anitaelise

Jeg skal af med 25 kilo.....

28 posts in this topic

Overskriften siger alt, kiloene skal af, men hvordan? Jeg har en svag sjæl, og elsker mad og slik. Motion har jeg svært ved da jeg er studerende, mor og ikke bor sammen med kæresten. Ved godt det lyder som en dårlig undskyldning, men kan slet ikke se hvor jeg skulle kunne få presset en times træning ind. Så jeg er åben for alle mulige forslag.

Knus Anita, der nok skal lave en lille vægttabs ting som signatur så i kan følge med når kiloene skal rasles af :boohoo:

0

Annonce ♥

jeg kan helt klart anbefale weight Watcher... har fulgt deres brevkursus siden d. 9 juli og har tabt mig 20 kg. det har kostet mig 1000 kr. men har været det bedste jeg nogensinde har brugt penge på

kh marie, som stadig mangler lidt før hun er i mål

0

jeg kan helt klart anbefale weight Watcher... har fulgt deres brevkursus siden d. 9 juli og har tabt mig 20 kg. det har kostet mig 1000 kr. men har været det bedste jeg nogensinde har brugt penge på

Okay brevkursus? Hvordan fungere det lige? Flot at du har tabt dig så meget. :boohoo:

knus Anita

0

Okay brevkursus? Hvordan fungere det lige? Flot at du har tabt dig så meget. :boohoo:

knus Anita

dvs sige at man modtager alt deres materiale m. posten. man kan evt. indsende et postkort m. ens ugentlige vægt ændring ind til en konsulent ( det har jeg ikke selv brugt) jeg købte "brevkurset" for at få materialet, uden at skulle stå til regnskab, ved et ugentligt møde

0

Annonce ♥

Jeg kan anbefale www.slankedoktor.dk. Jeg har fulgt deres anbefalinger i 6-7 uger nu og vægttabet er 4 kg. Jeg skal ikke af med så meget, men konseptet kører på kostomlægning og dermed et varigt vægttab. Det koster selvfølgelig lidt (du bestemmer selv, hvor meget rådgivning du vil have og dermed prisen) men hvor meget er ens heldbred værd???

Jeg er også rigtig glad for alt muligt sødt, men idet du dagligt skriver ned, hvad du spiser, så bliver det frygteligt synligt, hvor meget du egentlig sætter til livs på en dag.......det er motiverende for at holde igen.

En lille servicemeddelse. Priserne stiger pr 1 januar.

Rigtig meget held og lykke med dit vægttab, hvordan du så vælger at takle det. :boohoo:

0

Bare lige en lille ekstra bemærkning.. Alle, jeg kender, som har været på sådan noget vægtkonsulent-agtigt-tabe-sig-halløj har taget det hele på igen, fordi de har set det som en kur og ikke som en livstilsændring.. Man er altså bare nødt til at acceptere, at man skal ændre sit liv - og ikke kun for en periode. Det er ret vigtigt.. Men hvis man er indstillet på det, må jeg sige, at jeg har set folk følge vægtkonsulenternes program med stor tabe-sig-success!

Og så tænker jeg lige spontant.. Hvor gammel er dit barn? Kunne I ikke lave noget motion sammen? Og hvis det er en bette en, hvad så med en babyjogger og så afsted ud i skoven?

Janne.

0

Bare lige en lille ekstra bemærkning.. Alle, jeg kender, som har været på sådan noget vægtkonsulent-agtigt-tabe-sig-halløj har taget det hele på igen, fordi de har set det som en kur og ikke som en livstilsændring.. Man er altså bare nødt til at acceptere, at man skal ændre sit liv - og ikke kun for en periode. Det er ret vigtigt.. Men hvis man er indstillet på det, må jeg sige, at jeg har set folk følge vægtkonsulenternes program med stor tabe-sig-success!

Og så tænker jeg lige spontant.. Hvor gammel er dit barn? Kunne I ikke lave noget motion sammen? Og hvis det er en bette en, hvad så med en babyjogger og så afsted ud i skoven?

Janne.

Det skulle helst gerne holde evigt mit vægttab, med undtagelse af de graviditeter jeg helst skal igennem på et tidspunkt. Min datter er 3½ og ikke ret nem at have med til alt muligt....hun piller ved alt og ja er lidt umulig til tider...hehe børn. Men tak for rådet.

0

Okay brevkursus? Hvordan fungere det lige? Flot at du har tabt dig så meget. :ilovebryllupsklar:

knus Anita

dvs sige at man modtager alt deres materiale m. posten. man kan evt. indsende et postkort m. ens ugentlige vægt ændring ind til en konsulent ( det har jeg ikke selv brugt) jeg købte "brevkurset" for at få materialet, uden at skulle stå til regnskab, ved et ugentligt møde

Hvor bestiller man lige det der fantastisk brevkursus?

Knus Anita

0

Annonce ♥

Okay brevkursus? Hvordan fungere det lige? Flot at du har tabt dig så meget. :ilovebryllupsklar:

knus Anita

Hvor bestiller man lige det der fantastisk brevkursus?

Knus Anita

det kan man på weight watchers hjemmeside.... selv ser jeg det som en kost omlægning og ikke så meget som en kur... det har virkelig været en øjen åbner i forhold til hvor meget f.eks fødevarer feder i forhold til andre

0

Hej Janne.

Jeg har også nogle kilo jeg skal af med, inden dagen den 17 maj. Og det er MINDST 10 kilo...!

Jeg har været inde på nettet og kigge på den side der hedder. www.slankesiden.dk den ser/lyder super god. Måske du skal slå et smut forbi siden.

Held og lykke til dig....og mig.

Ea.

PS. Jeg KAN heller ikke holde mig fra mad, og andre søde sager...!!

0

En mulighed er også de danske vægtkonsulenter!

Jeg er ikke overvægtig, men følger for det meste deres principper, fordi det også er en sund livsstil samtidig!

Men som der også bliver nævnt, så er det ikke en kur, men en kostomlægning og ikke mindst livsstilsændring, som man er nødt til at holde fast i - jeg synes heller ikke, at det er så kompliceret. Er man først kommet i gang, så følger man ikke, at man savner noget - heller ikke søde ting og snacks!

Kan kan da anbefale følgende opskriftsside, som jeg er flittig bruger af.

Ellers kan du finde mere om her.

0

Tjek pantalonesgnomo - på hendes index side står kost råd og hun har indtil videre tabt 50 kg det er mega flot!!!

0

Annonce ♥

Tjek pantalonesgnomo - på hendes index side står kost råd og hun har indtil videre tabt 50 kg det er mega flot!!!

tusind tak, men hvad er det og hvor finder jeg den side?

knus

0

tusind tak, men hvad er det og hvor finder jeg den side?

knus

Du kan finde et link til Annes (pantalonesgnomo) kostplan i hendes planlægningstråd.

Her er et link til hendes tråd: Annes Planlægningstråd

Jeg ved, at Anne startede sit vægttab med Slankedoktor.dk. Der har jeg også selv lige tilmeldt mig i sidste uge, og jeg skulle gerne få min første omgang rådgivning af diætisten sidst i denne uge eller først i næste uge.

Jeg har valgt dette, da jeg sidder i Irland, men gerne vil tabe mig "på dansk" og med et program, der er baseret på medicinske principper. Pointtælleri virker bare ikke for mig. Det ændrer ikke mine dårlige vaner, men gør mig RIGTIG god til at tælle :thumbsupsmileyanim:

Så måske var det værd at kigge ind på www.slankedoktor.dk og se om det var noget for dig.

Knus

Anna

0

Hejsa ved godt det er blevet sagt, men men men, er fitnessinstruktør selv og ved bare hvor meget det giver for en person og træne bare to gange i ugen feks en time. og kan helt klart anbefale spinning da det er den bedste måde og fedtforbrænde på, plus der er motiverende at man sidder på et hold og kører. og selvfølgelig tænk på hvad du spiser. du har god tid til at blive klar, og jeg taler af egne erfaringer man behøver ikke lade alt slik ligge og ikke spise pizza mere bare man husker og forbrænde det igen. dette vil give et vægttab på sigt som er mere holdbart plus du får en masse energi. Så fat i manden og sig til ham du er nød til at få et par timer fri når den lille sover til at få motioneret. Held og lykke til hvad end en vej du vælger... :thumbsupsmileyanim:

0

Hejsa ved godt det er blevet sagt, men men men, er fitnessinstruktør selv og ved bare hvor meget det giver for en person og træne bare to gange i ugen feks en time. og kan helt klart anbefale spinning da det er den bedste måde og fedtforbrænde på, plus der er motiverende at man sidder på et hold og kører. og selvfølgelig tænk på hvad du spiser. du har god tid til at blive klar, og jeg taler af egne erfaringer man behøver ikke lade alt slik ligge og ikke spise pizza mere bare man husker og forbrænde det igen. dette vil give et vægttab på sigt som er mere holdbart plus du får en masse energi. Så fat i manden og sig til ham du er nød til at få et par timer fri når den lille sover til at få motioneret. Held og lykke til hvad end en vej du vælger... :cheerleader3:

ja jeg er også spinnings entusiast - sk... god motion :griner:-

0

Annonce ♥

Hej Anita

Jeg kan sagtens forstå at du ikke føler at du har tid til at komme i fitnesscenter, så derfor kan jeg klar anbefale at investere i en motionscykel, som du kan hoppe på om aftenen, når din datter er kommet i seng. Så kan du cykel foran fjernsynet, når ynglingsserierne kommer og man alligevel bare ville sidde foran kassen.

Jeg kan anbefale dig at erstatte de søde sager med smooties. Det er en SUPER god måde og få den daglige frugt, olier osv. på. Blend frossen frugt og drik hver morgen og når du får lyst til søde sager.

Held og lykke med vægttabet.

quote name='anitaelise' date='Dec 20 2007, 18:0 PM' post='632683']

Overskriften siger alt, kiloene skal af, men hvordan? Jeg har en svag sjæl, og elsker mad og slik. Motion har jeg svært ved da jeg er studerende, mor og ikke bor sammen med kæresten. Ved godt det lyder som en dårlig undskyldning, men kan slet ikke se hvor jeg skulle kunne få presset en times træning ind. Så jeg er åben for alle mulige forslag.

Knus Anita, der nok skal lave en lille vægttabs ting som signatur så i kan følge med når kiloene skal rasles af :griner:-

0

Vi er i samme båd. Kender godt det der med de søde sager. Jeg har erstattet slikket med tørrert frugt, nødder, mandler og smooties. Desuden snupper jeg sommetider et stykke kanelknæbrød med sukkerfri marmelade.

Har oplevet at kanel er god til at tage den sødetand. Desuden er det vigtigt at du spiser regelmæssigt så dit blodsukker forbliver stabilt. Det er oftne når det er i bund man bliver fristet af det hvide sukker.

Som opmuntring vil jeg så også sige at når man har kæmpet en uge fjorten dage uden sukker aftager trangen også en del. Jeg har tabt næsten 20 kg nu - 6 efter jul, så nu er der så bare lige så mange tilbage.

HEld og lykke med det.

Louise

0

Hold op det er længe siden at jeg har været på BK sådan for alvor jeg har ikke været her siden først i december.... Hi hi nå men det var slet ikke det jeg ville skrive men jeg er også fra middelfart eller rettere vi bor i kauslunde nå men jeg har tabt mig 33 kilo ved at gå ved weight watchers de mødes jo hver torsdag i lillebælts hallerne.... Jeg hjalp til med at ta imod penge osv. men jeg stoppede da min fætter døde for 1 1/2 år side og i min sorg tog jeg 8 kilo på igen og her i julen endte det ud med at det ikke kun var 8 men 12 kilo at jeg havde taget på surt show så nu er vi begge startet ude i det nye motions center.... og det er da ikke nemt med unger osv. men de har børnepasning :thumbsupsmileyanim: det kunne være en mulighed

0

Jeg har - efter 2 graviditeter - tabt mig hhv. 12 og 16 kg.... via De Danske Vægtkonsulenter - og har IKKE taget det på igen.

Sidst jeg var på "kuren" (læs: kostomlægningen) var i 2005 - så indtil videre har jeg holdt vægten i 2 år. Men jeg har også lagt mine kostvaner om......

Nu er jeg lige gået i gang med at tabe de sidste 5-6 kg, og har allerede tabt mig lige knapt 1 kg på 6 dage.....

Jeg sværger til vægtkonsulenterne, her lærer du at spise sundt og godt. Jeg ville ikke i WW, da man her må "snyde" og så bare miste mange point (så vidt jeg har forstået)...

Men det er jo en smagssag for alle.

Held og lykke til alle med vægttab...........

0

Annonce ♥

Hej!

Lyder som om du er min sjælefælde....jeg er igang med at tabe mig...vil gerne smide 10-15 kg. inden vi kigger på projekt baby...og ved ikke helt hvordan men jeg er bare blevet SUPER stædig...som i HELT VILDT STÆDIG!

En anden "gulerod" for mit vedkommende er også at der er faktisk penge at spare (du var studerrende ik??) Ud med alt slik og chips fra hjemmet...måske behold en enkelt pose af noget der ikke er yngligsslik....bare så det ikke er forbudt med slik!!

Og så start med at spise et æble når lækker-sulten trænger sig på!!! Og så sørg for at spise lidt men ofte....skrallede gulerøder i en skål med vand i køleskabet er bare godt!!! Held og lykke!!!

0

Jeg har samme "problem". Jeg skal smide 20 kg og elsker chips og slik..... og min værste last er cola!!!

JEg har prøves Waight Whatchers og det virkede ikke for mig.... Jeg følte simpelthen ikke jeg kunne blive mæt. Derudover har jeg prøvet at droppe mine laster, også uden held. jeg tror selv at en af grundene er at jeg ikke bliver holdt oppe på det af nogen.

Jeg har derfor besluttet sammen med kæresten at jeg starter til diætist. Både mig og ham, da det er lettere at være 2 om det. Han skal ikke tabe sig noget videre, men hans kostplan bliver så bare lavet så han holder vægten... Jeg skal derimod have en kostplan hvor jeg taber mig. Jeg tror selv det er lettere når man har en plan at gå efter. At man skal spise det klokken det osv.

Derudover skal jeg til at træne noget mere. JEg har købt en bold så jeg kan lave mave og rygøvelser hjemme....

Det er den måde jeg håber at side de overflødige kilo :thumbsupsmileyanim:

Håber det virker :denmarkflag:

0

Hej! ... og hurra for sund livsstil!

Det er nemlig HELT rigtigt! Det er livsstilen der skal lægges om og det behøves ikke at være så svært!

Jeg har gjort det før og jeg er igang med det igen... det der kom i vejen, efter at have tabt 17 kilo ovenpå 1. graviditet, var endnu en graviditet og den fik mig ind i ALLE de dårlige vaner igen :thumbsupsmileyanim:

Det JEG gør, er nemt! :(

Jeg holder mig til frugt og grønt indtil middag (og jeg spiser så meget jeg vil og kan!).

Så spiser jeg HELT almindelig frokost med resten af familien - dog sørger jeg for at holde pause og mærke efter mætheden!! (En tilvænningssag!)

Frugt, grønt + evt. en grovbolle til eftermiddag

HELT almindelig aftensmad sammen med familien (ikke vilde slankeretter!), men KUN 1 PORTION (1/4 kød, 1/4 pasta/ris/kartofler, ½ salat)

Og derefter igen KUN frugt og grønt

Desuden drikker jeg masser af vand og går en tur på ca. ½-1 time hver aften, når børnene er puttet!

Det jeg vil sige er... jeg mangler ingenting! Mit sukkerbehov bliver stillet ved at spise rigtigt meget frugt indtil frokost og derfor får jeg ikke lyst til slik, kage og cola! Giv det 14 dage... det er den tid du skal bruge på at blive "af-sukret" og så kører det bare!

Jeg taber mig ca. 500-700g om ugen i gennemsnit!! :denmarkflag:

Knus og god kamp

0

Min yndlingsmåde er at bruge en crossrunner (tror jeg den hedder). Den kan du også bruge inde foran fjernsynet, ligesom med motionscyklen.

Da jeg har skidte knæ er cyklen ikke et alternativ for mig, men en ½ time på crossrunner'en det er lige mig! Og jeg tonsede ikke derudaf, men forbrændte ca 700 kalorier, og det giver altså en pæn del på en måned.

Som regel kan du finde sådan en på tilbud til ca 1000 kr, og hvis du bare lidt kan lide at løbe, ja så er de penge givet ud på en alletiders måde! :rolleyes:

0

Der er simpelthen ikke andet at gøre end at tage tyren ved horene og tage en ting ad gangen!

Jeg skal tabe 30 kg. inden jeg skal giftes og jeg har også svært ved det med motionen - og slikken og chipsen osv.

Min den mindste er 1½ og det er nu godt nok en svær alder at motionerer med, men vi er begyndt alligevel. Gå ned og handle med barnevognen, cykle en tur, ud på legepladsen og inden for leger vi kravleleg - hun kravler sætter sig eller ligger sig på maven - jeg gør det samme. Hun syndes det er vildt sjovt og jeg får pulsen sat op.

Din datter er 3 ½, så skal hun da til at cykle selv, i kan lege fangeleg, kongens efterfølger, danse, går ture osv.

Mht. Maden - beslut dig for at ændre den - Men kun 1 ting ad gangen!

Jeg har også prøvet det brevkursus og jeg kunne lige så godt smide de 1000 kr. i skraldespanden. Du skal være yderst motiveret, for du får stort set ingen støtte eller vejledning! Jeg faldt selvfølgelig i, for der var ingen til at svare mig på, hvad man gør når man nu kom til faldegruppen og trangen meldte sig. Eller når enes partner lokkede med det man faktisk skulle holde sig fra. (Ikke fordi han er ond, men har samme dårlige vane).

Så set fra min side, kan man lige så godt beholde de 1000 kr. selv og klare det selv. Med en god vane ad gangen!

Det kan nu også gøres billigere.

Jeg har p.t. gået fra 102 kg. til 99 kg. Har måske tabt mere, men vægten er i stykker -HAHA-

0