Sign in to follow this  
Followers 0
søser

Min irriterende kæreste.

9 posts in this topic

Hej.

Nu trænger jeg IGEN til at brokke mig lidt..... Denne gang over min kære kæreste.... Han er bare så dum....

Jeg vil lige starte med at fortælle hvordan han synes vores bryllup skal være: En tur på rådhuset, hvor vi så derefter kunne tage til pølsevognen med vores forældre.... Og tro mig han mener det helt alvorligt....

Nå men skal jeg giftes så skal jeg giftes i kirke og med alt det andet til, og han er da også gået med til det... Men det han har da nu ikke været meget med i planlægningen men det har sådan set passet mig helt fint, nu er der så bare lige den lille irriterende ting at hver gang der er noget jeg gerne lige vil have ham med i så kigger han opgivende på mig og så får jeg at vide at hele min verden går op i bryllup efterhånden.... Og det er simpelthen så træls at han ikke kan sætte sig ind i hvad den dag betyder for mig.... Jeg har sagt til ham at nu skal vi snart have fundet nogen ringe og til svarede han bare det kan vel godt vente en månede endnu..... NEEEEEEJ...... :loveboard:

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre ved ham.... :thumbsupsmileyanim:

Er det kun mig der har en mand der er sådan lidt/meget små træls.....???????

Knus fra søs

0

Annonce ♥

Op med hovedet :thumbsupsmileyanim:

Har en kæreste som ikke har "planlæggergen"/bryllupskuller.... Jeg hygger mig med det selv, misforstå mig ikke, han interesserer sig også herom, bare ikke så meget som mig ( det er nok også godt nok, for så kunne komme en del diskussioner tror jeg)

Vi blev enige om at han står for nogle "opgaver" f.eks. overnatning og transport og det har jeg så overladt til ham completely (dog med et hint i ny og næ)

Tag du din kommende mand under armen (i stedet for at sige det) og smut ned og kig på ringe :loveboard:

Op med humøret :biggrin:

0

:loveboard: Vente en måned i skal da nærmest giftes om en måned han ved vist ikke hvor lang tid ting kan ta og hvis de lige skal ha en anden str. hjem og i også skal ha dem graveret ja så er det da også ved at være times.... Han skal lige ha et los i :biggrin: også afsted med jer :thumbsupsmileyanim:
0

Uh - gumpetunge mænd. De kan være svære at danse med :thumbsupsmileyanim:

Tror bare du skal bestemme dig for en dag, hvor DU mener I skal se på ringe (og hvad der ellers er af ting), og tage ham under armen: "kom så lille mand - nu skal vi ned og se på ringe".

Han motivation er på et helt andet stadie end din, så selvom det er træls, må du nok indstille dig på, at du skal tage initiativ. Det ville selvfølgelig være rart, hvis han også fik lidt kuller, men som du beskriver det, er det simpelthen ikke rigtig noget som fanger. Han vil bare giftes med dig, og alt det udenom er lidt ligegyldigt.

I stedet må du glæde dig over, at han er villig til at give dig den dag du drømmer om, og sætte sig selv i anden række. Det er jo også kærlighed ;)

Min gemal havde heller ikke meget planlægning over sig. Han ville dog også gerne have "den store fest", men det passede ham vist fint at lade mig klare det praktiske. Hvis der skulle vælges mellem nogle ting (f.eks. design på invitationer), foregik det ved at jeg fandt et lille udvalg, og så blev vi enige ud fra dem. En rigtig win-win situation - han slap for det store arbejde med at udvælge mellem hundredevis af ting, og jeg fik noget jeg kunne lide uanset hvad han valgte ...

0

Annonce ♥

Jeg kan genkende lidt af det du beskriver... Min kæreste har egentlig aldrig haft vilde bryllupsdrømme og ville lige så gerne på rådhuset. Vi kom i kirken og alt hvad dermed følger. Og han gjorde i høj grad for min skyld, men nød også det i fulde drag selv. Så TILLYKKE med at du har en mand, der vil ændre sine egne ønsker og prioriteter for at gøre DIG glad! :thumbsupsmileyanim:

Nogle gange ville jeg ønske at min kæreste engagerede sig lidt mere, da jeg lavede hovedparten af brylluppet. Men igen, han havde bragt den største ting - nemlig at ville giftes på mine præmisser. Det betød så bare at de kreative ting, meget af planlægningen osv var på mine skuldre. Så jeg fik da i høj grad lov til at bestemme det meste, men han var inde over alle større beslutninger, som vi traf sammen.

Vi havde da også mange diskussioner omkring HVAD der er nødvendigt i forhold til et bryllup. Dybest set ville han lige så gerne have haft købe-invitationer mv, men efter brylluppet ved jeg, at han synes mine kreationer var rigtig flotte og var stolt af det hele var så gennemført. Men han ville have haft en lige så god fest uden det gejl - men det betød noget for mig. Det er egentlig mere ift prisen på forskellige ting, hvor vi havde flest diskussioner. Min kæreste havde en noget naiv tilgang til omkostninger efter min mening. Især brudekuketten var et stort emne! Men vi fandt kompromiser, som vi begge kunne leve med - og gift blev vi jo! ;)

SÅ op med hovedet! Du får stor handlefrihed og bestemmeret, men du kan ikke tvinge din kæreste til stort engagement. Prøv at uddelegere nogle opgaver til ham (fx overnatning, køb af eget tøj, kontakt til fotograf eller lignende), men vær realistisk omkring hans engagement. Og ikke mindst respekter at det er DIN drøm der bliver udlevet mere end hans drøm!

Da vi havde lavet bordplan mente min kæreste det måtte være nok for den uge! :biggrin: Men ting som morgengave og især hans tale til mig brugte han utrolig meget tid på...

TRO MIG, han skal nok synes det er en fantastisk dag! Selvom min kæreste bitchede over mit engagement og at han også skulle kunne se sig selv i det bryllup, så var han MINDST lige så overvældet og lykkelig for dagen!!!

Men du skal nok tage ham under armen og få købt de ringe, da det er ved at være oppe over!

:loveboard: Maiken

Edited by MaikenHolm
0

Hej!

Jeg kan så levende sætte mig ind i dine frustrationer.

Min mand havde det på nøjagtig samme måde, vores udgangspunkter var helt forskellige - hvis jeg sagde fest, sagde han pølser ved pølsevognen; hvis jeg sagde venner med til festen; var det kun allernærmeste familie; hvis jeg sagde fotograf var det med fnys og nej.

såææhh... jeg har planlagt det i store træk og inddraget manden når jeg havde noget konkret at forslå; med tilbud/ budgetter osv. OK så ikke lige fotografen før til sidst for det var en overraskelse.

Men ja, lige så stille har han vænnet sig til det og ja, jeg må indse at langtids planlægning er bare ikke lige ham - han kan simpelthen ikke overskue det. Så der hvor jeg bare syntes at det var spændende, så han udelukkende begrænsninger, og mere forvirring.

Men ja, vi fik en god dag - alt det jeg havde drømt om og lidt til. Der var ikke noget som skulle have været anderledes. Vi gjorde flg.

Holdt receptionen for særligt indbudte, hvor vi tømte barskabene fsva. rødvind/ boblevand osv. Sodavand og øl havde vi købt ind på tilbud.

Al maden til receptionen var hjemmelavet: pizzasnegle, frikadeller og kartoffelsalat, pølsehorn; kransekage og bryllupskage og div. petit feur.

ALt blev indtaget stående eller siddende i de møbler vi nu har, og med plasticbestik, så der bare skulle smides ud bagefter

Fotografen var foto.haj.dk, som har taget nogle kanon billeder og som var så søde og behagelige.

Så tog vi den nærmeste familie og nærmeste venner ud og spise fra velkomstdrink til natmad, og dem der havde lyst kunne overnatte på stedet mod egen- betaling.

Uhhh.. det var en god dag. Men vi havde skåret hvor vi kunne; men ikke gået på kompromis der hvor det betød noget. Og ja, det betød noget for mig at alt derhjemme var hjemmelavet; og at jeg bare skulle slappe af om aftenen på feststedet

Så beslut dig for hvad du synes vil være godt hele vejen rundt; med budget; og fremlæg det som et udgangspunkt for den samtale i må tage en dag hvor begge har masser af overskud og lyst :.)

knirke

0

Melder mig også i koret, der kan nikke genkendende til din beskrivelse.

Alting kunne også liiiiiiiige vente lidt endnu, ja det kan det godt hvis det er én eller to ting, men ikke 25 ting!!!!!!!!!

Følte lidt jeg nogen gange stod lidt alene og når jeg så gjorde tingene selv efter at have spurgt ham 10 gange så blev han stødt og sagde at jeg bare gjorde tingene hen over hovedet på ham. Mænd!

Men jeg fortalte ham hvad jeg følte og så kunne han godt se det.

Vi fik også lavet alle de ting vi ville og vi havde et fantastisk bryllup :thumbsupsmileyanim:

Knus fra

ViTo

0

En af vores fantastisk dejlige venner havde en dag haft en man-to-man snak med min kæreste ang bryllup, og fået sat griller i hovedet af ham.. Det var blevet til det helt store slotsbryllup, once-in-your-life, osv. og min kæreste er absolut ikke planlægningstypen, så det måtte jeg lige pille af ham igen.

Men planlægning er der jo også til det mere afslappede spejderhytte-bryllup så..

Har givet min kæreste flg opg:

Brudebuket (har afleveret et billede af mig i brudekjole til blomsterbinderen, som min kæreste så ikke ser - bare for at være HELT sikker på den passer)

Få kantet bordløberen, samt dugen (regner med hans mor gør det :loveboard: )

Arrangere maden ( eller i hvert fald sige ok når cateren ringer for at bekræfte bestillingen)

Bestille fotograf i studie (min kæreste vil gerne have et traditionelt billede - min far er fotograf (med studie i norge) og ordner billeder fra festen etc)

men hans vigtigste opgave er nu at sige ok hver gang jeg foreslår noget, og så overføre pengene... :bearhug:

Mit råd: Slæb ham med på bryllupsmesse og få sat ord på datoen, så går det pludselig op for de kære mænd hvad de har "rodet sig ud i", og så skal der planlægges.. :biggrin:

0

Annonce ♥