Guest lillefnys

20. oktober 2007

94 indlæg i dette emne

Tænk sig... Jeg tror sørme ikke jeg kan klare mig uden en bryllups-planlægnings-læsse-af-og-juble tråd

Som overskriften siger, så skal jeg giftes med min hr. mand d. 20. oktober 2007 i Sakskøbing Kirke.

Jeg er blevet døbt i kirken og som kulturkristen er det den nærmeste tilknytning jeg har til en kirke.

post-23474-1186502913.jpg

Redigeret af lillefnys
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores plan med brylluppet var i første omgang at holde det hemmeligt og lade gæsterne få sig en overraskelse, når vi oveni i fødselsdage og navnefest lige bad dem følge med os en tur til kirken.

Grunden til hemmeligholdelsen var et kompromis... Jeg ville gerne have et kirkebryllup med stor kjole osv. mens manden godt kunne undvære den store fokus, der ville komme på ham, så vi mente at kunne "kringle" det på denne måde.

Men det blev simpelthen for besværlig, og det endte med at hænge mig langt ud af halsen at skulle holde det hemmeligt. og samtidig koordinere alt muligt og undgå diverse faldgruber. Så jeg fik mandens tilladelse til at gøre det offentligt. Det lettede mig en hel del og så nyder jeg jo også at kunne sludre med veninder om alle de der små detaljer. Samtidig har jeg opdaget, at manden alligevel i det skjulte nyder, at folk ved det og han glæder sig også til dagen, så alt i alt er det vidst en win-win at få det offentliggjort.

Nå ja... så er vi måske nok ret pragmatiske i forhold til det romantiske omkring et bryllup. I hvert fald er brylluppet noget vi er blevet enige om og ikke sådan en "og-så-var-han-nede-på-knæ ting (ikke at der er noget galt med det ), men vi har en datter sammen så derfor synes vi, at det er naturligt at blive gift og jeg har jo så fået min drøm om kirkebryllup opfyldt.

lillefnys

0

Del dette indlæg

Nå men jeg kan altså ikke finde et billede af feststedet, og ærligt talt så ville der nok heller ikke være så meget at se. Vi holder det nemlig i et forsamlingshus, dem er det jo sådan ca. en million af nede på landet i forhold til her i Hvidovre hvor vi bor.

I vores familie er festerne stort set altid blevet holdt i forsamlingshuse, og jeg kan godt lide det lidt tilbagelænede (dog alligevel med et elegant twist ;) ) så det valgte vi også at gøre.

Og med til historien hører jo forresten også, at vi slår en masse "fejringer" sammen . Min mor fylder 50 og ønsker sig ikke en fest, hun hader at være midtpunkt, men ville alligevel gerne når det blev på denne måde, for så er det os og vores datter der er i fokus. Jeg fylder 30 og vores datter bliver 1 år og skal have en navngivningsfest. Alt dette sker inden for den samme måned (jeg har fødselsdag d. 6, vores datter d. 7 og min mor d. 16 oktober), så 4 forskellige fester ville måske være overkill :heart:

0

Del dette indlæg

Og så lige en liste så jeg måske kan huske det hele.

Jeg skal lige sige, at jeg altså ikke kan finde ud af at sætter tekst ind mellem og efter billederne så jeg kommer nok til at bruge en del indlæg -så er I forberedt :heart:

Det er der styr på....

Dato: 20. oktober 2007

Bestille kirke - Sakskøbing Kirke

Købe kjole - Lilly

Købe ringe

Købe sko (to par er der faktisk købt)

Købe lingeri

Få lavet sjal (mor og farmor strikker)

Bestille lokaler til festen

Bestille musik

Hjælp til servering og køkkentjans

Bestille tid til hårsætning

Bestille fotograf (en af vores venner, se billeder af vores datter længere nede)

Bestille kørsel fra kirken

Finde noget lånt og gammelt

Vælge blomster til kirken

Bestille brudebuket

Bestille 3 knaphulsblomster

Hjælp til Pyntning af kirke

Lave invitationer

Sende invitationer

Tilpasning af kjolen

Købe taske (låner)

Have lavet Ann-Sofies kjole

Lave bordkort

Servietter

Købe strømper

Vælge bryllupskage

Vælge smykker og hårpynt

Vælge borddækning

Vælge toastmaster

Bestille hotelværelse på bryllupsnatten

Vælge salmer

Bestille tid til manicure

Finde bælte og manchetknapper

Vælge retter til buffet

Købe øl og sodavand - tyskland

Og så mangler jeg alt dette...

Weee, alt er (tilsyneladende) på plads :heart:

Er der mon noget jeg mangler..... det gør jeg uden tvivl!

Redigeret af lillefnys
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Invitationerne ser således ud... Jeg har selv lavet dem og skrevet i hånden, jeg er ret tilfreds med dem og synes egentlig ikke at billedet er særlig godt, men I kan da danne jer et indtryk. De skulle være ret store fordi der skal stå så meget i dem og det skulle gerne være så overskueligt som muligt.

post-23474-1186503205.jpg

0

Del dette indlæg

Hej, og velkommen til :heart:

Jeg håber du kommer til at få glæde af forummet, det har jeg i hvert fald. Jeg skal først giftes om et lille års tid, men vi saster også på den afslappede hyggelige fest, med telt i haven og buffet - det er vi mest til...

Hilsen Iben

Ps. smukke invitaioner! hvor store er de? der skal nemlig også stå meget i vores...

Redigeret af pipboll
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Lillefnys,

Tillykke med bryllupppet !! :heart:

Og velkommen til et forum du ikk kan undgå at blive afhængig af ;o)

Det blir SÅ spændende med Jeres bryllup - og dine invitationer er RIGTIG flotte !!

Al held og lykke ! - og god arbejdslyst ;o)

Kig ind forbi min tråd - der er billeder og en huskeliste :heart:

KnuZ Maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fotograf er ikke helt på plads endnu. Jeg håber meget på, at en af vores gæster, som er fotograf in spe har lyst til at tage billeder selvom han er gæst (selvfølgelig mod betaling). Han har taget nogle fantastiske billeder af vores datter, Ann-Sofie. Jeg lægger lige et link (håber det er ok)

http://www.photos.knart.dk/Ann-sofie/

0

Del dette indlæg

Jeg har selvfølgelig gjort mig nogle tanker om brudebuketten. Og jeg indrømmer blankt, at hr. mand altså ikke får lov til at styre det show helt alene.... faktisk slet ikke.... Han får lov at hente dem på dagen...

Men det skal så også sige, at jeg har en mand, som synes jeg skal have potteplanter fremfor buketter, for de holder jo længere, som han siger

Jeg har forelsket mig lidt i scepterbuketterne og tænker, at jeg gerne ville have en lidt i stil med den på billedet. Den skal være i gammelrosa nuancer og måske skal det være roser... (billede tyvhugget fra en anden tråd herinde)

post-23474-1186507958.jpg

Redigeret af lillefnys
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der sjalet, som min mor startede med at strikke men endte med at lokke min farmor til at strikke færdig pga. blondekanten, som eftersigende skulle have voldt store problemer

Jeg er bare glad for det, synes det er blevet superflot og synes min mor og farmor er vildt dygtige. Jeg har desværre ikke arvet en eneste kreativ åre fra dem...

post-23474-1186508075.jpg

post-23474-1186508090.jpg

0

Del dette indlæg

Hov må også lige sige velkommen herinde, har set dig på et andet bryllupsforum, så det glæder mig at jeg kan følge din tråd flere steder. :heart:

Tak tak og ja jeg spreder mig lidt så jeg kan få så meget inspiration som muligt, men jeg har ikke været så snedig at have to forskellige navne, så den er nem at regne ud :heart:

0

Del dette indlæg

Hej, og velkommen til :heart:

Jeg håber du kommer til at få glæde af forummet, det har jeg i hvert fald. Jeg skal først giftes om et lille års tid, men vi saster også på den afslappede hyggelige fest, med telt i haven og buffet - det er vi mest til...

Hilsen Iben

Ps. smukke invitaioner! hvor store er de? der skal nemlig også stå meget i vores...

Tak skal du have :heart:

Invitationer er et foldet A4 og det må vel så hedde A5, mener jeg.

0

Del dette indlæg

Hej Lillefnys,

Tillykke med bryllupppet !! :heart:

Og velkommen til et forum du ikk kan undgå at blive afhængig af ;o)

Det blir SÅ spændende med Jeres bryllup - og dine invitationer er RIGTIG flotte !!

Al held og lykke ! - og god arbejdslyst ;o)

Kig ind forbi min tråd - der er billeder og en huskeliste :heart:

KnuZ Maria

Tak (jeg tror allerede jeg er afhængig -i hvert fald hvis du spørger hr. mand :heart: )

Billeder og huskelister er velkomne, så jeg vil da lige snuse i din tråd :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

VELKOMMEN TIL! :heart:

Det er aldrig for sent at få oprettet en tråd ;)

Jeg kan kun sige én ting: jo flere BILLEDER jo bedre, og mange indlæg er KUN positivt! :heart:

Nu hvor I har opgraderet festen skal du så have hvid marengs på? (læs: brudekjole)

:heart: Maiken

Ja det skal jeg, du kan se den længere oppe i et af mine indlæg :heart:

0

Del dette indlæg

Jeg har selvfølgelig gjort mig nogle tanker om brudebuketten. Og jeg indrømmer blankt, at hr. mand altså ikke får lov til at styre det show helt alene.... faktisk slet ikke.... Han får lov at hente dem på dagen...

Men det skal så også sige, at jeg har en mand, som synes jeg skal have potteplanter fremfor buketter, for de holder jo længere, som han siger

Jeg har forelsket mig lidt i scepterbuketterne og tænker, at jeg gerne ville have en lidt i stil med den på billedet. Den skal være i gammelrosa nuancer og måske skal det være roser... (billede tyvhugget fra en anden tråd herinde)

Jeg havde lige et par billeder af scepterbuketter på lager, så her er lidt inspiration... :heart:

Jeg har i øvrigt flere billeder liggende af scepterbuketter, så du siger bare til, hvis du vil have mere inspiration...

post-26895-1186508979.jpg

post-26895-1186508990.jpg

post-26895-1186509000.jpg

post-26895-1186509011.jpg

post-26895-1186509024.jpg

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

VELKOMMEN TIL! :heart:

Det er aldrig for sent at få oprettet en tråd ;)

Jeg kan kun sige én ting: jo flere BILLEDER jo bedre, og mange indlæg er KUN positivt! :heart:

Nu hvor I har opgraderet festen skal du så have hvid marengs på? (læs: brudekjole)

:heart: Maiken

Ja det skal jeg, du kan se den længere oppe i et af mine indlæg :heart:

Jeg har set den nu! Min veninde som skal giftes 20 oktober har også valgt den kjole - og den er bare rigtig flot! :heart:

Fine sko! Hvis jeg var dig ville jeg tage guldskoene på først og når tæerne bliver ømme skifte over til de andre sko! Tag de sko du gerne vil have på dine officielle billeder på først. Når først du sidder ved bordet ser folk jo ikke rigtigt dine sko...

Også virkelig fint sjal og ringe...

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer