ditlund

blomster til brylluppet. Kan man det?

20 indlæg i dette emne

Hejsa. jeg går jo som jer andre og tænker i brylluppet!

(små afhængig eller ej?... hmm)

:thumbsupsmileyanim:

Min kæreste og jeg har tænkt på at køre markblomster tema, både i brudebuket, blomster i kirker, (i mit hår... shhh det må min kæretse jo ikke vide), på bordene. Vi synes det virker lidt jordnært, men alligevel romantisk og smukt.

Ved nogle af jer, om vildemarkblomster eller vejrabatsblomster (kært barn har mange navne) stadig blomstre den. 26. juli??

- og hvad synes i umiddelbart om ideen:

post-30062-1192273772.jpg

post-30062-1192273787.jpg

Redigeret af ditlund
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Ditte!

Og velkommen til! :thumbsupsmileyanim:

Synes det lyder som en meget dejlig og romantisk idé! Også meget naturligt og I kan helt sikkert finde mange af blomsterne selv og skal derfor ikke betale en formue. Er helt sikker på at der nok skal være "mark" blomster til den tid, men det kan være at du skal undersøge hvilke, så i ikke bliver skuffede.

Har du tænkt over farve-valg?

En lille idé, du måske kan bruge: Til min bedste venindes bryllup var temaet bygget op om en blå kornblomst. Så den var trykt på invitationen, på sanghæfterne, stod på bordet, hun havde det i håret osv - som du selv tænker at gøre (kun fantasien sætter jo grænsen). Det var bare så smukt og enkelt og det helt rigtige til det sted vi var - en naturskole når mark og vand på Sjælland. Skønt!

Håber I finder de helt rigtige!

Mange knus

:thumbsupsmileyanim:

Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej Katrine K

Det var faktisk en udemærket pointe, det er jo rigtig vigtigt! Hvilke blomster skal i selv have til jeres bryllup?

tak for dit indlæg.

:thumbsupsmileyanim: Kærlig Hilsen Ditte

Ja, jeg tænkte nok det var en god idé at nævne det.. :thumbsupsmileyanim: Kan huske, da jeg som lille pige, gik ude på marken og plukkede blomster, så blev jeg altid så ulykkelig over, at valmuens blade var faldet af, næsten inden jeg kom hjem igen.. :cheerleader3:

Puha, hvilke blomster vi skal have?? Jeg ved det ikke helt endnu, men tror det bliver røde roser, med noget grønt og hvidt ved.. :cheerleader3: Jeg ELSKER roser, synes de er virkelig smukke, og så er de ikke vanvittig dyre i september måned.. :cheerleader3:

Knus Katrine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ihhh hvor er det dejligt med så meget respons herinde, skønt :biggrin:

det er rigtig fint med noget inspiration til blomsterne, jeg tænker måske at blande de vilde markblomster, med ganske få ikke vilde, så der kommer lidt substans... men måske kan de trylle med de markblomster så de kommer til at fylde en hel del alligevel. Til snartbrud, har du tænkt i noget farvetema, eller er det lige meget for jer??

Det lyder iøvrigt fedt at man kan finde sine egne blomster også gå ind med det til en blomsterhandler, er nu i tvivl om det var alle blomsterhandler der ville god tage den... men man kan jo prøve. Det bliver jo så det billigere når man selv kan fremskaffe dem, min svigermor har plantet et stort bed med kun vildemarkblomster fordi jeg har tænkt på det meget længe.

Kærlig Hilsen Ditte :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er en god idé at ringe rundt til de forskellige blomsterhandlere. Så kan du danne dig et overblik over hvem, der kan gøre det, og hvem der ikke kan. Så er det en god idé at tjekke deres priser. Så kan man jo selv vælge til eller fra.

0

Del dette indlæg

ihhh hvor er det dejligt med så meget respons herinde, skønt :biggrin:

det er rigtig fint med noget inspiration til blomsterne, jeg tænker måske at blande de vilde markblomster, med ganske få ikke vilde, så der kommer lidt substans... men måske kan de trylle med de markblomster så de kommer til at fylde en hel del alligevel. Til snartbrud, har du tænkt i noget farvetema, eller er det lige meget for jer??

Det lyder iøvrigt fedt at man kan finde sine egne blomster også gå ind med det til en blomsterhandler, er nu i tvivl om det var alle blomsterhandler der ville god tage den... men man kan jo prøve. Det bliver jo så det billigere når man selv kan fremskaffe dem, min svigermor har plantet et stort bed med kun vildemarkblomster fordi jeg har tænkt på det meget længe.

Kærlig Hilsen Ditte :rolleyes:

Jeg har ikke lagt mig fast på farver endnu. Måske blå, hvid og creme/beige men det kommer lidt an på min kjole som jeg skal tage endelig beslutning om i januar. Men det ville da være super romantisk hvis du kunne få blomster i buketten fra svigermors bed. Jeg er så heldig at min barndomsveninde skal lave min brudebuket så jeg stoler helt sikkert på at hun finder noget godt til mig. Hun skal også lave borddeko for os.

0

Del dette indlæg

dejligt at man kan få nogle af dem man kender til at lave nogle af tingene, så bliver det også så personligt alt sammen. hvilken blå blomst vil du bruge?? overvejer faktisk selv at lave blomsterne til borderne og i kirken, måske lidt halv ambitiøst, men min mor er ret skarp til det, så mon ikke hun kunne hjælpe mig med det. De behøver jo heller ikke at ligne noget en blomsterhandler har lavet, men man kunne jo give sit eget personlige præg.

Hva siger i? har nogen herinde lavet deres egen??

0

Del dette indlæg

dejligt at man kan få nogle af dem man kender til at lave nogle af tingene, så bliver det også så personligt alt sammen. hvilken blå blomst vil du bruge?? overvejer faktisk selv at lave blomsterne til borderne og i kirken, måske lidt halv ambitiøst, men min mor er ret skarp til det, så mon ikke hun kunne hjælpe mig med det. De behøver jo heller ikke at ligne noget en blomsterhandler har lavet, men man kunne jo give sit eget personlige præg.

Hva siger i? har nogen herinde lavet deres egen??

Du kan da sagtens lave dine egne. Man kan jo finde nogle flotte vaser evt lave firkantede og fylde dem med sand og skaller og sætte blomster i eg.

Mht blå tænker jeg hyacinter, perlehyacinter, de små blå som jeg desværre ikke husker hvad hedder men prøv lige at se dette link (et paradis for blåblomstelskere!)

http://www.fotoplatforma.pl/dk/cd/bla_blomster/

Kh M

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hey ih tak for linket, det er da en kanon hjemmeside. tak :rolleyes: jeg er kommet frem til at jeg vil lave det selv, det er altså noget billigere, og også meget hyggeligt at lave sammen med sin mor og søster dagen inden, aftenen op til i selvskab med et glas rødvin (ligenu har man jo oseaner af tid, men jeg bliver nok super presset op til dagen så nu må vi se..

go dag. kh Ditte

0

Del dette indlæg

hej Katrine K

Det var faktisk en udemærket pointe, det er jo rigtig vigtigt! Hvilke blomster skal i selv have til jeres bryllup?

tak for dit indlæg.

:rolleyes: Kærlig Hilsen Ditte

Ja, jeg tænkte nok det var en god idé at nævne det.. :biggrin: Kan huske, da jeg som lille pige, gik ude på marken og plukkede blomster, så blev jeg altid så ulykkelig over, at valmuens blade var faldet af, næsten inden jeg kom hjem igen.. :bearhug:

Puha, hvilke blomster vi skal have?? Jeg ved det ikke helt endnu, men tror det bliver røde roser, med noget grønt og hvidt ved.. :denmarkflag: Jeg ELSKER roser, synes de er virkelig smukke, og så er de ikke vanvittig dyre i september måned.. :balloon:

Knus Katrine

Det er helt korrekt at de valmuer man plukker på marken taber kronbladende i løbet af nul-komma-dut... det er simpelthen fordi de "forbløder" hvis man ikke forsegler snitfladen ved f.eks. at brænde den med en lighter.

Men du behøver slet ikke undvære valmuer i din brudebuket eller i pynten generelt. Blomsterhandleren kan nemlig skaffe en såkaldt staudevalmue, der med den rette behandling sagtens kan holde sig og indgå som supplement til dit smukke tema.

Jeg havde for en del år siden en kollega, der netop havde det tema i sin buket og hårpynt. Det var blå kornblomster, røde valmuer, vilde margueritter, kornaks og en masse grønt. Det var SÅÅÅÅ smukt og passede helt perfekt med at hun blev viet i starten af august i en lille kirke ude på landet.

:rolleyes: fra Marianne

0

Del dette indlæg

Hey ih tak for linket, det er da en kanon hjemmeside. tak :rolleyes: jeg er kommet frem til at jeg vil lave det selv, det er altså noget billigere, og også meget hyggeligt at lave sammen med sin mor og søster dagen inden, aftenen op til i selvskab med et glas rødvin (ligenu har man jo oseaner af tid, men jeg bliver nok super presset op til dagen så nu må vi se..

go dag. kh Ditte

Det er ikke en god ide at håbe på du har tid til at sidde og hygge med sådan noget. Mange jeg kender ender med at have høj feber på deres bryllupsdag fordi de er så presset. Du kan måske få søs eller mor til at stå for det hele så blomster og alt hvad du skal bruge dertil er klar og du bare skal komme og hygge med. Men regn ikke med du selv har tid til det....og så kan man jo blive positivt overrasket ;)

0

Del dette indlæg

ihh, det lyder helt perfekt med markbuket og vielse i en lille kirke på landet. Det lyder lidt ligesom det mig og min kæreste skal igennem. Vi skal vies på sydfyn, i en lille kirke :denmarkflag:

..og et super tip med valmuen, som jeg synes er et fantastisk smuk blomst! jeg tror nu selv at vi laver bordblomsterne, men jeg må lige undersøge den der "kunstige valmue"- hvad hedder den, ved du det??

Ja jeg ved at man skal passe på, med ikke at stresse alt for meget, men vi har masser af frivillige hænder som har lyst til at give et nap med :denmarkflag: (tror jeg nok.. :bearhug: , det må tiden jo vise)

Kærligst Ditte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer