Guest louih02

reception

14 indlæg i dette emne

Hej Piger

vi skal snart til at sende invitationerne til vores bryllup ud. Vi har valgt både at holde fest og reception - med flere mennesker til reception end fest!!!

Det vi nu er lidt i tvivl om, er hvorvidt man spørger gæsterne om tilbagemedling til receptionen eller ej?

Hvad har I gjort ?

Hvis man ikke gør det, hvordan kan man så vide hvor manger der vil dukke op ? vi skal nemlig ud og leje noget service og det er jo lidt svært at vide hvor meget der skal lejes - og farligt hvis man lejer for lidt! desuden skal vi også have bryllupskage her, hvorfor det kunne være rart med et ca antal...

Håber i kan komme med jeres mening, hvad I har gjort osv...

Knus og go weekend til jer alle på en fantastisk solskins dag

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi inviterer også folk til reception, men har ikke tænkt os at bede om tilbagemelding. Jeg tror nok bare at vi regner med at det antal vi inviterer kommer plus eventuelt 10-20 globryllupgæster (kollegaer etc). Synes det er rarere at man bestiller lidt for meget end som du siger at stå og mangle 10 glas :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Vi inviterer både til kirke, reception og fest og beder om SU til alle.

Grunden til det er, at vi allerede har 97 på gæstelisten og VED der kommer rigtigt mange til globryllup. Alle der kommer i kirken (også uden invitation) bliver inviteret med til receptionen. Så bare vi har en nogenlund anelse om hvor mange der kommer, beder vi om SU.

Det bliver et "stående taffel" til receptionen, men vi skal have en Slusch-ice maskine til drinks i haven og der skulle helst være nok til alle kan få mindst én. ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holder også reception efter vielsen, men har ikke bedt om svar fra dem der er inviteret til den. Vi har bare købt champagneglas så der er til alle der er inviteret. Vi serverer også bryllupskagen der og håber så bare på at der er nok. Vi har en kage til 70 personer og der er inviteret så der, hvis alle kommer, kan hænde at være ca 100 til receptionen. Vi må så bare få kagen til at række. Der bliver jo også andre ting at spise, så vi regner med at det går.

0

Del dette indlæg

Hej :bearhug:

Vi er i samme situation som jer - dvs. vi inviterer ca. 40-42 stykker til festen og holder en langt større reception med bryllupskagen om eftermiddagen.

Jeg tror, at vi er kommet frem til at vi inviterer alle ( 2 forskellige invitationer), da vi gerne vil vide hvor mange vi skal have drikkevarer og kage til ( ret afgørende også for prisen) og også fordi det lokale vi skal være i ikke kan rumme mere end 80 stykker, tror jeg.

Men jeg synes også det er problem med de folk som kommer til globryllup- dem vil man jo også gerne inddrage lidt mere. Fx. studuerer jeg og min læsegruppe kommer da helt sikkert. Men inviterer jeg dem, så burde jeg vel invitere hele klassen, hvilket der ikke er råd/plads/relationer til.

Måske må man bare vælge at sige at de som kommer til globryllup ( som jo nødvendigvis må være nogle man kan lide og ser, men som man dog hverken priotere til reception eller fest pga. de måske er kollegaer eller medstuderende) må "nøjes" med det- hvilket jeg også tror de vil være lykkelige for.

Det er trods alt det vigtigste højdepunkt på dagen.

Men hvad siger I andre - hvad ville I gøre med medstuderende/kollegaer?

Måske vil mange sige- det er netop dem der skal med til reception, men vi har altså venner/bekendte ind imellem disse grupper, som ikke kommer med til fest, fordi vi ikke har råd/lyst til en kæmpe fest. Det bliver altså kun vores familie og nærmeste venner.

Ihvertfald en god tråd at høre andres meninger i!

Håber du kunne bruge mine tanker til noget...?

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej :bearhug:

Vi er i samme situation som jer - dvs. vi inviterer ca. 40-42 stykker til festen og holder en langt større reception med bryllupskagen om eftermiddagen.

Jeg tror, at vi er kommet frem til at vi inviterer alle ( 2 forskellige invitationer), da vi gerne vil vide hvor mange vi skal have drikkevarer og kage til ( ret afgørende også for prisen) og også fordi det lokale vi skal være i ikke kan rumme mere end 80 stykker, tror jeg.

Men jeg synes også det er problem med de folk som kommer til globryllup- dem vil man jo også gerne inddrage lidt mere. Fx. studuerer jeg og min læsegruppe kommer da helt sikkert. Men inviterer jeg dem, så burde jeg vel invitere hele klassen, hvilket der ikke er råd/plads/relationer til.

Måske må man bare vælge at sige at de som kommer til globryllup ( som jo nødvendigvis må være nogle man kan lide og ser, men som man dog hverken priotere til reception eller fest pga. de måske er kollegaer eller medstuderende) må "nøjes" med det- hvilket jeg også tror de vil være lykkelige for.

Det er trods alt det vigtigste højdepunkt på dagen.

Men hvad siger I andre - hvad ville I gøre med medstuderende/kollegaer?

Måske vil mange sige- det er netop dem der skal med til reception, men vi har altså venner/bekendte ind imellem disse grupper, som ikke kommer med til fest, fordi vi ikke har råd/lyst til en kæmpe fest. Det bliver altså kun vores familie og nærmeste venner.

Ihvertfald en god tråd at høre andres meninger i!

Håber du kunne bruge mine tanker til noget...?

:bearhug:

Indgår det at vi sætter SU på receptions-invitationerne, så vi ved hvor meget vi skal regne med:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes sagtens man kan skrive svarfrist - eller SU på invitation til receptionsgæsterne.

I kan evt. skrive noget med, at hvis man ønsker at komme til reception efter kirken, må man gerne give besked, da der vil blive serveret forfriskninger (eller sådan noget....)

Måske ville jeg ikke lige skrive det på den måde - men det er i den stil, og så ved i hvor mange der kommer.

0

Del dette indlæg

Vi har sendt invitationer ud til receptionsgæsterne, og derfor har vi også bedt om svar fra dem.

Sender man ikke invitationer ud, synes jeg ikke på samme måde, man kan bede om svar.

Vi har så valgt også at invitere vores kollegaer - OG afkræve dem svar, så det ikke bare er udfra en kvik indskydelse at de lige dropper forbi til bryllup, for så falder der nok et stykke kage af...

Vi kunne være endt på 109, men bliver 85 +/- et par stykker, så vi har regnet med 90. (kagen bliver så en 100 pers, da hun kun kunne lave til 80 eller 100 - men vi skal kun betale for 90)

Selvom det "bare" er reception er der jo stadig en "kuvertpris" - alene kagen, koster 69 kr pr person, og derudover skal vi leje champagneglas og tallerkener, så det løber da op!

Jeg ville bare synes det var bittert at stå med en kage til 70 pers. og der så kom 90!

Især til en eftermiddagsreception, hvor folk måske er gået lidt sukkerkolde efter kirken, så spiser de bare mere, end hvis kagen var til dessert. Og jeg vil under ingen omstændigheder risikere, at der ikke er nok kage mm til mine gæster. Derfor synes jeg godt man kan skrive SU i invitationen.

mvh Maria

0

Del dette indlæg

Vi har også inviteret vores gæster til både reception og fest med en samlet SU. Vi vælger nok at få præsten til at sige ved vielsen, at de gæster der har lyst er velkommen til at komme og få en forfriskning. Men igen er der ikke nok kage, så har vi også tænkt os at servere frugt til.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Vi skal holde reception for 45 mennesker og fest om aftenen for 17 mennesker.

Vi skriver på indbydelsen til receptionsgæsterne at de er inviteret fra kirke kl. 13 og til reception fra kl. 14.30 - 17.00 og vi beder om tilbagemelding, da det ikke er åbent hus - og så er receptionsgæsterne stadig vores familie og venner, så det er ingen der er langt ude i bekendtskab.

Mvh Mathilde.

0

Del dette indlæg

Da vi blev gift i sidste måned inviterede vi både til reception og fest. Vi var 19 til festen og ca. 100 til receptionen. Den der var inviteret til fest fik en samlet indbydelse til begge ting og dem til receptionen fik en dertil. Og vi havde SU på. Som en anden har skrevet, selvom det er en reception er der jo stadig en kuvertpris.

Vi bestilte så til ca. 10 ekstra, hvis der skulle dukke nogle op vi ikke havde tænkt på.

Til vielsen havde jeg lavet vielsesprogrammer og bagpå dem skrevet at de var velkommen til reception og adressen (og kørselsvejledning).

KH

Maria Laursen

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer