FynboBredahl

Tilbageholdt for toldeftersyn!

24 indlæg i dette emne

:sm:

Jeg venter på Mark's fødselsdagsgave, som er nogle hjulkapsler :ilovebryllupsklar: jeg har købt i USA. Betalte mange mange mange ekstra kroner for at få den sendt med ekspress... Men nu har den ligget siden 6. februar hos tolden! :sm:

Sig mig, er der ikke grænser for hvor længe de må tilbageholde sådan en pakke?!

:fløjt:

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg ikke, men fik du besked derfra om, at de ligger i tolden? Jeg venter nemlig også stor pakke fra USA og den kunne nemt blive hapset i tolden. Men hvis man bare får det at vide, så pakken ikke går tabt.

Jeg har pakkenummeret og kan tjekke det på Post DK's hjemmeside :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har du nogen mulighed for at kontakte toldvæsnet (der hvorpakken ligger) ?

har ingen ide om hvorlænge de må tilbagdeholde sådan en pakke....

http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=161192&vID=0

måske du kan find enoget her...

Det kunne jeg ikke lige overskue, men tak for det! :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har oz haft en vare liggende til toldeftersyn... Tolden er meget kede af at post.dk skriver at pakken er tilbageholdt, idet det giver et massivt tlf opkald for folk, hvis pakker er stoppet i int.told!!

Ofte tilbageholdes varen p.g.a manglende faktura, og vil faktisk oz fremgå af post.dk TT hvad årsagen er til tilbageholdelsen..

Der kan forventes 2- 3 ugers vente/ekspeditionstid derfra!!!!

VH Dorte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg har oz haft en vare liggende til toldeftersyn... Tolden er meget kede af at post.dk skriver at pakken er tilbageholdt, idet det giver et massivt tlf opkald for folk, hvis pakker er stoppet i int.told!!

Ofte tilbageholdes varen p.g.a manglende faktura, og vil faktisk oz fremgå af post.dk TT hvad årsagen er til tilbageholdelsen..

Der kan forventes 2- 3 ugers vente/ekspeditionstid derfra!!!!

VH Dorte

Der står kun, at den er tilbageholdt for toldeftersyn...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har prøvet det en del gange... selv igår ringede vi til tolden

de havde en pakke liggende, har har den liggende ind til de har tid til den, de sender ingen ting retur sagde de..

Men vi har et track nummer på vores, og kiggede idag, der er den blevet givet til vores posthus, py ha, det vil sige

de ikke har snuppet den...

Men snupper de den, sender de brev ud, og du skal sende brev tilbage med hvad pakken inde holder...

og hvad du har givet for det og porto.. så regner de og sender den til dig, og du skal betale ved døren når den kommer...

Bare lige sige gebyret er jo stiget i vejret.. snupper de den, skal de have 150 kr for det, og samt det told gebyr ved siden af, det er

ikke helt men næsten halv delen af det man har givet for det man har købt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten... Betyder det at jeg helt sikkert kommer til at betale told? :ilovebryllupsklar:

Det er måske ikke sikkeret....

vores blev stoppet og kunne se den lå til told eftersyn, nu er den givet ud idag

kan se den ligger på vores eget post hus...

Vi har intet brev fået, derfor ingen told - py ha...

Måske de bare snuser, og tænker, det er ikke noget og "fri-giver den"...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg skulle have fået Kejzer til at købe den for mig... Hun har fået leveret mindst 6000 pakker og ingen er snuppet i tolden! :ilovebryllupsklar:

Måske hun køber i England, der kan de ikke stoppes...

Men U.S.A næsten altid - måske bare ikke stoppet hver gang.

NOPE har kun købt 1 pakke i UK - de har faktisk åbnet en pakke kunne jeg se, men der er intet sket ved det... har hvert fald ikke betalt told for nogle af alle mine pakker..

krammer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle have fået Kejzer til at købe den for mig... Hun har fået leveret mindst 6000 pakker og ingen er snuppet i tolden! :ilovebryllupsklar:

Måske hun køber i England, der kan de ikke stoppes...

Men U.S.A næsten altid - måske bare ikke stoppet hver gang.

NOPE har kun købt 1 pakke i UK - de har faktisk åbnet en pakke kunne jeg se, men der er intet sket ved det... har hvert fald ikke betalt told for nogle af alle mine pakker..

krammer

Hold da op - du har godt nok været heldig...

Vi har fået stoppet 3... ud af 5 fra U.S.A

nr. 4 med den som de ligger med nu eller gjorde, den er fri fundet og ligger på vores eget post hus nu, det vil sig vi

ikke skal betale told på den..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg handler meget på nettet og noget bliver taget noget ikke, men toldregningen kommer nogle gange først op til 3 måneder efter pakken og i de fleste tilfælde ved man det først når regningen kommer. Jeg har kun én gang prøvet at man skulle betale postvæsnet med det samme og 2 gange har jeg fået en rykker før jeg fik selve regningen. :ilovebryllupsklar: Jeg har så været fræk og trukket rykkergebyret fra og betalt tolden og har ikke hørt mere til det. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Forresten... Betyder det at jeg helt sikkert kommer til at betale told? :ilovebryllupsklar:

Det er måske ikke sikkeret....

vores blev stoppet og kunne se den lå til told eftersyn, nu er den givet ud idag

kan se den ligger på vores eget post hus...

Vi har intet brev fået, derfor ingen told - py ha...

Måske de bare snuser, og tænker, det er ikke noget og "fri-giver den"...

Jeg handler rigtig meget fra udlandet og har kun én gang fået brev fordi det var igennem UPS, post dk sender normalt ikke brev ud men påkræver bare beløbet når du kommer for at hente den, så det at den er vidregivet til dem betyder desværre ikke at man slipper for told. Har endnu ikke oplevet at en af mine pakker er blevet tilbageholdt for toldeftersyn uden at jeg ved afhentning har skullet betale..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er pakken nået frem til mit posthus... Og jeg slipper ikke for tolden... 800 et eller andet, skal jeg betale :cheerleader3:

Men det er nu okay... Han skulle jo have de kapsler! :cheerleader3:

:cheerleader3:

Redigeret af FynboBredahl
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer