AnjaSL

Hvilke bøger kan I anbefale?

88 indlæg i dette emne

Jeg er lige blevet færdig med Vatikanets Mand af Daniel Silva og den får :thumbsupsmileyanim: op af mig.

Sad og læste i frikvarteret i går og var lige ved at glemme den 2. klasse jeg skulle have til dansk :bearhug: Der er spænding for alle pengene.

Den er den første i en serie på foreløbig 3.

er vatikanets mand en del af en serie....

Det kende jeg ikke noget til...

Der er godt nok noget svagt i hukommelsen...

Hvad hedder de andre....

knus

Ildens søn hedder nummer to, men kan simpelthen ikke huske hvad 3'eren hedder

Søgte lige efter det på nettet. Den tredje skulle hedde budbringeren ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er lige blevet færdig med Vatikanets Mand af Daniel Silva og den får :thumbsupsmileyanim: op af mig.

Sad og læste i frikvarteret i går og var lige ved at glemme den 2. klasse jeg skulle have til dansk :biggrin: Der er spænding for alle pengene.

Den er den første i en serie på foreløbig 3.

er vatikanets mand en del af en serie....

Det kende jeg ikke noget til...

Der er godt nok noget svagt i hukommelsen...

Hvad hedder de andre....

knus

Ildens søn hedder nummer to, men kan simpelthen ikke huske hvad 3'eren hedder

Søgte lige efter det på nettet. Den tredje skulle hedde budbringeren ;)

dem skal jeg da ha....

Erik kom med den fantastisk ide at han kunne købe efter følgeren til Jorden søljer for sit gavekort, så den skal jeg ikke tænke på... :bearhug:

Knus

0

Del dette indlæg

*klip*

I Chick lit har jeg også læst 2 bøger af Jane Green (på engelsk). De hedder Mr. Maybe og Jemima J. Jeg ved ikke om de er udgivet på dansk, og hvad de i så fald hedder. De var simpelthen så sjove, og tog en lidt anden drejning end både Nynne, Bridget og Shopaholic.. De er rigtig fede

Den hedder "Elsker, elsker ikke" på dansk. Jeg har købt min som paperback til 30 kr. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Åndernes hus af Isabel Allende

Et must, hvis man ikke allerede har læst den for længst!

Hjerter i chili af Laura Esquivel

Fantastisk, morsom, tragisk, erotisk kærlighedsroman… Læst 3 gange…

Pige med perleørering af Tracy Chevalier

Lille, fin og sanselig roman om hvordan Vermeers berømte maleri kunne være blevet til. Hurtigt læst.

Tora-triologien, Dinas bog og alle andre bøger af Herbjørg Wassmo

Min absolutte yndlingsforfatter! Rystende, tragiske historier, der kryber helt ind under huden på en.

Lev stærkt – dø ung af Willard Motley

Fra messedreng til udstødt forbryder. Stærk, tragisk og rørende – syntes jeg, da jeg læste den i teenageårene. Nu vil jeg snart læse den igen!

Intet af Janne Teller

Barsk ungdomsroman om livets mening. Læst på en hverdagsaften, men formidabel!

Under en strålende sol af Khaled Hosseini

Forfatteren til Drageløberen, om kvinder i Afghanistan. Har ikke selv læst den endnu.

Harun og eventyrhavet af Salman Rushdie

En børnebog – bestemt også for voksne! Et eventyr om hvor fortællinger kommer fra.

Jordens søjler, Ondskab, Undtagelsen, Hundehoved, Drageløberen, Kaptajn Corellis mandolin, Millennium-triologien, Jelne, Jerusalem... Jeg kunne blive ved...

Redigeret af MC-pigen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lille, fin og sanselig roman om hvordan Vermeers berømte maleri kunne være blevet til. Hurtigt læst.

Min absolutte yndlingsforfatter! Rystende, tragiske historier, der kryber helt ind under huden på en.

Fra messedreng til udstødt forbryder. Stærk, tragisk og rørende – syntes jeg, da jeg læste den i teenageårene. Nu vil jeg snart læse den igen!

Intet af Janne Teller

Forfatteren til Drageløberen, om kvinder i Afghanistan. Har ikke selv læst den endnu.

En børnebog – bestemt også for voksne! Et eventyr om hvor fortællinger kommer fra.

Jordens søjler, Ondskab, Undtagelsen, Hundehoved, Drageløberen, Kaptajn Corellis mandolin, Millennium-triologien, Jelne, Jerusalem... Jeg kunne blive ved...

Den havde jeg glemt!! Ja, den er helt fantastisk (også erendring fra teenage-årene). Faktisk skrev han en fortsættelse, som handlede om Nicks søn, som kom ud i de samme vanskeligheder.. Tilvsarende god. Den hed "Ingen skal skrive min gravskrift"

Hmm, sidder lige og tænker på, hvad jeg ellers læste dengang, som jeg faktisk godt kunne tænke mig at genlæse: Liv og Alexander-bøgerne, Lille hus på prærien-bøgerne, Louisetrilogien af Hanne-Vibeke Holst, Narnia bøgerne.... Der må være flere, jeg læste jo altid dengang!!

0

Del dette indlæg

Ahh... Jeg blev bare så skuffet, da jeg læste Ingen skal skrive min gravskrift - jeg synes slet ikke den nåede Lev stærkt... til sokkeholderne! Motley skrev vel også en 3'er: Vi stred i mørke - så vidt jeg husker?

Intet af Janne Teller

Den havde jeg glemt!! Ja, den er helt fantastisk (også erendring fra teenage-årene). Faktisk skrev han en fortsættelse, som handlede om Nicks søn, som kom ud i de samme vanskeligheder.. Tilvsarende god. Den hed "Ingen skal skrive min gravskrift"

Hmm, sidder lige og tænker på, hvad jeg ellers læste dengang, som jeg faktisk godt kunne tænke mig at genlæse: Liv og Alexander-bøgerne, Lille hus på prærien-bøgerne, Louisetrilogien af Hanne-Vibeke Holst, Narnia bøgerne.... Der må være flere, jeg læste jo altid dengang!!

0

Del dette indlæg

Ahh... Jeg blev bare så skuffet, da jeg læste Ingen skal skrive min gravskrift - jeg synes slet ikke den nåede Lev stærkt... til sokkeholderne! Motley skrev vel også en 3'er: Vi stred i mørke - så vidt jeg husker?

Intet af Janne Teller

Det er da forresten også rigtigt. -Men var det en fortsættelse? Jeg husker den som en helt anden bog??

0

Del dette indlæg

Hvis man var helt væk i Dan Browns Angels and demons og bare må have mere, så kommer der nogle her, som jeg kan anbefale.

(Jeg undskylder de er på engelsk, men har boet i UK i nogle år, så mine bøger er på engelsk)

The Righteous Men by Sam Bourne. "The biggest challenger to Dan Brown's crown" Mirror. min mening: Fantastisk

Sign of the cross by Chrus Kuzneski. "A Vatican Priest is found murderes on the shores of Denmark - nailed to a cross in the shadow of Hamlet's castle." Beautiful

Black Order by James Rollins. "A symbol had been carved into the monk's chest, sliced by the same dagger"

Jeg er lige gået i gang med at læse "Not without my doughter" by Betty Mahmoody og efter den står Ugly by Constance Briscoe (truestory) og venter.

det er sjovt, jeg har aldrig brudt mig om at læse. jeg er vokset op som to-sproget, finsk og dansk. dansk på skrift faldt mig ikke nemt og efter mange nederlag i skolen opgav jeg. desværre for bøgernes verden er fantastisk. men øvelse gør jo mester og nu ryger den ene bog ned efter den anden. love it.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er fortsættelsen til "Jordens søjler" kommet på markedet.... "Uendelige verden" på ca. 1000 sider... er I klar?? :huh::cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

Dette er hermed givet videre til min kæreste, der lige nu er opslugt af "Jordens søjler" :blink:

0

Del dette indlæg

Så er fortsættelsen til "Jordens søjler" kommet på markedet.... "Uendelige verden" på ca. 1000 sider... er I klar?? :huh::cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:
Så er fortsættelsen til "Jordens søjler" kommet på markedet.... "Uendelige verden" på ca. 1000 sider... er I klar?? ()():blink::huh:()()

Dette er hermed givet videre til min kæreste, der lige nu er opslugt af "Jordens søjler" ()()

Jep og den er også læst ;)

Den er sååå god :blink:

Sidder efter 1068 sider og ville ønske at den var længere :)

0

Del dette indlæg

Har lige læst de 2 af Stieg Larssons 3 bøger - "Mænd der hader kvinder" og "Pigen der legede med ilden" - nøj de er gode - fanger én helt utroligt!! Jeg har nærmest ikke været til at komme i kontakt med når jeg har læst - og igår vågnede jeg lysvågen en halv time før vækkeuret og tænkte - jeg kan lige nå et kapitel eller to... helt åndsvagt!!!

Nu overvejer jeg om jeg skal gå i gang med den 3. med det samme, eller vente til efter weekenden... vi får gæster i weekenden, og hvis jeg først er gået igang, er jeg nok ikke så selskablig, før jeg er færdig...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer