23 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi skal have buffet.....simpelthen for at det ikke skal blive for stift og formelt.... :thumbsupsmileyanim:

Vores buffet kommer til at bestå af :

 Rå grøntsager med dip.

 3 slags engelsk sandwich.

 Små lune porretærter.

 Græske minifrikadeller.

 Tomat/hvidløgs brød.

 Kartoffelsalat.

 Clubskinke.

 Kyllingetrommestikker.

 Mexicanske chips med dip.

 Indbagt laks.

 Kold roastbeef.

 Svinekæber i rødvinssauce

 Små pandekager toppet med frugt.

0

Del dette indlæg

Vi var ude og servere til et bryllup for et par uger siden, hvor der var buffet, og det fungerede bare smadder godt :thumbsupsmileyanim:

Det eneste man lige skal huske at maden ikke holder så længe når det bliver varmt, især fisk og kylling lider under dette, og det måtte vi simpelt hen smide ud hurtigt, men der havde alle gæster fået 1. gang :loveboard:

Men jeg synes at der er flere pauser eller at selve middagen tager kortere tid, når folk ikke skal vente på maden. Ved buffet kan folk jo gå op med det samme, og gør det gerne, så det er ikke så nemt at trække middagen ud mellem 1 og 2. portion som det er med en 3-retters menu :loveflag:

Men jeg synes også at det kommer an på festen, ved ikke helt om det passer til et slotsbryllup :)

Vi har 3 retters menu, men vores begrundelse var i sin tid at der simpelt hen ikke var plads til folk, det passede ellers bedre til vores budget ;) Men med den varme vi stærkt forventer i august, så er det vist meget godt at vi fravalgte buffet'en :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja efter min mening, det kan i sagtens!!!

Men nej efter min kærestes meningen, han mener man skal sidde på sin flade....

Men altså regner stærkt med at det blir tag selv bord, så det ikk blir så stift som andre også sir....

Og man tager ik skade af og skulle rejse sig, og det er da også hyggeligt, så kommer man lige til og snakke lidt med dem som fks. sidder langt fra en selv.... :thumbsupsmileyanim:

Knus C&B

0

Del dette indlæg

Du kan tro du kan lave buffet.... jeg er selv med på den vogn.

Vi synes det er lidt mindre formelt og man får større lejlighed for at snakke sammen istedet for kun lige dem man sidder nærmest under middagen. Så det kan du sagtens.

Vi får forretten serveret, men både middag og dessert bliver buffet. :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes det er en super ide.

Anne :loveflag:

0

Del dette indlæg

Vi skal have delvis buffet - og det glæder vi os så meget til. Til at komme op og stå lidt, rundt lidt, og snakke lidt med andre fra andre borde...

Vi får forretten og desserten serveret - hovedretten bliver som buffet!!

Min bedstemor vil helst sidde på hendes flade r.. men resten af min familie glæder sig over det

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa. :thumbsupsmileyanim:

Til mit kommende bryllup har vi også valgt buffet.

Godt nok serveres foretten på tallerken. Men efterfølhende hovedret samt dessert bliver serveret som buffet...

Jeg var først lidt skeptisk om det var ok med buffet til et bryllup, men er idag rigtig glad for, at vi har valgt denne mulighed. Jeg synes og tror sselv på at brylluppet bliver i mere afslappet stemning, og det er lige det jeg selv går ind for... :loveflag:

0

Del dette indlæg

Hej.

Ja, det kan I ihvertfald... Vi fik buffet sidste lørdag til vores bryllup og det var så godt.

Flere gæster har også sagt at det var godt at man ikke skulle sidde i 6 timer og æde og vente på mad...

Så jeg er stor tilhænger af buffet :) :fløjt:

Lotte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selvfølgelig kan man det!

Vi skal ikke selv have det, men sidste år var vi til det skønneste havebryllup, hvor der var en kok ude og han stegte tre forskellige slags kød på en grill, og så var der buffet med alt tilbehøret og desserten. Forretten blev dog serveret for os. Men det fungerede i hvert fald super, med en meget lækker buffet, og så hvis det kan bruges til noget og det er sommer når I skal giftes, ja så var det med "grillkokken" altså et hit!

0

Del dette indlæg

Buffet er da et hit :carrot:

Jeg overvejer også buffet til vores bryllup - vi er heller ikke så meget til det traditionsbunde suppe, steg og is.

Kunne rigtig godt tænke mig at forret og dessert blev serveret, og at hovedretten så var grillbuffet - evt med inspiration fra middelhavet....mums!

Ved buffet kommer man også udover problemet om folk kan lide maden, om der er vegetarer (det er jeg selv) osv...SÅ smart :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Buffet eller ej så er de tider hvor man bare sad ved bordet forbi. Hvorfor: Rygerestriktioner. Selvom det kun er rygerne der skal ud og ryge så vil de øvrige typisk benytte lejligheden til også lige at få lidt frisk luft.

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig kan I da vælge at have buffet, hvis I vil ;) Men I skal bare huske på, at der næsten hele tiden er nogen oppe ved buffetten (sådan har det i hvert fald været de gange, jeg har været til fest med buffet). Det betyder også, at det måske kan blive lidt svært at få tid/ro til taler, sange og andre indslag, som der jo typisk er til bryllupper - det har jeg i hvert fald oplevet; der er lidt mere uro, end når man får maden serveret (selvom gæsterne selvfølgelig sætter sig, når der kommer et indslag)

Uanset hvad I vælger, håber jeg I får en dejlig fest :)

0

Del dette indlæg

Det håber jeg da. For det skal vi have. :)

Forret og dessert bliver serveret, men hovedret og kaffe bliver lavet som buffet.

Vi gør det primært fordi der så bliver mulighed for at rejse sig lidt og mingle. Synes det bliver lidt stift at sidde ned 6 timer.

Knus

Lief

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig kan man det!

Vi skal selv have buffet, vi laver en menu til bordene hvor vi giver et foreslag til hvad der skal spises sammen for at gøre det mere overskueligt (hvad forret, hovedret og dessert er).

Men jeg tror virkelig at det er en god ide, det er ikke så "stift" :)

~Linda

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ja da.... som alle de andre allerrede har givet udtryk for

vi skal selv have salat buffe nu her på Lørdag

min svigerfar kommer med kødet og så er der ellers dvs salater til.

til forret skal vi have noget med melon og rejer

desserten bliver så hjemmebagt bryllupskage med frisk frugt til

knus louise

0

Del dette indlæg

helt klart i kan det,.og en god ide er at kokken præsenter maden, det er ret prof,. held og lykke

Der er faktisk også sket en udvikling på det punkt. For år tilbage var det ikke så almindeligt men i dag er det meget set at kokken lige præsenterer menuen. Både når vi taler traditionelle retter og buffet. Det er jo egentlig fint nok for det giver folk et andet forhold til maden og stedet at de kan se hvem der står bag.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer