2.edition

Dilemma ...

12 indlæg i dette emne

Hej

Jeg har været fraværende pænt lang tid .. men nu er vi færdige med vores hus og roen sænker sig så småt .. dvs nu har jeg tid at tænke .. :td:

Det der før var så god en idé med bryllup den 8/8-08 er nu ved at være en uoverskuelig dag for mig ...

Misforstå ikke .. jeg elsker ham .. jeg vil gerne giftes og han også (hvilket jo er heldigt) .. men men men

Jeg lider af en form for sociofobi .. eller det gør jeg nok ikke .. men der er sket mange ting i mit liv der gør at jeg idag har svært ved at være sammen med andre mennesker .. især som midtpunkt ... :thumbsupsmileyanim:

Jeg bliver dybt usikker og angst får det fysisk dårligt og aner ikke hvad jeg skal stille op med mig selv ... men til sagens kerne

Han friede til mig sommeren '07 og vi var ret hurtige til at fastsætte en dato og snakke med præsten .. så den side var iorden ...

Så kom der et julekort ... hans bror skal giftes den 24 maj 08 ... ikke fordi det kommer os ved som sådan .. vi vidste ikke de havde bryllup i tankerne ... men jeg synes det er meget tæt på vores dato og vi har snakket om at udskyde det ... især fordi der er mange fester i familien i år .. så vi synes det er at påføre dem mange udgifter hvis de også skal til bryllup her ... det er den ene side af sagen

Den anden er sværere .. mig og fester .. jeg vil så gerne .. men tanken om at jeg skal sidde der ... taler, sange og mystiske indfald fra gæsterne virker som en uoverskuelig hindring ... jeg ved at jeg vil være forkrampet hele aftenen .. ikke få noget positivt ud af det .. men hvad kan man gøre .. min tilkommende er meget traditionel ... han mener det hele hører sig til ... -HAHA-

Vi er begge over 40 og jeg burde nok kunne mande mig op til det .. men jeg har desværre erfaring for at det ikke kan lade sig gøre .. al logisk og rationel tankegang forsvinder fuldstændigt ...

Jeg ser et helt andet bryllup for mig .. vielse i kirken er stadig en mulighed .. men kun med vores nærmeste .. børn og forældre ... efter vielsen en let frokost .. op på motorcyklen og afsted til træf ... datoen falder nemlig sammen med Thy-træf som plejer at være rigtig godt ... og på den måde kan vi både fejre med familien og vennerne ..

Trængte til at få luft .. men hvis der er nogle af jer der har idéer til hvordan jeg kan overvinde min angst .. eller forslag til hvad vi ellers kan gøre så er jeg åben for alt .. det her piner mig virkeligt

Take care

Lene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først og fremmest: :thumbsupsmileyanim: til dig, for du har det svært.

Det er ikke ligetil at planlægge noget, som i den grad er angstprovokerende.

Jeg tænker i samme baner som milla... hypnose kan være sagen for dig.

Der er ikke noget hokus-pokus over det, men det er en nem måde at få brudt sine uhensigtmæssige mønstre på. Det handler om, at du lige nu er 'kodet' til at reagere på en bestemt måde, og det mønster kan sagtens brydes.

Jeg kan godt forstå, du overvejer andre måder at gøre det på, men det vil ikke hjælpe dig med at overvinde problemet....

Jeg håber, du finder ud af det.

Dorte.

0

Del dette indlæg

Puha, :thumbsupsmileyanim: Det lyder ikke rart.. Har du overvejet at gå til psykolog med din angst? -jeg ved godt det er dyrt, men de kan altså udrette mirakler.. Din angst stammer formodentlig fra, at du har haft en (måske flere) oplevelser med det at være i centrum, som jo så giver sig udtryk nu, hvor du får det meget dårligt af at skulle være i centrum. En psykolog kan hjælpe dig med at bearbejde det der ligger bag din angst. Det sker ikke lige fra den ene gang til den anden, men det kommer stille og roligt over tid.

Ang. Det med datoen, så synes jeg sagtens I kan beholde den dato I har bestemt Jer for.

Held og lykke med det hele! :td:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg føler virkelig med dig.

Jeg er ikke uenig med de øvrige, der har svaret dig - men motivationen ved at søge alternativ behandling skal blot være, at dit problem bliver afhjulpet generelt. Det vil måske sætte dig under for stort pres, at helbredelsen skal komme for at du kan gennemføre den store dag - håber du forstå, hvad jeg mener ?

Jeg vil foreslå, at du taler med din tilkommende om dit forslag til bryllup. Trenden er godt nok i øjelbikket at et bryllup skal være stort - med mange mennesker og et hav af taler, sange, indlæg osv., men det forhindrer jo ikke nogen at gå imod strømmen. Men det skal jo være jeres dag - og både du og din tilkommende skal have en god og minderig dag - og det kan man altså godt få med få gæster og en tur på motorcyklen.

Håber, du vil holde os orienteret om, hvordan det går i fremtiden.

Mange god ønsker

goodbyehansen

0

Del dette indlæg

Hej og tak til jer allesammen for jeres gode forslag ..

Min angst udspringer i to meget uheldige forhold .. et med vold og et med psykisk "vold" ... jeg fik efter det første forhold psykologbehandling .. 15 gange faktisk .. og ddet hjalp problemet kom bare tifold tilbage da jeg rendte ind i det næste forhold og stolede fuldt og fast på ham ...

Det gjorde så at jeg var tappet for kræfter til at kæmpe mig tilbage .. jeg er på vej nu men det går meget langsomt og hver gang der sker noget som minder mig om det forrige så er jeg på den igen .. og det skal altså lige siges at jeg for én gangs skyld har været mere heldig end man næsten kunne håbe på ... i mit nuværende forhold er der ikke grundlag for angst og jalousi og hvad jeg ellers har kæmpet mod ... men alligevel dukker det op og det piner mig for det er jo ikke min kærestes skyld .. men det er ham der står for skud når det sker ...

Jeg er også bange for at helbredelse pga af en begivenhed ville få mig til at "krampe" lidt så det måske ikke ville gå så stærkt .. men på den anden side er alternativet at vi aldrig kan komme til at holde noget som helst ... selv en fødselsdag hvor det kun er vores forældre der kommer får mig til at gå i baglås ..

Næste år skal vores mindste konfirmeres .. den dag har hun fortjent skal være en fantastisk fest .. hun har også måttet tåle sin del af det sidste forhold jeg var i .. faktisk var det pga af hende jeg gik fra ham .. det var hendes ve og vel der fik mig til at vågne op .. men til den tid skal jeg være klar ...

Kan være jeg skal prøve med hypnose .. eller begge dele .. hypnosen kan måske gøre mig mere modtagelig for psykologen ... uh hvor er det svært ...

Jeg har jo rigtig meget lyst til at planlægge den fest .. som jeg sagde til min kæreste så kan vi holde det i klubben som vi før har snakket om .. med helstegt pattegris osv .. så kan de finde mig i køkkenet hvis der er noget de vil mig :thumbsupsmileyanim: men det mente han ikke lige var det der skulle ske ... :thumbsupsmileyanim: men han kan godt se mit problem .. har vist bare svært ved at forstå det helt da han ikke selv har været ude i noget lignende .. han er så social at det næsten gør ondt .. og mange gange sender jeg ham alene afsted fordi jeg ikke kan klare det .. en klubfest er til at overskue fordi stemningen er så afslappet .. der er ikke fokus på mig

Redigeret af 2.edition
0

Del dette indlæg

Håber ikke dette lyder ubehøvlet eller noget, er i al fald ikke ment sådan :thumbsupsmileyanim:

Men har du prøvet at snakke med en spykolog eller en hypnotisør..?

Rolig nu .. nej det er ikke ubehøvlet .. jeg spørger jo om hjælp så alle forslag er velkomne .. også dit :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg har problemer med stress samt problemer efter et langt forhold med psykisk vold. Jeg går til lifecoaching og det virker bedre på mig end psykiater eller psykolog. Det er lidt billigere en en psykolog og det er helt sikkert værd at prøve.

Jeg tror ikke, at hypnose vil være løsningen, da det er psykisk. Du skal lære at tænke anderledes, så du ikke bliver ramt af angst og alt det andet. Det er jo din krops måde at reagere på. Det er en proces og ikke mirakler, men det er det værd. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har problemer med stress samt problemer efter et langt forhold med psykisk vold. Jeg går til lifecoaching og det virker bedre på mig end psykiater eller psykolog. Det er lidt billigere en en psykolog og det er helt sikkert værd at prøve.

Jeg tror ikke, at hypnose vil være løsningen, da det er psykisk. Du skal lære at tænke anderledes, så du ikke bliver ramt af angst og alt det andet. Det er jo din krops måde at reagere på. Det er en proces og ikke mirakler, men det er det værd. :thumbsupsmileyanim:

Hvad går det ud på og hvor kommer man i forbindelse med nogle der har med det at gøre ...

Psykisk vold er virkeligt noget af det værste .. det forhold jeg havde med fysisk vold kunne jeg bagefter overskue .. det var nemmere at overbevise mig selv om at det ikke er alle der slår .. og hvis det var så havde jeg jo ligesom prøvet det før så det blev nok ikke værre (en af mange ting der foregår i hovedet på én når man er på fri fod igen) .. men den psykiske del var så hård fordi det var så godt skjult at jeg ikke opdagede noget før det var for sent .. han var psykopat (i medicinsk forstand) og derfor fantastisk til at få mig til at gøre hvad han ville .. det i sig selv er jo forfærdeligt og jeg tænker tit at det var underligt jeg ikke gjorde modstand .. jeg ved stadig ikke hvordan han kunne komme til det .. faktisk uhyggeligt at tænke på hvor meget magt sådan en kan få over én

0

Del dette indlæg

Håber ikke dette lyder ubehøvlet eller noget, er i al fald ikke ment sådan :thumbsupsmileyanim:

Rolig nu .. nej det er ikke ubehøvlet .. jeg spørger jo om hjælp så alle forslag er velkomne .. også dit :thumbsupsmileyanim:

;) Ville bare ikke træde nogle over tæerne da det jo er et lidt ømtåleligt emne og jeg jo var den første der skrev det

0

Del dette indlæg

Håber ikke dette lyder ubehøvlet eller noget, er i al fald ikke ment sådan :loveboard:

;) Ville bare ikke træde nogle over tæerne da det jo er et lidt ømtåleligt emne og jeg jo var den første der skrev det

Ja man kan jo heller aldrig vide hvordan det bliver modtaget .. men det er ihvertfald helt ok med mig :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Når jeg foreslår hypnose, er det fordi der ikke er så pokkers lang tid at løbe på. Jeg er HELT enig i, at tingene skal bearbejdes, og at det er en proces.

Men lige nu er underbevidstheden - pga tidligere negative oplevelser - programmeret til at reagere uhensigtsmæssigt, og dét kan ændres ved 1-2 gange hypnose. :thumbsupsmileyanim:

Jeg skal lige sige, at jeg ikke er hypnotisør - mine anbefalinger går kun på, at jeg har set fantastiske resultater!

Dorte.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer