ditlund

make up

25 indlæg i dette emne

Nu er jeg ikke storforbruger af det til dagligt, men ville da lige forhøre mig, med jer andre herinde. Jeg overvejer selv at ligge min på dagen, jeg har rimelig små øjne, er indimellem blevet samlignet med en grønlænder :biggrin:

... derfor vil jeg gerne ligge en meget lys makeup, der giver mine øjne noget mere liv og gør dem lidt større større.

Som sagt er jeg nok ikke er haj til det, men er da blevet bedre til det med årene, og jeg skal derfor have en times kursus hos Mac i magasin i Odense, så de kan hjælpe mig med den helt perfekte lyse bryllupsmakeup.

Vil høre om nogle af jer her inde har tænkt jer, at ligge jeres selv, eller om nogen har haft erfaringer med om det er godt eller skidt at gøre det selv??

Kærlig Hilsen Ditte

Redigeret af ditlund
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Halløjsa!

Jeg lagde min makeup selv, og helt ærlig, jeg var meget glad for at jeg på dagen ikke skulle flere steder hen (var også hos frisør) eller skulle have andre til at sysle rundt om mig.

Jeg købte en god serum og en god foundation (begge chanel), gjorde lidt ud af øjenmakeuppen end til daglig, dog anderledes end når jeg skal til fest - men "lignede" mig selv i øvrigt. Og der var ro omkring mig da jeg lagde makeuppen, hvilket bare var rigtig, rigtig rart.

Såæhh.. jeg ved ikke om det var svar på dit spørgsmål, men bare sårn lidt erfaring fra mig selv.

God fornøjelse med det!

:biggrin: knirke

0

Del dette indlæg

hmmm det er svært, det afhænger nok også af i hvilke omgivelser man render rundt i om dagen. Jeg regner med at min familie, dvs. mine forældre, min søster og svoger + deres to skønne unger vil være der, og spørgsmålet er så, om det bliver stressende, og ja det gør det sku egentlig nok. Jeg syns også bare man bruger så mange penge på alt muligt, så hvis man lige kunne spare en kuvert eller to på selv og gøre det, ikke og skulle rende ud af huset for at komme hen til en der skal ligge make up.. hmm jeg ved det skisme ikke, jeg er lidt i tvivl, for det kunne også være super dejligt at kunne læne sig tilbage... arhhh :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik min lillesøster til at lægge make-up på mig, hun er super god til det :biggrin:

Jeg fik en lidt kraftigere make-up end normalt, for den skulle ikke så gerne forsvinde i fht. kjolen, men blev holdt i rosa farver. Jeg var rigtig glad for den :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg fik lagt make up af frisøren og det er jeg rigtig glad for.

Hun havde jo et arsenal af makeup meget mere og meget andet end det jeg selv har og jeg fik noget foundation smurt på overalt - hals, ører (udenpå og indeni) ansigt - meget grundigere end jeg selv kunne have gjort. Bagefter lagde hun en frisk make up med hvid og lilla og hun sagde faktisk noget hun havde erfaret gennem mange år i frisørfaget. Hun sagde at 1. gangsbrude og unge piger syntes hun skulle have en frisk makeup med lyse farver og så sagde hun at modne kvinder som skal andengangs-giftes for det meste vil have en lidt tung guld make up.

Jeg havde selv planlagt noget med guld fordi min kjole havde guldbroderi, men jeg var rigtig glad for min friske makeup og jeg tænkte også lidt - ja jeg er sgu en ung 1. gangsbrud - alt det med guld er det jeg plejer at smøre i hovedet til aften-fester og det bliver jeg sikkert ved med, men lige denne dag gik min make up fuldstændig perfekt til den blå himmel, den lilla/lyserøde bryllupskage, de lilla gaveposer osv osv.

0

Del dette indlæg

Guldmake up lyder nu også flot, men jeg er helt henne i de lette farver, da jeg som sagt har de mindste kineser/grønlænder øjne, især når jeg smiler. Når man har fået det samme spørgsmål gentagende gange, (måske 1000) : kan du overhovedet se noget når du smiler??... så skal de bare på en eller anden måde gøres lidt større :rolleyes:

- Jeg har ikke helt besluttet mig endnu, om det skal være hos den kosmetolog som frisørsalonnen har tilknyttet, eller jeg selv gør det.. det er svært

Gitte din make up er bare så flot, ikke for voldsom men hellr ikke for neutral. Jeg kan huske at jeg et sted har læst at du satte dit eget hår, det klarede dt i øvrigt super godt må jeg sige!! det må så have været i kampens hede at du brændte dig :rolleyes: ?

... Ja måske skulle jeg overvej at gi min kære søster et times kursus i mac istedet, så hun kunne gøre arbejdet for mig. go ide, den er måske her med tyv stjålet.

go dag til jer alle. Kærlig Hilsen Ditte

Redigeret af ditlund
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har bestilt tid ved en frisør, som også har en kosmetolog ansat. De har sat hele formiddagen af til at ordne hår og make up på både mig og min mor.

Jeg er helt sikker på hvis jeg skulle gøre det selv den dag, ville jeg garanteret ryste for meget på hånden, til at det ville blive så smukt som jeg ønsker det.

Som kosmetologen sagde, det skal jo ikke være en voldsom makeup, den skal bare gøre dig endnu smukkere :rolleyes: Det var da meget sødt sagt...

0

Del dette indlæg

Jeg lagde selv min makeup - jeg ville gerne have en makeup der ikke var for kraftigt, men den skulle stadig kunne ses. Jeg synes jeg er udmærket til selv at lægge den, så det gjorde jeg. Det tog også kun 20 min... og var godt tilfreds. Ville ikke have betalt kassen for det...

Et billede her, lyset er ikke det bedste. Havde en flot skinnende let lyserød lipgloss på, kan ikke lige ses her, havde lige en kysset det hele væk ;)

post-24287-1192625663.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg overvejer også om jeg skal lægge makeup selv på den store dag - jeg kan sagtnes, men det kunne ligne mig ikke at kunne få det til at fungerer lige den dag :rolleyes:

Så jeg hælder mest til at få én til det - skal alligevel hav ehjælp til håret.

Lige en ting...lys makeup fremhæver ikke dine øjne - tværtimod!

For at fremhæve dybtliggende øjne, vil jeg foreslå en lys øjenskygge som grundfarve, som du så toner ud til en mørkere langs globelinien. Evt en tynd eyeliner og så mascara i lange baner. Pift evt op med lidt kunstige vipper...

Lidt glimmer i øjenkrogen kan åbne øjet endnu mere op, ligseom en streg (sort eller farvet) under de nederste vipper (altså ikke i den våde kant), også får øjet til at syne større. Lidt farve under øjet, kan være en fordel ved lidt tunge øjenlåg, da en farve over de øverste vipper ikke er så synlig. Det er også med til at pifte looket lidt op :rolleyes:

Har lige fundet et par billeder eksempler på smuk makeup til dybtliggende øjne - både neutrale og de farverige:

51Y5WJ3YVVL._SS500_.jpgthilushlashes.jpg

makeup-mac-hera-luna-jan07.jpgbridal%20hairstyle%2030.jpg

0621hyori-6.jpg

0621hyori-10.jpg0621hyori-9.jpg

Redigeret af Chrisling
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:rolleyes: ... jeg kan godt lide at du har fundet japanere eller hvilken nation de nu er fra med dybtliggende øjne, hi hi, tak for din hjælp, jeg synes at der er nogle super flottei ndimellem, som man også sagtens vil kunne ligge ens bryllup.

Jeg fik engang lagt en makeup, som var simpelthen så flot, enkel og neutral som fremhævede mine øjne vildt meget. Hende der gjorde det var meget fan af J lo, så hun havde vist fundet lidt inspiration der.

jeg havde også selv tænkt det som lys øjenskygge, som du skriver faider ud i en lidt mærkere oppe ved globelinien.

Tak for jeres svar piger :rolleyes:

Det syns jeg da ellers at du klarede meget godt Maddy83, det ser da bare rigtig godt ud, kunne du godt klare det med koncentrationen på dagen??

knus Ditte

0

Del dette indlæg

:rolleyes: ... jeg kan godt lide at du har fundet japanere eller hvilken nation de nu er fra med dybtliggende øjne, hi hi, tak for din hjælp, jeg synes at der er nogle super flottei ndimellem, som man også sagtens vil kunne ligge ens bryllup.

Ja...hehe, håber ikke du tager det ilde op, men de er jo et godt eksempel på dybtliggende øjne :denmarkflag:

Jeg har også selv lidt tunge øjenlåg, og er tit blevet spurgt når jeg har været til casting om jeg havde asiatiske rødder...eller kommentaren: Ej, du har sådan nogle Björk øjne...! Ja...fedt nok, jeg ligner sgu da ikke Björk :rolleyes:

Kan godt lige prøve at surfe noget mere...på noget som ikke er asiatisk :biggrin:

0

Del dette indlæg

Jeg fik engang lagt en makeup, som var simpelthen så flot, enkel og neutral som fremhævede mine øjne vildt meget. Hende der gjorde det var meget fan af J lo, så hun havde vist fundet lidt inspiration der.

jeg havde også selv tænkt det som lys øjenskygge, som du skriver faider ud i en lidt mærkere oppe ved globelinien.

Tak for jeres svar piger :rolleyes:

Det syns jeg da ellers at du klarede meget godt Maddy83, det ser da bare rigtig godt ud, kunne du godt klare det med koncentrationen på dagen??

knus Ditte

Hej Ditte

Tak ska du have - idag kunne jeg godt tænke mig det er var lidt mørkere fordi det er svært at se på billeder, men i virkeligheden synes jeg det var godt på dagen...

Overraskende nok var jeg ikke så nervøs på det tidspunkt, det blev jeg først 15 min før, så jeg nåede endda at få sat min mors hår ;).. så der var ingen rystende hænder, koldsved eller lignende. Heldige mig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gitte din make up er bare så flot, ikke for voldsom men hellr ikke for neutral. Jeg kan huske at jeg et sted har læst at du satte dit eget hår, det klarede dt i øvrigt super godt må jeg sige!! det må så have været i kampens hede at du brændte dig :rolleyes: ?

... Ja måske skulle jeg overvej at gi min kære søster et times kursus i mac istedet, så hun kunne gøre arbejdet for mig. go ide, den er måske her med tyv stjålet.

go dag til jer alle. Kærlig Hilsen Ditte

Mange tak for både hår og make-up komplimentet :biggrin:

Ja, det var fordi jeg lige tænke at en enkelt krølle ville være flot (det var det ikke) og så kommer jeg lige til at lægge det varme krøllejern mod kinden, og den dag gav det lige et brændmærke :denmarkflag: Men man kunne først se det igennem make-up'en så sent på aftenen at jeg var ligeglad :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Det behøver altså ikke at koste en bondegård! Nogle Matas butikker gør det billigt.. Jge tog til kosmetolog og det kostede mig 300 kr. Det synes jeg ikke var så galt, og jeg ville bare gerne have det lagt, så det holdt sig pænt hele dagen, og jeg er rigtig glad for det idag!

At jeg så glemte at tage min læbestift med, så jeg oveni måtte købe den læbestift og lipgloss hun havde brugt, er jo kun min egen fejl.. :denmarkflag: Men jeg er da bestemt glad for dem idag.. :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Jeg er kommet frem til, at jeg ligger det selv. Jeg skal selvfølgelig bare lige øve mig lidt :denmarkflag:

Til dig Anita, sikke nogle lange flotte vipper du har, bare det var mig. Make uppen er nok lidt for markant til mig, mine øjne vil blive væk i den type der. Men flot farve

he he ... jeg blev altså ikke stødt over det Chrisling, jeg er faktisk ret stolt over at have mini- mandelformede øjne, så no bad feeling :denmarkflag:

Tak for de gode ideer til jer alle. Jeg glæder mig helt til at eksperimentere med produkterne, og hvem ved måske bliver de fra Matas, i min verden kan det sagtens være Matas. Bare foundation og pudder er godt, er det bare helt i top. Nogen der ken anbefale en god founddation, eller pudder??

Kærlig Hilsen Ditte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er kommet frem til, at jeg ligger det selv. Jeg skal selvfølgelig bare lige øve mig lidt :denmarkflag:

Til dig Anita, sikke nogle lange flotte vipper du har, bare det var mig. Make uppen er nok lidt for markant til mig, mine øjne vil blive væk i den type der. Men flot farve

he he ... jeg blev altså ikke stødt over det Chrisling, jeg er faktisk ret stolt over at have mini- mandelformede øjne, så no bad feeling :biggrin:

Tak for de gode ideer til jer alle. Jeg glæder mig helt til at eksperimentere med produkterne, og hvem ved måske bliver de fra Matas, i min verden kan det sagtens være Matas. Bare foundation og pudder er godt, er det bare helt i top. Nogen der ken anbefale en god founddation, eller pudder??

Kærlig Hilsen Ditte

Nej, tænkt enok at du godt kunne ta' det - det virker til at du har humoren i orden :bearhug:

Drys evt en tur forbi Magasin og tal med pigerne i MAC-afdelingen - de har altid gode fif, og er ikke bange for at vise makeup-eksempler på dig. Det er også nogle super lækre produkter de har :denmarkflag:

Tænkte også lige på hvor meget lækkert makeup man kan købe for den pris det koster at få lagt det på bryllupsdagen...mammamia, måske skulle man overveje at gøre det selv alligevel...

0

Del dette indlæg

Kærlig Hilsen Ditte

Tak, Ditte! :)

Det er nogle, som jeg er så heldig, at jeg er født med :bearhug:

Jeg bruger heller aldrig mascara, fordi mine vipper er mørke i sig selv :biggrin:

Jeg glæder mig meget til at se den makeup, du ender ud med. Det skal nok blive rigtigt smukt! :denmarkflag:

Redigeret af anita80
0

Del dette indlæg

Kosmetologen tilføjer lige: Når i selv lægger makeup, så husk for guds skyld læberne.

Tegn dem op så læbestiften ikke løber ud, og sørg for at få lidt farve på. Når man står hjemme og kigger i spejlet ser læberne måske tydelige ud, men når man går op ad kirkegulvet, samt på billeder, kan det se ud som om læberne næsten forsvinder.

lyse og blanke farver forstørrer - mørke og matte farver formindsker.

Mange øjenskygger med glimmer i, har tendens til at samle sig i linier/rynker, og fremhæver disse.

Det kan godt betale sig at investere i en rigtig godt foundation - selv bruger jeg mineralfoundation, da det holder bedst og ikke skader huden.

Øv gerne makeuppen flere gange, så den bare ligger i hånden når du skal bruge den for real.

Og som i nok allerede kan regne ud, lægger jeg selv min makeup. :denmarkflag:

God fornøjelse med makeuppen

Redigeret af Nielsen to be..
0

Del dette indlæg

Tak igen for de super skønne og altid brugbare råd. Det er sjovt at du siger det Chrisling, for det er faktisk i mac jeg har tænkt mig at få et lille kursus.

I MAGASIN, I ODENSE, MAC.

1 TIME FOR 350 KR, INKL. PRODUKTER FRA MAC FOR BELØBET, OG EN GRUNDIG VEJLEDNING I PÅLÆGNING TIL LIGE NETOP DIG :denmarkflag:

Tro det eller ej, jeg arbejder ikke for Mac, men jeg er ret tossede med deres produkter! og så får man jo rigtigt nok make up med for de samme penge som man skulle have givet til en kosmetolog eller lign.

skønne billeder iøvrigt, tak, det sidste er ret mums! mega flot og neutralt på den fede måde.

Kærligst Ditte

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer