Sign in to follow this  
Followers 0
wombat3010

Esbjerg

6 posts in this topic

Næste lørdag skal gemalen og jeg på minicruise fra Esbjerg til England. Vi overvejer at tage derned nogle timer før, men hvad kan man lave? Er der en gå gade?, Nogle gode frokost restauranter? Eller noget man kan bruge ca 4 timer på at slå tiden ihjel med?

Selvfølgelig kunne vi bare køre så det passede med tiden, men vi synes det kunne være sjovt at se en ny by

Kram fra Heidi

0

Annonce ♥

I skal da besöge söfartsmuseet! :ilovebryllupsklar: Så er der vel også en stor fiskerihavn hvor man kan gå rundt og glo lidt.

Så er der også de der store hvide mänd der sidder på en stol og kigger ud mod havet.

0

Der er som også en ok gå-gade i Esbjerg, men det er nu ikke noget som i Silkeborg. :thumbsupsmileyanim: Mht. restauranter så er jeg ikke så godt kendt, men kan da sikkert finde et par stykker min bror ( Der bor i området) ville anbefale, hvis det var noget? :)

:cheerleader3:

Heidi

0

Nej Silkeborg kan vi lide, men det er så svært at sejle til England herfra :thumbsupsmileyanim::):cheerleader3:

0

Annonce ♥

*fnis* hov hov, vi HAR altså Danmarks længste gågade, vil jeg bare lige nævne! :thumbsupsmileyanim: Den er over 1 km lang og er ikke opdelt af tværgående veje som fx Strøget :) - derfor er det den længste :cheerleader3:

Om man kan få 4 timer til at gå? Ja, det kan man sagtens. Som en anden skrev, er der Fiskerimuseet, de 4 mænd, gågaden, og vi har et vandtårn, man kan komme op i, det ligger ved siden af vores kunstmuseum og musikhuset, vi har danmarks største svømmestadion (Svømmestadion Danmark), og ude i Hjerting ligger der en FORMIDABEL "is-kiosk-restaurant" lige ned til stranden.

Og på vores torv ligger der et par dejlige caféer, bl.a. Dronning Louise, som har de bedste special øl og alle former for god kaffe og café-mad.

I gågaden ligger også en tøjbutik, Josephine, som pt har ophørsudsalg på brudeting, hvis det skulle have lidt interesse ;)

Jeg vil gerne tilbyde en personlig rundtur, men jeg skal liiiiige have lagt min prøve make up. Men skriv endelig en pm, hvis I skulle have brug for en stedkendt guide ;)

0

Ihh Liselotte- det lyder jo rigtig godt- det kan være vi benytter os af det :thumbsupsmileyanim::)

Altså Josephine må være et besøg værd.

Tak for dit tilbud- vi vender nok lige tilabge- nu har jeg da nogle ideer at arbejde på

Kram fra heidi

0