kan mærke det mindste er det bare om at få proppet masser af deres hånddecinficeringssprit på. Og det virker rigtig fint! Det havde jeg fuldstændig glemt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hejsa

Vedr. pillekur, så skal der ret store mængder til hvis virus er meget aktiv. Piller af 800mg 5 gange dagligt i 5 dage kan klare en ret strid virus (vi er jo nogle der desværre har mere genstridige vira :thumbsupsmileyanim:). Så du skal ikke lade dig "spise af" med de "små" kure m. færre mg. du risikerer de ikke virker.

Pillekuren må dog ikke bruges ved graviditet/ønsket graviditet!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer