Frøken Smil

Frøken Smils oktoberbryllup d.27.10.2007

162 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hm...Nå, men må vel nok se at komme igang med en egentlig bryllupsberetning.. :cheerleader3:

Onsdag d.24.10.2007

En dag som alle andre på arbejdet.. men efter fyraften smuttede jeg forbi min kosmetolog og fik ansigtsbehandling, farvet vipper og farvet/rettet bryn.. vejen til at blive smuk på den store dag var hermed sat igang....

Torsdag d.25.10.2007

Grundet mange historier om totalt stressede brudepar, der ikke kunne nyde DAGEN pga. træthed, havde jeg sørget for at tage fri fra arbejde torsdag og fredag op til DEN STORE DAG.

..og for at være sød ved mig selv, havde jeg også denne dag sørget for at sætte lidt lækkert på programmet, så jeg fik en kropspeeling med efterfølgende vitaminkur... aaaahh :unsure:

Torsdag aften kom min søster fra København. Hun skulle bo hos os hele weekenden ifm. brylluppet, og hendes kæreste skulle komme over til os fredag aften. Kunne ikke få fri før.

Jeg var meget glad for, at min søs sådan kunne være sammen med mig, det var superhyggeligt at dele de sidste par dages tanker og sommefugle i maven med hende. Min kommende havde haft en lang dag på studiet, så det var ikke så meget, vi fik lavet sammen torsdag.

Det blev dog til lidt øven-på-brudevals om aftenen, det endte dog med en noget fornærmet kommende brud, fordi min søster mente, at det var MIG, der ikke fulgte takten.. Min kommende og jeg blev dog tilsidst enige om, at vi nu ikke orkede at øve mere, nu måtte det briste eller bære.

Vi fik spist aftensmad, så lidt TV og gik i seng...

Fredag d.26.10.2007

Dagen før dagen... :griner:-

Min kommende stod op som sædvanlig og var ved at kysse mig farvel, da vi pludselig kom i tanke om, at det faktisk var sidste gang, vi så hinanden inden kirken! Hurtigt ind og vække min søster, der fluks tog et billede for at forevige vores sidste stund sammen som ugifte... Jeg var meget, meget træt og havde været vågen i 2 min. så jeg undskylder på forhånd mit udseende....

post-2716-1194553299.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

... Efter at min kommende var taget i skole, kunne jeg ikke rigtig sove mere.

Min søster gik i seng igen, mens jeg gik ind for at slå tiden lidt ihjel med noget tv. Derefter gik jeg i bad, spiste lidt og gjorde mig klar til at smutte forbi en neglepige, hvor jeg havde en tid kl.10.00.

Resultatet blev superflot (synes jeg selv). Jeg fik en lille blå, hjerteformet sten på min venstre ringfingernegl samt et kors i "perler" på min højre. Først bagefter kom jeg i tanker om, at det måske kunne give problemer, når ringen skulle på, men jeg fik det prøvet af da jeg kom hjem, og det gik fint :griner:-

Efterfølgende tog min søster og jeg forbi banken for at hente pengene til bandet,der skulle have kontant betaling på selve aftenen - selvom vi bor næsten lige ved siden banken, var jeg noget nervøs over at skulle rende rundt med så mange penge på mig. Godt, at min søster var med, så vi begge kunne side-kicke, hvis der nu kom en tyv...hehe..

Men der skete dog ikke noget, pengene kom sikkert hjem.

Jeg havde planlagt, at jeg skulle øve lidt på talen til min mand inden der skulle pyntes kirke - men pludselig gik det stærkt, for min mor, der i flere måneder havde sværget, at der ikke ville blive stress omkring kirkepyntningen, KUNNE PLUDSELIG IKKE SKAFFE BLOMSTER!!!!

Jeg var MEGA stresset og frustreret, for kirken lukkede kl.16.00, og hvis kirken ikke var pyntet inden da, var det bare ærgeligt... Min søde far hentede min søster og jeg, mens min mor for forvildet rundt i byen for at finde noget at pynte kirken med. Han var SÅ sød og fik beroliget mig. Tak Daddy :unsure:

Nåmen min mor fik langt om længe skrabet nok hvide blomster sammen (selvom det var en del forskellige slags) til at vi kunne begive os mod kirken. Hun havde på forhånd sagt, at vi SENEST skulle igang kl.13.00 for at være sikre på at nå det, men klokken var næsten 14.30, inden vi kom igang.

Heldigvis har mine forældre skænket mig hele 3 søstre (jeg takker endnu engang, hehe), og alle 3 samt min mor og jeg kunne langt om længe komme igang med at pynte kirken.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, jeg skal nok skrive videre snarest muligt - vi fik billeder fra fotografen i går og hyggede os derfor med billed-kigning og rødvin i aftes, derfor havde jeg desværre heller ikke tid der...og lige om lidt skal vi hjem til min mands mormor og se film fra festen, GLÆDER MIG helt vildt!

Men så bliver jeres tålmodighed til gengæld også belønnet med billeder fra fotografen, når jeg får skrevet videre:-)... fortsættelse følger... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter kirkepyntningen tog vi ud at handle, for mine forældre, mine søstre + kærester skulle spise aftensmad hjemme hos mig. Det var superhyggeligt at tilbringe aftenen i familiens skød, det samme gjorde min kommende hjemme hos sin mor og stedfar :bestwishes:

Hjemme i brudens lejr hyggede vi os med tv, et spil MATADOR og lidt rødvin. Det var SÅ dejligt at have den nærmeste familie omkring sig, de skulle også sove i vores lejlighed, så der var ingen hast. Aftenen før gik således med ren hygge, og heldigvis havde jeg ikke nerver/sommerfugle i maven på det tidspunkt, nej jeg glædede mig bare :biggrin:

Det var oprindelig planen, at vi skulle i seng senest kl.22, bare for en sikkerheds skyld, men klokken fik dog sneget sig henad 23.30 før vi gik til køjs... Og jeg havde totalt svært ved at sove, jeg lå og tænkte på alt det, der skulle ske.. og så lå jeg og tænkte på, hvor forfærdelig det ville være, hvis jeg ikke fik sovet, hvilket bare forstærkede mit søvnbesvær :rolleyes: Men på et eller tidspunkt må jeg dog have faldet i søvn alligevel, for jeg vågnede ved at min søsters alarm på telefonen begyndte at kime "Vi er på vej til dig, julemand" med Bamse & Kylling..

Det skal lige siges, at det var min søster på 11, og hun havde mig advaret på forhånd, hehe...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha, så gik det op for mig, at det var IDAG jeg skulle giftes! Uh, så begyndte sommerfuglene så småt at komme... De forsvandt dog hurtigt igen, fordi der var 1000 ting at se til, det var nu meget godt, så havde jeg da det at tænke på i stedet..

Mens jeg havde sovet, havde mine forældre lavet "æres-trappe", da det var lidt problematisk at lave en ærsport ved vores hoveddør. Trappen kom til at se sådan ud:

post-2716-1194890639.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes, det var imponerende, at de i nattens mulm og mørke havde fået dette sat i værk uden at vække mig! Så jeg må jo have sovet lidt alligevel. Jeg følte mig heller ikke specielt træt eller noget, heldigvis! Det havde jeg nemlig frygtet ret meget i forvejen..'

Men - vi vågnede ca kl.7.00, og kl.7.30 skulle Sonja fra SOMÉ komme forbi og ordne hår + makeup... og langsomt begyndte min bryllupsdag at tage form :bestwishes:

Min yngste søster var den første til at få sat hår, og imens begyndte vi andre så småt at lave morgenmad, gå i bad, læse dagens avis, drikke en kop kaffe eller to.. Vi hyggede os rigtig meget og trissede rundt og snakkede om dagen. Alt i alt den mest fantastiske start på dagen, det var superdejligt og det hele var bare så afslappet - endnu! :rolleyes:

Jeg var den sidste i Sonjas hænder....

post-2716-1194891075.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I mellemtiden kom min svigermor forbi med brystbuketten til min far, blomsten til min lillesøster, der skulle være brudepige - og selvfølgelig brudebuketten... Den var PRÆCIS som jeg havde drømt om! :bestwishes::rolleyes:

Den bestod af 11 cremefarvede calla liljer...

post-2716-1194891428.jpg

Redigeret af Frøken Smil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

... da jeg var blevet færdig med hår og makeup var klokken efterhånden omkring 12.00 - og der var ikke rigtig nogen, der var kommet i tøjet endnu! ..og jeg havde heller ikke rigtig fået øvet på min tale, shit!

.. så nu begyndte vi at få det lidt stresset, især da det viste sig, at stopperne på min mors kjole var for lange, selvom hun havde betalt for at få dem forkortet :bestwishes: Så jeg måtte stå og sy dem sammen med hendes BH stropper, så de ikke hele tiden røg ned, dér var jeg godt nok ved at få nerver på! Men det lykkedes, og bagefter kunne vi alligevel godt det sjove i det :rolleyes:

Da alle var ved at være klar, skulle jeg jo også lige i tøjet.. Dejligt at have så mange "anstandsdamer" til at hjælpe sig, hehe...

post-2716-1194892107.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Langt om længe var vi klar.. vi fik åbnet en flaske champagne og fik skålet lidt.. Kl.13.15 blev alle hentet af en taxabus, undtagen min far, yngste søster og jeg, der skulle hentes af "bryllupsbilen".

... i mellemtiden fik jeg øvet på talen (der heldigvis var kort!) , og kort efter blev jeg ringet op af min ene søster, der var på vej i taxabussen, "om jeg ikke liiiige kunne lave nogen risposer, for de havde altså glemt at få ris med" - altså måtte jeg, 10 min før afgang, stå og lave risposer sammen med min yngste søster... Det var faktisk meget hyggeligt, omend lidt stressende, hehe...

Klokken var 13.20 da min søster kiggede ud af vinduet og råbte "SÅ; NU ER BILEN HER!!!!!" - Uh, der gibbede det godt nok noget i mig, NU var det lige om lidt!

Vi fik med møje og besvær møvet os ned af den stejle trappe, det var ikke lige verdens mest nemme job.. Vi bor ovenover en forretning, og en af pigerne derfra stod og famlede ved hoveddøren, og da hun fik øje på os, udbrød hun : ej, er det i dag, det er den store dag???" Egentlig meget sødt, men altså, ja det var nok idag, det er ikke fordi jeg plejer at gå rundt i brudekjole og slør, hehe... :bestwishes:

Nå, vi fik møvet os ud på gaden og NØJ folk GLOEDE! Det skal lige siges, at vi bor midt på gågaderne og byen var fuld af handlende folk.. Det var både megaskægt men også lidt pinligt sådan at være i centrum :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men ind i bilen med os og så afsted.. Chaufføren var min svigerfars nabo, som vi kender godt privat, så det var smadderhyggeligt at køre med ham. Hans kone havde pyntet bilen SÅ flot, det var bare så rørende, at de var så glade for at kunne hjælpe til :bestwishes:

Undervejs begyndte jeg at få mega-nerver på, det var virkelig surrealistisk at tænke på, at jeg lige nu var på vej til kirken for at blive gift, og jeg kunne ikke lade være med at tænke på min kommende, der mon sikkert lige nu stod og hilste på gæsterne i kirken.. Jeg glædede mig ubeskrivelig meget men var også bare SÅ nervøs!

... heldigvis var stemningen i bilen rigtig hyggelig, og folk, vi kom forbi, vinkede som gale - det var ret skægt og var med til at lette stemningen en hel del trods alt :carrot:

Kirken begyndte så småt at tone sig frem foran og, og da var den 10 min i.. så vi var altså ALT for tidligt på den! Derfor holdt vi ind ved præstegården, som lå lige overfor kirken, og her kunne vi så holde øje med de gæster, der i deres fineste puds steg ud og hastede ind i kirken - de var lidt forsinkede, så jeg tror egentlig ikke, de bemærkede, at bruden holdt overfor kirken og holdt øje med dem, haha :rolleyes:

Midt i det hele kom præsten ud fra præsteboligen i sin præstekjole og det hele, og han smilede helt vildt, da han fik øje på os - han fik lige løftet hånden til en hilsen og skyndte sig derefter over i kirken - hvor alle lige om lidt kun ville vente på én ting, nemlig MIG! En hel ekstrem mærkelig tanke men også superfed:biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

...og sløret, slæbet mv. skal liiiige rettes til.. Åh, hvor var jeg nervøs, jeg blussede helt vildt og jo mere jeg tænkte på det, jo værre blev det... samtidig kunne jeg ikke få mit skørt til at makke ret, så jeg måtte pænt be d'herrer, der var til stede, om at vende ryggen til, så min mands moster kunne hjælpe mig - det betød, at min far, kirkesangeren, Torben Thorhauge og en anden af familiens venner, der er fotograf, måtte vende sig om.. ret komisk, faktisk :bestwishes:

post-2716-1194894943.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer