Guest Trine&Michael

Design selv kjole...

6 indlæg i dette emne

Hej piger

Jeg er helt ny på dette forum, og vil gerne bede om jeres hjælp.

Jeg vil gerne designe min egen kjole, gerne i samråd med en uddannet designer, eller en anden med forstand på kjoler. De skal bare ikke sy den, da jeg skal til Thailand til december overvejer jeg at få syet kjolen dernede..

Nogle som har erfaring med dette?

mvh

Trine :balloon:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa - og velkommen til :balloon:

Det lyder som et spændende projekt med din kjole, og du kan sikkert få masser af god hjælp herinde, da der er flere, som selv har kreeret kjoler i samarbejde med designerer/skræddere.

Men hvis du vil have syet i Thailand er det min opfattelse, at du sagtens kan kreere kjolen med hjælp fra skrædderen dernede - bare du har en nogenlunde idé om, hvad du gerne vil have. Det kan du jo spore dig ind på ved at prøve en masse kjoler i forretningerne herhjemme. Så kan du samle billeder sammen og tage demmed til skrædderen derned hvor I så sammen kan designe kjolen. Det er i hvert fald sådan en af mine veninder fik syes sin kjole i Thailand...

Hvor skal I hen i Thailand? Har en god kontakt til en skrædder dernede, som har syet gomtøj til flere af gomme herindefra - naturligvis også min egen mand ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har ingen erfaringer med at få syet kjole i Thailand, men har fået syet bukser. Vil helt klart anbefale dig at finde en skrædder, som andre har brugt. Det tøj både jeg selv og min far har fået syet dernede, har ikke været noget at råbe hurra for. Men det kan være vi bare har været uheldige.... Held og lykke med projektet ;)

Redigeret af Ebes
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved intet om kjole sygning i Thailand, men jeg har fået skrædder syet kjole herhjemme som vi fælles har designet ud fra nogle inspirations billeder og mon ikke du kan det samme i Thailand???

Det jeg vil råde dig til er at kigge billeder billdeder og gemme dine yndlings, på den måde kan du finde din rødetråd med hvad det er du vil med kjolen. Det bliver nok svært at lav e en kjole ud fra tyve vidt forskellige kjoler :thumbsupsmileyanim:

Samtidig med det skal du ud og prøve en masse forskellige kjoler sådan så du ved hvilke kjoler der sidder flot, hvor store/små de må blive, hvor meget tingel tangel der skal være på den osv.

Personligt tror jeg ikke jeg ville have nosser til at få syet min kjole i Thailand. Hvor lang tid skal du være der?

Skrædderne der har sikkert mere go end her hjemme, men jeg har nok prøvet min kjole omkring 8-10 gange og har været til en masse "møder" med skrædderen for at lave designet før vi overhovedet kom igang med projekt kjole.

Derefter blev der lavet stoutmodel hvilket tog rent lang tid. Jeg ville nok være lidt bange for om jeg ville få det samme ud af en skrædder syet kjole når man ikke har de ca. 3 månder til det, som min sjrædder og jeg brugte.

Som sagt ved jeg intet om at få den syet i Thailand, så min bekymring behøves slet slet ikke at være begrundet :bearhug:

Der er jo også billiger skrædder end de "normale" som Jesper Høvring, Marianne Carøe og hvad de alle sammen hedder. Der er vist nogle skrædder der skal have ca. 3000-4000 for det (uden matrialer) så kunne du jo købe billigt stof med hjem fra Thailand.

Men det er jo besmtem ikke nødvendigvis en bedre løsning og skrædderen vil jo under alle omstændigheder være dyre end den i Thailand.

Held og lykke med det og god fornøjelse. Det er SÅ fedt selv at have designet sin brudekjole :balloon:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa - og velkommen til :bearhug:

Det lyder som et spændende projekt med din kjole, og du kan sikkert få masser af god hjælp herinde, da der er flere, som selv har kreeret kjoler i samarbejde med designerer/skræddere.

Men hvis du vil have syet i Thailand er det min opfattelse, at du sagtens kan kreere kjolen med hjælp fra skrædderen dernede - bare du har en nogenlunde idé om, hvad du gerne vil have. Det kan du jo spore dig ind på ved at prøve en masse kjoler i forretningerne herhjemme. Så kan du samle billeder sammen og tage demmed til skrædderen derned hvor I så sammen kan designe kjolen. Det er i hvert fald sådan en af mine veninder fik syes sin kjole i Thailand...

Hvor skal I hen i Thailand? Har en god kontakt til en skrædder dernede, som har syet gomtøj til flere af gomme herindefra - naturligvis også min egen mand ;)

Hej Louise

1000 tak for du svarede..

Det er også mit indtryk jeg kan samle en masse inspiration herinde :balloon:

Jeg tror jeg vil følge din ide, lyder som en god ide at få prøvet en masse og vide hvad der er godt, og hvad der i hvert fald ikke er godt..!

VI skal til Syd Thailand, en by der hedder Ao Nang, ikke så langt fra Krabi. Det bliver fantastisk, vi rejser d. 25/12 og skal fejre nytår derude.. :thumbsupsmileyanim:

Tænkte på om hvis jeg søger en kjole i en lidt bohemian stil - hvor jeg skal lede henne? Er ikke så meget til slæb og strut-skørt...??

Knus Trine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Har ingen erfaringer med at få syet kjole i Thailand, men har fået syet bukser. Vil helt klart anbefale dig at finde en skrædder, som andre har brugt. Det tøj både jeg selv og min far har fået syet dernede, har ikke været noget at råbe hurra for. Men det kan være vi bare har været uheldige.... Held og lykke med projektet ;)

Hej

Jeg regner med at bruge den skrædder vi brugte sidst vi rejste i Thailand, der var vi meget tilfredse - men 1000 tak for dit råd :balloon:

Knus Trine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer