Dorthe A

Nattens kreationer

21 indlæg i dette emne

Hej

Så blev jeg færdig med

Menukort, bordhæfter og gaveæsker, som samtidig er bordkort. Jeg prøver at lægge det hele ind til inspiration for andre - eftersom AL min inspirationer hentet direkte herinde fra :thumbsupsmileyanim:

Menukort:

post-27416-1187053308.jpg

Menuen er

Lune blinis serveret med rørt cremefraiche, hakket rødløg, røget laks og dansk kaviar

Riders Hill, semillion/chardonnqy, hvidvin fra Australien

Hjemmerøget andebryst anrettet på citrusmarinerede salater med tranebær/valnøddekompot

Gewurtztraminer Réserve, hvidvin fra Alsace

Grillede skiver af oksemørbrad, anrettet på sauté af fennikel, garneret med honningglaserede cherrytomater og sellerifrites, diverse grøntsager, ovnbagte nye kartofler og skysauce

Riders Hill, Shiraz, rødvin fra Australien

Creme Bruleé serveret med citrussalat og solbærsorbet

Sol Del Mediterraneo, gylden dessertvin fra Spanien

Natmad

Saltbuffet med 3 slags pølse, lun leverpostej m/bacon og champignons. Brød, smør og garniture.

Så er der bordhæfterne.

post-27416-1187053491.jpg

Indholdet er....................

Der er velkommen/velbekomme-sange:

VELKOMMEN

Mel: Det var en lørdag aften

VELKOMMEN vil vi sige

ved bryllupsfestens bord,

lad blot humøret stige

og glæden stå i flor.

Vi bringer jer ved denne fest

en TAK fordi I kom.

VELKOMMEN her til hver en gæst

fra både brud og gom.

VELBEKOMME

Mel: Det var en lørdag aften

Se her ved bryllupsbordet

hvor festen er i gang,

så tar vi atter ordet,

i denne lille sang.

Vort VELBEKOMME synges ud

ved denne glade fest,

med nok en SKÅL fra gom og brud

til hver en munter gæst.

Bordregler: (Plukket dem jeg synes der var bedst herindefra)

§ 01 Spis venligst kun af egen tallerken.

§ 02 Servietter er ikke medicin og bør ikke indtages efter måltidet.

§ 03 Det anses for upassende at klø sig i håret med sin gaffel.

§ 04 Af hensyn til omkringsiddende bør man ikke kilde sin borddame, mens hun drikker.

§ 05 Lad vindene gå så diskret som muligt.

§ 06 De udstillede buster må ikke berøres.

§ 07 Levende lys hører ikke med til menuen — heller ikke blomsterne.

§ 08 For glemte eller tabte personer garanteres ikke.

§ 09 Kom tilbage hvis De ikke kan finde hjem. Det er ingen skam at vende om.

§ 10 Forbyttede koner/mænd bedes returneret senest i morgen.

Gæsteliste

Navn, relation til os, by, evt. et sjovt kendetegn ved personen.

Redigeret af Dorthe A
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der gaveæskerne - klart det største arbejde at lave, så der var god tid til at fotografere undervejs. Beklager farverne ikke er så god epå bilelder der tages i køkkenet i nattens mulm og mørke :thumbsupsmileyanim:

post-27416-1187053919.jpg

Så lige en slags sløjfe jeg blev helt vildt glad for i stedet for at binde en:

post-27416-1187054009.jpg

Digtet dertil lyder:

Et plaster til de nye sko

Og Haribo er altid go’

Efter dansen duften smøres

Anton Berg til munden føres (Marcipanbrød - mini)

Tandstikken gør munden sund

Pastillen gir den friske mund

2 små piller – godt de virker

hvis pinen til humøret pirker

post-27416-1187054074.jpg

0

Del dette indlæg

Og så lige de sidste:

Gaveæske med indhold....................

post-27416-1187054568.jpg

post-27416-1187054610.jpg

Jeg har kun lavet 22 æsker men havde vi haft flere gæster, tror jeg virklig ikke jeg ville have gjort det. Jeg har brugt en del penge på dem, selvom det jo bare er småting. Det løb alligevel op. Bordkort skulle vi jo have, så derfor synes jeg det var en lidt sjov ide med de gaveæsker. Der var jo dejligt mange skabeloner at finde herinde til den slags - så tak for det piger!!

Redigeret af Dorthe A
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det hele bare så :thumbsupsmileyanim: flot også i køkkenets mulmer mørke. Når der ikke er nok timer om dagen må man jo tage nattens tilbrug.

Det ser rigtig godt ud det du har lavet.... glædr mig til jeg når der til!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det hele bare super flot :oops:

Og sikke et arbejde med de gaveæsker - du kan virkelig være stolt af dig selv...

Hvordan har du fået printet det på siderne? har du evt en wordskabelon hvor man bare kan sætte sit eget ind i ?

KH Betina

Jeg har lige netop en word-skabelon og det kribler i fingerene for at lægge den herind, men den er kæmpestor, så den vil ikke herind - er der nogen af jer andre der kan finde ud af at lægge den herind? Så kan jeg sende den til jer, og så kunne en af jer andre måske trylle den herind?

Jeg har lavet dem af hvidt karton, som jeg bare har printet selv.

KH Dorthe

0

Del dette indlæg

Hvor er det hele bare super flot :oops:

Og sikke et arbejde med de gaveæsker - du kan virkelig være stolt af dig selv...

Hvordan har du fået printet det på siderne? har du evt en wordskabelon hvor man bare kan sætte sit eget ind i ?

KH Betina

Jeg har lige netop en word-skabelon og det kribler i fingerene for at lægge den herind, men den er kæmpestor, så den vil ikke herind - er der nogen af jer andre der kan finde ud af at lægge den herind? Så kan jeg sende den til jer, og så kunne en af jer andre måske trylle den herind?

Jeg har lavet dem af hvidt karton, som jeg bare har printet selv.

KH Dorthe

Hvordan har du fået de forskellige billeder og tekster på så? Ja man er vel nysgerrig :oops:

0

Del dette indlæg

Hej

Selve skabelonen hentede jeg i en wordfil herindefra. Så gemte jeg billedet af skabelonen og åbnede nyt word dokument og lagde så skabelonen som et vandmærke på hele a4 siden. Derefter lavede jeg alle tekster, navne, ja ALT skriftligt i publisher og lavede dem til billeder. Dette fordi billlder kan rotere 360 grader og det kan teksbokse i word ikke (ikke hos mig i hvertfald) - skabelonen hælder jo, så derfor skal teksten drejes for at stå lige til sidst.

Så lavede jeg et 22 sider langt word dokument og så hentede jeg ellers billederne ind i dokumentet. Alle bilelderne skal have indstillingen "bag tekst" eller "bagerst" så man hele tiden kan flytte rundt med dem som man vil. Jeg fiflede og drejede indtil mit dokument var færdigt og jeg kunne gå igang med at printe de 22 sider ud på karton - og SÅ ellers igang med saksen.

Når jeg lavede alle 22 æsker i ét dokument, så er det fordi jeg synes det er godt at arbejde i ét langt dokument i stedet for at have dlere åbne og sidde og rode rundt i dem.

KH Dorthe

0

Del dette indlæg

Hej

Selve skabelonen hentede jeg i en wordfil herindefra. Så gemte jeg billedet af skabelonen og åbnede nyt word dokument og lagde så skabelonen som et vandmærke på hele a4 siden. Derefter lavede jeg alle tekster, navne, ja ALT skriftligt i publisher og lavede dem til billeder. Dette fordi billlder kan rotere 360 grader og det kan teksbokse i word ikke (ikke hos mig i hvertfald) - skabelonen hælder jo, så derfor skal teksten drejes for at stå lige til sidst.

Så lavede jeg et 22 sider langt word dokument og så hentede jeg ellers billederne ind i dokumentet. Alle bilelderne skal have indstillingen "bag tekst" eller "bagerst" så man hele tiden kan flytte rundt med dem som man vil. Jeg fiflede og drejede indtil mit dokument var færdigt og jeg kunne gå igang med at printe de 22 sider ud på karton - og SÅ ellers igang med saksen.

Når jeg lavede alle 22 æsker i ét dokument, så er det fordi jeg synes det er godt at arbejde i ét langt dokument i stedet for at have dlere åbne og sidde og rode rundt i dem.

KH Dorthe

Puha sikke et arbejde!! Flot lavet!! Kan være jeg ska printe din forklaring ud og få hjælp af min far!! Håber du evt kan linke til den æske, eller finde en der kan ligge den ind for dig ;) For den er da genial!! Tak for tippet!!

:oops: for dit store arbejde..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bliver da kun mere imponeret når du forklarer hvordan du har gjort det :heart:

Kan jeg få dig til at sende mig skabelonen som en PM til mig? Så skal jeg prøve at gøre den mindre så den kan komme herind og ligge...

Jeg tror ikke jeg kan sende som vedhæftet fil i PM, men jeg kan sende til en privat email= udenfor Bryllupsklar.

KH Dorthe

0

Del dette indlæg

Hej

det var Marina29 der oprindeligt havde lagt sine gaveæsker ind og den tråd finder I ved at søge på skabelon her i kreativt forum og så nappe den tråd som Marina29 har startet

I tråden er der et billede af skabelonen som måske kan bruges.

Men ellers er jeg fortsat klar til at fremsende.

KH Dorthe

Redigeret af Dorthe A
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bliver da kun mere imponeret når du forklarer hvordan du har gjort det :thumbsupsmileyanim:

Kan jeg få dig til at sende mig skabelonen som en PM til mig? Så skal jeg prøve at gøre den mindre så den kan komme herind og ligge...

Jeg tror ikke jeg kan sende som vedhæftet fil i PM, men jeg kan sende til en privat email= udenfor Bryllupsklar.

KH Dorthe

Det må du meget gerne :-) sender dig lige en PM med min mail adresse :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer