Guest Maje

Bryllupstraditioner

16 indlæg i dette emne

Hej gifte som ugifte kvinder...

Åh, hjælp mig lige med at blive opdateret... sådan lidt a la Brylluppets Emma Gad... Jeg har ikke været til så mange bryllupper, - hvad er det for nogle "polske" venner jeg har?!! Så er ikke heeelt opdateret i bryllupstraditioner. Kender nok de mest gængse med ris, brudevals og strømpe-klipning, iturevet slør (har ikke noget!!), men elllers...? Mit skrækscenarie er, at gæsterne laver et eller andet, som de forventer min respons på, -og så står jeg bare og ligner et kvaj! Ik så fedt, tror nerverne nok ska komme til at sidde udenpå tøjet, så har ikke lige brug for også at sku være bange for at blive udsat for ukendte traditioner!

Kh Maje

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen du har jo fat i de fleste meeen kan da lige nævne;

Vise strømpebånd

Op på stolene og kysse hvis de banker på tallerkenen med gaflen - stamper de i gulvet er det ned under bordet

Skære kagen for; og IKKE vælte kagestykket! ;) og self. obligatorisk fodring af hinanden

Så er der måske nogle sange - men der plejer der at stå hvis du skal op og stå eller danse som en kylling, hvad ved jeg ;)

Det er vist det jeg kan komme i tanke om!

Anna

0

Del dette indlæg

Og så lige......... hvis din mand går på toilettet eller af anden grund forlader rummet, så har alle mændene i selskabet ret til at kysse dig. Og det samme gør sig gældende, når du forlader lokalet, så pisker alle pigerne/damerne hen for at kysse gommen. Og pigerne gerne med masser af læbestift.

mvh

goodbyehansen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Husk også et par ekstra boxershorts til din mand.

Det er en tradition i visse familier, at når manden har fået klippet sokkerne, så tager de også lige elastikken i hans boxershorts....

Stakkels mand, den tradition har vi heldigvis ikke i familien :sm::unsure:

I vores familie er det gylpen der ryger, så der er altid bekymring hvis nu noget skulle blive klippet.........AV HUUG

0

Del dette indlæg

Det er en tradition i visse familier, at når manden har fået klippet sokkerne, så tager de også lige elastikken i hans boxershorts....

Stakkels mand, den tradition har vi heldigvis ikke i familien :sm:HUUG

:unsure: Det tradition har vi også... Det er bare knap så fedt når man finder stumper af itu revet boxer alle mulige stedder..

En tradition jeg ikke lige kunne se ovenover er self at man gemmer det øverste lag af brudekagen hvis man har sådan en ( kan også bare gemme et stykke) Resten af kagen skal så gemmes et år til jeres papirbryllup tager i den så frem.. (meningen er at den skal spises men det er altså ikke altid den er lige god efter et år)

Hvis det er så lav en google søgning på bryllupstraditioner, der kan du også finde sådan noget som bordplan, rækkefælgen talerne skal holdes i osv.. (hivs du ikke kan finde dem bibber du bare mig, så skal jeg nok finde dem til dig)

Held og lykke

Redigeret af ánnie86
0

Del dette indlæg

Stakkels mand, den tradition har vi heldigvis ikke i familien :sm::unsure:

I vores familie er det gylpen der ryger, så der er altid bekymring hvis nu noget skulle blive klippet.........AV HUUG

Så slipper Peder dog billigt med elastikken ;o)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er blevet spurgt om der var noget man ikke måtte???

Der er ingen af os, der har været til mange bryllupper, så vi kender ikke mange traditioner. Men en af dem vi så blev introduceret for, er at ligesom der kan blive råbt "strømpebånd", hvor man så skal vise strømpebåndet frem, så kan der også blive råbt "boxershorts", og så må der altså knappes op :thumbsupsmileyanim:

Vi regner med at få lavet et par med tryk på r...., hvor der står "fruens ejendom"

0

Del dette indlæg

Jeg kan ikke lige komme i tanker om flere overraskelser, end dem der er blevet nævnt,

men kan da lige fortælle, at da vi var til bryllup her i starten af oktober, blev alle gæsterne

mere overrasket, da gommen ved tåklipningen havde påført neglelak på tåneglene. En rigtig

rødlilla - det vakte jubel.

Alle syntes det var friskt gjort. :rolleyes:

Med hensyn til det med at gemme et stykke eller resten af kagen, så havde brudens mor

i stedet fundet på, at hum under middagen omdelte sedler til alle gæsterne, hvopå de kunne skrive en hilsen til brudeparret.

Ved kaffen blev alle sedlerne så samlet sammen i en trækasse.

Brudens mor holdt derefter en lille tale, hvor hun gav brudeparret trækassen og en flaske

champagne som også blev lagt i kassen, hvorefter hun bad gommen sømme låget på kassen

(hun havde medbragt hammer og søm). Den skulle de så åbne på deres 1 års bryllupsdag.

Se det synes jeg er en rigtig god idé - :bestwishes:

0

Del dette indlæg

Jeg kan ikke lige komme i tanker om flere overraskelser, end dem der er blevet nævnt,

men kan da lige fortælle, at da vi var til bryllup her i starten af oktober, blev alle gæsterne

mere overrasket, da gommen ved tåklipningen havde påført neglelak på tåneglene. En rigtig

rødlilla - det vakte jubel.

Alle syntes det var friskt gjort. :rolleyes:

Med hensyn til det med at gemme et stykke eller resten af kagen, så havde brudens mor

i stedet fundet på, at hum under middagen omdelte sedler til alle gæsterne, hvopå de kunne skrive en hilsen til brudeparret.

Ved kaffen blev alle sedlerne så samlet sammen i en trækasse.

Brudens mor holdt derefter en lille tale, hvor hun gav brudeparret trækassen og en flaske

champagne som også blev lagt i kassen, hvorefter hun bad gommen sømme låget på kassen

(hun havde medbragt hammer og søm). Den skulle de så åbne på deres 1 års bryllupsdag.

Se det synes jeg er en rigtig god idé - :bestwishes:

Hey..

Det vil jeg da godt lige 'zustimme'.. En af mine bedste veninder blev gift sidste sommer, hvor vi gjorde noget lignende, og de har lige læst alle kortene på deres bryllupsdag, og hun sagde, at det var helt fantastisk!!

Janne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

den har jeg aldrig hørt om før :shopping:

Det har jeg heller ikke - men tak for tippet :denmarkflag:

Tilgengæld har jeg været til et bryllup hvor de både klippede sokker og slipset...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer