camilla80

Afbud

13 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Det er jo meget forskelligt :thumbsupsmileyanim:

Hos os har alle sagt ja tak, men efterfølgende er der kommet skilsmisse i familien, så to bliver væk af den grund.

Men hos min kollega der blev gift i sommers var der 30 afbud ud af 100 inviterede.

Jeg er gået ud fra alle kom, og hvis der så kom afbud så "sparer" vi så bare de penge.

0

Del dette indlæg

Vi har fået afbud fra 3 ud af ca. 60. Derudover er der et par med et meget nyfødt barn, som måske springer fra i sidste øjeblik.

Jeg tror antallet af afbud bl.a. afhænger af, hvor tidligt man er ude med invitationerne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mon ikke det kommer an på, hvor mange man inviterer.

Vi holdt en "lille" fest, vi var 25 - der kom to afbud og begge to i sidste øjeblik. Den ene var fotografens mand (vi kender fotografen en smule og hun fotograferede gratis og blev derfor inviteret med til det hele) og den anden var desværre forloverens kæreste - grundet hendes lillebrors kræft.

0

Del dette indlæg

Tak for jeres svar.

Jo, det kommer formodentlig an paa flere ting. Hvornaar man sender invitationerne ud, hvornaar brylluppet er etc.

Vi inviterer en del gaester fra Schweiz og Italien, saa evt. kan det ogsaa betyde flere afbud. Har I inviteret gaester fra udlandet?

0

Del dette indlæg

Vi inviterede oprindeligt 65, fik 13 afbud og inviterede så 2 ekstra. 6 af afbuddene var fra forsmåede kusiner (deres bror blev ikke inviteret med, og så blev de sure), 3 fra USA meldte afbud og 2 fra Thailand ... Der kommer så 2 fra Italien og 4 fra England :thumbsupsmileyanim:

:cowsleep:

Maja

Redigeret af FrøkenMaja
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Vi har inviteret 100. Af dem er der 3 afbud. Den ene er Peders brors datter på 1½ år. Hun kommer med i kirken og til kaffen. Men så bliver hun derefter hentet. Hun ville alligevel ikke få en dyt ud af at være med.

Vi havde regnet med ca 10 afbud. Selv Peders familie på Bornholm tager den lange vej tværs over Danmark for at fejre os.

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Vi havde oprindeligt inviteret ca. 80 - og har fået 29 afbud. De to er mine bedstemødre, og jeg vidste godt de ikke ville komme med. Derudover er der alle fætre og kusiner - undtagen de tre brudepiger og min ene kusine. Og så valgte hele den ene side af min kærestes familie også lige at melde afbud (sure over at de kun skulle med til receptionen...). Så har vi imidlertid efterinviteret 11, hvor af de 10 kommer. Så nu er vi 61 til reception og 40 om aftenen...

Så vi fik altså endel flere afbud end vi havde regnet med...

:cowsleep: WannaBE

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville være meget forsigtig med at regne med afbud. Regn hellere med at alle kommer når I laver budgettet og så glæd jer over, at der er penge til overs hvis nogen melder afbud.

Vi regnede med at 4 ville melde afbud fordi deres børn ikke skal med, men så hørte vi fra mine svigerforældre at det ene par allerede er gået i gang med at finde en barnepige, så dem kan vi ikke længere regne med vil melde fra. Det er vi selvfølgelige glade for, men jeg er også glad for, at vi havde regnet dem med i vores budget fra start af, selvom vi ikke troede de ville komme.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer