Guest Frk. Toftgaard

Egne børn med på dagen

16 indlæg i dette emne

Hej alle!

Så er der lige et spørgsmål til diskussion fra en ny bruger..

Vi skal giftes til sommer og er kun lige gået i gang med planlægningen.. Har til den tid to børn på 3,5 og 8 måneder. Nu har vi så lige været forbi svigerforældrene, som vist synes, at det var HELT forkert, hvis begge unger ikke skulle være med til noget af festen. Da vi skal vies, hvor vi bor - og potentielle barnepiger også er i nærheden, og festen skal holdes et stykke væk, havde jeg egentlig tænkt, at de kun skulle med i kirken.

Hvad synes I?

Der er ikke noget som svigerforældre...

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej og velkommen til :)

Jeg mener at der er op til flere tråde om samme emne men jeg svarer gerne her også :blink:

Vi har valgt at vi ikke vil have vores børn med til bryllupet (de vil til den tid være næsten 8 og lidt over 4 år). Grunden til vi har valgt at de skal passes er at vi ønsker en fest hvor vi (og alle vores gæster) kan slappe FULDSTÆNDIGT af uden at tænke på børn og sengetider.

Vi ved endnu ikke hvordan bedsteforældre og andre forældre reagere da de stadig ikke ved noget. Men vi håber da de vil respektere vores beslutning uden bøvl. Alle børn er selvfølgelig velkommne i kirken og til receptionen. Bare ikke til den "store" middag om aftnen.

0

Del dette indlæg

Så længe i har dem med lidt af vejen, synes jeg sagtens i kan lade en barnepige overtage dem om aftenen. Der skal også være tid til i kan nyde jeres voksenfest og hinanden, og med to børn i den alder, kunne det godt blive "trælst" i længden hele tiden at skulle være over dem.

Har lige været til 50 års fødselsdag, hvor et par havde tre små børn med. De snakkede efterfølgende om at de gerne ville have dem passet næste gang de skal noget, da de slet ikke fik nydt festen ret meget, pga overtrætte børn, sutteflasker, bleskift, og løbende næser. Og deres børn er ellers meget søde og velopdragne.

Men i skal gøre hvad i føler naturligt og ikke hvad andre synes...

0

Del dette indlæg

Vi har 3 børn på dengang 1½, 6 og 12. De var alle tre brudepiger for os i kirken. Desuden havde vi kun inviteret nevøer og niecer med i kirken. Ingne andre børn var inviterede. Vores yngste Lisa var med til og med fotograferingen, og så blev hun sendt med en veninde hjem, som har en jævnaldrende pige. Hvis hun skulle have være med, havde det bestemt ikke været hendes behov, og vi fik en langt bedre dag ud af det. De to store piger var med hele vejen igennem. Delvist fordi vi ved de er så gode til at unbdeholde sig selv, og når vi har dem med i byen, forsvinder de altid ind på et værelse med deres bratz-dukker og bamser, og så ser vi dem nærmest ikke mere. De sov på hotellet sammen med os (i et værelse ved siden af vores), blev puttet af deres bedsteforældre, og syntes i øvrigt det var alle tides at have deltaget i det hele. Da dansen startede kl. 23 var de fuldstændig møre, og var lykkelige for at komme i seng.

Det fungerede fint for os!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så længe i har dem med lidt af vejen, synes jeg sagtens i kan lade en barnepige overtage dem om aftenen. Der skal også være tid til i kan nyde jeres voksenfest og hinanden, og med to børn i den alder, kunne det godt blive "trælst" i længden hele tiden at skulle være over dem.

Har lige været til 50 års fødselsdag, hvor et par havde tre små børn med. De snakkede efterfølgende om at de gerne ville have dem passet næste gang de skal noget, da de slet ikke fik nydt festen ret meget, pga overtrætte børn, sutteflasker, bleskift, og løbende næser. Og deres børn er ellers meget søde og velopdragne.

Men i skal gøre hvad i føler naturligt og ikke hvad andre synes...

Hej Ditte, Fru Mikkelsen og BB..

Tak for velkomsthilsenen og de hurtige svar! Dejligt!

Efter også at have drøftet sagen med en veninde, tror jeg måske, at vi holder ved, at de kun skal med i kirke. Det virker også lidt skørt at skulle have dem fragtet helt ud til festen for så at fragte dem tilbage igen. Og den lille kommer jo ikke til at forstå, hvad der foregår. - Den store bliver måske sur over ikke at skulle blive sammen med alle de andre mennesker.. Jeg tror altså virkelig, det er bedst på den måde!

Blev bare lige rigtig svigerforældre-frustreret! Lige nu hvor alt skulle være så dejligt. Øv!!

:)

Redigeret af Frk. Toftgaard
0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi skal giftes til april, og på det tidspunkt er vores datter knapt 3 år. Vi har besluttet at hun skal værer brudepige i kirken og værer med til receptionen. Selve festen bliver kun for voksne. vi holder receptionen hjemme, og så bliver hun bare hjemme hos os selv med en barnepige når vi andre kører til festen. Vi har kun fået positive tilbagemeldninger fra alle incl. Bedsteforældre

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi skal giftes til april, og på det tidspunkt er vores datter knapt 3 år. Vi har besluttet at hun skal værer brudepige i kirken og værer med til receptionen. Selve festen bliver kun for voksne. vi holder receptionen hjemme, og så bliver hun bare hjemme hos os selv med en barnepige når vi andre kører til festen. Vi har kun fået positive tilbagemeldninger fra alle incl. Bedsteforældre

Hej Boje,

Tak for svaret. Desværre skal vi holde receptionen, hvor vi holder festen - en lille times kørsel væk, og så er det jo ikke helt så enkelt. - Synes jeg i hvert fald. Hvis vi holdt det hjemme, ville jeg gøre præcis som jer..

Der er nogle gode naboer, der har sagt, at de gerne vil babysitte, og jeg synes, det er helt tosset at bede dem køre derud (de har også to små børn selv) for at være der et par timer og så køre tilbage igen. Bliver nok bare nødt til at trodse de svigerforældre!!

Men måske kan det være, at den store skal være blomsterpige i kirken eller noget. Så har hun jo også været med, tænker jeg..

Janne.

:unsure:

0

Del dette indlæg

Hej alle!

Vi skal giftes til sommer og er kun lige gået i gang med planlægningen.. Har til den tid to børn på 3,5 og 8 måneder. Nu har vi så lige været forbi svigerforældrene, som vist synes, at det var HELT forkert, hvis begge unger ikke skulle være med til noget af festen. Da vi skal vies, hvor vi bor - og potentielle barnepiger også er i nærheden, og festen skal holdes et stykke væk, havde jeg egentlig tænkt, at de kun skulle med i kirken.

Hvad synes I?

:thumbsupsmileyanim:

kære janne

du kunne også have en barnepige med til festen. Det gjorde min onkel med deres datter, og hun havde samme alder som nilia vil have til den tid.. og det virkede altså rigtig godt..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Vi havde valgt at vi ville have vores egne børn og invitere vores søskendes børn med i lørdags.

Vores piger er 7½ og 4½ år, og den store holdt ud hele aftenen. Vi var hjemme lidt over 3. Den yngste gik kold da vi skulle til at danse, og hun faldt i søvn under gavebordet...

Peders bror og hans kone havde valgt at deres yngste på 1½ skulle med i kirken og til receptionen. Hun blev derfor afleveret eller hentet inden vi skulle spise.

På feststedet er forsamlingshuset i forbindelse med en hal. Vi havde den luksus at råde over en hal til ungerne. Og de nød den megen plads, og vi mærkede dem ikke.

0

Del dette indlæg

Jeg synes slet ikke at det er forkert at de ikke skal med. Vores datter 2 år når vi skal have kirkelig velsigenelse + fest og skal ikke med til selve festen. Hendes dagplejemor har tilbudt at passe hende den dag+nat og vi har takket ja tak til det tilbud. Dagplejemoderen kommer og henter Maja efter at vi har været i kirke og vi har spist bryllupskage om eftermiddagen.

Vi har valgt børnene fra da vi synes, at vi har nok med alle de andre ting der sker den dag. Når de er så små får de heller ikke særlig meget ud af "aften-festen".

Uh ja svigermødre :thumbsupsmileyanim: det slår åbenbart klik deroppe på øverste etage når det handler om bryllup!

Jeg synes at I skal finde en rigtig sød barnepige til den dag hvis det er det I helst vil.

/Britta

0

Del dette indlæg

Jeg synes slet ikke at det er forkert at de ikke skal med. Vores datter 2 år når vi skal have kirkelig velsigenelse + fest og skal ikke med til selve festen. Hendes dagplejemor har tilbudt at passe hende den dag+nat og vi har takket ja tak til det tilbud. Dagplejemoderen kommer og henter Maja efter at vi har været i kirke og vi har spist bryllupskage om eftermiddagen.

Vi har valgt børnene fra da vi synes, at vi har nok med alle de andre ting der sker den dag. Når de er så små får de heller ikke særlig meget ud af "aften-festen".

Uh ja svigermødre :denmarkflag: det slår åbenbart klik deroppe på øverste etage når det handler om bryllup!

Jeg synes at I skal finde en rigtig sød barnepige til den dag hvis det er det I helst vil.

/Britta

Hej Britta!

Tusind tak for dit søde svar! :thumbsupsmileyanim:

Jeg tror også helt sikkert, at det er, hvad vi ender med at gøre. Vi har et hold søde naboer, hvis datter er slyngveninde med vores den ældste - hvis man kan være det, når man er tre.. Og de har allerede tilbudt at babysitte! Så det er nok sådan det bliver.. Og det tror jeg faktisk, at vi bliver rigtig glade for!

Så håber vi på, at der ikke kommer flere kontroverser med sviger-mekanikkerne!! :thumbsupsmileyanim:

Janne.

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Vi skal giftes d.24/11, og vi har en søn på 10 måneder.

Han skal ikke med hverken i kirken eller til festen, da vi synes,

det er synd for ham, at han kan se os i kirken, men ikke komme op til os.

Jeg har en veninde som blev gift for nogle måneder siden,

og de valgte at tage deres barn på 1år med,

og midt under vielsen ville han op til sine forældre,

dette resulterede i, at han faldt midt på gulvet, og blev rigtig ked af det,

så de ikke kunne koncentre sig 100% om deres vielse...ret synd for dem.

Med I skal gøre det I har det bedst med, og ikke tænke på

hvad andre mener - det er jeres fest!

Mange hilsner

Connie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Vi skal giftes d.24/11, og vi har en søn på 10 måneder.

Han skal ikke med hverken i kirken eller til festen, da vi synes,

det er synd for ham, at han kan se os i kirken, men ikke komme op til os.

Jeg har en veninde som blev gift for nogle måneder siden,

og de valgte at tage deres barn på 1år med,

og midt under vielsen ville han op til sine forældre,

dette resulterede i, at han faldt midt på gulvet, og blev rigtig ked af det,

så de ikke kunne koncentre sig 100% om deres vielse...ret synd for dem.

Med I skal gøre det I har det bedst med, og ikke tænke på

hvad andre mener - det er jeres fest!

Mange hilsner

Connie

Sådan behøver det så ikke at bære.. Jeg syntes for det første det var vigtigt, at Lisa kom med på billederne, så hun senere i livet kunne se, at hun deltog i den store dag sammen med os. Desuden havde jeg aftalt med veninden som passede hende om natten, at hun også var med i kirken. Hvis der så blev "problemer" eller hun krævede opmærksomhed, ville hun så prøve at aflede hende, eller helt tage hende udenfor, så vi kunne koncentrere os. Der blev så ingen problemer. Lisa sad ved min mor og min svigerinde, og hyggede sig vældigt med sin brudebuket.

Vi havde gjort det samme for den pågældende veninde måneden før da de blev gift. Da var det godt at jeg var der, for Johanne blev ked lige da bruden (hendes mor) kom ind. Så kunne jeg aflede hende med lidt legetøj og rosiner, og det samme under vielsesritualet.

-Så I behøver ikke at lade ham blive hjemme... Men selvfølgelig skal I også gøre som I føler er bedst!! :griner:- ;)

0

Del dette indlæg

Vi har en datter på 10 måneder og til vores bryllup vil hun være 16 måneder.

Hun kommer nok med til vielsen og skal så passe fra om eftermiddagen. Jeg ved bare, at jeg ubevidst vil gå og kigge efter hende, selvom der er en barnepige med til at passe hende, så synes det er bedre, at hun passes et andet sted. Hun er jo alligevel så lille, at hun aldrig nogensinde vil kunne huske at hun har været med og hun får ikke noget ud af at være der.

0

Del dette indlæg

Hej alle!

Hvad synes I?

:bestwishes:

Hejsa

Vi havde vores dreng Simon på 1½ med i kirken og lidt om eftermiddagen, hvor der var kage - altså var han ikke med til festen. Vores vidunderlige naboer havde ham fra lørdag formiddag til søndag formiddag.

Det var det rigtige for os og ikke mindst for ham.

Han sad hos dem i kirken.

Han ville slet ikke op til mig. Jeg må have set FOR mystisk ud...

Grunden til at vi gerne ville have ham med en del af dagen var så vores gæster kunne se vores guldklump og han kunne komme med på et par billeder.

Jeg ved, at jeg ville blive ked af det en dag, hvis han ikke var blevet "foreviget" med os den dag. (lidt knudret, men giver vist mening)

Håber i finder den rigtige løsning for jer. Husk det er jeres fest. Hvis i ikke ønsker eller ser noget formål i at jeres børn er med et det også fint!

Hanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer