Guest chalarsen

Noget blåt, noget nyt, noget gammelt og noget lånt

17 indlæg i dette emne

Hej tøzer :heppe:

Jeg står i den situtation at jeg ander ikke mit levende råd omkring det med

Noget blåt, noget nyt, noget gammelt og noget lånt

Er der nogen der har nogen ider ??

Jeg har overvejet at låne en halskæde fra min svigermor som er fra 1997 såå kan den gå som noget gammelt og noget lånt ??

Jeg mener at ha hørt at det man låner skal være fra en lykkelig gift Q.... men nu er det hendes andet ægteskab og ja hun er lykkelig gift på 15 år så mon ikke at det skulle kunne bruges ??

Jeg håber lidt på at der er nogen som kan hjælpe mig så jeg kan få fat på de sidste ting

KH

Chalarsen :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Min veninde havde et blåt klistermærke på den ene balle, men der er også nogle der bruger strømpebånd, hvori der er noget blåt eller en engangstatovering, en lille diskret blå sløjfe bundet til bh'en. Mht. det nye...tja er det meste du skal have på denne dag ikke nyt? Kan pt. ikke lige komme med flere forslag, men vil lige tænke videre...

Summer :lol::lol::)

0

Del dette indlæg

I mit tilfælde tror jeg det ender således:

Nyt: kjolen m.m.

Lånt: halskæde fra en veninde

Blåt: en lille vaske-af-igen-tatoo på ballen eller noget i den stil

Gammelt: mine egne ørenringe...vi genbruger også vores forlovelsesring...mon den tæller for noget gammelt? :-)

Er der hold i udsagnet om, at det man låner skal lånes af en lykkelig gift quinde? Og i såfald, hvaad er så historien bag?

Knus Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I mit tilfælde bli´r det :

Nyt : Kjolen/undertøjet/sko.

Gammelt : Min (afdøde) mormor´s ring som hun fik til sin konfirmation dengang i 1923 det må siges at være noget gammelt

Lånt : Min mor´s perlekæde

Blåt : Mon ikke det bliver strømpebåndet?

Så har jeg bare lige et enkelt spørgsmål, jeg har hørt at man også lægger en mønt i skoen er det rigtigt ? I så fald hvorfor ?

Knuz tina

0

Del dette indlæg

Hej med jer allesammen!

For mig bliver det nok som følger:

Nyt: Tøj, undertøj og sko.

Lånt og Gammelt: Et armbånd fra min mor der er fra 72 (det år jeg blev født)

Blåt: Blå kontaktlinser.

Det er rigtigt at det lånte helst skel være fra en gift kvinde. Det skal symbolisere den kreds du træder ind i. Det gamle symbolisere den verden du forlader.

Det er rigtigt med mønten i skoen. Det siges at har man det kommer man aldrig til at mangle penge ;)

Edom

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

"Så, nu ska' hun være på tværs igen..."

Ja, ja ja - jeg veeeeed det godt, men I får den alligevel:

Vores ærværdige majestæt har udtalt i en nytårstale, at traditioner skal overholdes, fordi de har substans og mening, ikke for traditionens egen skyld...

Jeg vælger på min bryllupsdag at overholde de traditioner, der har substans og mening for os - og om hvorvidt jeg har blåt, lånt, gammelt og nyt på - er vist ligegyldigt.

:lol: for at I gør det...

Kommer det så vidt, at jeg ender med at falde i traditionens snare, så har jeg Farmors arvestykker i form af perler til hals, arm og finger (gammelt), min nye kjole (gi'r sig selv, ikk'?), en lånt taske, måske - og en ... - blå stribe i håret?...

Desuden... - traditionen med lånt, blåt... er ikke dansk, men engelsk...

Knus KarenV, der godt ved hun er en :dragon: , så bær over med mig... :lol:

0

Del dette indlæg

He he- Karen- jeg synes det er fint at man selv vælger. Og ja traditionen er ikke dansk.

Jeg har dog lånt et gammelt strømpebånd med blå farve i. SÅ det er både lånt, gammelt og blåt, og kjolen er ny!!

Ja mønten i skoen skulle give penge, nogen syer en mønt ind i en lille lomme under kjolen, men det er jo smag og behag.

Jeg vil sige som Karen- ikke så meget bekymring om det, gør hvad I lige præcis har lyst til! Og sørg for at I får en god dag der er JERES og ikke traditionernes!!

:mellow: :mellow: :mellow:

Henrijette

0

Del dette indlæg

Traditionen med mønterne er katolsk.

Da min forlovede og hans familie er katolske har vi en møntebære i kirken.

Det er min forlovedes yngste fætter 10 år.

De er et symbol på at man ikke vil komme til at lide af fattigdom i sit ægteskab.

MIn kjole er købt af en pige som allerede har brugt den til sit bryllup.

Så høre den under nyt eller gammelt??

puha, traditioner :baa:

KNuzzer til alle :heppe:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Piger

Nyt: Perlehalskæde og øreringe som jeg har fået af min mor.

Gammelt: Et kniplet lommetørklæde fra 1968, som min mor fik af en gammel dame som hun passede på hospitalet.

Blåt: Strømpebånd

Lånt: Har lånt skørt fra den dame som ejer den butik hvor jeg har købt min kjole (gælder den?)

Overvejer det med mønten... ;)

Kh Golden

0

Del dette indlæg

Må jeg spørge hvorfor I allesammen skal have strømpebånd på? For jeg går ikke ud fra at det er for at holde fast på noget :) Umiddelbart ville jeg synes det så lidt fjollet ud sammen med strømpeholdere (er det ikke det de hedder - jeg bliver helt i tvivl...) eller som jeg håber at have - bare ben. Så jeg blev lige nysgrrig om der var en en årsag jeg havde misset ?!

Kh Nina

0

Del dette indlæg

Nina, det vil jeg give dig ret i...det ville være som at gå med både livrem og seler hvis man både har hofteholder (eller hvad det nu hedder) og strømpebånd på. Men mon ikke strømpebåndet mest er til pynt/for sjov?

Jeg vælger også at have bare...og forhåbentlig smækre solbrune skanker på bryllupsdagen og får en lille tattoo med blåt i i dagens anledning...bare sådan en vaske-væk-igen-een :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer