lii

LL & HJ 31.05.08

296 indlæg i dette emne

Hej alle.

Dato og tidspunkt for bryllupet – 31. maj 2008 kl. 15.45

KirkenSædden Kirke, Esbjerg

Feststedet "Jon & Dittes Hus"

Overnatning - Hotel Hjerting Esbjerg

Musik til festen

Fotograf - Photocare Esbjerg

Transport - amerikansk Mercury Park Lane 1959

Brudekjolen - som den i snittet kommer til at se ud

og som den ser ud lige nu *g* fotos før omsyning

Sko, taske - skal syes af kjolens tidligere ærmer og andet tilbehør

Slør, strømpebånd og evt. strømper

Køb tøj til brudgom

-HAHA-Vielsesringene - specialdesignet fra www.ravhuset.com Henne.

-HAHA-Bryllupskage - Hj's ekskone laver den www.kagezonen.dk Hun er desuden også rigtig god til at lave sukkerfigurer, så som topfigur skal vi have et badekar med brud og gom i - masser af skum og to drenge, der prøver at kravle op i karret også - med bar røv hihi

Knivsæt til bryllupskagen - det har de vel på feststedet :blush:

-HAHA-Invitationer er lavet og sendt ud

Toastmaster

Vælg forlover

-HAHA- Bestil tid hos frisøren

Farvetema (på f.eks. blomsterne, pynten, invitationerne) –

:thumbsupsmileyanim: Lave budget - jeg nægter at bruge mere end kr. 20.000,-! ;)

-HAHA- Lav en foreløbig gæsteliste - 54 gæster

(y) Indhent og udfyld en ægteskabserklæring

:) Skriv en ønskeliste - er sat på bryllupshjemmesiden www.123hjemmeside.dk/bryllup310508 hvor gæsterne melder sig til

:thumbsupsmileyanim: Bryllupsmenuen - for en allergiker - se helt nederst på siden

:thumbsupsmileyanim: Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres (brudebuket, knaphulsblomster og kirkepynt) Jep, hun har fanget ideen om, hvad jeg gerne vil have: buket

Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og aflever den til vielsesstedet

Forbered tale/sang til min kommende mand - fuj... hvad skriver man da...

Lær at danse brudevals - vi har gået til standarddans, så det klarer vi nok

Planlæg skifte af efternavn - vi deler i porten *fnis* jeg får hans efternavn (Larholm) og han får mit (hankøns)mellemnavn (Rohde), så vi bliver til Rohde Larholm

Gennemgå vielsesritualet og andet med præsten (salmer, udsmykning af kirken, regler for fotografering, regler for at kaste med ris foran kirken)

:thumbsupsmileyanim: Aftal detaljer med fotografen -

Aftal detaljer med frisøren - jep, jeg vil ha en frisure som disse blandet sammen: hår

Aftal aftenens forløb med toastmasteren

Lav bordplan

Skriv en endelig gæsteliste

Bestem hvilke salmer, der skal spilles i kirken - jeg ville ELSKE at gå ud til Beethovens 9. - Ode to Joy (Freude Schöner Götterfunken)

:td: Lav bordkort - personlige fotos, nye som gamle af de pågældende, så kan de grine sammen ad hinanden, inden vi kommer ;)

Køb morgengaver

Prøv tøjet en sidste gang, måske det skal finjusteres

Lav en kontrol på at alt er i skønneste orden

Er det sådan, man laver en tråd? For så vil jeg også være med - mest af alt fordi jeg gerne vil høre jeres mening om mine monogrammer..

Jeg har lavet en hel masse, og nu kan vi ikke vælge *g* Sådan kan det gå.

Vil så gerne høre jeres bud på, hvilket I synes, vi skal vælge..

Mvh Liselotte

Redigeret af lii
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Ploxine og Diddeskalgiftes :thumbsupsmileyanim:

Det lyder dejligt! Måske kan I også hjælpe mig med at gøre sådan, at jeg får et link til min tråd på mine svar? :td:

Øh, og med at sætte monogrammerne ind *g* troede ik, det ville være svært... men øv, kan ik helt gennemskue det -HAHA-

Redigeret af lii
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak SarahJ :thumbsupsmileyanim:

Det lader til, at nr. 2 ligger i spidsen *g*

Nu blev jeg jo god til det med fotos ;) så jeg fortsætter lige :td: Dette er fra mine forældres bryllup for maaaaange år siden -HAHA- De er stadig gift, og jeg vil gerne giftes i denne kjole. Den skal selvfølgelig syes om og rettes til, men jeg er vild med historien om, at min mormor syede den til min mor, og at jeg så kan bruge den nu.

post-18806-1200421435.jpg

Redigeret af lii
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores ringe bliver ikke guld - det har vi i vores forlovelsesringe - men derimod i sølv med ravstriber. Det lyder grimt, når man siger det, haha, men de bliver RIGTIG flotte. Til inspiration indsætter jeg et link til ham, der laver dem: www.ravhuset.com

Der er ingen billeder af dem, vi får lavet, men det kommer, når de er færdige.

Vi kan godt lide ideen om, at vi kan tillade os at skifte ringene ud om nogle år, og at de bare skal pudses med en pudseklud :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af lii
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kørsel

- bliver med karet fra denne side: www.maglegaard.eu fra Ribe, som jo er tæt på os :thumbsupsmileyanim: Vi skal fotograferes af denne fotograf: www.bendorff-foto.dk, som villigt foreslog, at det skulle ske TO steder, nemlig ved en lille sø med masser af skov rundt om (Brillesøen) og ved stranden.

Det bliver LIDT spændende hihihiihihihihi

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bordkort

Jeg fandt en sjov ide herinde, så det bliver sådan, at vi sætter små fotos af folk på deres pladser. Så kan de gå rundt inden vi ankommer og kigge på og grine ad hinandens fotos. Jeg har heldigvis været god til at fotografere folk i sjove situationer, så jeg tænker da, at det bliver personligt og glædeligt for dem at (gen)se sig selv :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh, og måske jeg lige skulle introducere os - det har jeg set, at alle I andre gør, så det var ikke for at være uhøflig, jeg var bare lige engageret i mine monogrammer :thumbsupsmileyanim:

Hans Jørgen:

31 år, uddannet lærer og i ny stilling pr. 1/2-08 som skoleleder på Jerne Privatskole i Esbjerg, spiller klaver/keyboard, guitar og trommer og er med i et band, Octavia, som nogle måske kender fra 80'erne - de havde et enkelt nationalt hit, og det var før HJs tid i bandet.

Han har været gift to gange før og har to drenge på hhv. 5 og 10 år med to forskellige mødre (dem, han var gift med).

Liselotte:

34 år, uddannet pædagog og nu leder af en lille fritidsklub i Guldager, Esbjerg, spiller violin - men ikke i band, dog sammen med HJ, vi øver os på en masse melodier og håber på engang i fremtiden (vores fælles, hihi) at blive gode nok til at spille til fx andres bryllupper :td:

Tidligere hesteejer, hundeejer og alle mulige andre dyr, men nu allergiker overfor alt...

Jeg har aldrig været gift og har heller ingen børn, og har altid sagt, at jeg hverken ville det ene eller det andet. Derfor bliver jeg nu drillet MEGET af mine venner -HAHA-

Vi mødte hinanden på dating.dk, hvor jeg bare ikke gad være mere. Jeg var igang med at slette min profil, og der stod absolut intet i den, andet end de gængse ting, som højde, køn, interesser og andet i den dur, samt et par fotos og en glad smiley - intet andet. Men jeg havde lige glemt at afbestille mit automatiske abonnement, så jeg måtte vente en måned mere, før jeg kunne slette den - jeg ville da have valuta for pengene *g*

To dage inde i min planlagte sidste måned fik jeg et brev fra en kegle, der mente, min profil lød interessant.... Flot, tænkte jeg og blev temmelig gal - sikken nar, for der stod jo intet, og jeg skrev et harmdirrende brev til ham. Kom heldigvis til at se, at han havde benævnt sig selv "leder/chef", så jeg tænkte, at jeg hellere lige måtte moderere det sure opstød, HVIS jeg nu i fremtiden skulle støde på ham i arbejdsmæssigt regi - så ville vi måske have svært ved at arbejde sammen, med sådan en sur afvisning.

Ja, godt gættet.... For han havde argumenterne på plads, og ovennævnte nar var jo så HJ..... Det viste sig, at han enormt hurtig på tasterne, så han svarede hurtigt på mine breve - hvilket jeg absolut ikke var vant til derinde fra - og de ting, han skrev var vældig interessante! Her var godt nok en mand, der havde hjerne - hvilket jeg HELLER ikke var vant til derindefra ;)

Den aften, han først skrev til mig, var en speciel dag for mig - nemlig 3 årsdagen for min gamle hest's pludselige alvorlige sygdom - og jeg dvælede lidt ved minderne om hesten den dag, men glemte det hurtigt, efterhånden som brevene fløj gennem det digitale univers. To dage efter - på 3 årsdagen for hestens død - mødtes vi i virkeligheden, og blev klar over, at vi var som skabt for hinanden.

Tiden fløj ganske enkelt afsted, mens vi sad i osteklokke og vingede krav og forventninger af på en imaginær liste. Med positivt udfald -HAHA-

Vi var enige om, at vi lige skulle se hinanden lidt an, inden vi kunne kalde os for kærester, så vi startede ud som ikke-kærester.

Men folk omkring mig HAVDE luret mig - de kunne fint tyde mig, og det gik aldrig anderledes end at vi torsdagen efter blev rigtige kærester. Det skete i oktober 2006.

Så når vi gifter os, har vi været sammen i 1½ år. Ikke lang tid, nej, men vi tror på det. Det har aldrig føltes så rigtigt før - ikke med en eneste af mine kærester og heller ikke med hans to ekskoner...

Og ja, det var mig, der friede til ham, og til dén historie hører, at han på vores ½-årsdag gav os ringe.

Det var IKKE et frieri (ha, ligesom vi var IKKE-kærester, *fnis*) for som han sagde, så var han færdig med at fri - det var jo ikke gået så godt for ham tidligere, eftersom han jo var blevet skilt to gange. Men han ville gerne have, at jeg modtog ringene med den klausul, at HVIS jeg engang skulle blive klar til at gifte mig, så skulle det være med ham, og så skulle JEG fri.

Det gjorde jeg så juleaften 2007 med mine forældre og hans yngste søn som vidner!!

Mine forældre fattede ikke helt, hvad der foregik, og HJ blev totalt mundlam og forstod ikke, hvad jeg spurgte om. Så det tog noget tid, inden han fandt ud af, at han skulle sætte min kærestering på min hånd igen, og dermed forsegle, at ringene nu var blevet til forlovelsesringe -HAHA-

Hvornår, hvordan osv. sagde jeg til ham, vidste jeg intet om.

Jeg vidste kun, at jeg ikke turde, men at jeg havde lyst, og så måtte han med SIN erfaring tage mig i hånden og guide mig gennem det hele.

Dagen efter skulle vi til julefrokost med hele hans familie, og det var jo en perfekt lejlighed til at fortælle dem det også. De var selvfølgelig glade på vores vegne, men naturligvis også en smule mere rolige ved tanken end mine forældre; de havde jo ligesom prøvet at gifte ham væk et par gange før -HAHA-

Datoen kom pludselig på plads en aften, hvor det slog mig, at det kunne binde det hele sammen med min gamle hest, hvis hestens fødselsdato var en lørdag i år. Det var det.... d. 31/5. Og så var vi pludselig klar til at gå igang. Og vi rykker godt derudaf -HAHA-

Redigeret af lii
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak :thumbsupsmileyanim:

Idag, d. 17/1, var min moar og jeg ude ved syersken, der har påtaget sig opgaven at sy min mors kjole om til min. Jeg fik en RIGTIG god betjening, hun gav sin ærlige mening om de ting, jeg havde tænkt på, og det endte med, at det blev en noget enklere løsning, end jeg havde forventet. Hun mente faktisk, det var en rigtig hippie-kjole, og efter at have grinet lidt af det, kunne jeg sagtens se, hvad hun mente. Men den ER jo også fra 70'erne, og dengang var den totalt moderne :thumbsupsmileyanim:

Heldigvis argumenterede hun rigtig godt, så jeg forstod, hvad hun mente, når jeg ikke har en disse forstand på syning. Jeg havde egentlig planer om at sætte alle mulige ting på, men i og med, at det er en meget enkel kjole, syntes syersken, at jeg skulle holde mig til en indlægning, fjernelse af ærmerne og nogle knapper på brystet til at bryde den store hvide flade.

Og jeg var ganske enig med hende.

Jeg vedlægger et billede, som viser den som den ser ud nu, og et, som jeg har redigeret lidt i, for at give et indtryk af det, den bliver til. Det er lidt svært *g* Og billederne er ikke så gode, eftersom kjolen er krøllet og snusket efter at have hængt 38 år !!!!!!!!!!! i et skab! 38!!!! Det er helt vildt!

Men den bliver selvfølgelig renset og glattet, så det skal man lige se bort fra på billedet - hvis man kan ;) JEG kan, og det er jo det, der vigtigt lige nu :loveboard:

Og ja, jeg er jordbærrød i ansigtet, men det er jo fint nok, for så ved vi, hvordan min ansigtsfarve bliver, når jeg skal gå op af gulvet. HJ plejer ikke at være skræmt af denne allergiske rødmen, så det bliver han heller ikke på dén dag :griner:-

Og der må GERNE grines af disse billeder! for værre kan det ikke blive! Muhahahahaha - så kan vi tale om en dårlig dag!

Her er det det første "før"-billede

post-18806-1200573228.jpg

Og her er det redigerede billede for at vise den uden ærmer ;)

post-18806-1200573290.jpg

Glæder mig i HØJ grad til at se den færdig!

Redigeret af lii
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit hår skal se sådan ud - bare i mørkt, det er i hvert fald planen indtil videre... Har altid været lyshåret, indtil et par dage før jeg mødte min kommende. Så HAN har kun set mig med mørkt hår - det gør dog ingen forskel for ham :thumbsupsmileyanim:

post-18806-1200574074.jpg

Men jeg vil også have denne fletning:

post-18806-1200574103.jpg

Og så nogle af de blomster, som kommer i buketten - dem kender vi ikke endnu.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer