Schlene

Schlenes bryllup den 18. august 2007

96 indlæg i dette emne

Hej,

Ja, med under 6 uger til den store dag er det vist på tide at få gang i en planlægningstråd! Jeg har efterhånden luret herinde i et års tid, så jeg har fulgt mange af jer på afstand og jeg må indrømme, at jeg var ved at få lidt dårlig samvittighed over at snuppe idéer til højre og venstre uden at give mit beskedne bidrag igen...

Lidt om os:

Brian og jeg begyndte at komme sammen efter en handelsskolefest i 1997 - et resultat af op til flere gymnasieveninders konspirationer. De havde allerede flere måneder i forvejen udpeget ham som den perfekte kæreste, så den aften lå det allerede i kortene.

Brian ringede søndag efter festen og som 16-årig betyder det jo at man så er kærester, så det var startskuddet på det forhold. I første omgang kom vi sammen i lidt over 1½ år, hvorefter vi faktisk mistede kontakten til hinanden. Jeg rejste til Paris efter 3 g og så kunne det have været slutningen på historien, hvis ikke Brian ringede til mig en aften i maj og vi snakkede som om vi aldrig havde været væk fra hinanden. Jeg var et smut i Danmark på ferie og der mødtes vi igen og gnisten var der igen. Jeg måtte dog rejse tilbage til det franske og et par måneder senere kom han ned for at besøge mig. I mellemtiden var jeg dog kommet meget i tvivl. Havde lært enormt meget af at være væk. Før var jeg nok lidt af en tryghedsnarkoman, men når man står midt i byernes by og har mistet sin lejlighed, alle sine penge pga. af ungdomsnaivitet og en udspekuleret bolighaj og er blevet dødeligt uvenner med den veninde, man rejste derned sammen med - ja, så lærer man at klare sig selv.

Efter mange overvejelser endte vi dog sammen igen, da jeg kom tilbage til Danmark.

Efter et år i det viborgensiske (hvor vi begge har rødder) flyttede vi til Århus, da jeg begyndte på mit (første) studie. Her boede vi sammen i ca. et års tid, hvorefter vi en kold vinteraften tilfældigvis kom til at snakke og fandt ud af at vi var blevet mere venner end kærester... Resultat: vi flytttede fra hinanden, og jeg, der i mellemtiden havde haft tryghedsnarkomani-tilbagefald, måtte endnu engang lære at klare mig selv. Jeg rejste til de Franske Alper for at arbejde og for at komme videre, men da jeg kom hjem fortsatte vi med at snakke sammen og blev ved med at overbevise hinanden om at det var en god ting vi havde gjort, ved at flytte fra hinanden...

Jeg indså at vi stadig var lige så afhængige af hinanden og ikke kom videre på denne måde, så jeg rejste (endnu) en gang til Frankrig, denne gang Lyon, for at læse på uni dernede og for at komme væk...

Aftenenen inden jeg rejste, havde vi været ude at spise hele familien (inkl. Brian) og da vi sagde farvel, spurgte han hvad vi gjorde, hvis vi stadig følte det samme, når jeg kom hjem igen.. Mit svar var, at det måtte vi finde ud af til den tid, men at hvis det skulle være os, så var det for resten af livet med bryllup og børn og det hele.... Jeg kom hjem i maj 2003 og vi har været sammen lige siden!

Den 14. februar sidste år holdt han så sit "løfte". Jeg kom hjem fra arbejde (havde på det tidspunkt 3 timers transport dagligt og var rimelig kvæstet hver aften), Brian sagde at jeg havde en time til at gøre mig klar, han havde valgt tøj til mig, som han havde strøget og hængt op på badeværelset... Jeg var selvfølgelig meget ivrig, så jeg satte ny rekord og var klar på ½ time. han sagde at vi da lige kunne sidde lidt og snakke (noget han aldrig siger, så mistænksomheden var vakt). Da der var gået ca. ½ time (som han hovedsagligt havde brugt på nervøse gåture mellem sofa og vindue), sagde han at vi kunne tage afsted. På vej ud af døren ser jeg hans bilnøgler og spørger om vi ikke skal have dem med. Jeg får et opgivende blik retur sammen med et "skal du bare altid stille så mange spørgsmål?" Uden for holdt den største flotteste limo, som vi skulle ud og køre i!!! Yay!!! Nu skal jeg nok slappe lidt af med detaljerne, men ihvertfald friede han i limoen den aften, og det var bare så smukt!!!

Med til historien hører også en lidt sjov detalje, som ingen af os nok glemmer... Vi er begge meget glade for græsk mad og var tit gået forbi Restaurant Kreta i Frederiksgade. Vi har aldrig rigtig kigget ind af vinduerne, men udenfor er der blå markiser og alt i alt så vil jeg da sige at stedet ser - om end ikke videre gourmet-lækkert, så i det mindste vældig autentisk ud. Brian havde lagt mærke til at jeg havde nævnt denne hersens restaurant og havde bestilt bord derinde (han undrede sig godt nok lidt over, at de sagde at vi bare kunne komme - det var trods alt Valentine's og det plejer ikke lige at være den besked man får når man bestiller bord samme aften). Nå, men den her store lækre limousine stopper altså foran "restauranten", vi stiger ud i vores smarte tøj og går ind. De tre øvrige gæster kigger godt nok lidt, og det gør vi da også, da vi finder ud af at stedet faktisk nok er den eneste græske grillbar, jeg nogensinde er stødt på - ville nok svare lidt til at have valgt den "Blå Paraply". Færdige af grin går vi derfra - limousinen er selvfølgelig kørt - og bruger i stedet en time på Århus' brosten for at finde en restaurant med et ledigt bord... :thumbsupsmileyanim:

øhhh... "lidt" om os skrev jeg vist - gad vide om nogen af jer stadig læser med....? :loveflag:

Redigeret af Schlene
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til.... og så sandt som det er sagt: bedre sent end aldrig.

Du har da stadig et par dage til at fortælle om jeres planlægning.

:thumbsupsmileyanim::biggrin:

Jeg er sikker på vi er flere der gerne lytter og kigger BILLEDER...... BILLEDER!!!

:loveflag:

0

Del dette indlæg

Hvis der er nogen, der ikke helt har opgivet efter den lange smøre, så er her lidt om det, det egentlig handler om; planlægningen!

Jeg tror sådan set, vi har styr på det meste (men hvis man tænker på, at der nu er under seks uger til, så er det måske ikke helt tilfældet :loveflag: )

Kirken: sortebrødre kirke, Viborg

Feststed: Ll. Restrup Hovedgaard, Aalestrup

Kjolen: Blev købt, da Kennedys havde ophørsudsalg i februar - til ½ pris

Invitationer: blev sendt ud i april - vi har haft SU, men enkelte har stadig ikke svaret :thumbsupsmileyanim: Er det bare mig, der kan blive lidt tøsesur over sådan noget? Synes de ældre i familien har lidt travlt med at snakke om "de ubehøvlede unge mennesker", men vi hørte fra alle vores venner (også dem vi ikke snakker med så tit) i løbet af den første uge efter de havde modtaget invitationen, mens dem der mangler at svare lige præcis er de her onkler og tanter, der plejer at mugge...

øhmmm.. ja, der er selvfølgelig styr på en masse meget mere, men nu må jeg vist hellere finde ud af at uploade billeder - ellers er der jo ikke så meget ved det...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du har jo helt taget pusten fra mig! Sikke en historie... :thumbsupsmileyanim: Tænk sig at der skal bruges så meget energi for at konstatere, at det er manden for dig! I har virkelig nogle gode anekdoter at servere for de kommende generationer! :biggrin:

Hvis det næste er bare ½ så gribende, så glæder jeg mig til at læse med!!! :loveflag:

:) Maiken

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

Kjolen, det er en Emilie Costa 2005-model (tror faktisk ikke at mærket eksisterer mere).

Her skulle have været et billede af kjolen, men hjemmesiden er sådan en Flash Player halløjsa, og der stopper mine computerevner desværre:

For de interesserede, kan den ses her : http://www.emeliecosta.com/ -> collection 2005, side 2, øverste venstre hjørne

jeg har desværre ingen billeder af mig i kjolen, den er pt. til tilretning + lidt andet. Den 21. juli skal jeg dog prøve den igen, og så skal jeg nok huske kameraet!!!

Den er faktisk for kort (alternativt er jeg for høj: 1,87 m), så syersken har været på jagt efter en blonde, der matchede overdelen, som hun kunne forlænge den med. Det er desværre ikke lykkedes - med hendes ord kommer det til at ligne en kjole, der er købt 15 cm for kort, hvor man så har prøvet at forlænge den, og det er jo absolut ikke meningen :thumbsupsmileyanim: . Løsningen bliver faktisk at prøve at klippe noget af tyllet af, så den får lidt flere lag, der er klippet op, og så bruge det afklippede tyl til at forlænge den med.... Hmmm... giver det mon mening for andre end mig selv?

Det var den allerførste kjole, jeg prøvede. Havde hørt fra flere at man bare kunne mærke, når det var den rigtige kjole, men havde ikke rigtigt troet det - måske fordi jeg er ret kritisk, hvad det angår. Da jeg fik denne her på, kiggede jeg på min mor, og så stod vi ellers begge to der med tårer i øjnene...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Endnu en Viborgenser!!! Dejligt!

Velkommen til - og nej det er jo aldrig for sent med en planlaegningstraad.

Jeg skal selv giftes i Viborg Domkirke - men foerst til naeste aar.

Glaeder mig til at hoere mere om jeres planlaegning.

0

Del dette indlæg

Tak for besvarelserne - og velkomsthilsenerne!

Maiken: ja, vi har noget af en historie, som nok også bliver omdrejningspunktet for en del af talerne og sangene - en af vores venner nævnte at han ville vælge Nephews "igen og igen og" som melodi - bare for at understrege meningen :loveflag:

Forresten, jeres invitationer mv er superfede - ville ønske at jeg selv eller nogen i omgangskredsen ikke var af den type, hvis første forsøg på at fikse en computer i udu er at slå på skærmen!

Camilla80: jeg har fulgt din planlægning -Domkirken er bare så smuk. Jeg var til bryllup derinde sidste år, og det var virkelig en flot oplevelse. Vi sad allesammen i koret, og det blev det bare så meget mere intimt af.. og så er der jo laaangt op til altret - så man virkelig kan nyde turen.

Vi ville gerne selv giftes i Domkirken, men da de ikke ville have os (pga. manglende tilknytning) blev det Sortebrødre Kirke i stedet for, og det er vi også meget glade for - bortset fra, at de pt. har taget samtlige brosten op foran kirken og der er orange kegler overalt! Bare de bliver færdige - ellers foreslog brian at vi da selv lige kunne lægge de par sten på plads - de vil sikkert være glade for hjælpen :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Schlene
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Camilla80: jeg har fulgt din planlægning -Domkirken er bare så smuk. Jeg var til bryllup derinde sidste år, og det var virkelig en flot oplevelse. Vi sad allesammen i koret, og det blev det bare så meget mere intimt af.. og så er der jo laaangt op til altret - så man virkelig kan nyde turen.

Vi ville gerne selv giftes i Domkirken, men da de ikke ville have os (pga. manglende tilknytning) blev det Sortebrødre Kirke i stedet for, og det er vi også meget glade for - bortset fra, at de pt. har taget samtlige brosten op foran kirken og der er orange kegler overalt! Bare de bliver færdige - ellers foreslog brian at vi da selv lige kunne lægge de par sten på plads - de vil sikkert være glade for hjælpen :thumbsupsmileyanim:

Aergeligt med Domkirken - vidste ikke, at de var saa strenge med det med tilknytning.

Jeg er selv doebt og konfirmeret i Vestervang - min soester er konfirmeret i Domkirken og mine foraeldre bor i sognet, saa vi var heldige at faa lov...vi bor jo slet ikke i DK, saa de kunne sagtens have sagt nej. Maaske sagde de ja, fordi jeg ringede saa lang tid i forvejen.

Sortebroedre Kirken er da ogsaa en fin kirke - haaber at de bliver faerdige med brostenene!

0

Del dette indlæg

Borddekorationerne bliver i stil med disse:

Vi skal sidde ved runde borde, og jeg synes bare det er så flot, når man kigger udover runde borde med høje dekorationer på. Blomsterne bliver højst sandsynligt kallaer (hmmm. meget utraditionelt, ikke?), orkideranker og en h... masse grønt til at fylde ud med... :thumbsupsmileyanim:

Det bliver Brians kusine, som jeg også har gået i gymnasiet med, der står for alle blomsterne. Hun er uddannet blomsterdekoratør og har sin egen forretning på forældrenes planteskole.

Om det lige bliver sådan her kommer dog lidt an på vaserne... Jeg har selv været på jagt efter en lignende vase og har da også fundet en fra SIA til 350 kr. Vi skal bruge i alt 10 af den her størrelse og blev hurtigt enige om, at der var andre ting, der var sjovere at kaste 3.500 efter end vaser....

Vi har snakket lidt om, hvorvidt man evt. kunne bruge de der store 5-armede lysestager med en skål i midten i stedet for... Har I nogle forslag?

post-19669-1184072525.jpg

0

Del dette indlæg

Aergeligt med Domkirken - vidste ikke, at de var saa strenge med det med tilknytning.

Jeg er selv doebt og konfirmeret i Vestervang - min soester er konfirmeret i Domkirken og mine foraeldre bor i sognet, saa vi var heldige at faa lov...vi bor jo slet ikke i DK, saa de kunne sagtens have sagt nej. Maaske sagde de ja, fordi jeg ringede saa lang tid i forvejen.

Sortebroedre Kirken er da ogsaa en fin kirke - haaber at de bliver faerdige med brostenene!

De ville sådan set også godt tage os ind, men vi fik at vide, at vi ville ryge bagerst i køen mht. tidspunkt pga. den manglende tilknytning, og det havde vi ikke lyst til.

jeg hørte fra en bekendts bekendts kæreste, at man "da bare kunne sige" at man helst ville have den præst, der er i Domkirken, men jeg syntes der var et eller andet forkert over at lyve og bedrage sig til kirken :loveflag:

0

Del dette indlæg

Et par billeder mere:

Menukortene er næsten færdige og matcher invitationerne (gad vide, hvor mange, der tænker på det, når de sætter sig til bords..hmm...)

Æsker, der skal anvendes som bordkort - bag på manillamærkerne er der børnecitater (I know - meget innovativt :thumbsupsmileyanim: )

I æskerne skal der være sukkermandler, som blev bestilt over Ebay i fredags og som netop er kommet med posten i dag

post-19669-1184073730.jpg

post-19669-1184073741.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Æsker og mandler:

Den "oprindelige" plan var de kære M&M's med navn og dato på, men for det første var der prisen og for det andet ville de ikke sende dem ud af landet...Øv bøv

Dernæst har vi (altså nok mest jeg) været på jagt i diverse slikforretninger, skrevet adskillige mails til Toms om det var muligt at få fire kg. hvide kongemandler osv osv, men til sidst måtte jeg krybe til Ebay, selvom den nærige del af mig (Jo, hun er der vist et sted) korser sig over at bruge flere penge på fragt end på selve produktet!

post-19669-1184074195.jpg

post-19669-1184074205.jpg

0

Del dette indlæg

Måske kunne det for min egen skyld være en god idé med en opdatering på, hvad der egentlig er styr på. Here it goes (again):

Kirken: Sortebrødre Kirke. Vielse kl. 13.00

Samtale med præsten - først den 15. august!!! Han kommer hjem til os til formiddagskaffe (minder totalt meget om min konfirmation, hvor vores præst kom hjem til os inden og skulle se vores værelser)

Stedet: Ll. Restrup Hovedgaard: Reception kl. 14.30-17.30. her serveres bryllupskage og champagne

Festen starter kl. 18.30

Menuen: kan ses i menukortene

Musik: Kent Campos og hans 13-årige datter Jamilla. Kent har medvirket i en masse forskellige musicals. Under maden synger han en masse musicalsange, og efter maden har han lovet at sparke gang i festen. Han har desuden lovet at dansktop og alt hvad der overhovedet ligner er bandlyst!!!!

Festen slutter officielt med efter natmaden ca. kl. 2. Herefter skal vi betale ekstra

Vi har dog lavet en aftale med stedet om, at vi må rykke tilbage i receptionslokalet, hvor personalet stiller drikkevarer frem, og så kan der festes til den lyse morgen kvit og frit.

Synes generelt det er svært at sige, hvornår man skal sige stop. Vi ved at det nok mest bliver venner mv. der vil fortsætte og det skal de have lov til. (det vil vi sikkert også gerne) Samtidig så har folk jo været i gang siden middag og de bedste fester man husker, er jo netop dem, der slutter "på toppen" Hvad gør I andre?

Overnatning: vi overnatter på stedet (er inkl. i prisen)

Der er 7 andre værelser på stedet, som den nærmeste familie har lagt beslag på. herudover kan man opstille campingvogne, ligesom de har aftaler med to andre overnatningssteder i nærheden. Hvis der er nogen, der skal overnatte der, sørger Restrup for at køre dem dertil i deres egen bil, så de også har den næste morgen. Super service :thumbsupsmileyanim:

Brunch: næste morgen. vi har skrevet på vores hjemmeside, at folk er meget velkomne. Vi har haft mange overvejelser, da vi virkelig synes at det kunne være hyggeligt at spise morgenmad med alle under mere afslappede forhold, men samtidig så var vi også nødt til at begrænse os et sted, så vi betaler ikke for gæsterne (kr. 135 pr. næse). Kan man det? ja, vi har jo ligesom truffet valget, men er stadig i tvivl om, hvordan det opfattes...

Fotograf (er): Vi(jeg) havde jo en drøm om Torben Thorhauge. Første gang jeg kiggede på det her forum, var Stineka herindefra lige blevet gift, og hendes billeder er jo fantastiske. Torben var dog optaget og der har været fotografkrise lige siden!! For en måned siden faldt det dog på plads; vi får ikke en, men hele to fotografer. De er begge stadig under uddannelse på et reklamebureau i Århus, men vi har set billeder af andre bryllupper, de har lavet og det lover rigtig godt.

Vi giver 9.000 for det hele og for det får vi: Billeder før under og efter vielsen (note to self: må der tages billeder under vielsen?), gruppebilleder foran kirken (såfremt brostenene er lagt på plads)

"Officielle" billeder, som tages i parken ved Restrup. på den måde kan vi sparke receptionen igang og så forsvinde en times tid efterfølgende.

Gruppebillede foran Restrup (vi fik det faktisk anbefalet som en god afslutning på receptionen. Jeg var nemlig lidt imod det der med at holde reception samme sted som festen skulle holdes, fordi jeg frygtede, at det kunne blive lidt à la "så nu skal I gå, I var ikke "vigtige" nok til at komme med til den rigtige fest" (forstår I, hvad jeg mener)) Men med det her gruppebillede er der en god anledning til at få folk udenfor og få skabt lidt "opbrudsstemning".

Herefter tages der parbillede af hvert par inden de går ind til festen.

Efterfølgende får vi: Redigering af alle billederne, et eksemplar af alle billederne, samt alle billeder på en CD.

Mht. fotostil, så har vi da et par idéer. personligt er jeg helt vild med Josefins billeder taget af Stjernestudiet, men det bliver nok lidt svært at skabe den der storbystemning langt ude på landet. Restrup har dog en meget flot egetræs(?) allé (er ikke så botanisk anlagt) og der burde være mulighed for at lave nogle fede ting...

0

Del dette indlæg

JOJO vi læser det HELE ;)

Velkommen til, selvom du har luret med det sidste års tid, måske er det bedre at sige tillykke med tråden ;)

Nu er der 6 uger tilbage uha - vi har samme dato...;)

ÆV BÆV kunne ikke komme ind og kigge din kjole, siden vil ikke åbnes!

Og nej det er ikke kun der er irriteret over folk ikke har svaret - vi har ikke haft su. endnu, først på mandag, men synes da godt at de kunne have svaret alle sammen nu.

ellers må jeg sende rundt efter svar, og det er træls!!

glæder mig til at følge dig de næste 6 uger - så er det blevet vores store dag

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for de søde hilsner! Dejligt at man føler sig velkommen :super:

Lidt mere planlægning:

Ringene: vi "genbruger" vores forlovelsesringe - for det første er de bare så flotte (godt valgt af manden - jeg har jo slet ikke haft indflydelse!) for det andet, så synes jeg, at det ville være lidt ærgeligt, at de bare skulle gemmes væk. Brians passer fx. kun på den ene finger, så han vil slet ikke kunne bruge sin forlovelsering, hvis han også havde en vielsesring.

Lidt om ringene: beklager manglen på billeder, men de er til "omformning" i øjeblikket. Ringene er lavet af titanium. De består egentlig af to ringe - en smal, der er blankpoleret og en bred, der er mat. I min er der endvidere 5 diamanter (godt nok er det 0,01 karat stykket, men diamanter er det i hvert fald :) ). Vores omformning består egentlig bare i, at den matte del skal hammerbankes, så den bliver lidt mere rå, og så indgraveringen, selvfølgelig.

Guldsmeden var også så flink at foreslå, at det ville se rigtig godt ud, hvis der var diamanter hele vejen rundt på min ring.. Jo, det ville da se vældig godt ud, men et hurtigt regnestykke: 500 kr. pr. diamant* plads til 25 diamanter = mange penge. I stedet sagde Brian (hurtigt reddet af ham), at man jo også kunne vælge at sætte en i for hver bryllupsdag. Så vil den være fyldt til vores sølvbryllup, og det er en meget sød tanke.

For fornyelsen af ringene skal vi slippe kr. 150 pr ring (hertil kommer, at Brian har købt matchende manchetknapper, som skal have samme behandling, lige som mine matchende øreringe), men det er en velkommen besparelse i budgettet!! :fløjt:

0

Del dette indlæg

Så lykkedes det - jeg fandt nogle billeder af mig i kjolen taget samme dag som den er købt. Billederne er desværre ikke helt skarpe. Min mor er super på mange måder, men med et kamera :)

Og så skal der selvfølgelig tages højde for, at der ikke er rettet noget på den og at der heller ikke er noget skørt under. Nu kan jeg vist ikke finde flere ting at forhåndsundskylde for. Her er kjolen:

post-19669-1184095837.jpg

0

Del dette indlæg

FED stil og smuk, smuk kjole, hvis det ellers er den rigtige jeg fandt frem til. Jeg kender godt til det med for korte kjoler, er selv 182!

Er vild med din historie om den græske grillbar. Fantastisk!!! Grinte højlydt og længe!

TAK TAK TAK for det!

Må indrømme, at den græske grillbar-historie blot er en blandt mange. Vi har også altid selv kunnet grine af det, for det er bare så typisk; vil så gerne begge to at det hele bliver perfekt, men gang på gang får det en anden slutning, og som oftest er det et udfald som bare er så meget os, hvis du forstår?

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer