stinnebabe

Søren og Stinne d. 9/8-2008

623 posts in this topic

Nu har jeg læst så mange skønne beretninger fra pigerne herinde, og det har virkelig givet mig lyst til at starte en planlægningstråd :thumbsupsmileyanim:

Hej allesammen! Jeg hedder Stinne, er 24 år gammel og skal giftes i august i år med den 32 årige Søren, manden i mit liv :cheerleader3: Han arbejder som psykolog (næsten nyuddannet) mens jeg selv har et par år tilbage. Vi er lige flyttet i (lejet) hus med vores smukke mopsehvalp Bodil, som er vores lille pseudo barn :cheerleader3:

Søren og jeg har været sammen 3 år nu, og han faldt på knæ i starten af januar. Vi mødtes da Søren stadig gik på universitetet og blev helt åndssvagt forelskede :thumbsupsmileyanim: Jeg er ikke i tvivl om at han er min eneste ene, og derfor glæder jeg mig helt vanvittigt til at blive hans fru :cheerleader3:

Jeg er den allerførste blandt mine venner der skal giftes, så jeg er totalt uerfaren inden for feltet :cheerleader3: Må da indrømme at det er lidt sejt at være den første, for jeg skal da love for at vennerne går helt amok over det. Min storesøster giftede sig for to år siden, så jeg kan heldigvis hente lidt erfaring fra hende - da hun hørte nyheden var hendes første kommentar næsten "du skal ind på mit gamle bryllupsforum!!", og så oprettede hun min profil for mig :cheerleader3:

Vores bryllup skal foregå i et festlokale i Hjørring, og fordi vi begge to har vanvittigt store familier er gæstelisten på 90 personer. Det er mange mennesker, men der er ingen vi sådan synes vi vil undvære til festen. Vi talte tidligere om at holde en reception om dagen for de fleste, og så kun invitere lidt mindre senere, men det synes Søren ikke vi rigtig ku være bekendt, så det er vi gået lidt fra. Vi har ikke specielt mange penge at gøre med, så vi skal ud og låne til brylluppet, hvilket betyder at vi skal være kreative. Jeg har en skummel plan om selv at lave vores bryllupskage, men nu må vi se om jeg taber modet senere, he he.

Indtil videre har vi bestilt:

Kirke til kl 1300, festlokale og fotograf, så vi har en del der skal sådan samles op på. Invitationer og sådan er ikke sendt ud (eller lavet - ups) men det regner vi med at få styr på indenfor de næste uger.

Jeg har en drøm om at temaet til brylluppet skal være røde og lyserøde roser, og ellers sådan meget sommeragtigt selvom det er sensommer på det tidspunkt. Jeg har en vildt god ide til nogle borddekorationer, hvor der skal indgå roserne, og så ellers en masse røde frugter og bær som jordbær kirsebær, hindbær, ribs og æbler på et flot fad. Det må man vel også kunne spare en del på?

Min kjole skal helt sikkert være fra Pronovia - det er simpelthen ægte kærlighed for mit vedkommende :super: Enten superenkel med et langt slæb, eller dybt prinsesseagtig med kæmpe skørt. Nok det første siden det passer bedst til årstiden. Ellers har jeg også forestillet mig med håret, at det skal være med en løs frisure eller hængehår med noget daller og nogle roser. Jeg har efterhånden ret langt hår, så kunne forestille mig noget med nogle flagrende slangekrøller eller sådan - meget prinsesseagtigt.

Så nu skal jeg i seng, men jeg vender stærkt tilbage :blink:

------------------------------------------------------------------

Tiden er vist blevet klar til at skulle lave et indeks, sådan så det ikke bliver alt for uoverskueligt det hele

INDEKS:

Det praktiske:

Foreløbigt budget

Status på planlægning 1

Kirken: Sct Olai i Hjørring

Feststedet - Ørnbøl centret

Polterberetning

Brudekørslen

Det kreative:

Bord- og farveinspiration

Inspiration invitationer

Invitationerne

Bordkort

Gæstebog

Det lækre:

Drømmekjolerne

KJOLEN! - og kjoleberetning

1. Kjoletilretning

Vores smukke vielsesringe

Bryllupssmykkerne

Hår - inspiration

Makeup - Inspiration

Undertøjet

Sko inspiration

Tasken til brylluppet

Det endelige skovalg

Nyt skovalg til dagen

Maden:

Endelig menu - Smageriet

Bryllupskagen - inspiration

Bryllupskageforslag 1

Prøvekage resultat

Efter brylluppet:

Morgengaveide til Søren

Bryllupsrejsen - Napa Mermaid Hotel

Hygge til bryllupsrejsen

Mere hygge til bryllupsrejsen

Edited by stinnebabe
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Sådan. Har virkelig været vanvittig bryllupsaktiv idag, efter at kæresten og jeg fik diskuteret vores budget igår. Har pludselig bare fundet en enorm interesse og energi for bryllupsplanlægningen :cheerleader3: Jeg kørte lige et kæmpe søgeflip her på siden og så ellers på internettet. Har sporet mig ind på temaet til festen (vidste ikke man skulle have sådan et før jeg kom på forummet hér :cheerleader3:) og det bliver som sagt rose, rødt og lyserødt.

Forresten, tusind tak for alle hilsnerne (og hej tilbage :cheerleader3:) Glæder mig til at dele min planlægning med jer, siden jeg har nydt at læse jer andres herinde så meget :cheerleader3:

post-32322-1204068801.jpg

post-32322-1204068817.jpg

post-32322-1204068846.jpg

Edited by stinnebabe
0

Jeg har egentlig ikke tænkt voldsomt over vores invitationer indtil videre, men har også fundet nogle farveforslag, og så er det ellers hvordan jeg skal kringle det hele sammen :cheerleader3: Jeg vil gerne have det skal være sådan rigtig friskt og fint og så elsker jeg bare de farver. Der sneg sig en grøn ind, forelskede mig bare så meget i den farve og det papir :cheerleader3:

post-32322-1204069113.jpg

post-32322-1204069122.jpg

Edited by stinnebabe
0

Annonce ♥

Kan vel også lige smide et billede ind af drømmekjolen (og så de andre)

Den første er KJOLEN :cheerleader3: hel figur og så ellers top - nummer 2 er nææææsten ligeså skøn (er som sagt fuldstændig vild med Pronovias kjoler)

post-32322-1204071546.jpg

post-32322-1204071611.jpg

post-32322-1204071696.jpg

post-32322-1204071707.jpg

Edited by stinnebabe
0

Annonce ♥

Hihi du er vist hoocked herinde. Skønt at se, at andre er lige så afhængige som en selv :cheerleader3:

Jeres farver er lige mig. Jeg elsker selv roser og ikke mindst rød og lyserød. Inspirationen til både buketter og invitationer er rigtig flot.

Kjolerne...............ak og ve. Jeg elsker Pronovias kjoler og de er super flotte, dem du har fundet frem.

Mht til skoene synes jeg simpelthen, at de er alt alt for seje til ord. :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

0

Hej og velkommen til BK

Skønne farver du/I har valgt som jeres tema. Lige mine farver, har selv valgt en lyserød kjole fra Lucca i Sindal :cheerleader3:

Der er også vildt mange sko i pink i butikkerne lige nu. Skal klart ud at have mig et par ikke som brudesko, men bare sådan i alm.

Glæder mig til at følge din planlægning.

Kh

Louise

Edited by Miss Knudsen
0

Jeg prøvede "kjolen" inde hos HoB og den er bare SÅåååååååååååååååååååååå skøn!!! Særligt med de fine slør til! :thumbsupsmileyanim:

Aaaaaaak - det glæder jeg mig simpelthen så utrolig meget til selv at gøre :respekt: Uh - du ved vel ikke en ca pris så? Har søgt og søgt - og er bange for at den vil være for dyr... Kæresten siger godt nok at det er én af de poster der ikke behøver at spares på, men alligevel...

Skoene ER bare super, men kan desværre ikke tage æren for fundet - fandt dem vist under lyserød-tema-tråden...? Synes det er superfedt at det hele ikke bare går "i hvidt" og for midt vedkommende må der meget gerne være lidt knald på :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Jeg prøvede "kjolen" inde hos HoB og den er bare SÅåååååååååååååååååååååå skøn!!! Særligt med de fine slør til! :respekt:

Aaaaaaak - det glæder jeg mig simpelthen så utrolig meget til selv at gøre :cheerleader3: Uh - du ved vel ikke en ca pris så? Har søgt og søgt - og er bange for at den vil være for dyr... Kæresten siger godt nok at det er én af de poster der ikke behøver at spares på, men alligevel...

Skoene ER bare super, men kan desværre ikke tage æren for fundet - fandt dem vist under lyserød-tema-tråden...? Synes det er superfedt at det hele ikke bare går "i hvidt" og for midt vedkommende må der meget gerne være lidt knald på :cheerleader3:

Kjolen koster vist nok 12-13.000 og sløret koster 4.000 :cheerleader3:

Den hedder vist "Diamond"... :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg prøvede "kjolen" inde hos HoB og den er bare SÅåååååååååååååååååååååå skøn!!! Særligt med de fine slør til! :cheerleader3:

Aaaaaaak - det glæder jeg mig simpelthen så utrolig meget til selv at gøre :cheerleader3: Uh - du ved vel ikke en ca pris så? Har søgt og søgt - og er bange for at den vil være for dyr... Kæresten siger godt nok at det er én af de poster der ikke behøver at spares på, men alligevel...

Kjolen koster vist nok 12-13.000 og sløret koster 4.000 :cheerleader3:

Den hedder vist "Diamond"... :thumbsupsmileyanim:

Næ du!

11.1175kr og den hedder "Diamante" :respekt:

0

Annonce ♥

Puha - jeg skal godt nok ikke have slør til så mange penge. Har tænkt over måske selv at lave det (er en lille gør-det-selv-zilla) men det skal jeg vist lige tænke over.

Ellers er det jo nu begyndt at gå lidt stærkere med planlægningen. Vi har bestilt vores feststed til om fredagen også (pyyyyyyh) så det er jeg super lettet over. Syntes ligesom det ville være for presset at skulle klemme ALT ind lørdag formiddag.

Ellers har vi nu bestilt mad :) Det bliver fra Glade Ganer og er sådan en italiensk menu:

• 2 slags bruchettaer

(parma skinke toppet med pesto og oliven tappenade med jomfru oliven olie)

• Pesto gratinerede blåmuslinger

• Oksefilet braiseret med rødvin/timian og hvidløg

• Pasta carbonader, pasta med fløde bacon sauce

• Lasagne, original opskrift fra Firenze

• Kyllingefilet krydret med timian og citron

• 2 slags grøntsags tærter med ”torvets bedste grøntsager”

• 2 slags pasta salater

• 2 slags spænde kartofler

• 2 slags saucer

• 3 slags italienske oste med hjemme marinerede oliven og soltørrede tomater

• Chokolade nøddekage

Tror det bliver super lækkert!

Vi har også aftalt endeligt med fotografen, men vi mangler så lige at få indbetalt depositummet. Ja ja, så gør det jo ikke noget, at man fik brev fra banken forleden om et overtræk, vel :cheerleader3:

Og VIGTIGST af alt - har nu bestilt kjoleprøvning til den 11. april!!!! Kan jeg vente?? Det tror jeg ikk!!!!

0

Nåååårh ja. Skal jo have shoppet og derefter bikset invitationer sammen i morgen. Det bliver lidt spændende for indtil nu har jeg jo kun de der lidt flyvende ideer om udseendet. Ved at jeg ikke gider bruge en masse penge på det, men det skal jo alligevel være lidt fint og passe lidt til temaet... Btw - Er der nogen der ved hvordan jeg får formindsket mine billeder så jeg kan sætte dem herind??...

0

Mums for en lækekr menu I har bestilt, sidder og bliver helt lækkersulten :blush:

Jeg er også den første i vennekredsen derskal giftes - så veninderne er helt vilde, hehe.. Og oven i købet også den første af mine søskende og jeg, så mine to søstre går også op i det med liv og sjæl - rigtig dejligt med sådan en opbakning. og nogen man kan ringe og diskuterer silkebånd og smykker til kjolen med, i flere timer ;)

Og endnu et punkt hvor det ligern: Vores gæsteliste er også på knap 100 nu :) Har en stooor familie jeg ikke vil undvære, og så har vi også en masse venner der kommer og deler dagen med os. Så hellere spare lidt andre steder og have alle vores kære med :cheerleader3:

Glæder mig til at se hvad du ellers finde ud af, og selvfølgelig til at se billeder fra kjoleprøvning ;)

0