ying

Mini kalligrafikursus

32 indlæg i dette emne

Hej tøser!

Jeg har siddet og hygget mig lidt med en kalligrafipen, og er blevet opfordret til at lave en mini-guide, så vi kan deles lidt om tingene! Det er jo rart en gang imellem at kunne skrive tingene selv på en pæn måde, f.eks. bordkort og små digte osv, så jeg har her lavet et par oversigter som man kan lade sig inspirere af.. Det er ikke taget fra en bog eller noget, det er bare mig der sidder og hygger mig med det.. Så det kan alle andre jo også gøre så.. :denmarkflag: Mange af de store bogstaver har jeg vist mere eller mindre selv "opfundet", så de kan også bare fungere som inspiration, hvis I selv finder på nogle andre "krummelurer".. Man finder hurtigt sin egen stil, den behøver jo ikke nødvendigvis være den samme som min.. Først kommer der lige et par øvelser som kan være gode for at få en fornemmelse af pennen.. Husk at pennen skal ligge på papiret i en vinkel af ca 45 grader..

post-25361-1186317526.jpg

Redigeret af ying
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her kommer så nogle ideer til de store bogstaver.. Det er ikke alle der er lige spændende, men jeg har forsøgt at komme med at par forslag.. Så kan man altid selv "digte videre" og lave om, hvis man vil..

post-25361-1186317765.jpg

Redigeret af ying
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Arrrghhhh, øv også!!!!

Nu har jeg siddet og skrevet 80 bordkort med kalligrafipen - det var LIGE sådan en guide jeg havde brug for :denmarkflag:

Nåh men jeg kan måske snige lidt stil ind i menukortene - selvom de vel ikke skal afvige for meget fra bordkortene (som ikke er skrevet noget nær så fint som din guide)

Tak fordi du deler med os!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor er det flot... Det må være det jeg skal bruge min sommerferie på at lære... Kan man ikke få en "tusch" der kan skrive på samme måde????

Hejsa!

Jo du kan sagtens få tuscher til formålet også. Det er der nogle der foretrækker.. Jeg synes bare bedst om resultaterne med en pen (synes den er mere "smidig"). Men hvis det bare er noget man vil prøve, så kan man jo starte med at forsøge sig med en tusch - den skal nok være ca 1.5 - 2 mm i bredden - og hvis man så synes man vil fortsætte kan man jo købe en pen.. Blækken koster næsten ingenting, så det er ikke en man skal betale en masse for at fylde op løbende..

Redigeret af ying
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Henter lige den her frem igen.. Det er jo ved at være sæson for bordkortskrivning og andre forberedelser, så måske er der nogle der har lyst til at lege lidt med calligrafipennen... :blink:

Det ser super godt ud :) ....hvordan lærer man lige sådan noget?

Knus

Øvelse, øvelse og øvelse... Alle kan lære det, det er bare et spørgsmål om tålmodighed.. Du skal endelig sige til, hvis du har brug for nogle flere eller andre ideer, så skal jeg nok se om jeg kan hjælpe! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer