Guest Bodil85

Hvad gør I med kjolen??

51 indlæg i dette emne

Jeg havde først tænkt mig, at jeg skulle have den syet om til en selskabskjole. Men nu har den hængt i skabet i 5 måneder - og jeg er blevet mere og mere enig med mig selv om, at den skal sælges. Så nu skal den afsted til rens og sættes til salg. Har ikke ville rense den, hvis den skulle syes om. Tænkte det var billigere at rense den når slæb osv. så var taget af. Men får jeg den syet om til en selskabskjole - jamen hvornår skal jeg så bruge den kjole!! Kommer jo sjældent ud til den slags selskaber.

Så jeg har netop besluttet at sælge den.

Var rigtig glad for at bære min kjole - synes den skal have lov til at give en anden en fantastisk dag.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej smukke Bodil

Min oprindelige plan for min kjole var også at sælge den....mææææn det kan jeg sgu ikke alligevel!!!! Jeg elsker den simpelthen for meget, desuden fik jeg jo også en gine af tøserne i bryllupsgave - netop så jeg kunne have den stående fremme!!!

Kram

Melanie

post-21521-1192974662.jpg

post-21521-1192974694.jpg

0

Del dette indlæg

Nu ved jeg jo ikke hvordan jeg har det, når jeg først er blevet gift. Men som jeg har det nu, så skal den helt klart sælges... Jeg vil hellere have pengene, og vide at den glæder en anden brud, end at have den hængende og fylde. Den skal aldrig bruges igen - og hellere sælge den mens den er pæn, end smide den ud om 25 år, fordi den ikke kan genbruges.

Så kommer den sikkert også bare til at hænge som evigt minde om, hvor slank man har været ;o)

Men det bliver da sikkert lidt mærkeligt, når der er en anden der forlader mit hjem med den - men egentlig ville jeg helst bare leje den, det er der bare ikke så mange muligheder for i dag...

0

Del dette indlæg

min kjole, er blevet renset, og hænger nu inde på vores ene værelse, senere vil jeg pakke den ned sammen med strømpebåndet, diademet og resten af mit slør, så gemmer jeg det til evt. vores fremtidige børn kan lege med det, eller hvis en evt. gerne vil bruge det til sin tid...

ville faktisk gerne lave den om til dåbskjole, men det er en tyl kjole, så det er vist ikke helt så nemt...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

jeg er godt nok ikke blevet gift endnu.

Men jeg ved allerede at jeg IKKE kan sælge kjolen :-)

Så jeg får den renset og så gemmer jeg den.

Måske vil jeg have fat i en gine, og så få kjolen på den :-)

hejsa

NU er jeg blevet gift, og jeg har stadig samme mening. jeg kan IKKE skille mig af med kjolen.

Den er nu sendt til rensning, og så vil jeg måske få fat på en gine, som den skal være på.

Men ved endnu ikke om jeg kan finde plads til den i et hjørne *GG*

smider lige et billede af kjolen. ( kan slet ikke få nok af at vise billeder )

post-27413-1193662791.jpg

0

Del dette indlæg

Hej smukke Bodil

Min oprindelige plan for min kjole var også at sælge den....mææææn det kan jeg sgu ikke alligevel!!!! Jeg elsker den simpelthen for meget, desuden fik jeg jo også en gine af tøserne i bryllupsgave - netop så jeg kunne have den stående fremme!!!

Kram

Melanie

Nøøøøj hvir er den bare SMUK.. :cheerleader3:

Min plan med min brudekjole er at lave den om til dåbskjole.. Jeg er det første barnebarn og også den der leverede det første oldebarn og tipoldebarn - og den kjole min søn røg i er tilbage fra da min morfar blev døbt, så nu kan den altså ikke mere.. Den har båren 25 babyer.. Så mit ønske er at hvis jeg får flere bebser skal de døbes der i og at den så blir brugt igen og igen.. -HAHA-

0

Del dette indlæg

Jeg fik en supergod ide hos dem jeg købte kjole hos.

Man kan få kjolen rammet ind.

Man går til glarmesteren og beder om et stykke glas i en passende størrelse, kantet med xxcm glas altefter hvor "tyk" kjolen er. derefter hæfter man den op på en plade og sætter glasset på.

Så bliver den hverken støvet, plettet eller noget.

Tror jeg hænger ved ideen, for er overhovedet heller ikke sikker på, at jeg kan sælge min kjole, når jeg engang er blevet gift i den.

mvh Maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes det er en rigtig god ide med at indramme den... Det var meningen jeg ville have gjort det med min søns konfirmationsskjorte ( men fik det desværre ikke gjort..:cheerleader3:

Jeg forventer at sælge min kjole, for,- jeg får jo ikke brug for den igen...

Af erfaring fra andre gifte kvinder.: De beholder kjolen i flere år, og vil så gerne sælge den.. men så er den måske ligesom gået af mode og kan ikke sælges...

Men det er et svært valg... :thumbsupsmileyanim:

KH

0

Del dette indlæg

Jeg fik en supergod ide hos dem jeg købte kjole hos.

Man kan få kjolen rammet ind.

Man går til glarmesteren og beder om et stykke glas i en passende størrelse, kantet med xxcm glas altefter hvor "tyk" kjolen er. derefter hæfter man den op på en plade og sætter glasset på.

Så bliver den hverken støvet, plettet eller noget.

Tror jeg hænger ved ideen, for er overhovedet heller ikke sikker på, at jeg kan sælge min kjole, når jeg engang er blevet gift i den.

mvh Maria

hmmm det kommer godt nok tíl at fylde en hele del hvis den skal rammes ind... damn et helt væg maleri.... er spændt på at se resultatet af det :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg solgte min kjole med det samme efter brylluppet og den blev brugt af den nye brud for et par uger siden.

Det gjorde mig meget glad at sælge kjolen. Jeg var afklaret allerede inden brylluppet med, at kjolen skulle videre til næste lykkelige brud. Tanken om at opbevare den, mangle plads og se den blive gammel tiltalte mig ikke. Jeg har nogle fantastiske billeder fra dagen.

0

Del dette indlæg

Hej smukke Bodil

Kram

Melanie

Nøøøøj hvor er den bare SMUK.. :fløjt:

Takker - hvor er du sød!! :fløjt:

Kram

Melanie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er helt sikker ogsaa min plan at beholde kjolen :fløjt:

Og til Melanie: Hvor er det en flot kjole og super ide med en gine - det vil jeg huske!!

Kram

Mange tak søde, skønt at kunne inspirere andre!!!

Kram

Melanie

0

Del dette indlæg

Ja jeg har hele tiden været 100% sikker på, at min kjole skulle sælges efter brug og det blev den også..

Jeg ville da gerne have haft den syet om og farvet, men synes det var alt for dyrt... Desuden så ville jeg ikke ane hvornår jeg ville få brug for så flot en kjole igen.. Så mange fester kommer jeg desværre heller ikke til.

Men jeg har det godt med at jeg solgte den og for mig var det bare det rigtige.

Desuden så har vi hele 2 dåbskjoler i familien.

:newyear:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg kan ikke sælge min kjole videre, da jeg selv har købt den brugt. Jeg synes, at min kjole er helt fantastisk og ville egentlig gerne gemme den, men vi har desværre ikke plads. Jeg får syet den om til dåbskjole, da vi venter barn her til februar. :cheerleader3: Hvad der så sker med resten af kjolen, det ved jeg ikke, da det nok kun er slæbet, der bliver til dåbskjole.

Mvh Pernille. :)

Ahem... Spørgsmål: Kan man ikke sælge sin kjole videre fordi man har købt den brugt? Aber warum??

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Jeg kan ikke sælge min kjole videre, da jeg selv har købt den brugt. Jeg synes, at min kjole er helt fantastisk og ville egentlig gerne gemme den, men vi har desværre ikke plads. Jeg får syet den om til dåbskjole, da vi venter barn her til februar. :cheerleader3: Hvad der så sker med resten af kjolen, det ved jeg ikke, da det nok kun er slæbet, der bliver til dåbskjole.

Ahem... Spørgsmål: Kan man ikke sælge sin kjole videre fordi man har købt den brugt? Aber warum??

Hejsa.

Tja jeg ved ikke rigtig... tror at jeg føler, at det er moralsk forkert, at en kjole skal bruges 3 gange eller noget... og tror måske heller ikke, at der er så mange købere til en kjole, der i forvejen er brugt 2 gange... Jeg ville jo heller ikke kunne få ret mange penge for den.

Forresten har jeg fortrudt, så den er ikke blevet til dåbskjole alligevel. Det blev min mors gamle brudekjole istedet. Så nu hænger den bare gemt væk til en dag, hvor jeg er klar til enten at sælge eller få gjort noget andet med den.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Hejsa.

Tja jeg ved ikke rigtig... tror at jeg føler, at det er moralsk forkert, at en kjole skal bruges 3 gange eller noget... og tror måske heller ikke, at der er så mange købere til en kjole, der i forvejen er brugt 2 gange... Jeg ville jo heller ikke kunne få ret mange penge for den.

Forresten har jeg fortrudt, så den er ikke blevet til dåbskjole alligevel. Det blev min mors gamle brudekjole istedet. Så nu hænger den bare gemt væk til en dag, hvor jeg er klar til enten at sælge eller få gjort noget andet med den.

Det er såmænd bare fordi jeg er nummer 2 i min kjole og jeg regner da med at sælge den videre bagefter... Og du har helt ret: Man kan ikke få så meget for den, men hvis den er i ligeså fin stand som da den blev købt... Så kan en heldig køber få en kjole som første gang kostede 13000 for 2500 eller sådan noget... Aj jeg ved det heller ikke, hmm...

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Hejsa.

Det er såmænd bare fordi jeg er nummer 2 i min kjole og jeg regner da med at sælge den videre bagefter... Og du har helt ret: Man kan ikke få så meget for den, men hvis den er i ligeså fin stand som da den blev købt... Så kan en heldig køber få en kjole som første gang kostede 13000 for 2500 eller sådan noget... Aj jeg ved det heller ikke, hmm...

Problemet er, at min kjole "kun" har kostet 9000 kr. fra ny og er en 2004-model. Jeg gav selv kun 1500 kr for den, så kan jo ikke tillade mig at tage mere, plus den er syet ud/ind både første gang den blev brugt og også da jeg skulle bruge den. Man kan dog ikke se det, men det betyder da også noget... Og som sagt: jeg tror ikke, at der er ret mange købere til en 3. gangs kjole... Debatten brugt vs ny har kørt inde i kjoletråden og man kan jo få mange flotte nye kjoler til næsten ingen penge nu om stunder...

Mvh Pernille.

0

Del dette indlæg

Jeg er endnu ikke gift, men en ting er sikkert: I'm keeping the dress!!! Jeg kunne aldrig finde på at sælge min brudekjole.

Evt. kunne jeg finde på at få den syet om, meeeeen....det skal i hvert fald tænkes i gennem, jeg synes den er så skøn at det er synd at gøre noget ved den.

Hilsen Sheila

0

Del dette indlæg

Hvis jeg kan, så lejer jeg kjolen. Jeg har ingen steder at gøre af den (ud over i et skab, som aldrig vil blive åbnet), og til den tid har vi 2 børn, som allerede er døbt - dermed er der jo heller ingen idé i at sy den om til en dåbskjole. Jeg gider ikke have besværet med at sælge den - og så kan jeg jo heller ikke vide, om der overhovedet er nogen, som vil købe den.........

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer