FrauBech

Sanni og Jakob 090808

1,563 indlæg i dette emne

Ja nu må jeg også i gang..

Det er lidt spøjst med det her forum, har efterhånden fundet en del inspiration, men føler mig håbløst bagud i forhold til nogle af Jer andre. Men når jeg komme hjem til min elskede og vil snakke farvetema, invitationer osv. så føler jeg mig helt vildt langt fremme.

Nogen der kan nikke genkendende til dette fænomen?

Jeg ved at I elsker billeder, og det skal I nok også få. Men først lidt om os.

Vi mødtes gennem et vikararbejde for Manpower, og første gang jeg hilste på ham var der bare noget. :thumbsupsmileyanim: Det var heldigvis gengældt og inden ugen var omme havde vi kysset og så var der ingen vej tilbage.

Inden for en måned boede han nærmest hos mig og mindre end et år efter flyttede vi rigtigt sammen. Så blev vi gravide ca. 6 mdr. senere og 14 Juli 2006 fik vi Albert på 4.5kg.

Nu er guldklumpen et år, og kan gå og tale lidt og det hele går bare så stærkt.

Vi blev forlovet Juleaftens morgen 2005. Jakob kom med morgenmad på sengen og var på knæ. Jeg husker ikke et ord af hvad han sagde fordi at jeg blev så rørt. -HAHA-

I første omgang ville vi giftes 1. september 2007, men var ikke sikker på at vi kunne nå at spare nok sammen, så vi så tiden an. Vi fandt hurtigt ud af efter Albert kom til verden at det ville vi ikke byde os selv. Vi ville nyde den første tid med lillemanden.

Nu er datoen så sat til den 9. august 2008. Vi har booket et lille gods lidt uden for Borup hvor jeg er vokset op, og den mest romantiske lille kirke som ligger i udkanten af byen lige ved siden af en sø. :cheerleader3:

Min kammerat gennem mange år har lovet at tage billeder, han er tidligere mode fotograf så det bliver rigtigt godt.

Og så har jeg bestilt en kjole jeg fuldstændigt hovedkulds forelskede mig i på Ebay, den er lige ankommet hjemme hos min mor i dag. Jeg glæder mig helt sindsygt meget til at se den "live". Det er jo svært at vide hvad man får, men for under 900kr inkl. fragt og det hele syntes jeg at det var risken værd.

Der er vist også allerede gået lidt bridezilla i mig: Jeg blev så frustreret over ikke at kunne finde mørkebrune servietter noget sted i DK at jeg fandt dem i USA og bestilte dem derfra. Det var de ikke lige vandt til, men jeg fik en rigtig god betjening, og jeg er vild med mine mørkebrune servietter :bearhug:

Jeg har flere steder set at folk har en "to do liste" DET er SMART, så nu vil jeg også have en:

Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet 09/08-08 post-30270-1193389190.jpeg

Reserver kirke Kimmerslev kirke post-30270-1193389190.jpeg

Lav et bryllupsbudget 50.000 post-30270-1194640285.jpeg

Lav en foreløbig gæsteliste post-30270-1193389190.jpeg

Reserver festlokale eller restaurant Svendstrup Gods post-30270-1193389190.jpeg

Reserver cateringfirma Leder så jeg er ved at blive sindsyg!

Book fotograf Min kammerat Anders, hvis ikke hans kæreste skal føde post-30270-1193389190.jpeg

Arranger transportmiddel til dagen Tror at vi kører i vores egen bil.

Bestil tid hos frisøren Regner med at det bliver Cosy i Borup, men skal lige klippes der først!

Book brudesuiten regner med at det bliver på Phoenix Copenhagen hvor jeg er udlært fra.

Book musik til festen Vi skal booke jukebox

Book bryllupsrejsen vi skal til Prag, og vil leje en lejlighed gennem Jakobs A-kasse.

Indhent og udfyld en ægteskabserklæring som I får fra jeres kommune Kan vente

Brudekjolen, skoene og tilbehøret er købt (evt. tilretning af kjolen er i gang) Ikke endnu ;O)

Køb tøj til brudgom: det flotteste sæt fra Cerutti post-30270-1194640285.jpeg

Køb tøj til evt. brudepiger og -svende Min søster køber til min niece, vi sørger selv for vores søn.

Køb vielsesringene Har kig på nogen fra Chanti...

Skriv en ønskeliste Igen det må vente til efter jul.

Skriv en gæsteliste Den endelige må vente.

Design invitationer, vielsesprogram, bordkort, menukort, festprogram og takkekort Efter jul.

Send invitationerne ud (senest 6 måneder før brylluppet) De bliver sendt 9. februar

Vælg forlover Jakobs ven Sigurd post-30270-1193389190.jpeg

Vælg 2 vidner Regner med at det bliver Sigurd og min søster.

Vælg brudepiger og svende Min søn og niece post-30270-1193389190.jpeg

Vælg en toastmaster Min far. post-30270-1193389190.jpeg

Fastsæt/bestil bryllupsmenuen Vi lurer på at det skal være buffet.

Bestil bryllupskagen Mon ikke noget familie bager den ;O)

Vælg farvetema (på f.eks. blomsterne, pynten, invitationerne) Hvid, mørkebrun og guld post-30270-1193389190.jpeg

Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres

(brudebuket, knaphulsblomster, hårpynt bordpynt og kirkepynt)

Kontakt jeres advokat, hvis I har juridiske ændringer (f.eks. oprettelse af ægtepagt) Ved ikke om det bliver akuelt.

Tænk på overnatning til gæsterne (privat indlogering eller hotel) Har heldigvis familie i nærheden.

Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og afleverer den til vielsesstedet Den er jo ikke bestilt endnu!

Bestem hvilke salmer der skal spilles i kirken Det bliver nok mest mig der bestemmer.

Forbered tale/event til din tilkommende Åh det bliver svært!

Sy risposer eller design anden pynt Ved ikke lige om vi skal have risposer.

Lær at danse brudevals Det glæder jeg mig til!

Planlæg skifte af efternavn, hvis dette er tilfældet. (f.eks. skal efternavn i pas

ændres, hvis en eller begge skifter efternavn ifm. brylluppet) Vi skal hedde Tolstrup Bech

Gennemgå vielesritualet og andet med præsten (salmer, udsmykning af kirken,

regler for fotografering, regler for at kaste med ris/fuglefoder foran kirken Det bliver ca. et par måneder før.

Brudekjolen er færdig

Tjek at brudgommens tøj er ok

Tjek at vielsesringene passer

Gå brudeskoene til så de ikke klemmer på dagen Min svigermor har måske et par jeg kan bruge som hun kun har brugt en gang, og så er det jo bare i gang med at gå dem til...

Aftal detaljer med fotografen

Aftal detaljer med frisøren

Aftal aftenens forløb med toastmasteren

Lav bordplan

Giv feststedet besked på hvor mange gæster der kommer

Køb morgengaver Jeg ved nu godt hvad han skal have, et lommeur, for det har han ALTID ønsket sig.

Køb gaver til dem der har hjulpet i forbindelse med brylluppet

Køb engangskameraer til at lægge på bordene

Veksle penge til bryllupsrejsen

Lav et detaljeret skema der viser de ting, som skal gøres lige før, under og efter brylluppet

Puds forlovelsesringene hvis de bruges som vielsesringe

Prøv tøjet en sidste gang måske det skal finjusteres

Konsulter en skønhedsekspert, så hud, hår og negle er helt i top til dagen

Lav en kontrol på at alt er i skønneste orden

Forbered hvad I skal have med på bryllupsrejsen

Redigeret af Martin
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Sanni!!!

Velkommen til og tillykke med det forestående bryllup. Jeg glæder mig til at følge din tråd - især fordi vi skal giftes samme dag. Husk nu at vi ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLSKER billeder og kan ikke få nok!!!! :thumbsupsmileyanim:

Knus Nathasia

Ps. Som du kan se er der "kun" 320 dage til den store dag :cheerleader3:

Redigeret af Nathasia
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til Sanni... Det lyder til at det bare skal være jer to..Tillykke med jeres forestående bryllup :cheerleader3:

Er rigtig spændt på at se din kjole.. og sikke et fund 900 kr:super: Jeg har også selv set flere på nettet..men ved ikke rigtig om jeg tør bestille på den måde.. Tror jeg er mere til at prøve i diverse forretninger..men synes kun det er fedt at du har gjort det :thumbsupsmileyanim:

glæder mig til at følge din tråd

Louise

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Kæmpe velkommen til Bryllupsklar! :cheerleader3: Super dejligt med en mere tråd man kan følge med i! Glæder mig til at følge dig og se en masse billeder (som du selvfølgelig snart sætter ind! :thumbsupsmileyanim: )... Kig endelig forbi min tråd og stjæl noget inspiration!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for den varme velkomst :thumbsupsmileyanim:

Så er der lidt billeder som lovet:

Først billede af min kjole med modellen i for jeg har endnu ikke set den selv. Min mor har modtaget den og siger at den er rigtigt flot, så jeg er helt oppe og ringe nu, desværre får jeg den ikke set den næste uges tid for jeg skal til Lalandia med kæreste, barn, søster, svoger og niece i morgen.

Nå men her er vidunderet:

post-30270-1190708482.jpeg post-30270-1190708503.jpeg

Redigeret af FrauBech
0

Del dette indlæg

Jeg har kigget meget på frisure herinde, og har fundet frem til at det skal være noget i stil med dette:

post-30270-1190708716.jpegpost-30270-1190708757.jpegpost-30270-1190708775.jpeg

post-30270-1190708707.jpeg

Jeg har ikke tænkt mig at jeg skal have slør på, laver dog et riveslør til brudevalsen, da jeg godt kan lide traditionen.

Redigeret af FrauBech
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:cheerleader3: Wauw en smuk kjole :respekt:

Glæder mig rigtig meget til at se dig i den.

Godset ser vildt hyggeligt ud. Der skal i nok få en vidunderlig fest.

Rigtig god tur til Lalandia. Har du været der før? :bearhug:

0

Del dette indlæg

Ja jeg har været der et par gange før, vi var der bl.a. sidste år i anledning af min fars og hans kones 50 års fødselsdag. Det var så hyggeligt at vi besluttede os for at prøve at gøre det til en tradition, så nu skal vi skal derned igen :hug:

0

Del dette indlæg

Ja jeg har været der et par gange før, vi var der bl.a. sidste år i anledning af min fars og hans kones 50 års fødselsdag. Det var så hyggeligt at vi besluttede os for at prøve at gøre det til en tradition, så nu skal vi skal derned igen :hug:

Jeg er kun lidt jaloux... Elsker simpelthen Lalandia. Der er så hyggeligt når det regner udenfor og skønt når solen skinner ind. Altså er der VIDUNDERLIG ALTID!!!!!

Drik en drink for mig. :)

Redigeret af MarieMus
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja så er jeg tilbage efter lidt ferie, puha det var svært at være væk fra BK men min søn og hans kusine hyggede sig enormt meget, og jeg havde afslapnings tid med min udkårne, så det var det hele værd. Desuden har jeg været beskæftiget af at læse til teoriprøve, som jeg i dag bestod. så HURRA HURRA! :loveboard:

Så nu vil jeg kigge lidt rundt og komme i stemning igen.

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Først of fremmest..Et kæmpe tillykke med din beståede teoriprøve..sådan :cheerleader3: Og velkommen tilbage fra ferie.

Sikke en flot kjole du har valgt..virkelig smuk..glæder mig til du får flere billeder af den :thumbsupsmileyanim:

hilsen louise

Mange tak -HAHA- så er det bare resten der skal overståes, jeg er nu ikke så tilfreds med min køreskole, og er blevet lidt uvenner med sekretæren fordi at hun er SÅ dårlig til at give informationer, men det er heldigvis snart overstået :kiss:

Og billeder af mig i kjolen skulle gerne komme i næste uge. Jeg har en date med min mor om at jeg skal hjem til hende og prøve kjole på søndag, jeg er bare SÅ spændt! Er lige ved at revne!!!!!! :carrot:

0

Del dette indlæg

Så skal jeg endelig prøve min kjole i morgen, jeg er odt nok spændt på mit Ebay køb. Samtidig tager vi forbi kirken hvor vi skal giftes og får taget lidt billeder, det glæder jeg mig også rigtigt meget til, selvom at kjolen selvfølgelig fylder mest!

:thumbsupsmileyanim:

Puha puha jeg er spændt!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

SÅ har jeg prøvet kjolen, og der er nogle rettelser til den. Syerskene har ikke været så ferme til at klippe overskydende tråde af, og der sidder en mærkelig plastik dims som skal erstattes af en broche jeg så må i gang med at finde, men det er helt i orden når jeg ikke har betalt mere for den. Og jeg er alt i alt RIGTIGT glad for den!

post-30270-1191862620.jpeg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer