marina29

Kæresteaften, endelig... Det er sååå tiltrængt :o)

20 indlæg i dette emne

Vi har simpelt hen haft så travlt siden vi blev gift, har spist hjemme 2 gange sidste 4 uger :blink: Så vi er fuldstændig udkørt, og har endelig en aften i morgen hvor vi ikke skal noget, det er meget stort :thumbsupsmileyanim:

Så vi har aftalt at den står på vin, lækker mad, oste-tapas bord og mere vin, og endelig en lejet film :cheerleader3: jeg glæder mig såå meget...

Men hvad skal jeg lave af mad??? Søren vil have en god mør, rød steak, men hva pokker skal jeg lave til den?

Normalt laver jeg bare ovnkartofler og whiskeysauce, men det skal bare være lidt mere lækkert til i morgen, så har I nogen forslag...

Jeg havde overvejet at prøve at lave en hjemmelavet bernaisesauce for det er Sørens ynglings, men jeg har ingen opskrift og det lyder ret svært, sådan lige umiddelbart :cheerleader3:

Kan I hjælpe mig med at lave en perfekt middag til en perfekt hjemmeaften med min nye dejlige mand???

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu hedder det jo ikke kæresteaften mere - men mand og kone aften ;)

Vi havde selv sådan en - meget tiltrængt - aften i lørdags (jeg faldt dog i søvn på sofaen omkring kl 22 ...)

Og vores menu stod (måske lidt kedeligt, men super lækkert) okseculotte med flødebagte kartofler og hvidløgsbønner. Vi er begge helt tossede med culotte, og fordelen er jo så også, at der er mad til dagen efter (og så kød til et stykke rugbrød på arbejdet mandag)

Ellers kan jeg anbefale denne opskrift fra Karolines. Det var en opskrift, min bror og hans ex-kæreste fandt og brugte som deres gæste-ret. Da de så gik fra hinanden, stjal vi den ;) Smager hamrende fodt og er super enkel at lave.

I øvrigt skulle det ikke være så vanskelligt med den hjemmelavede bearnaise - jeg har dog aldrig kastet mig ud i den...

0

Del dette indlæg

Vi havde selv sådan en - meget tiltrængt - aften i lørdags (jeg faldt dog i søvn på sofaen omkring kl 22 ...)

Og vores menu stod (måske lidt kedeligt, men super lækkert) okseculotte med flødebagte kartofler og hvidløgsbønner. Vi er begge helt tossede med culotte, og fordelen er jo så også, at der er mad til dagen efter (og så kød til et stykke rugbrød på arbejdet mandag)

Ellers kan jeg anbefale denne opskrift fra Karolines. Det var en opskrift, min bror og hans ex-kæreste fandt og brugte som deres gæste-ret. Da de så gik fra hinanden, stjal vi den ;) Smager hamrende fodt og er super enkel at lave.

I øvrigt skulle det ikke være så vanskelligt med den hjemmelavede bearnaise - jeg har dog aldrig kastet mig ud i den...

uhmmmm Louise den må jeg simpelhen bare prøv, øhhhhh det bliver nok først efter THE BIG DAY... er lige lidt hængt op inden.

Men jeg har en verdensklasse opskrift på hjemmelavet rødvins sovs: Smelt smør og kom stege fedet fra en steg i og kom kam et brev Knorr bernaise i. Bag det op med skriftevis med rødvin og mælk. Farv med lidt kulør ( ellers ligner det.... :smolf: en gang søndag morgen) og smag til med salt! Men pas på for den er vanedannende.....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hva med ovnbagte rodfrugter... Det er nemt og smager bare så S**** godt... Evt med en god rødvinssovs med et hint af ribsgele eller tyttebær...

Jeg eeeelsker rodfrugter, men Søren er ikke overbevist, desværre. Prøvede så sent som i onsdags at overtale ham til at prøve det igen, men han hoppede ikke op den :cheerleader3:

Det er rigtig, men mand og kone aften eller ægteskabsaften lyder bare ikke så godt som kæresteaften :blink:

Flødekartofler kunne jeg da godt lige lave, de smager bare sååååå godt, og endnu bedre dagen efter :cheerleader3:

Culotte er altid godt, også når man bare skærer dem op som kæmpe bøffer mmmmmm :smiley-der-slikker-sig-om-munden:

Men hvad var det med hvidløgsbønner, det lyder interessant ;)

Opskriften er lige røget ind under foretrukne, den skal prøves næste gang vi skal have gæster :thumbsupsmileyanim:

uhmmmm Louise den må jeg simpelhen bare prøv, øhhhhh det bliver nok først efter THE BIG DAY... er lige lidt hængt op inden.

Men jeg har en verdensklasse opskrift på hjemmelavet rødvins sovs: Smelt smør og kom stege fedet fra en steg i og kom kam et brev Knorr bernaise i. Bag det op med skriftevis med rødvin og mælk. Farv med lidt kulør ( ellers ligner det.... :smolf: en gang søndag morgen) og smag til med salt! Men pas på for den er vanedannende.....

Det lyder som en meget interessant sovs, dem må prøves en dag, vi har et par flasker vin fra brylluppet, der var åbnet, s de kan passende bruges :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi har simpelt hen haft så travlt siden vi blev gift, har spist hjemme 2 gange sidste 4 uger :bunny_4: Så vi er fuldstændig udkørt, og har endelig en aften i morgen hvor vi ikke skal noget, det er meget stort :thumbsupsmileyanim:

Så vi har aftalt at den står på vin, lækker mad, oste-tapas bord og mere vin, og endelig en lejet film :cheerleader3: jeg glæder mig såå meget...

Men hvad skal jeg lave af mad??? Søren vil have en god mør, rød steak, men hva pokker skal jeg lave til den?

Normalt laver jeg bare ovnkartofler og whiskeysauce, men det skal bare være lidt mere lækkert til i morgen, så har I nogen forslag...

Jeg havde overvejet at prøve at lave en hjemmelavet bernaisesauce for det er Sørens ynglings, men jeg har ingen opskrift og det lyder ret svært, sådan lige umiddelbart :cheerleader3:

Kan I hjælpe mig med at lave en perfekt middag til en perfekt hjemmeaften med min nye dejlige mand???

Nej vi skal lave det samme i morgen aften så :cheerleader3: . Har netop købt ind til oste-tapas bord - hos os får vi dog bare det som selve hovedretten - masser af små retter som Morten elsker (det er mig, der står for at planlægge i morgen): artiskokhoveder, serranoskinke, ruccola, pesto, soltørret tomat tarpenade, lækkert brød, og skal vist have fundet på noget mere, så vi bliver mætte :blink:. Måske jeg også laver nogle små ostesouffleer i ovnen og små salte kartofler....mums bliver helt sulten. Skal også have hjemmebagt marcipan-chokolade muffins og så ellers på med en DVD og råhygge i hinandens arme.

Nå hi hi jeg kom ikke med så mange ideer, men min pointe er: du kan også bare nøjes med tapasretter og så droppe bøffen først ;)

0

Del dette indlæg

Vi har simpelt hen haft så travlt siden vi blev gift, har spist hjemme 2 gange sidste 4 uger :bunny_4: Så vi er fuldstændig udkørt, og har endelig en aften i morgen hvor vi ikke skal noget, det er meget stort :thumbsupsmileyanim:

Nej vi skal lave det samme i morgen aften så :cheerleader3: . Har netop købt ind til oste-tapas bord - hos os får vi dog bare det som selve hovedretten - masser af små retter som Morten elsker (det er mig, der står for at planlægge i morgen): artiskokhoveder, serranoskinke, ruccola, pesto, soltørret tomat tarpenade, lækkert brød, og skal vist have fundet på noget mere, så vi bliver mætte :blink:. Måske jeg også laver nogle små ostesouffleer i ovnen og små salte kartofler....mums bliver helt sulten. Skal også have hjemmebagt marcipan-chokolade muffins og så ellers på med en DVD og råhygge i hinandens arme.

Nå hi hi jeg kom ikke med så mange ideer, men min pointe er: du kan også bare nøjes med tapasretter og så droppe bøffen først ;)

Øøøøøh de der muffins... synes du ikke lige du skulle dele den opskrift med os andre?????

0

Del dette indlæg

jamen hvad med at lave en lille forret? Det laver man jo ikke så tit;

f.eks.

Avocado m. græsk youghurt, blandet med lidt lime saft, hvidløg og salt og peber og så rejer blandet i

Eller

Bruchetta,

små stykker lækker brød, gnid det med hvidløg og drys lidt god olivenolie på. I en lille kasserolle har du olie, salt og peber og basilikum - rødløg og tomat.. DET er mums!!

Anna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øøøøøh de der muffins... synes du ikke lige du skulle dele den opskrift med os andre?????

he he jo selvfølgelig...here goes:

150 g smør

100 g sukker

2 æg

150 g revet marcipan - disse 4 ting piskes godt sammen

100 g mel

1 tsk bagepulver

150 gr hakket chokolade i store stykker

- disse 3 ting tilsættes dejen

Bages 13 min ved 200 grader

Jeg fik 9 muffins ud af dette og bagte dem i silikoneforme. Bagte dem ved varmluft - derfor kun 180 grader.

De er nu på min kærestes top-3 liste over kager :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

he he jo selvfølgelig...here goes:

150 g smør

100 g sukker

2 æg

150 g revet marcipan - disse 4 ting piskes godt sammen

100 g mel

1 tsk bagepulver

150 gr hakket chokolade i store stykker

- disse 3 ting tilsættes dejen

Bages 13 min ved 200 grader

Jeg fik 9 muffins ud af dette og bagte dem i silikoneforme. Bagte dem ved varmluft - derfor kun 180 grader.

De er nu på min kærestes top-3 liste over kager :thumbsupsmileyanim:

Mums det lyder godt... den er hermed tyvstjålet *SS*

0

Del dette indlæg

Voreshvidløgsbønner er såmænd ikke så avancerede... Det er bare dampede bønner (evt. i mikro'en) med masser af hvidløgspulver, salt og pebver (eller hvidløgspeber, hvis man har det ;) ) og evt en klat smør. Det er mums.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej vi skal lave det samme i morgen aften så :thumbsupsmileyanim: . Har netop købt ind til oste-tapas bord - hos os får vi dog bare det som selve hovedretten - masser af små retter som Morten elsker (det er mig, der står for at planlægge i morgen): artiskokhoveder, serranoskinke, ruccola, pesto, soltørret tomat tarpenade, lækkert brød, og skal vist have fundet på noget mere, så vi bliver mætte :cheerleader3:. Måske jeg også laver nogle små ostesouffleer i ovnen og små salte kartofler....mums bliver helt sulten. Skal også have hjemmebagt marcipan-chokolade muffins og så ellers på med en DVD og råhygge i hinandens arme.

Altså jeg eeeelsker små retter, men Søren vil have sin bøf, så den er desværre ikke oppe til diskution :cheerleader3:

Men jeg får stadig min tapas til dessert ;)

jamen hvad med at lave en lille forret? Det laver man jo ikke så tit;

f.eks.

Avocado m. græsk youghurt, blandet med lidt lime saft, hvidløg og salt og peber og så rejer blandet i

Eller

Bruchetta,

små stykker lækker brød, gnid det med hvidløg og drys lidt god olivenolie på. I en lille kasserolle har du olie, salt og peber og basilikum - rødløg og tomat.. DET er mums!!

Anna

Bruschetta er en af mine specialiteter, dvs. dem har Søren fået mange gange før, men de er også rigtig gode med en rødløg-reje udgave mmmmm :blink:

Men den med avocadoen kunne jeg godt bruge, den tror jeg at jeg laver til forret :cheerleader3:

Tak, Anna :bunny_4:

0

Del dette indlæg

Voreshvidløgsbønner er såmænd ikke så avancerede... Det er bare dampede bønner (evt. i mikro'en) med masser af hvidløgspulver, salt og pebver (eller hvidløgspeber, hvis man har det ;) ) og evt en klat smør. Det er mums.

Det lyder bare :thumbsupsmileyanim: lækkert :cheerleader3:

Det skal prøves en dag ;)

0

Del dette indlæg

Når jeg laver hvidløgsbønner hælder jeg lidt olie på en pande, presser en ordentlig røvfuld hvidløg ud i olien (de skal ikke blive brune) og så smider jeg frosne grønne bønner på og vender dem i olien og hvidløget til de er tøet op og varmede.... mums - det kan jeg spise som snacks! Og de er gode til rødt kød ;)

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik vi købt ind til vores lækre middag :cheerleader3:

Søren sagde stop til 4 retter :blink: så Anna's avocado og rejer er udskudt :cheerleader3:

Men vi skal have snegle i hvidløgssmør, det elsker vi begge, selvom det lyder som en overvindelse ;)

Så valgte Søren nogle kalvebøffer og jeg laver kartofler vendt i lidt smør med hjemmelavet bearnaisesauce til :thumbsupsmileyanim:

Jeg har aldrig prøvet at lave saucen før, men det skal nok gå, ellers har jeg lidt pulversuace til back-up.

Til dessert skal vi have tapas-ostetallerken.

Glæder mig så meget til vores første lille ægteskabsaften :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Så fik vi købt ind til vores lækre middag :cheerleader3:

Søren sagde stop til 4 retter :blink: så Anna's avocado og rejer er udskudt :cheerleader3:

Men vi skal have snegle i hvidløgssmør, det elsker vi begge, selvom det lyder som en overvindelse ;)

Så valgte Søren nogle kalvebøffer og jeg laver kartofler vendt i lidt smør med hjemmelavet bearnaisesauce til :thumbsupsmileyanim:

Jeg har aldrig prøvet at lave saucen før, men det skal nok gå, ellers har jeg lidt pulversuace til back-up.

Til dessert skal vi have tapas-ostetallerken.

Glæder mig så meget til vores første lille ægteskabsaften :cheerleader3:

Uhh det lyder da super super lækkert ;)

Helt ok at avocadoen røg ud - lyder super lækkert med snegle med hvidløg!

Anna

0

Del dette indlæg

Vi havde bare den bedste kæresteaften som mand og kone :cheerleader3:

Middagen blev snegl med hvidløgssmør og ciabattabrød, det var bare super lækkert, men vi var lidt glade for at vi havde nogle pålægsgafler liggende, for ellers havde vi da aldrig fået gravet dem ud :blink:

Hovedretten blev forkogte kartofler, vendt i lidt olie og salt-peber og ristet i ovnen, s de blev sprøde udenpå og bløde indeni. Kalvekoteletter som var overraskende gode (havde bedt Søren om at vælge noget lidt mere spændende kød :cheerleader3: ), og hjemmelavet bearnaisesauce, som bare blev smadder god, men nøj det var hårdt for den skal piskes hele tiden.

Det hele blev bare super lækkert og vi smovsede heeelt vildt :thumbsupsmileyanim:

Så satte vi filmen på, og halvvejs inde, fandt vi oste og tapas'ene frem og drak det sidste rødvin. Det var bare så lækkert at slappe af med min mand en hel aften, og det bedste er, vi skal heller ikke noget idag :cheerleader3:

Det er mand og kone noget er slet ikke så ringe endda ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer